Opmerkelijk

Verschenen in Rivierenland Business nummer 2 2015

Chinees bedrijf

trakteert 6400 werknemers op reis Frankrijk

Het Chinese bedrijf Tiens Group Company bestond onlangs 20 jaar. Reden voor een feestje vond eigenaar Li Jinyuan. Hij boekte een vier daagse vakantie voor een gedeelte van zijn werknemers. 140 hotels in Parijs werden geboekt en hij nam 6400 van zijn 12000 werknemers mee naar de Europese hoofdstad. De Chinese invasie bewoog zich voort in 160 gehuurde bussen en bezocht onder meer het Louvre. Daarna trokken ze naar de Côte D'Azur waar ze het Guinness Book of Record voor menselijke keten verbraken. Nadat ze het record hadden gevestigd, konden ze uitrusten in één van de 79 vier- en vijfsterren hotels in Cannes en Monaco. Li Jinyuan had daar 4760 kamers geboekt.  De hele reis kostte Li Jinyuan bijna 33 miljoen euro. 13 miljoen daarvan werd besteed in Parijs, de andere 20 in Nice, Cannes en Monaco.

(Bron: RTL Nieuws)

McDonald’s omarmt boerenkool

In een poging om meer klanten te trekken die gezond willen eten gaat McDonald's gerechten aanbieden met boerenkool. De doodgewone boerenkool, in het Engels ‘kale’ geheten, is in de VS al een tijdje populair onder gezondheidsfanaten en hipsters. Het wordt er gezien als superfood. McDonald's gaat in Canada salades verkopen met boerenkool en in een paar filialen in California test het een ontbijt met boerenkool, eiwit, kalkoen en spinazie. Of de boerenkoolgerechten ook naar Nederland komen is onbekend. De stap is opmerkelijk omdat het bedrijf in een commercial eerder dit jaar gezonde producten als quinoa, Griekse yoghurt en boerenkool juist nog belachelijk maakte. "Dit zal nooit boerenkool zijn", zegt de commentaarstem in die reclame als er wordt ingezoomd op de sla op een Big Mac. De grootste fastfoodketen ter wereld presenteerde onlangs teleurstellende cijfers. Het aantal bezoekers loopt wereldwijd fors terug. De nieuwe topman kondigde deze week een nieuwe strategie aan om weer te groeien. Hij wil van McDonald's een "modern, vooruitstrevend hamburgerrestaurant" maken. Daar hoort dus blijkbaar ook boerenkool bij. 

(Bron: NOS)

Action maakt ongelukkige 'typefout' in kinderboek

Op Facebook ging begin mei een foto rond van een opmerkelijke tekst in kinderboek 'Met de bus naar zee', dat te koop is bij Action. De titel van het korte verhaaltje over een beer en een mug, 'een pik in de bil', zou een cruciale letter missen. De eigenaar van het kinderboek kan wel lachen om de typefout. “Oeps Action, hoe leg ik mijn 6-jarige dochter dit uit?'', schrijft de moeder op de facebookpagina van de winkel. Ook verder in het verhaal wordt prik nog twee maal zonder r geschreven. Waardoor er zinnen als 'O nee! Een pik van de mug! In de bil van beer!' ontstaan.

Action reageerde sportief op het Facebookbericht van de moeder. “Een foutje inderdaad Michelle, alleen vrouwelijke muggen prikken,'' aldus een medewerker van het webcareteam, afsluitend met een smiley.

(Bron: AD)

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Rivierenland Business is een uitgave van Van Munster Media