Marc van Laere Producties: Verbinding is belangrijker dan ooit

Magazines | Rivierenland Business nummer 4 2021

De coronacijfers zitten in de lift, en dat ondervindt de evenementenbranche ook. Toch blijven Marc en Aster van Laere van evenementen- en entertainmentbureau Marc van der Laere Producties positief. “Verbinding is belangrijker dan ooit”, aldus Aster van Laere.

Wie Marc van Laere Producties noemt, denkt aan allerlei grote artiesten. “Mijn roots liggen in de entertainmentindustrie”, knikt Marc instemmend. “Vandaag de dag hebben we nog steeds direct toegang tot allerlei grote namen. Maar we werken met net zoveel liefde en passie aan een lokaal evenement. Het gekke is dat we landelijk heel bekend zijn, maar in Rivierenland nog niet. Wij willen laten zien dat we ook in de regio voor het totaalplaatje kunnen zorgen doordat wij alleen met de allerbeste partijen, zoals technische leveranciers en cateraars, samenwerken. Op die manier creëren wij de mooiste belevenissen. De meest bijzondere artiesten, revolutionaire technieken en de allerlaatste trends op het gebied van food en drinks inspireren ons en geven kleur aan onze evenementen. Met deskundige begeleiding en vol energie organiseren wij evenementen die mensen bijblijven en motiveren.”

Beleving
Marc van Laere Producties is in de afgelopen twintig jaar uitgegroeid tot een evenementen- en entertainmentbureau dat behoort tot de top van de Nederlandse markt. Klanten kunnen er terecht voor unieke bedrijfsevenementen, onvergetelijke privéfeesten en congressen met impact. “Met veel plezier maken wij van elk event een bijzondere beleving”, vertelt Marc. “Wij willen een toegevoegde waarde bieden voor onze klanten en houden ervan om hen te verrassen. ‘Kan niet’ bestaat niet bij ons. Wij zoeken graag de grenzen op.”
“We zijn dan ook veel meer dan zomaar een evenementenbureau”, vult Aster aan. “Samenwerken is bij ons de rode draad. Doordat wij een familiebedrijf zijn, zijn bij ons de lijnen bovendien kort.”

Evenementenhart
Hoewel Aster al wel actief was in het horecavak, werkt zij pas sinds 2020 bij haar vader in het bedrijf. “Ik kreeg steeds vaker aanvragen voor evenementen bij mijn restaurant in Utrecht”, blikt ze terug. “En opeens viel het kwartje: ik had geen horecahart, maar een evenementenhart. En wat is nu leuker om samen met je vader dit vak te kunnen uitoefenen? Ik stuurde een open sollicitatie naar mijn vader en was echt heel zenuwachtig”, zegt Aster met een glimlach. In januari 2020 kon ze aan de slag. “Drie maanden knallen en toen kwam corona”, vertelt ze. “Maar we zijn niet bij de pakken neer gaan zitten.”
Hard werken kreeg Aster namelijk met de paplepel ingegoten. “Mijn gezin hielp vroeger al mee met allerlei evenementen”, aldus Marc. “Weet je nog pap, dat wij 2 euro per uur kregen om ballonnen te vullen met spliterwten voor het 75-jarig jubileumfeest van HEMA voor 20.000 gasten?”, lacht Aster.

Gouden Giraffe
En zo zijn er nog ontelbaar veel anekdotes die de revue passeren. Trots zijn ze beiden op het behalen van de Gouden Giraffe in 2018 voor het beste interne event. Toen C&A haar 175-jarig bestaan wilde vieren met de thema’s; Trots, Teams & Toekomst bedacht Marc van Laere Productions een concept waarbij alle medewerkers werden uitgenodigd om met hun ‘beste idee voor de toekomst van C&A’ te komen. Gekoppeld aan een leiderschap ontwikkelprogramma ‘coachend leidinggeven’: ‘The C&A Future Challenge’.
Een programma van ruim 10 weken mondde uit in een grootschalig evenement waar alle filialen en het hoofdkantoor van C&A hun beste idee voor de toekomst van hun organisatie mochten presenteren op een grote heuse ideeënmarkt. Maar liefst 107 teams presenteerde hun ideeën aan de 2.500 aanwezige collega’s en een vakjury. Tijdens de awardshow werd door de jury in vijf categorieën een winnaar bekendgemaakt. “Er kwam geen artiest aan het programma te pas”, benadrukt Marc. “En toch zegt iedereen die erbij was dat hen dit meer bij gebleven is dan het feest wat hierna plaatsvond. Conceptdenken is dan ook iets wat wij het allerliefste doen.”

Behoefte aan verbinding
Juist in een tijd dat veel mensen thuiswerken, is de behoefte aan echte sociale connecties enorm. “Hybride werken is een fantastische ontwikkeling”, aldus Aster. “Dit heeft ons veel gebracht. Vergaderingen blijken middels livestreams bijvoorbeeld ineens veel korter te kunnen en we houden meer tijd over omdat we minder hoeven te reizen. Toch hebben we meer dan ooit de behoefte aan verbinding en dan is een live event een mooie tool. Juist met een live event kun je dat ‘wij’-gevoel creëren waar iedereen nu zo’n behoefte aan heeft.”

Marc Van Laere Producties tilt acrobatiek naar hoger niveau
Als kleine jongen was Marc van Laere al gek op het circus. Naast zijn evenementen- en entertainmentbureau Marc van Laere Producties is hij ook manager van het internationale acrobatiekgezelschap Bencha Theater. Hun podium bevindt zich niet in de piste, maar tegen muren van bedrijfspanden, kerken en kastelen.

Vertical Wall Dance
AIRA Vertical Wall Dance is een collectief van internationale skydancers. Deze groep luchtacrobaten verzorgen spectaculaire shows, waarin de muur in een verticale choreografie het podium wordt. De acrobaten rennen over de muren van kantoren, dansen langs kerktorens en zwieren over de hoogste fabrieken.

Nieuwsgierig wat Marc van Laere Producties voor jou kan betekenen? www.marcvanlaere.nl

 

delen:
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
 
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
 
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
 
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
 
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
 
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
 
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
 
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
 
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
 
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
 
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
 
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
 
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
 
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
 
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement