2 jaar geleden
2 jaar geleden
performance fors uitgebreid. Hiervoor heeft het webspecialist Safira overgenomen, eveneens uit
Geldermalsen. Samen tellen de bureaus nu 31 medewerkers.
Met de overname van Safira investeert Toon-eigenaar Ralph Thijsen stevig in de toekomst. Vanwege
het toenemende belang van online maatwerk – en de steeds grotere complexiteit van de hiervoor
benodigde technologie – wilde Thijsen deze discipline in eigen huis hebben. “We hebben nu drie
volwassen pijlers: strategie, content en technologie”, aldus Thijsen. “Die hebben elkaar hard nodig
om klanten zowel online als offline betekenisvol te maken.”
Online performance
Technologie had Toon al wel in huis, maar dankzij Safira kunnen klanten er nu ook terecht voor
complexe websites, webshops, webapplicaties, API-koppelingen en software-koppelingen. “Daarmee
kunnen we technologie – samen met branding en content – optimaal inzetten voor de online
performance van onze klanten”, aldus Thijsen.
Natuurlijke partner
Thijsen heeft voor Safira gekozen na een uitgebreid marktonderzoek. Enerzijds vanwege de
complementaire specialismen, anderzijds vanwege de grote overlap in bedrijfscultuur, processen en
klanten. “Safira voelde als een natuurlijke partner met wie we samen een mooie toekomst tegemoet
gaan”, aldus Thijsen. “De Toon-klanten gaan meer van betekenis worden door de impuls in
technologie, terwijl de Safira-klanten nu ook een partner voor branding en content hebben.”
Goede integratie
Pascal van der Kley, die Safira samen met zijn vrouw Iris Geskus oprichtte, blijft voor Safira werken.
Wel draagt hij nu ook zijn laatste managementtaken over aan team- en strategisch manager Lesley
de Groot. Van der Kley: “Een heel goede stap, zowel voor Safira als mezelf. Dat betekent namelijk dat
ik me weer kan richten op wat ik het leukste vind én waar ik het beste in ben: klantadvisering, met
name op het gebied van business processing. Daarnaast zorg ik voor een goede integratie van onze
activiteiten met die van Toon.”
Op de hoogte blijven van onze updates?