Gerritse Hendriks adviseert om juiste afweging te maken

Magazines | Rivierenland Business nummer 3 2020

In april 2019 sprak Ford de ambitie uit om binnen afzienbare tijd zestien personen- en bedrijfswagens te elektrificeren, gebaseerd op vier verschillende technologieën. Anderhalf jaar later telt het gamma dertien modellen die aan die kwalificatie voldoen en blijft het aanbod groeien. Dealerbedrijf Gerritse Hendriks helpt klanten met een gerichte advisering, zodat zij een optimale afweging kunnen maken.

Tekst: Aart van der Haagen
Fotografie: Ford

“Bij die eerdere aankondiging meldde Ford dat het gamma binnen enkele jaren zestien geëlektrificeerde modellen zal bevatten, inclusief een variëteit aan milde, gewone en plug-in hybrides,” vertelt Hans van Baaren, verkoopadviseur bij Gerritse Hendriks in Tiel. “We hebben er momenteel dertien, waarmee we mooi op schema liggen. De meeste staan reeds in de showroom en te bestellen zijn ze sowieso.” Ford blijkt dus behoorlijk op dreef met de vergroening van zijn line-up, maar een dergelijk aanbod kan klanten best keuzestress bezorgen, vandaar dat de adviserende rol van de dealer meer van pas komt dan ooit. “Het gaat erom dat je het type voertuig heel zorgvuldig op het gebruik afstemt. Neem de Transit Custom PHEV, een plug-in hybride voor het middelgrote bestelwagensegment. Vanuit de praktijk weten we inmiddels dat hij een volelektrisch bereik van veertig kilometer heeft en onder ideale omstandigheden een brandstofverbruik van 1:45 realiseert. Dan praat je over lokaal of regionaal verkeer. Leg je regelmatig grote afstanden over de snelweg af of trek je doorlopend zware trailers, dan blijft een dieselversie de beste optie, al dan niet gecombineerd met milde hybridetechniek.”


Digitale wagenparkbeheerder
“Er zijn genoeg bedrijven die in de directe regio opereren,” vervolgt Van Baaren. “Pakketdiensten, bijvoorbeeld. Voor hen vormt deze schone bedrijfswagen met een laadvolume van zes kuub en een laadvermogen van duizend kilogram een serieuze optie. Voor taxi- en ander personenvervoer hebben we trouwens de Tourneo Custom PHEV beschikbaar. Op termijn verschijnt trouwens een geheel elektrische versie van de grote Transit, die in het segment van de zwaardere bestelwagens zit. We ondersteunen het mkb trouwens met de Ford Pass, in feite een digitale wagenparkbeheerder voor maximaal vijf voertuigen, zowel personen- als bedrijfswagens. Je downloadt een app en voert elke auto afzonderlijk in, waarna je hem op afstand kunt monitoren. Denk aan brandstofverbruik, onderhoudsbehoefte, ritregistratie en locatie waar de medewerker zich bevindt. De app bevat ook een rijstijlcoach, informatie over nuttige plaatsen onderweg, een wifi-hotspot om maximaal tien apparaten aan te koppelen en functies om het voertuig op afstand te openen, sluiten en het interieur voor te koelen of verwarmen.”

Mobiliteitsbudget
In het compacte segment en de middenklasse levert Ford drie milde hybrides, gebaseerd op de Fiesta, Puma en Focus. “Toepassing van 48-volttechniek, een gecombineerde starter-generator en terugwinning van remenergie maakt het mogelijk om tegen een concurrerende prijs een auto aan te bieden die afhankelijk van het gebruik gemiddeld tien à vijftien procent brandstof bespaart,” licht Van Baaren toe. “We horen van onze klanten dat dat echt haalbaar is. Bij de full-hybrid Mondeo loopt het verschil op tot zo’n twintig procent; bewuste berijders kunnen rond de 1:22, 1:23 uitkomen. Met name de compactere milde hybrides laten zich uitstekend inzetten bij mensen die een mobiliteitsbudget van hun werkgever krijgen, desgewenst ondergebracht in private lease. We kunnen ook voorzien in een onderhoudscontract met een vaste, vooraf bepaalde spreiding van de kosten en verlengde garantie tot drie jaar extra. Dat geeft maximale zekerheid.”

Duurzaam ondernemen
Steeds meer bedrijven leggen zich toe op duurzaam ondernemen, enerzijds vanuit een eigen visie, anderzijds omdat opdrachtgevers - zoals overheden - dat verlangen. Ford bedient deze doelgroep onder andere met de Kuga Plug-in Hybride, een crossover voor de middenklasse, die tot 54 kilometer vol elektrisch kan afleggen. “In veel gevallen zal dat volstaan om de woon-werkafstand geheel emissievrij af te leggen,” stelt Van Baaren. “De gecombineerde, 225 pk sterke aandrijflijn kent een CO2-emissie van 32 gram per kilometer. We onderscheiden drie uitrustingsniveaus, van de complete Titanium tot en met de sportief getinte ST-Line en de exclusief afgewerkte Vignale.” Een recente aanwinst betreft de Explorer PHEV, een imposante verschijning uit het land dat de SUV groot maakte: de Verenigde Staten. Een drieliter V6 met turbo werkt samen met een elektromotor, wat resulteert in 457 pk, maar evengoed een keurige CO2-uitstoot van 71 g/km en een volelektrisch bereik van 43 kilometer. Naar goed Amerikaans gebruik omringt dit nieuwe vlaggenschip uit de Ford reeks de zeven inzittenden met alle denkbare luxe.

Records breken
Ook van de overzijde van de oceaan komt de Mustang Mach-E, een geheel elektrische crossover met het DNA van de befaamde sportcoupé. “Hij blijkt nu al zeer gewild,” zegt de verkoopadviseur van Gerritse Hendriks. “In november 2019 gingen de orderboeken open en voor 2020 is de auto geheel uitverkocht, waar we in februari aanstaande we de eerste exemplaren verwachten af te leveren. Ook in 2021 blijft de Mustang Mach-E qua bijtelling interessant voor de zakelijke rijder: twaalf procent over de eerste 40.000 euro. Het programma telt zowel achter- als vierwielaangedreven uitvoeringen, met vermogens van 258 tot 338 pk en een actieradius van 450 tot 600 kilometer; ongekend voor een elektrische auto. Buiten dat spreken het model en de Mustang-genen bij de klanten erg tot de verbeelding. Net als bij de plug-in hybrides in ons gamma bieden we de gebruiker een laadpas van NewMotion, een netwerk van 125.000 laadpunten in Europa, waarbij je betaalt per keer en geen abonnementskosten hebt. Immers, om e-mobiliteit succesvol te introduceren bij het bedrijfsleven moet je gemak bieden, vandaar ook dat wij veel tijd en energie steken in advisering op maat. Aan keuzemogelijkheden in ieder geval geen gebrek bij Ford.”

Meer informatie: www.forddealer.nl


 
delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by