Gemeente Buren zet werkzoekenden in de spotlights

Magazines | Rivierenland Business nummer 3 2019

Mariska van Lavieren (21) uit Kesteren

Sociale twintiger met hart op de juiste plek

Mariska heeft oog voor de mensen om haar heen. Zo heeft zij een tijdje vrijwilligerswerk gedaan, waarbij zij oudere mensen met van alles en nog wat hielp. In de detailhandel waar zij werkte kwam deze karaktereigenschap haar goed van pas. "Het geeft mij voldoening als ik mensen ergens mee kan helpen, of dat nu een persoon op leeftijd is die de weg probeert over te steken of iemand in een winkel die iets niet kan vinden", zegt Mariska. Hoewel zij bereid is om alles aan te pakken, is werken in de detailhandel haar op het lijf geschreven."Ik hoop dat ik een fulltime baan vind in een supermarkt, drogisterij of ander soort winkel. Ik vind het fijn om onder de mensen te zijn." Wie biedt deze sociale twinti-ger met het hart op de juiste plek een kans?

Enthousiast creatief vriendelijk

sociaal vaardig behulpzaam

TOM BRONK, AFDELING RE-INTEGRATIE &

WERK EN INKOMEN GEMEENTE BUREN:

"Werkgevers zijn van onschatbare waarde. Zonder werkgevers bestaan er geen banen. Werkgevers zijn dan ook de belang-rijkste partners om werkzoekenden aan een baan te helpen. Het is daarom van groot belang dat werkgevers op een zo goed mogelijke manier worden ondersteund bij het vervul-len van hun personeelsbehoeften. Gemeente Buren werkt vanuit een klantgerichte aanpak. Door de mensen individueel te begeleiden weten wij wat een werkzoekende kan, welke regelingen er in ieder specifiek geval gelden en wat er nodig is om de arbeidsplaatsing tot een succes te maken. Motiveren en activeren zijn voor ons kernbegrippen. Positief activeren leidt tot zeer gedreven en gemotiveerde mensen die weer willen participeren in onze maatschappij. Via Rivierenland Business brengen wij maatschappelijk betrokken werkgevers in beeld en vragen wij aandacht voor werkzoekenden."

Heeft u een arbeidsplaats beschikbaar? Neem dan contact op met Tom Bronk via t. 14 0344 of tbronk@buren.nl

Arbeidsparticipatie

Gemeente Buren zet werkzoekenden in de spotlights

No-riskpolis

Een No-riskpolis biedt dekking tegen het risico van loondoorbetaling bij ziekte. Normaal gesproken moet een werkgever bij ziekte loon doorbetalen.

Voor een werknemer met no-riskdekking ontvangt de werkgever een Ziektewet-uitkering van het UWV. Het UWV compenseert de loonkosten voor de werkgever bij ziekte. Informatie: www.uwv.nl

Loonkostensubsidie

De loonkostensubsidie is bedoeld voor werkgevers die ie-mand met een ziekte of handicap in dienst nemen. De werk-gever vraagt de loonkostensubsidie aan voor de werknemer als deze minder dan het minimumloon kan verdienen. De loonkostensubsidie vergoedt het verschil tussen loonwaar-de en minimumloon. Het is bedoeld voor werknemers die vallen onder de doelgroep van de banenafspraak.

Informatie: www.uwv.nl

LEIDINGGEVEN OP AFSTANDDOOR GONNY VINK

Zo'n drie miljoen mensen werken af en toe of regelmatig thuis, aldus een onderzoek van het Centraal Plan Bureau uit 2018. Het zorgt voor mis-schien wel de grootste uitdaging van leidinggevenden anno nu: hoe manage ik mijn steeds mobielere medewer-kers? Hoe vervul ik mijn rol optimaal in een wereld waar face-to-facecontact een uitstervend fenomeen is? Gonny Vink is oprichter en chief happiness officer van work21. Zij vergelijkt een team met vriendschap; als je erin blijft investeren, hoef je elkaar niet vaak te zien om deze vriendschap in stand te houden. In haar boek geeft Vink praktische handvatten voor succesvol leidinggeven op afstand. Dat vereist een gestructureerde aanpak met goede afspraken en een slimme inzet van digitale hulpmiddelen. Belangrijke voorwaarde en daardoor gevaarlijke valkuil: het loslaten van de behoefte aan controle.

173 pag.

ISBN 978-94-6126-335-3.

23,50. Haystack.

MARKTPLAATS

DOOR OLIVIER VAN DUIJN, JEROEN JONKER ROELANTS, ANNEMARIE JOOSEN

Markplaats, een van Nederlands bekendste digitale platforms, is alweer twintig jaar oud. En nog altijd de eerste optie voor iedere particulier die iets verkopen wil. Dat ging echter niet vanzelf, blijkt uit dit boek. Olivier van Duijn was acht jaar CEO bij Marktplaats; hij vertrok eind 2018. De andere twee auteurs werken nog steeds bij het bedrijf. Hierdoor kunnen zij echt een kijkje in de keuken geven.

Al sinds 2004 is Markplaats dochter van het Amerikaanse eBay. Het bedrijf profiteerde volop van de opkomst van mobiel. Maar de blik blijkt begin van dit decennium vooral naar binnen gericht. Het eens zo dynamische bedrijf werd log en star. De toename van gebruikers haperde, concurrentie kreeg voet aan de grond. De drie insi-ders beschrijven hoe Markplaats erin slaagde zichzelf opnieuw uit te vinden en weer hip & happening werd.

192 pag.

ISBN 978-90-0036-612-5.

19,99. Spectrum.

DE CODERS

DOOR CLIVE THOMPSON

Digitale platforms, sociale media en apps bepalen een steeds groter deel van ons leven. En dan moet de opmars van zelfrijdende auto's en robots nog beginnen. Welke invloed geeft dat de programmeurs, de mensen die verantwoordelijk zijn voor codes en algoritmes? Clive Thompson noemt ze de onzichtbare architecten van de maatschappij. Door bepaalde zaken sterk te vereenvoudigen en andere dingen juist niet, sturen zij ons gedrag. In De Coders beschrijft Thompson de ontwikkeling van het vak. Onder de pioniers waren vrouwen goed vertegenwoordigd maar tegenwoordig zijn programmeurs vrijwel uitsluitend mannen. Thompson schetst de eigen-schappen en drijfveren die zij gemeen hebben, zoals voldoening halen uit het oplossen van complexe problemen. Deze focus zorgt ervoor dat program-meurs vaak pas laat de reikwijdte doorzien van de technologie die zij helpen ontwikkelen. Met alle gevolgen van dien. Denk aan nepnieuws en het manipuleren van verkiezingen. De Coders is met vaart geschreven en ook voor niet-techneuten prima te lezen. Gezien het belang van het onderwerp zouden veel mensen dat moeten doen.

400 pag.

ISBN 978-94-9249-362-0.

21,50. Maven Publishing.

HET EINDE VAN DE CONCURRENTIEDOOR COR MOLENAAR

De verbinding tussen de digitale en fysieke retailwereld is Cor Mo-lenaars handelsmerk geworden. In zijn nieuwste boek beschrijft hij de gevolgen van de platform-

economie op het concurrentie-veld. Bedrijven als Amazon, bol.com en Uber beschikken over on-voorstelbare hoeveelheden data. Niet alleen van transacties, ook over het keuzeproces dat daaraan voorafgaat. Het is met name deze laatste informatie die zorgt voor een onoverbrugbare voorsprong. Helemaal als deze concerns niet alleen matchmaker zijn tussen vraag en aanbod maar ook zelf producten of diensten verkopen. Molenaar benadrukt dat per deelgebied maar ruimte voor ??n grote speler. The winner takes it all en is voor iedereen een onmis-bare schakel. Dergelijke mono-polies zijn onwenselijk. Daarom wordt de roep om deze macht in te perken steeds luider. Is er nog hoop voor fysieke winkels? Alleen met een uniek aanbod en echte meerwaarde voor hun klanten, stelt Molenaar.192 pag.

ISBN 978-90-2442-740-6.

24,99. Boom.

Literatuur

delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by