Fenexpo 2012
FENEXPO 2012
Fenexpo viert tegen de
recessie in eerste lustrum
In een tijd dat veel beurzen last hebben van de recessie, viert
Fenexpo komende editie haar eerste lustrum. ââ¬ÅJuist nu moet je niet gaan zitten afwachten. Dat doen wij zelf ook niet. We geven gas en hebben al meer deelnemers dan vorig jaarââ¬Â, aldus Henk Fennema, initiator van de beurs.
Dit jaar vindt Fenexpo plaats van dinsdag 24 tot en met donderdag 26 april in de Evenementenhal in Gorinchem. Vorig jaar telde de Fenexpo zoââ¬â¢n zevenduizend bezoekers en ook dit jaar denkt Fennema dit aantal weer te gaan halen.
ââ¬ÅDe Fenexpo kost geen entree, is laagdrempelig en richt zich puur op de zakelijke bezoeker. Je kunt heel makkelijk van de één naar de andere stand lopen en mensen aanspreken. Daarnaast zijn alle branches vertegenwoordigd, van een drukker en een makelaar tot een uitzendbureau of bouwbedrijf. Bezoekers kunnen zich hierdoor goed oriënteren op alle vlakken.ââ¬Â
Wintersport
Volgens Fennema is het dan ook een gemiste kans wanneer bedrijven niet vertegenwoordigd zijn op de Fenexpo. ââ¬ÅIk zei eens gekscherend tegen iemand die net terug was van wintersport en mij met een gezonde kleur vertelde dat hij een keer oversloeg: ââ¬ËJe kunt beter een keer je wintersportvakantie overslaan en hier staan, dan andersom.ââ¬â¢ Je kunt marketing niet overslaan. Overigens was dat een goede bekende van me hoor.ââ¬Â
ââ¬ÅFenexpo zou eigenlijk niet mogen ontbreken in je marketingstrategieââ¬Â, vervolgt hij. ââ¬ÅJuist nu moet je niet gaan zitten afwachten. Je moet jezelf continu in the picture zetten. Ervoor zorgen dat mensen je naam onthouden, zodat je meer naamsbekendheid krijgt. Laten zien wie je bent en waar je voor staat. Juist op de Fenexpo kun je je klant vinden en binden.ââ¬Â
Regionaal karakter
Volgens Fennema is het netwerkgehalte op de beurs hoog. ââ¬ÅDoor het grote regionale karakter kennen bezoekers en standhouders elkaar vaak. En dat is nou net de bedoeling, want persoonlijk contact blijft belangrijk. Er zijn zelfs bedrijven die juist om deze reden voor ons concept kiezen.ââ¬Â
Fennema beaamt dat een stand op de Fenexpo een investering is, maar benadrukt dat het hier om een investering qua tijd gaat. ââ¬ÅNatuurlijk kost het tijd en energie om dingen goed aan te pakken. Wij verzorgen echter speciale beurstrainingen waarin we standhouders leren hoe zij hun bedrijf het beste kunnen profileren tijdens de beurs. Wanneer je kijkt naar de investering wat geld betreft is deze relatief klein. Voor ââ¬1200,- huur je al een stand waarmee je jezelf in drie dagen tijd kunt presenteren aan zoââ¬â¢n zevenduizend bezoekers.ââ¬Â
Toyota Aygo
Het vijfjarig bestaan van de beurs wordt uitgebreid gevierd op de beursvloer komende editie. ââ¬ÅZo wordt er op woensdag 25 april voor alle standhouders een feestavond gehoudenââ¬Â, vertelt hij. ââ¬ÅBovendien verloten we een splinternieuwe Toyota Aygo, gesponsord door het Gorcumse garagebedrijf Toyota Schouten.ââ¬Â
Daarnaast vinden er diverse interessante seminars plaats, met als grote publiekstrekker een seminar van Ad Scheepsbouwer, ex-topman van KPN. ââ¬ÅDit seminar is voor genodigden, maar we zijn er ontzettend trots op dat hij bij ons spreekt. Hij heeft namelijk contact met het bedrijf Crawfield dat voor ons de seminars organiseert. Anders lukt dit nooit. Wij willen laten zien dat wij hét platform voor ondernemers in de regio bieden.ââ¬Â
De openingstijden van de Fenexpo zijn 24 tot en met 26 april van 14.00 tot 22.00 uur. Gratis entreekaarten kan men
aanvragen via de website:
www.fenexpo.nl
Dit jaar vindt Fenexpo plaats van dinsdag 24 tot en met donderdag 26 april in de Evenementenhal in Gorinchem. Vorig jaar telde de Fenexpo zoââ¬â¢n zevenduizend bezoekers en ook dit jaar denkt Fennema dit aantal weer te gaan halen.
ââ¬ÅDe Fenexpo kost geen entree, is laagdrempelig en richt zich puur op de zakelijke bezoeker. Je kunt heel makkelijk van de één naar de andere stand lopen en mensen aanspreken. Daarnaast zijn alle branches vertegenwoordigd, van een drukker en een makelaar tot een uitzendbureau of bouwbedrijf. Bezoekers kunnen zich hierdoor goed oriënteren op alle vlakken.ââ¬Â
Wintersport
Volgens Fennema is het dan ook een gemiste kans wanneer bedrijven niet vertegenwoordigd zijn op de Fenexpo. ââ¬ÅIk zei eens gekscherend tegen iemand die net terug was van wintersport en mij met een gezonde kleur vertelde dat hij een keer oversloeg: ââ¬ËJe kunt beter een keer je wintersportvakantie overslaan en hier staan, dan andersom.ââ¬â¢ Je kunt marketing niet overslaan. Overigens was dat een goede bekende van me hoor.ââ¬Â
ââ¬ÅFenexpo zou eigenlijk niet mogen ontbreken in je marketingstrategieââ¬Â, vervolgt hij. ââ¬ÅJuist nu moet je niet gaan zitten afwachten. Je moet jezelf continu in the picture zetten. Ervoor zorgen dat mensen je naam onthouden, zodat je meer naamsbekendheid krijgt. Laten zien wie je bent en waar je voor staat. Juist op de Fenexpo kun je je klant vinden en binden.ââ¬Â
Regionaal karakter
Volgens Fennema is het netwerkgehalte op de beurs hoog. ââ¬ÅDoor het grote regionale karakter kennen bezoekers en standhouders elkaar vaak. En dat is nou net de bedoeling, want persoonlijk contact blijft belangrijk. Er zijn zelfs bedrijven die juist om deze reden voor ons concept kiezen.ââ¬Â
Fennema beaamt dat een stand op de Fenexpo een investering is, maar benadrukt dat het hier om een investering qua tijd gaat. ââ¬ÅNatuurlijk kost het tijd en energie om dingen goed aan te pakken. Wij verzorgen echter speciale beurstrainingen waarin we standhouders leren hoe zij hun bedrijf het beste kunnen profileren tijdens de beurs. Wanneer je kijkt naar de investering wat geld betreft is deze relatief klein. Voor ââ¬1200,- huur je al een stand waarmee je jezelf in drie dagen tijd kunt presenteren aan zoââ¬â¢n zevenduizend bezoekers.ââ¬Â
Toyota Aygo
Het vijfjarig bestaan van de beurs wordt uitgebreid gevierd op de beursvloer komende editie. ââ¬ÅZo wordt er op woensdag 25 april voor alle standhouders een feestavond gehoudenââ¬Â, vertelt hij. ââ¬ÅBovendien verloten we een splinternieuwe Toyota Aygo, gesponsord door het Gorcumse garagebedrijf Toyota Schouten.ââ¬Â
Daarnaast vinden er diverse interessante seminars plaats, met als grote publiekstrekker een seminar van Ad Scheepsbouwer, ex-topman van KPN. ââ¬ÅDit seminar is voor genodigden, maar we zijn er ontzettend trots op dat hij bij ons spreekt. Hij heeft namelijk contact met het bedrijf Crawfield dat voor ons de seminars organiseert. Anders lukt dit nooit. Wij willen laten zien dat wij hét platform voor ondernemers in de regio bieden.ââ¬Â
De openingstijden van de Fenexpo zijn 24 tot en met 26 april van 14.00 tot 22.00 uur. Gratis entreekaarten kan men
aanvragen via de website:
www.fenexpo.nl
Reactie Ger Biesheuvel, Afdelingshoofd Ruimtelijke
en Economische Ontwikkeling Gemeente Gorinchem:
ââ¬ÅWij zijn vanaf de eerste editie in 2008 vertegenwoordigd op de Fenexpo. Als gemeente zijn wij van mening dat we projecten als Fenexpo, waar regionale ondernemers bij elkaar gebracht worden, moeten ondersteunen. Dit jaar demonstreren wij in onze stand voor het eerst hoe het digitaal aanvragen van een omgevingsvergunning precies in zijn werk gaat. Daarnaast zijn we op de beurs aanwezig voor de promotie van de stad Gorinchem, maar ook om te horen wat er onder de ondernemers in de regio leeft. Op de Fenexpo kunnen makkelijk contacten worden gelegd en daar komen vaak weer vervolgafspraken uit.
Ik ben ervan overtuigd dat juist in een tijd als deze wij als gemeente moeten laten zien dat we geloven in onze stad, onze regio en onze ondernemers en daar biedt Fenexpo het perfecte platform voor.ââ¬Â