4 jaar geleden
4 jaar geleden
De coronacrisis heeft veel veranderingen teweeg gebracht in de HR-processen van Nederlandse bedrijven. De helft (49%) van de respondenten geeft aan dat de sollicitatiegesprekken tegenwoordig meer online plaatsvinden. Ook kennismakingsgesprekken met nieuwe collega’s gaan vaker via de digitale weg (27%). Echt innovatief zijn de meeste bedrijven niet. Een heel klein deel (6%) meldt dat ze sollicitanten nu vaker in de buitenlucht ontmoeten.
Willem Bos, creatief directeur bij Pro Contact: “Als de coronacrisis ons één ding heeft geleerd, is dat we met creativiteit en flexibiliteit heel ver kunnen komen. Het heeft ons gedwongen om anders naar bestaande processen en gewoontes te kijken. Dat HR-professionals een hekel hebben aan virtuele gesprekken is ergens natuurlijk goed te begrijpen, maar zonde van de energie. Er zijn talloze ideeën om gesprekken nu op een andere manier in te richten, en wel de fun te behouden. Wat is er nou leuker dan iemand leren kennen tijdens een mooie wandeling?”
Afbeelding van Alexandra_Koch via Pixabay
Op de hoogte blijven van onze updates?