De Stelling

Magazines | Rivierenland Business nummer 2 2012

Wim van Baal,

All Sports Resort, Maurik

“Ik ben het niet met deze stelling eens. Een meeting kan meerdere doelen hebben, waaronder het afsluiten van een deal of voor het opdoen van inspiratie. Ook kan er voor een locatie gekozen worden om een meeting af te sluiten met een activiteit of voor een betere beleving. Voor mij hangt de beleving van een meeting sterk samen met externe factoren en is de locatiekeuze dan ook wel degelijk van belang.”

Petra van der Perk,

Het Nut, Beesd

“Oneens. Een locatie kan een zakelijke locatie maken of breken. De juiste omgeving en sfeer zorgen ervoor dat doelstelling, doelgroep en het effect van de meeting een kloppend geheel worden. Ik organiseer events en merk dat de locatiekeuze zeker verschil maakt. Een fantasieloze ruimte met systeemplafonds drukt iedere vorm van creativiteit de kop in. Ik kies daarom bijna nooit voor een standaard vergaderoord, maar een plek waar oog voor detail is. Waar deelnemers geprikkeld worden om nét even anders te denken. Juist omdat ik geloof in de kracht van een geschikte locatie, ben ik vorig jaar de locatie Het Nut begonnen. Een historisch pand waar sfeer en moderne luxe hand in hand gaan. De reacties op de persoonlijke touch en informele sfeer zijn unaniem enthousiast.”

Michel van Heesch,

Restaurant De Betuwe Tiel BV, Tiel

“Een mooie en inspirerende omgeving dragen absoluut bij, maar zijn géén voorwaarde voor een succesvolle meeting. Een saaie spreker wordt écht niet leuker om naar te luisteren! Goede faciliteiten, een goede bereikbaarheid en parkeervoorzieningen, schoon en fris ex- en interieur, vriendelijke en behulpzame medewerkers maken de saaie spreker niet nóg saaier. Ook bij een zakelijke meeting spelen mensen de hoofdrol! Iedereen die indruk wil maken zal moeten zorgen dat alles klopt. Maak de spelers belangrijk, dan is het spel makkelijker.”

De Stelling

Als een zakelijke meeting goed is, is de locatiekeuze

van ondergeschikt belang

Maarten Neeskens,

The Branding House, Zaltbommel

“Bij een goede meeting staan de mensen en de beoogde resultaten centraal. De locatie faciliteert. Er moet een match zijn tussen de gewenste beleving en hetgeen de locatie kan waarmaken. Het succes van de meeting is een totaal beleving. De keuze voor een locatie is daarom niet van onderschikt belang. Het is een onderdeel van het succes. In veel gevallen kan de locatie zoveel waarde toevoegen aan een meeting, dat het waargenomen resultaat door deelnemers daardoor positief wordt beïnvloed. Een locatie verhuurt geen zaal en levert geen eten en drinken, zij faciliteert de gewenste beleving. Daarover zou ook de dialoog met de klant moeten gaan. Met welk gevoel moet de bezoeker straks de locatie uitlopen en wat vertelt hij over de meeting aan zijn relaties en vrienden. Wat plaatst hij op Facebook en Twitter?”

Sanne Werring,

Restaurant de Rotonde, Enspijk

“Het gaat om de inhoud, zou je zeggen. Maar wie verder kijkt, weet dat de locatie een belangrijke bijdrage levert aan een geslaagde bijeenkomst. Dat begint al bij de bereikbaarheid: is de locatie centraal gelegen en voor iedereen gemakkelijk, snel en zonder stress te bereiken? Vervolgens: is er voldoende en gratis parkeerruimte? Dan stap je naar binnen en voel je of je welkom bent. Zijn de medewerkers vriendelijk en gastvrij, spreekt de sfeer en het interieur van de accommodatie aan? Verse koffie en thee, een goed verzorgde lunch, aangeklede borrel of een smakelijk diner maken het plaatje compleet. Bij restaurant de Rotonde aan de A2 in Enspijk besteden we aan al deze onderdelen veel aandacht. We doen wat we beloven bij de reservering. Resultaat: tevreden gasten die graag nog eens terugkomen.”

Gijs van den Hoofdakker,

Uitbaeterij De Viersprong, Batenburg

“Wanneer een zakelijke bijeenkomst een succes genoemd wordt, zegt dat veel over de organisatie hiervan. Men is erin geslaagd de meeting op een goede manier vorm te geven. Een boeiende inhoud die op een pakkende wijze en met een duidelijke structuur gepresenteerd wordt, zal zorgen voor tevreden deelnemers. Toch zijn wij van mening dat locatie en accommodatie een belangrijke rol kunnen spelen. Persoonlijke aandacht achten wij van groot belang; zakelijk en gezellig hoeft geen tegenstelling te zijn. Het lijkt ons ook wezenlijk dat de ruimte tussen ‘de bedrijven’ door, aangenaam en ontspannen gevuld kan worden. Batenburg, een historisch stadje aan de Maas, biedt daartoe alle gelegenheid. Een wandeling door het centrum met indrukwekkende monumenten of een mini-zwerftocht door het nieuwe natuurgebied ‘de Liendense waard’ kunnen we zeer aanbevelen. Naar ons idee kan een goede zakelijke meeting hierdoor alleen maar beter worden.”

delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by