Social Media Expert in een week
De opkomst van social media biedt grote kansen voor mensen en bedrijven. Het sociale web is een ongekende kennisbron die kan helpen bij het verbeteren van producten, diensten en proposities. Dankzij nieuwe vormen van communicatie, marketing en verkoop kunnen bedrijven razendsnel hun bekendheid vergroten en omzet verhogen. Met simpele trucs kunnen zowel de eigen website als profielen op sociale netwerken uitgroeien tot plekken waar waardevolle interactie tot bloei komt.
In dit boek beschrijft Jeroen Bertrams hoe bedrijven met succes de zeven belangrijkste activiteiten op social media kunnen uitvoeren: luisteren, communiceren, publiceren, marketing, verkopen, optimaliseren en meten. Op Twitter, Facebook, en LinkedIn tot en met Google+, Groupon en Pinterest. Van sociale netwerken tot en met reviewsites, weblogs en fora. Van social media marketing tot en met succesvolle webcare.
Achterin het handzame en overzichtelijke boekje staan nuttige links voor het aanmaken en onderhouden van profielen, adverteren op social media, en artikelen over socialmedia.
Titel: Social Media Expert in een week
Auteur: Jeroen Bertrams Omvang: 128 pagina’s, hardcover
ISBN: 978 90 5594 041 7 Prijs: € 16,-
Uitgever: Scriptum Publishers, www.scriptum.nl
Miss Marketing
Business in de Evanomie©
Waarom zou je in hemelsnaam een boek over feminine marketing lezen als je
a. een vent bent en weinig aanleiding ziet om je onder te dompelen in een bad van oestrogenen en vrouwenpraat?
b. een vrouw bent en niemand jou meer iets hoeft uit te leggen over deze hoedanigheid?
Het antwoord luidt: vrouwen zijn de nummer 1 business opportunity, want vrouwen zijn, chargerend gezegd, bemoeizuchtige controlfreaks die over bijna alles beslissen in zo ongeveer iedere denkbare sector. Alleen heeft nog steeds niet iedereen dit door. Minstens zo belangrijk is dat vrouwen en mannen radicaal verschillend zijn en het beter begrijpen van deze verschillen helpt je om deze business opportunity volop te benutten. Zelfs als je zelf vrouw bent, zul je versteld staan van wat genderkennis jou aan inzichten kan opleveren. De Evanomie is namelijk groter dan vrouwen alleen, aangezien we midden in de megatrend van een feminiserende wereld leven. Miss Marketing is een kans om eindelijk antwoord te krijgen op de vraag die Freud en zijn makkers tot waanzin dreef: Was will das Weib? En degene die deze kennis het best kan toepassen, kan straks een tropisch eiland kopen, of twee. Dus houd je vast, zelfs al ben je geen marketer of reclamemens, deze management glossy in boekvorm opent de weg van ‘mismarketing naar Miss Marketing’.
Het boek bevat interviews met onder anderen Roos Wouters (Fuck ik ben een feminist), Kluun (Haantjes) en Jan Heemskerk (Playboy), business cases over onder meer Harley Davidson, Go Super Model en Eliza was here en met het Feminine Sparks Model, werkbladen, checklists en brainstormideeën voor een qucikstart Miss Marketing.
Tot zover de flaptekst. Die belooft een heleboel, en maakt het ook waar! Een aanrader, zeker niet alleen voor vrouwen en ook zeker niet alleen voor personen die actief zijn in de reclame- of marketingwereld. Ook leuk: de quotes en verwijzingen ( ‘Deze tijd vraagt om vrouwelijk leiderschap, van mannen en vrouwen’)(‘If men liked shopping, they’d call it research’).
Titel: Miss Marketing Auteurs: Mabel Nummerdor en Mijke de Vette
Omvang: 330 pagina’s, gebonden ISBN: 9 789013 106886
Prijs: € 24,95 Uitgever: Kluwer, www.kluwer.nl
Boeken
rivierenland business | nummer 4 | september 2012