Coverstory: Hart voor logistiek

Magazines | Rivierenland Business nummer 4 2013

Hart voor logistiek

VN Logistics

fotografie Karim de groot

VN Logistics houdt zich bezig met logistieke dienstverlening in de breedste zin van het woord. Zo is het bedrijf gespecialiseerd in wegtransport, zeevracht en warehousing, maar ook Value Added Services zoals het vermalen, overpompen en afvullen van (chemische) producten zit in het portfolio. Wanneer aan Van der Velden wordt gevraagd wat kenmerkend is voor VN Logistics, komt hij al snel op het woord ‘ontzorgen’ uit. “Wij bieden de klant een totaalpakket waarbij we alle handelingen en regelwerk wat betreft vervoer van producten, maar ook het bijbehorende papierwerk verzorgen. En omdat we samen met onze klanten naar de logistieke processen kijken om deze indien mogelijk te verbeteren, zijn we in feite een verlengstuk van de klant. Bovendien heeft elke klant één contactpersoon die het gehele proces voor hem regelt. Deze betrokkenheid maakt dat veel klanten ons bijna als een collega zien.”

Dat er ook bij zeevracht met een vast contactpersoon gewerkt wordt, biedt volgens Van der Velden diverse voordelen. “Of het nu gaat om gegroepeerde verschepingen (LCL) of voor complete bevrachtingen, wij verzorgen het tot in de puntjes. Doordat er met een vast contactpersoon gewerkt wordt, die alles van a tot z regelt, is er extra aandacht voor een veilige en tijdige levering.”

Constant op de hoogte

VN Logistics opereert van regionaal tot internationaal niveau. Van der Velden: “Daarvoor maken we gebruik van een breed netwerk van vaste en flexibele partners. Wij kiezen er bewust voor om onze werkzaamheden niet door middel van een tender online aan te bieden, omdat dit ten koste van de kwaliteit kan gaan. Om diezelfde reden laten we ladingen die via wegtransport moeten worden vervoerd, direct van de loods naar de eindbestemming vervoeren zonder tussenstops bij depots. Het voordeel van deze werkwijze is dat je minder kans hebt op beschadigingen van de lading, vertraging en dat je direct contact met de chauffeur kunt houden.”

Dit komt onder andere handig van pas bij het vervoer van tijdskritische zendingen. “Daarbij is het heel belangrijk dat de lading op tijd op de plaats van bestemming komt”, benadrukt hij. “Als zo’n lading te laat arriveert, verliest deze zijn waarde en dat betekent kapitaalvernietiging voor de klant.”

Voor elke te vervoeren lading geldt dat de medewerkers van VN Logistics precies weten hoe het met het vervoersproces is gesteld. “Elke ochtend controleren we waar de vrachten zich bevinden. Wanneer een vracht nog niet geladen of gelost is, bellen we later op de dag nog een keer terug om te controleren of dit alsnog is gebeurd. We kunnen wel gebruik maken van een Track & Trace systeem, maar met een out for delivery status weten we niets over het tijdstip van lossen en het verloop van het transport zelf. Door na te bellen kunnen we onze klanten informeren wanneer er bijvoorbeeld vertraging is. Wij zijn constant op de hoogte, en daarmee de klant dus ook.”

Warehousing en Value Added Services

Naast het vervoer van producten biedt VN Logistics ook warehousing als dienst aan. “Net als bij het verzorgen van transport gaan we ook op dit gebied voor het totaalpakket; van voorraadbeheer tot orderafhandeling en facturering. Doordat we een zeer uitgebreid netwerk hebben, kunnen we ladingen op gunstig gelegen locaties onderbrengen en omslaan.”

Dat proces gaat bij VN Logistics verder dan het plaatsen van de lading op een nieuw vervoersmiddel. “Wanneer een klant materiaal in grote hoeveelheden heeft ingekocht, kunnen wij dit desgewenst ompakken in kleinere of grotere eenheden”, legt Van der Velden uit. “Maar ook bijvoorbeeld gevaarlijkere producten zoals chemische stoffen kunnen we vermalen en ophalen in tankauto’s en bijvoorbeeld overpompen en afvullen in drums of andere kleinverpakkingen. Dit transporteren of verschepen we vervolgens door heel Europa of wereldwijd, maar uiteraard kunnen we het ook in opslag nemen.”

Met al deze diensten kan VN Logistics een totaalpakket verzorgen. “Ons streven is om voor de klant de ideale logistieke partner te zijn”, aldus Van der Velden.

www.vn-logistics.nl

Het Rivierenlandgebied is een belangrijke logistieke speler in Nederland. Niet voor niets zijn hier verschillende bedrijven gevestigd die zich in deze sector hebben gespecialiseerd. Een van deze bedrijven is VN Logistics in Lienden, dat zich weet te onderscheiden door middel van persoonlijke service en een zeer flexibele en betrokken houding. “Wij zien onszelf als het verlengstuk van een organisatie”, aldus directeur Geert van der Velden.

VN Logistics houdt zich bezig met logistieke dienstverlening in de breedste zin van het woord. Zo is het bedrijf gespecialiseerd in wegtransport, zeevracht en warehousing, maar ook Value Added Services zoals het vermalen, overpompen en afvullen van (chemische) producten zit in het portfolio. Wanneer aan Van der Velden wordt gevraagd wat kenmerkend is voor VN Logistics, komt hij al snel op het woord ‘ontzorgen’ uit. “Wij bieden de klant een totaalpakket waarbij we alle handelingen en regelwerk wat betreft vervoer van producten, maar ook het bijbehorende papierwerk verzorgen. En omdat we samen met onze klanten naar de logistieke processen kijken om deze indien mogelijk te verbeteren, zijn we in feite een verlengstuk van de klant. Bovendien heeft elke klant één contactpersoon die het gehele proces voor hem regelt. Deze betrokkenheid maakt dat veel klanten ons bijna als een collega zien.”

Dat er ook bij zeevracht met een vast contactpersoon gewerkt wordt, biedt volgens Van der Velden diverse voordelen. “Of het nu gaat om gegroepeerde verschepingen (LCL) of voor complete bevrachtingen, wij verzorgen het tot in de puntjes. Doordat er met een vast contactpersoon gewerkt wordt, die alles van a tot z regelt, is er extra aandacht voor een veilige en tijdige levering.”

Constant op de hoogte

VN Logistics opereert van regionaal tot internationaal niveau. Van der Velden: “Daarvoor maken we gebruik van een breed netwerk van vaste en flexibele partners. Wij kiezen er bewust voor om onze werkzaamheden niet door middel van een tender online aan te bieden, omdat dit ten koste van de kwaliteit kan gaan. Om diezelfde reden laten we ladingen die via wegtransport moeten worden vervoerd, direct van de loods naar de eindbestemming vervoeren zonder tussenstops bij depots. Het voordeel van deze werkwijze is dat je minder kans hebt op beschadigingen van de lading, vertraging en dat je direct contact met de chauffeur kunt houden.”

Dit komt onder andere handig van pas bij het vervoer van tijdskritische zendingen. “Daarbij is het heel belangrijk dat de lading op tijd op de plaats van bestemming komt”, benadrukt hij. “Als zo’n lading te laat arriveert, verliest deze zijn waarde en dat betekent kapitaalvernietiging voor de klant.”

Voor elke te vervoeren lading geldt dat de medewerkers van VN Logistics precies weten hoe het met het vervoersproces is gesteld. “Elke ochtend controleren we waar de vrachten zich bevinden. Wanneer een vracht nog niet geladen of gelost is, bellen we later op de dag nog een keer terug om te controleren of dit alsnog is gebeurd. We kunnen wel gebruik maken van een Track & Trace systeem, maar met een out for delivery status weten we niets over het tijdstip van lossen en het verloop van het transport zelf. Door na te bellen kunnen we onze klanten informeren wanneer er bijvoorbeeld vertraging is. Wij zijn constant op de hoogte, en daarmee de klant dus ook.”

Warehousing en Value Added Services

Naast het vervoer van producten biedt VN Logistics ook warehousing als dienst aan. “Net als bij het verzorgen van transport gaan we ook op dit gebied voor het totaalpakket; van voorraadbeheer tot orderafhandeling en facturering. Doordat we een zeer uitgebreid netwerk hebben, kunnen we ladingen op gunstig gelegen locaties onderbrengen en omslaan.”

Dat proces gaat bij VN Logistics verder dan het plaatsen van de lading op een nieuw vervoersmiddel. “Wanneer een klant materiaal in grote hoeveelheden heeft ingekocht, kunnen wij dit desgewenst ompakken in kleinere of grotere eenheden”, legt Van der Velden uit. “Maar ook bijvoorbeeld gevaarlijkere producten zoals chemische stoffen kunnen we vermalen en ophalen in tankauto’s en bijvoorbeeld overpompen en afvullen in drums of andere kleinverpakkingen. Dit transporteren of verschepen we vervolgens door heel Europa of wereldwijd, maar uiteraard kunnen we het ook in opslag nemen.”

Met al deze diensten kan VN Logistics een totaalpakket verzorgen. “Ons streven is om voor de klant de ideale logistieke partner te zijn”, aldus Van der Velden.

www.vn-logistics.nl

delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by