Nieuws

04-04-2017 20:32

Pilot dienstverlening op locatie

Werkzaak Rivierenland sprak met de gemeenten in de regio af om de mogelijkheden voor dienstverlening op locatie te onderzoeken. Dit gebeurt met een pilot van drie maanden, van 1 april tot 1 juli. De pilot is voor nieuwe werkzoekenden uit Culemborg, Maasdriel en Zaltbommel. De dienstverlening wordt aangeboden in de gemeentehuizen van Culemborg en Maasdriel. Werkzoekenden kunnen op afspraak terecht voor een poortgesprek en het eerste werkcoachgesprek. Iedere werkzoekende kiest zelf of hij naar het gemeentehuis gaat of naar Werkzaak Rivierenland in Tiel komt.

Monitoren en leren
Tijdens de pilot worden diverse aandachtspunten bij dienstverlening op locatie gemonitord. Na 1 juli wordt de pilot geëvalueerd. Daarna bepaalt Werkzaak of en hoe decentrale dienstverlening structureel toegepast kan worden en welke impact/consequenties dit heeft. Het belangrijkste doel is onderzoeken of dienstverlening op locatie een positieve bijdrage levert aan werkzoekenden. Werkzaak kijkt of deze contactmomenten nog meer voordelen heeft. Bijvoorbeeld versterken van de contacten met de gemeenten en gebiedsteams voor samenwerking in het sociaal domein.

Achtergrond
Werkzaak ontstond uit de behoefte van gemeenten om effectief en efficiënt de Participatiewet uit te voeren. Centralisatie was onderdeel hiervan. Om echt iedere inwoner van de dienstverlening van Werkzaak gebruik te laten maken wil Werkzaak onderzoeken voor welke groepen dienstverlening op locatie noodzakelijk en zinvol is. Natuurlijk met inachtneming  van de uitgangspunten van Werkzaak: het nemen van eigen verantwoordelijkheid en stimuleren van zelfredzaamheid.
delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by