1 dag geleden
1 dag geleden
"Iedereen zegt: ‘We moeten iets met AI’, maar ondertussen verdwalen bedrijven in commissies, whitepapers en tool-wildgroei,” zegt Radboud Langenhorst, medeoprichter van AI Opener. “De realiteit is: medewerkers zijn allang begonnen met AI – zonder toezicht, zonder beveiliging, vaak met gratis tools van over de grens. Hoog tijd om dat in goede banen te leiden.”
Herkenbaarheid
De campagne bestaat uit een reeks online video’s vol ironie en herkenbare situaties die ingaat op waarom bedrijven AI-uitstelgedrag vertonen. Zoals de manager die plechtig voorstelt om “een commissie op te richten”, terwijl zijn team al maanden AI-tools gebruikt. Of de medewerkers die zich te belangrijk vinden om AI te gebruiken. En dan zijn er nog de collega’s die AI afdoen als hype – terwijl ze zuchten over hun overvolle inbox. De video’s zijn geproduceerd in samenwerking met het contentbureau Trojan Monkeys en de influencers van Een Stukje.
Naar een veilige en geïntegreerde AI-werkomgeving
De campagne sluit aan bij AI Opener’s bredere missie: mkb-bedrijven helpen AI slim en veilig toe te passen in commerciële teams. Vorige maand lanceerde het bedrijf samen met AI Ready en Artific een onafhankelijk Nederlands AI-platform dat mkb-medewerkers ondersteunt bij de inzet van AI. Dit gebeurt onder andere via AI-agents die medewerkers direct helpen in hun dagelijkse werk — binnen een versleutelde, privacyvriendelijke omgeving die volledig voldoet aan Europese en Nederlandse normen.
Made in NL
Langenhorst: “In een wereld waarin AI steeds dominanter wordt, kunnen bedrijven niet het risico nemen dat hun bedrijfsdata zomaar belandt in Amerikaanse of Chinese AI- modellen. Daarom bouwen we aan een alternatief dat lokaal, transparant en toekomstbestendig is.”
Op de hoogte blijven van onze updates?