7 Tips voor Twitteraars

Magazines | Rivierenland Business nummer 4 2012

7 Tips voor Twitteraars

1. Spreek de juiste ‘taal’

Twitter heeft zijn eigen ‘taal’ en regels voor het voeren van een dialoog. Nieuwe gebruikers kunnen hierdoor in de war raken en als amateur of onprofessioneel overkomen. Het begint namelijk al bij het begrijpen van de simpele basis; wat is het verschil tussen een ‘DM’ en een ‘Reply’. Wees ook bewust van het feit dat iedereen kan lezen wat je op Twitter plaatst en dit tegen je kan gebruiken.

2. Kies een goede naam

Net als met domeinnamen is de naam die je voor Twitter voor ogen had, vaak al bezet. Bedenk in dat geval een leuke, grappige, slimme of andere variatie van die naam. Zorg dat je rekening houdt met het doel; waarom ga je Twitter gebruiken en wat voor imago wil je uitstralen? Uiteindelijk zullen andere bedrijven jou gaan volgen om de boodschap die je te vertellen hebt. Een iets te kinderlijke of te grappige naam kan op lange termijn je uitstraling schaden. Kies bovendien een korte naam zodat mede-Twitteraars jouw berichtjes makkelijk kunnen retweeten. Met een maximum van 140 tekens gaat een lange gebruikersnaam ten koste van de RT.

3. Consistent ‘branding’

Let naast hetgeen wat je als ‘merk’ of bedrijf via je Tweets wilt uitstralen en te vertellen hebt, ook op de randzaken: zorg voor een gepaste avatar, achtergrondpagina en vergeet zeker niet je biografie op de juiste manier in te vullen. Vertel even wie of wat je bent, wat je doet en waar jij vooral over tweet en laat dit aansluiten op wat jij hoofdzakelijk tweet. Blijf consistent, dan zul je ook consistent nieuwe volgers aantrekken die geïnteresseerd zijn in jouw onderwerp en wat jij te vertellen hebt.

4. Voorkom verveling

Zorg dat je iets interessants te vertellen hebt. In de wereld van Twitter is het namelijk heel makkelijk om iemand te ontvolgen. Tweeten over je boterham met pindakaas zorgt voor verveling, wat vaak een reden is waarom mensen je niet meer willen volgen.

5. Deel succes met mate

Natuurlijk mag je jezelf best eens via Twitter een schouderklopje geven, maar doe dit niet te vaak en denk goed na hoe je dit verwoordt. Een bericht van slechts 140 tekens kan namelijk geheel anders geïnterpreteerd door je volgers. Hoe vaker je naar jezelf refereert, hoe minder volgers je hebt.

6. Goede timing

Hoe meer mensen je volgt en jou volgen, des te groter de stroom aan tweets. Om je tweet toch op te laten vallen in die massa, is timing belangrijk. Weinig mensen lezen ‘streams’ op oude berichten na, dus stuur geen tweets op een tijdstip dat niemand actief is, zoals 4 uur ’s nachts. Om tijdens prime time toch nog een beetje op te vallen, kan je overwegen een interessante tweet meerdere malen te posten.

7. Frequentie

Hoe vaak je een tweet moet plaatsen, is lastig in te schatten. Als je op Twitter weinig van je laat horen, is de kans klein dat je volgers je retweeten of noemen in hun eigen tweets. Tweet je meerdere malen per uur, dan kan dat irritatie opwekken en je zelfs volgers kosten. Ten slotte is Twitter snel en vluchtig; reageren op een tweet van twee dagen oud heeft geen zin.

Bron: ‘7 Deadly sin of self-Promotion on Twitter’ www.ohmygov.com

Twitter ontwikkelt zich steeds meer als een medium voor communicatie en marketing. Veel gebruikers weten echter niet hoe ze dit medium effectief kunnen gebruiken. Onderstaande tips kunnen wellicht helpen.

1. Spreek de juiste ‘taal’

Twitter heeft zijn eigen ‘taal’ en regels voor het voeren van een dialoog. Nieuwe gebruikers kunnen hierdoor in de war raken en als amateur of onprofessioneel overkomen. Het begint namelijk al bij het begrijpen van de simpele basis; wat is het verschil tussen een ‘DM’ en een ‘Reply’. Wees ook bewust van het feit dat iedereen kan lezen wat je op Twitter plaatst en dit tegen je kan gebruiken.

2. Kies een goede naam

Net als met domeinnamen is de naam die je voor Twitter voor ogen had, vaak al bezet. Bedenk in dat geval een leuke, grappige, slimme of andere variatie van die naam. Zorg dat je rekening houdt met het doel; waarom ga je Twitter gebruiken en wat voor imago wil je uitstralen? Uiteindelijk zullen andere bedrijven jou gaan volgen om de boodschap die je te vertellen hebt. Een iets te kinderlijke of te grappige naam kan op lange termijn je uitstraling schaden. Kies bovendien een korte naam zodat mede-Twitteraars jouw berichtjes makkelijk kunnen retweeten. Met een maximum van 140 tekens gaat een lange gebruikersnaam ten koste van de RT.

3. Consistent ‘branding’

Let naast hetgeen wat je als ‘merk’ of bedrijf via je Tweets wilt uitstralen en te vertellen hebt, ook op de randzaken: zorg voor een gepaste avatar, achtergrondpagina en vergeet zeker niet je biografie op de juiste manier in te vullen. Vertel even wie of wat je bent, wat je doet en waar jij vooral over tweet en laat dit aansluiten op wat jij hoofdzakelijk tweet. Blijf consistent, dan zul je ook consistent nieuwe volgers aantrekken die geïnteresseerd zijn in jouw onderwerp en wat jij te vertellen hebt.

4. Voorkom verveling

Zorg dat je iets interessants te vertellen hebt. In de wereld van Twitter is het namelijk heel makkelijk om iemand te ontvolgen. Tweeten over je boterham met pindakaas zorgt voor verveling, wat vaak een reden is waarom mensen je niet meer willen volgen.

5. Deel succes met mate

Natuurlijk mag je jezelf best eens via Twitter een schouderklopje geven, maar doe dit niet te vaak en denk goed na hoe je dit verwoordt. Een bericht van slechts 140 tekens kan namelijk geheel anders geïnterpreteerd door je volgers. Hoe vaker je naar jezelf refereert, hoe minder volgers je hebt.

6. Goede timing

Hoe meer mensen je volgt en jou volgen, des te groter de stroom aan tweets. Om je tweet toch op te laten vallen in die massa, is timing belangrijk. Weinig mensen lezen ‘streams’ op oude berichten na, dus stuur geen tweets op een tijdstip dat niemand actief is, zoals 4 uur ’s nachts. Om tijdens prime time toch nog een beetje op te vallen, kan je overwegen een interessante tweet meerdere malen te posten.

7. Frequentie

Hoe vaak je een tweet moet plaatsen, is lastig in te schatten. Als je op Twitter weinig van je laat horen, is de kans klein dat je volgers je retweeten of noemen in hun eigen tweets. Tweet je meerdere malen per uur, dan kan dat irritatie opwekken en je zelfs volgers kosten. Ten slotte is Twitter snel en vluchtig; reageren op een tweet van twee dagen oud heeft geen zin.

Bron: ‘7 Deadly sin of self-Promotion on Twitter’ www.ohmygov.com

Extra tweetbare tips voor B2B marketeers

1. Gebruik vaktermen in je Twitter bio.

2. Creëer een unieke landing page in plaats van korte urls om Twitter clicks bij te houden.

3. Zoek en volg kopstukken uit de industrie via lijsten en andere gebruikers.

4. Volg algemene nieuwsbronnen, vakbladen en bedrijven voor recente informatie om te delen.

5. Deel content van derden die interessant kan zijn voor je volgers.

6. Plaats links naar bedrijfsblogs. Test en volg verschillende tweets.

7. Let goed op het tijdstip waarop jouw volgers het meest betrokken zijn.

8. Tweet aanbiedingen en links naar je landing page om leads te genereren. Dit is geen probleem, je bent immers een bedrijf.

9. Maak geen overbodig gebruik van hashtags, vooral als ze of nooit worden gebruikt of met spam te maken hebben.

10. Moedig je volgers van tijd tot tijd aan om zich aan te melden voor je nieuwsbrief.

Bron: socialmediab2b.com

delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by