10 jaar geleden
Bij het nadenken over onze strategie kwamen we tot dezelfde conclusie: wij verkopen geen software, maar resultaat en (proces)verbetering. ICT is geen doel, maar een middel om je doelen te bereiken. Met ICT kun je twee kanten op: meer efficiency of meer onderscheidend vermogen en innovatie. De nadruk lag altijd op efficiency: besparingen, meer doen met minder en procesverbetering. Vooral intern gericht dus. Door trends als cloud en mobiel werken verschuift de oriëntatie naar extern. Ook bij ICT komt de klant centraal te staan en niet de eigen organisatie.
Daardoor verandert ook de manier waarop we projecten beoordelen. Bij efficiency kun je een business case opstellen en kijken naar ROI. Maar bij 'zachte' dingen als imago en marktaandeel, wat levert dat op? Welke investering rechtvaardigt dat? Dat zijn lastige vragen. Tegelijk kan de impact enorm zijn. Kijk maar naar Kodak. Waarschijnlijk produceerden ze hun fotorolletjes zeer efficiënt. Maar als je niet met de juiste dingen bezig bent is dat irrelevant. Wat verkoopt u eigenlijk en welke rol kan ICT daarbij spelen?
Leen Rietveld
Aspect | ICT
0184 675400
Info@aspect-ict.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?