Voor u gelezen
Een zaak van zacht werken
De ondertitel is eigenlijk meer een opdracht: ââ¬ËVoor ondernemende en creatieve mensen die eigenlijk geen tijd hebben om dit boek te lezen, omdat ze hard moeten werken.ââ¬â¢
Anna, Joris en Orlando hebben het lastig. Ze werken hard als zelfstandige, manager en creatieve winkelier, maar komen tijd tekort en zijn altijd druk. Op een avond belanden ze samen bij het rockconcert van zanger David en zijn muzikale begeleider Robin. Hoewel Robin verreweg de jongste van het stel is, kan hij de anderen veel leren. Want hij heeft alle tijd. Altijd. Maar wat doet hij anders?
In een serie van vijf lessen deelt Robin zijn lessen voor zacht werken met de anderen. Manager Joris haalt verrassende resultaten, zanger David is kritisch, zelfstandige Anna ontdekt een andere manier van werken en Orlando had nooit gedroomd datââ¬Â¦
'Een zaak van zacht werken' is het vervolg op de ondernemersroman 'Een zaak van fans'. In dit eerste boek leerden dezelfde personages alles over online marketing. Nu ze alle drie druk en succesvol zijn, is het tijd voor de volgende les. De boeken kunnen los van elkaar gelezen worden.
Kopers van het boek ontvangen exclusief het digitale 'Zacht-werk-boek' (niet los te koop). Informatie over het aanvragen van dit werkboek vindt u in het boek.
Titel: Een zaak van zacht werken
Auteur: Ellen de Lange-Ros
Aantal paginaââ¬â¢s: 160
Uitgeverij: www.faxion.nl,
ook te bestellen via
www.managementboek.nl
Prijs: ââ¬20,00
ISBN: 9789082027419
Sales is sexy
De ondertitel verraadt de strekking van het boek ââ¬â maar niet echt: ââ¬ËTips en inspiratie voor vrouwen die meer willen verkopen.ââ¬â¢
Cynici zullen als eerste reactie geven: ââ¬Ëmaar vrouwen willen toch alleen maar kopen, kopen, kopen?ââ¬â¢ Maar volgens de auteurs zijn vrouwen geboren verkopers, en dus succesvoller dan hun mannelijke tegenhangers in de sales. Het lezen van dit boek is even wennen: de tekst wordt op vrijwel elke pagina aangevuld met kaders met teksten die weliswaar relevant zijn, maar toch enigszins afleiden. Overigens leest het boek lekker weg, en staan er nuttige tips in voor de dames die actief zijn in de verkoop. Maar ook de heren kunnen er nog aardig wat van opsteken. In het nawoord noemen de auteurs twee van de belangrijkste zaken: kleding- en stijladviezen en onderhandelingstips. Nuttig, want de concurrentie is moordend, en dan zijn volle rode lippen, wiegende heupen en meer van dat soort vrouwelijke eigenschappen (bedenk zelf maar welke) niet voldoende om de potentiële koper over de streep te trekken.
Titel: Sales is sexy
Auteurs: Lucinda Douglas & Jan-Willem Seip
Uitvoering: Paperback en e-book
Aantal paginaââ¬â¢s: 224
Uitgeverij: Haystack,
www.haystack.nl
Prijs: ââ¬23,50
Te koop bij onder meer
www.managementboek.nl
ISBN: 9789461260901
iedereen vitaal
De ondertitel geeft aan waar het handzame boekje over gaat: ââ¬ËWat gezond ondernemen oplevertââ¬â¢. Het boekje is opgemaakt in dezelfde vorm als het onvolprezen tijdschrift Management Team, en leest daarom prettig weg. In enkele artikelen worden voorbeelden beschreven hoe bepaalde bedrijven, waaronder Achmea, KPN en Tata Steel, de gezondheid van hun personeel proberen te borgen. In de flaptekst wordt ook duidelijk gemaakt waarom een goede gezondheid bevorderlijk is voor een onderneming: ââ¬ÅEen goed vitaliteitsbeleid levert een bedrijf veel op. Niet alleen daalt het ziekteverzuim, u krijgt er ook meer betrokken en productievere werknemers van die met veel plezier bij uw bedrijf werken.ââ¬Â
Kortom: lezen,
en doe inspiratie op.
Titel: Iedereen vitaal
Auteur: Redactie
Management Team
Aantal paginaââ¬â¢s: 52
Prijs: gratis via
www.mt.nl/gezond
ISBN: nvt