Een andere blik op events

Magazines | Rivierenland Business nummer 5 2017

Een andere blik op events

Offline vs online

Wat doe je met deelnemers die je bijeenkomst alleen online kunnen volgen? Hoe kun je voor hen een goede ROI realiseren? Zorg dat je event ook een online alternatief biedt en breng online en offline gasten vooral met elkaar in contact. Voor offline gasten raadt het rapport aan om alle vijf de zintuigen te prikkelen om de ervaring te verstreken. Online gasten betrek je daarbij door de informatie eenvoudig beschikbaar te stellen, dit binnen vaste tijdsperiodes te doen en veel gespreksmogelijkheden aan te bieden.

Samen vs alleen

Hoe benader je mensen tijdens een bijeenkomst als individu én als groep? Dit creëer je door aandacht te besteden aan de personal event journey, zoals CoolBlue dat doet met diens customer journey. Zorg er ook voor dat er genoeg gelegenheden zijn om even nieuwe energie op te doen, bijvoorbeeld door middel van eten, natuur, kunst, side events of powernaps. Omdat de focus steeds meer ligt op netwerken en contacten leggen, kun je gasten met een introverte persoonlijkheid hierin helpen en hen stimuleren door elementen zoals gaming of social events in te zetten.

Binnen vs buiten

Hoe maak je het beste gebruik van je locatie? Moet je voor het houden van break-outs altijd een aparte ruimte hebben of kun je dit ook op een andere manier inrichten? Of denk eens aan hele andere ruimtes zoals keukens, garages of zelfs een rijdende bus. Of zoek de natuur op en maak een wandeling door de natuur onderdeel van je programma.

Business vs ontspanning

Hoe creëer je voor je deelnemers een ontspannen omgeving waarin deelnemers beter kunnen netwerken en informatie tot zich kunnen nemen? Een goede setting levert namelijk een bijdrage aan de ROI! Maak eens een match tussen deelnemers op basis van hun hobby's of sterrenbeeld in plaats van hun functie en bedrijf. Zorg er ook voor dat je event een goede sfeer biedt en dat de deelnemers zich vermaken, zodat zij de ervaring samen kunnen beleven.

Oud vs nieuw

Hoe spreek je de jongere generatie aan zonder de andere deelnemers uit het oog te verliezen? Door middel van storytelling of door ervaringen uit het verleden aan te halen, creëer je herkenning voor oudgedienden en leg je nieuwe deelnemers uit waarom je voor een bepaalde spreker of vorm van kennisoverdracht hebt gekozen. Probeer ook vooral nieuwe dingen uit zodat beide doelgroepen er samen kennis mee kunnen maken. En waarom zou je wat betreft de catering geen klassieke gerechten in een modern jasje steden?

In het trendrapport RAI Insights staan diverse invalshoeken beschreven die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken. Volgens het rapport zijn er op dit moment twee tendensen gaande die haaks op elkaar staan. Enerzijds is er aandacht voor decentralisatie, het lokale en het individu. Anderzijds neemt de globalisatie en de samenwerking op internationaal niveau toe, dat gepaard gaat met de vorming van 'communities'. Rivierenland Business belicht de vijf belangrijkste trends.

delen:
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2021
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
 
Rivierenland Business nummer 4 2020
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
 
Rivierenland Business nummer 6 2019
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
 
Rivierenland Business nummer 2 2019
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
 
Rivierenland Business nummer 4 2018
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
 
Rivierenland Business nummer 1 2018
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
 
Rivierenland Business nummer 3 2017
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
 
Rivierenland Business nummer 5 2016
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
 
Rivierenland Business nummer 1 2016
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
 
Rivierenland Business nummer 3 2015
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
 
Rivierenland Business Tiel special
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
 
Rivierenland Business nummer 2 2014
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 5 2013
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 2 2013
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 6 2012
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
 
Rivierenland Business nummer 2 2012
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
 
Maas en Waal Special 2011
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
 
Rivierenland Business nummer 2 2011
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement