A.L.P. Opleidingen (Altijd Logistiek Personeel) kwam voort uit A.L.P Flex, een specialist in werving & selectie, uitzenden en detacheren van personeel in de logistieke sector. Omdat er een dringende behoefte bleek aan opleidingen in die sector zag A.L.P Opleidingen het licht. Janine Straatman en Kayleigh van der Zandt vormen gezamenlijk de commerciële afdeling van het bedrijf.
Tekst: Hans Eberson
Fotografie: Raphaël Drent
“Opleidingen verzorgen voor logistiek personeel is zowel in de uitvoering, maar ook in het aantrekken van ervaren en vakbekwame docenten ingewikkeld”, vertelt Janine Straatman. “Dat ons dat nog steeds lukt zegt in feite alles over de kwaliteit waar wij als bedrijf voor staan. Dat zeggen we niet zelf, dat zeggen onze klanten, die vaak al jarenlang aan ons zijn verbonden.”
Kwaliteit
Waar zit die kwaliteit dan in? “Om te beginnen in onze docenten, die stuk voor stuk door de wol geverfd zijn, die alle ins en outs van de branche kennen en die dus gemakkelijk contact leggen met de cursisten. Kwaliteit zit ook in de uitvoering. Wij regelen alle opleidingsvraagstukken voor klanten, op maat voor elk bedrijf en elke chauffeur, op locatie of in company, door de week of op zaterdag. Onze docenten werken met zelf ontwikkeld lesmateriaal en lesplannen, praktisch, maar vooral ook interessant. Cursisten weten dat de Code 95 opleidingen verplichte kost zijn, de animo om deel te nemen is soms niet zo groot. Toch krijgen we na afloop veel complimenten, omdat onze docenten er een aantrekkelijke dag van weten te maken, inclusief een smakelijke lunch bij ons op locatie. Sommige bedrijven sluiten zo’n opleidingsdag dan af met een kleine barbecue, dan wordt een cursus volgen al meteen veel leuker. Wij geven les in Nederlands, Engels of Pools en de keuze uit verschillende opleidingen is enorm, in eigenlijk alle aspecten op het gebied van vervoer en veiligheid. Van vrijwel alle transportmiddelen, van hef- en reachtruck tot bovenloopkraan, hoogwerker, EPT, hoogbouwtruck tot orderpiktruck, EHBO, BHV of VCA. De opleidingen moeten elke vijf jaar worden herhaald, dat kan via onze aanpak al in één uur en dat is heel bijzonder in ons vak. Voor BHV en VCA geldt een andere herhalingstermijn, maar ook dan zorgen we ervoor dat onze klanten op tijd op de hoogte zijn van het verloop van de certificaten.”
Ontzorging
Kwaliteit zit ook in de administratieve begeleiding. “Wij houden voor klanten bij welke chauffeurs toe zijn aan een vervolg- of herhaalcursus. Wij zorgen dat de beschikbare subsidies worden aangevraagd en we maken – uiteraard in overleg - de planning. Wij nemen in feite alle zorgen voor onze klanten weg, wat we kunnen regelen doen we ook. Wij hebben voor klanten een klantenportaal waarin zij hun planning zelf kunnen regelen. Dat gebeurt niet zo vaak. Waarom? ‘Dat regelen jullie toch voor ons, dus dat vinden we niet nodig’, horen we dan. En dat tegen een marktconforme prijs. Wij zijn niet de goedkoopste, ook niet de duurste, wel een bedrijf dat echte meerwaarde in zijn dienstverlening weet te bieden.” Janine benadrukt dat A.L.P Opleidingen via korte lijnen werkt. “En laagdrempelig. Je krijgt altijd Kayleigh of mij aan de lijn. Wij kennen onze klanten, weten wat ze nodig hebben en daardoor verlopen trajecten snel en soepel. Dan krijg je tevreden klanten, die dan ook jarenlang klant blijven, omdat we het gewoon goed regelen.”
www.alpopleidingen.nl
Tekst: Hans Eberson
Fotografie: Raphaël Drent
“Opleidingen verzorgen voor logistiek personeel is zowel in de uitvoering, maar ook in het aantrekken van ervaren en vakbekwame docenten ingewikkeld”, vertelt Janine Straatman. “Dat ons dat nog steeds lukt zegt in feite alles over de kwaliteit waar wij als bedrijf voor staan. Dat zeggen we niet zelf, dat zeggen onze klanten, die vaak al jarenlang aan ons zijn verbonden.”
Kwaliteit
Waar zit die kwaliteit dan in? “Om te beginnen in onze docenten, die stuk voor stuk door de wol geverfd zijn, die alle ins en outs van de branche kennen en die dus gemakkelijk contact leggen met de cursisten. Kwaliteit zit ook in de uitvoering. Wij regelen alle opleidingsvraagstukken voor klanten, op maat voor elk bedrijf en elke chauffeur, op locatie of in company, door de week of op zaterdag. Onze docenten werken met zelf ontwikkeld lesmateriaal en lesplannen, praktisch, maar vooral ook interessant. Cursisten weten dat de Code 95 opleidingen verplichte kost zijn, de animo om deel te nemen is soms niet zo groot. Toch krijgen we na afloop veel complimenten, omdat onze docenten er een aantrekkelijke dag van weten te maken, inclusief een smakelijke lunch bij ons op locatie. Sommige bedrijven sluiten zo’n opleidingsdag dan af met een kleine barbecue, dan wordt een cursus volgen al meteen veel leuker. Wij geven les in Nederlands, Engels of Pools en de keuze uit verschillende opleidingen is enorm, in eigenlijk alle aspecten op het gebied van vervoer en veiligheid. Van vrijwel alle transportmiddelen, van hef- en reachtruck tot bovenloopkraan, hoogwerker, EPT, hoogbouwtruck tot orderpiktruck, EHBO, BHV of VCA. De opleidingen moeten elke vijf jaar worden herhaald, dat kan via onze aanpak al in één uur en dat is heel bijzonder in ons vak. Voor BHV en VCA geldt een andere herhalingstermijn, maar ook dan zorgen we ervoor dat onze klanten op tijd op de hoogte zijn van het verloop van de certificaten.”
Ontzorging
Kwaliteit zit ook in de administratieve begeleiding. “Wij houden voor klanten bij welke chauffeurs toe zijn aan een vervolg- of herhaalcursus. Wij zorgen dat de beschikbare subsidies worden aangevraagd en we maken – uiteraard in overleg - de planning. Wij nemen in feite alle zorgen voor onze klanten weg, wat we kunnen regelen doen we ook. Wij hebben voor klanten een klantenportaal waarin zij hun planning zelf kunnen regelen. Dat gebeurt niet zo vaak. Waarom? ‘Dat regelen jullie toch voor ons, dus dat vinden we niet nodig’, horen we dan. En dat tegen een marktconforme prijs. Wij zijn niet de goedkoopste, ook niet de duurste, wel een bedrijf dat echte meerwaarde in zijn dienstverlening weet te bieden.” Janine benadrukt dat A.L.P Opleidingen via korte lijnen werkt. “En laagdrempelig. Je krijgt altijd Kayleigh of mij aan de lijn. Wij kennen onze klanten, weten wat ze nodig hebben en daardoor verlopen trajecten snel en soepel. Dan krijg je tevreden klanten, die dan ook jarenlang klant blijven, omdat we het gewoon goed regelen.”
www.alpopleidingen.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?