BUSINESS FLITSEN
Subsidie voor recreatie en toerisme
langs de rivier de Waal
Ondernemers langs de Waal kunnen meedoen met het project ‘Beleef de Waal’ onderdeel van het programma WaalWeelde, dat gericht is om de Waal en haar omgeving mooier, veiliger, natuurlijker en economisch sterker te maken. In het programma werken betrokken partijen onder regie van de provincie Gelderland nauw met elkaar samen. Het project behelst de Waal vanaf Nijmegen tot Gorinchem en is onderverdeeld in 10 Rondjes Pontjes.
Voor het gebied Druten-Tiel, Rondje Pontje 6, kunnen ondernemers zich nog aanmelden. Door uw bijdrage om de Waal duurzaam toeristisch op de kaart te zetten, in samenwerking met uw collega-ondernemers, plukt u hier ook zelf de vruchten van.
Wilt u meedoen of meer informatie hebben, neemt u dan contact op met Han Kersten, M 06-533 804 87 of Marie-Hélène Greive T 0344-63 52 51 of via e-mail: rondjepontjewaal@gmail.com. Zie ook www.waalweelde.nl of www.rondjepontjewaal.nl
Bedrijven profileren zich beter met storytelling
Sinds mensenheugenis vertellen we elkaar verhalen. Het is een natuurlijke manier van informatieoverdracht. Hiermee kunnen ook organisaties onderscheidend voor de dag komen. Point to Point Communicatie heeft daarom nu een methodiek ontwikkeld, gebaseerd op storytelling. Het Gorcumse communicatiebureau gaat samen met klanten op zoek naar hun unieke verhaal. Jacco Hogeweg, senior redacteur van Point to Point Communicatie, legt uit: “We houden klanten een spiegel voor door te praten met diverse medewerkers. We zoeken naar gezamenlijke waarden, illustratieve anekdotes. Waar zijn ze goed in, wat drijft hen?â€
De essentie van storytelling is om er zo aansprekend mogelijk over te vertellen. “Zo krijg je een verhaal dat als kapstok fungeert voor al je communicatie-uitingen. Wat je ook zegt of doet: het moet daarop aansluiten. Want zo herkennen klanten je, krijgen ze vertrouwen in je.†Storytelling is daarmee een efficiënte manier om op een eenduidige manier je boodschap over te brengen. Kijk verder op: www.pointtopoint.nl/storytelling.
rivierenland business | nummer 4 | september 2013
Bedrijfswagenpark Metaglas uitgebreid
Onlangs is het bedrijfswagenpark van Metaglas uit Tiel uitgebreid met twee nieuwe Mercedes Benz bussen. De twee Sprinters worden ingezet voor de montage van ramen, deuren en glasconstructies op bouwprojecten door heel Nederland. Omdat Metaglas onder meer is gespecialiseerd in beglazing voor balkons en veranda’s, is een van de nieuwe bussen van het bedrijf beplakt met opvallende foto’s van M-View balkonbeglazing. Dit is beglazing voor balkons en veranda’s die beschermt tegen wind en neerslag, zodat bewoners ook bij slecht weer buiten kunnen zitten.
De nieuwe belettering is speciaal voor Metaglas ontwikkeld door HSGB Grafimedia uit Buren. De nieuwe bedrijfswagens van Metaglas zijn geleverd door Rüttchen in Tiel.