E-forum logistiek

Magazines | Rivierenland Business nummer 4 2013

‘Rivierenland biedt een unieke

locatie om uit te groeien tot

logistieke hotspot’

Rivierenland heeft vanwege zijn strategische ligging en de zich sterk ontwikkelende positie in de logistieke sector veel kansen om zich door te ontwikkelen tot een logistieke hotspot van internationaal formaat. Maar hoe kunnen de logistieke sector en de logistieke mogelijkheden voor de regio Rivierenland nog verder worden versterkt en hoe belangrijk is innovatie in de logistieke keten? Rivierenland Business legde enkele vraagstukken voor aan experts op het gebied van logistiek uit de regio.

Vanwege de strategische ligging en de sterk ontwikkelde positie in de

logistieke sector heeft Rivierenland

veel kansen om zich te ontwikkelen tot logistieke hotspot van internationaal

formaat

René de Kock: "Met belangrijke weg- en waterwegen in Rivierenland regio, is dit een unieke locatie om uit te groeien tot logistieke hotspot. Denk daarbij vooral aan duurzaam ondernemen met het oog op de toekomst. Waterwegen spelen hierin vandaag de dag een steeds belangrijkere logistieke rol gezien het fileprobleem en de sterk opkomende barge terminals in ons Rivierenland. Van Doesburg Transport is hier voorstander van en maakt gebruik van deze terminals voor de afwikkeling van zijn zeevracht containers. Tevens reduceren we gelijk CO2 uitstoot."

Koen Middelkoop: “Rivierenland is al sinds de jaren ‘70 een belangrijk centrum voor de binnenlandse distributie. Voorbeelden zijn Aldi, Centraal Boekhuis, Jan Krediet, Middelkoop. Alle in Culemborg gevestigd, wat een centrale plek in het land is. Later gevolgd door Geldermalsen,. bijvoorbeeld Blokker en Albert Heijn. De laatste jaren is Tiel belangrijk geworden vanwege Medel.”

Cees Pronk: “Het formaat qua voorzieningen mag dan wellicht internationaal zijn, maar de kracht van ondernemen, zit hem vooral ook in het goed beschouwen van eigen sterkten en (on)mogelijkheden. Om die reden ziet CB uitstekende kansen en voert die ook als dusdanig uit op het gebied van fijnmazige distributie, zowel re- als etail over de gehele Benelux en Rheinland Westfalen.”

Peter Smaal: “Rivierenland kent een goede bundeling van de verschillende vervoersmodaliteiten. In het programma Logistieke Hotspot Rivierenland zijn wij onder andere bezig om nieuwe vervoersmodaliteiten te ontwikkelen, waardoor de positie van Rivierenland nog sterker wordt. Hierbij kun je denken aan administratief, vliegveld en overslag naar spoor.”

Eef Vonk: “Dat klopt. We zien al heel veel grote (internationale) logistieke spelers in Rivierenland. De ligging is uitstekend. Echter de infrastructuur voldoet op dit moment niet meer, met name de A15 zal op zeer korte termijn moeten worden verbreed.”

Innovatie in de logistieke keten is van groot belang

René de Kock: “Blijven innoveren is ook hetgeen bij Van Doesburg Transport hoog in het vaandel staat. Zoeken naar nieuwe mogelijkheden is een proces wat prioriteit heeft. Denk daarbij aan automatisering, optimalisatie van planning - en magazijnprocessen, samenwerking in keten, enzovoort.”

Koen Middelkoop: “Innovatie is ongetwijfeld een heel belangrijke ontwikkeling in deze keten. Met elkaar proberen we in het platform transport en logistiek de kennis te delen.”

Cees Pronk: “CB onderscheidt zich met innovatieve concepten op het gebied van cross- en omnichannel, te samen met bundeling winkelstraatdistributie waaronder ‘one stop & last yard delivery’. Daarnaast is adequate informatie over de totale logistieke keten in toenemende mate eis om een succesvolle supply chain logistiek uit te voeren. Als een laatste noem ik graag

vereisten op het gebied van duurzaamheid door middel van bundeling van stromen en netwerkoptimalisatie.”

Peter Smaal: “Wil Rivierenland zijn positie (inter)nationaal verder verstevigen, dan zal de regio mee moeten gaan en vooruit moeten willen lopen in de logistieke diensten die er zijn. (Duurzame) innovatie in logistiek, dat een steeds belangrijkere factor in de bedrijfsprocessen wordt, is dan onontbeerlijk.”

”

De regio Rivierenland moet meer

inspelen op de toename van

(internationaal) containervervoer

René de Kock: “Door de komst van de 2e Maasvlakte zal de toestroom van internationaal containervervoer de komende jaren alleen maar toenemen. Met het dichtslibben van de A15 zal gekeken moeten worden naar alternatieven om zo efficiënt mogelijk te werken. Rivierenland speelt hier goed op in met de pas geopende barge terminal Tiel, wat een goede stap richting de toekomst is.”

Koen Middelkoop: “Containervervoer is heel belangrijk, maar vanuit Rotterdam gezien zijn de marges niet interessant. Wel in de vorm van een terminal zoals wij die nu kennen op Medel, via de Waal naar Tiel. De containers zijn dan bestemd voor de bedrijven in de directe omgeving. Ze moeten dan herladen kunnen worden.”

Cees Pronk: “Met de Betuwelijn in onze voortuin, moet het mogelijk zijn om in onze regio een binnenlandse containerterminal te ontwikkelen, waar een keur van logistieke bedrijven zich bekommeren om de verwerking van deze containers en hun inhoud (met name fijndistributie).”

Peter Smaal: “Die kansen zijn groot en met de opening van de containerterminal op Medel grijpt Rivierenland deze kansen.”

Eef Vonk: “Inmiddels zijn er al een aantal containerterminals in de regio en wordt er gekeken naar verdere uitbreiding voor aan- en afvoer. Echter gezien de centrale ligging van Rivierenland in Nederland is deze regio natuurlijk uitermate geschikt voor distributie door geheel Nederland. We zien op Medel al dergelijke spelers zoals Simon Loos, DHL, Kuehne en Nagel en Lidl.”

De komende jaren wordt het tekort aan gekwalificeerd personeel in de logistiek alleen maar groter

René de Kock: “Veel ouderen gaan met pensioen, wat betekent dat de komende jaren veel gekwalificeerd personeel nodig zal zijn in de logistieke sector. De toekomst hiervan ligt bij jongeren, welke enthousiast gemaakt moeten worden voor deze topsector. Dit leeft tot op heden niet. Jongeren denken teveel aan eenvoudig en eentonig werk. Van Doesburg Transport probeert zijn jongeren in het bedrijf verder op te leiden.”

Koen Middelkoop: “Volledig juist. Vandaar ons platform, dat alles inzet op jongeren om te kiezen voor transport en logistiek.”

Cees Pronk: “CB heeft al jaren de filosofie om interne doorstroming door opleiding en talentherkenning te promoten en door te voeren. Met een arbeidsmarkt die demografisch gezien krimpt en minder gekwalificeerd personeel biedt, is het voor CB eens te meer reden om deze interne doorstroming te koesteren, maar tegelijkertijd ook, om vroegtijdig ander talent te spotten. Bij scholen (niet per se logistieke opleidingen, maar breder, combinatie operations en social) en aan te sluiten bij initiatieven als slimme logistiek, topsector en Dinalog.”

Peter Smaal: “Door de werkzaamheden van het Platform Logistiek in Rivierenland, waar de afstemming arbeidsmarkt-onderwijs centraal staat, willen wij deze tendens in Rivierenland juist keren. Wij onderscheiden ons onder andere door vraag en aanbod in de logistiek op elkaar af te stemmen en bedrijfsleven en onderwijs met elkaar in contact te brengen.”

Eef Vonk: “Dat klopt, ongeveer 15 jaar geleden is al aangegeven om meer aandacht te geven aan werving en opleiding van logistiek personeel en de vraag blijft alleen maar toenemen.”

Eef vonk

Cees Pronk

Peter Smaal

René de Kock

Koen Middelkoop

Deelnemers e-forum logistiek:

- Eef Vonk, Directeur Int.

Transportbedrijf Vonk en Co bv

- René de Kock, Salesmanager G. van Doesburg Int. Transport BV

- Cees Pronk, Directeur Operations CB logistics

- Peter Smaal, Projectleider Logistieke Hotspot Rivierenland

- Koen Middelkoop, Directeur

Middelkoop logistiek

Vanwege de strategische ligging en de sterk ontwikkelde positie in de

logistieke sector heeft Rivierenland

veel kansen om zich te ontwikkelen tot logistieke hotspot van internationaal

formaat

René de Kock: "Met belangrijke weg- en waterwegen in Rivierenland regio, is dit een unieke locatie om uit te groeien tot logistieke hotspot. Denk daarbij vooral aan duurzaam ondernemen met het oog op de toekomst. Waterwegen spelen hierin vandaag de dag een steeds belangrijkere logistieke rol gezien het fileprobleem en de sterk opkomende barge terminals in ons Rivierenland. Van Doesburg Transport is hier voorstander van en maakt gebruik van deze terminals voor de afwikkeling van zijn zeevracht containers. Tevens reduceren we gelijk CO2 uitstoot."

Koen Middelkoop: “Rivierenland is al sinds de jaren ‘70 een belangrijk centrum voor de binnenlandse distributie. Voorbeelden zijn Aldi, Centraal Boekhuis, Jan Krediet, Middelkoop. Alle in Culemborg gevestigd, wat een centrale plek in het land is. Later gevolgd door Geldermalsen,. bijvoorbeeld Blokker en Albert Heijn. De laatste jaren is Tiel belangrijk geworden vanwege Medel.”

Cees Pronk: “Het formaat qua voorzieningen mag dan wellicht internationaal zijn, maar de kracht van ondernemen, zit hem vooral ook in het goed beschouwen van eigen sterkten en (on)mogelijkheden. Om die reden ziet CB uitstekende kansen en voert die ook als dusdanig uit op het gebied van fijnmazige distributie, zowel re- als etail over de gehele Benelux en Rheinland Westfalen.”

Peter Smaal: “Rivierenland kent een goede bundeling van de verschillende vervoersmodaliteiten. In het programma Logistieke Hotspot Rivierenland zijn wij onder andere bezig om nieuwe vervoersmodaliteiten te ontwikkelen, waardoor de positie van Rivierenland nog sterker wordt. Hierbij kun je denken aan administratief, vliegveld en overslag naar spoor.”

Eef Vonk: “Dat klopt. We zien al heel veel grote (internationale) logistieke spelers in Rivierenland. De ligging is uitstekend. Echter de infrastructuur voldoet op dit moment niet meer, met name de A15 zal op zeer korte termijn moeten worden verbreed.”

Innovatie in de logistieke keten is van groot belang

René de Kock: “Blijven innoveren is ook hetgeen bij Van Doesburg Transport hoog in het vaandel staat. Zoeken naar nieuwe mogelijkheden is een proces wat prioriteit heeft. Denk daarbij aan automatisering, optimalisatie van planning - en magazijnprocessen, samenwerking in keten, enzovoort.”

Koen Middelkoop: “Innovatie is ongetwijfeld een heel belangrijke ontwikkeling in deze keten. Met elkaar proberen we in het platform transport en logistiek de kennis te delen.”

Cees Pronk: “CB onderscheidt zich met innovatieve concepten op het gebied van cross- en omnichannel, te samen met bundeling winkelstraatdistributie waaronder ‘one stop & last yard delivery’. Daarnaast is adequate informatie over de totale logistieke keten in toenemende mate eis om een succesvolle supply chain logistiek uit te voeren. Als een laatste noem ik graag

vereisten op het gebied van duurzaamheid door middel van bundeling van stromen en netwerkoptimalisatie.”

Peter Smaal: “Wil Rivierenland zijn positie (inter)nationaal verder verstevigen, dan zal de regio mee moeten gaan en vooruit moeten willen lopen in de logistieke diensten die er zijn. (Duurzame) innovatie in logistiek, dat een steeds belangrijkere factor in de bedrijfsprocessen wordt, is dan onontbeerlijk.”

”

De regio Rivierenland moet meer

inspelen op de toename van

(internationaal) containervervoer

René de Kock: “Door de komst van de 2e Maasvlakte zal de toestroom van internationaal containervervoer de komende jaren alleen maar toenemen. Met het dichtslibben van de A15 zal gekeken moeten worden naar alternatieven om zo efficiënt mogelijk te werken. Rivierenland speelt hier goed op in met de pas geopende barge terminal Tiel, wat een goede stap richting de toekomst is.”

Koen Middelkoop: “Containervervoer is heel belangrijk, maar vanuit Rotterdam gezien zijn de marges niet interessant. Wel in de vorm van een terminal zoals wij die nu kennen op Medel, via de Waal naar Tiel. De containers zijn dan bestemd voor de bedrijven in de directe omgeving. Ze moeten dan herladen kunnen worden.”

Cees Pronk: “Met de Betuwelijn in onze voortuin, moet het mogelijk zijn om in onze regio een binnenlandse containerterminal te ontwikkelen, waar een keur van logistieke bedrijven zich bekommeren om de verwerking van deze containers en hun inhoud (met name fijndistributie).”

Peter Smaal: “Die kansen zijn groot en met de opening van de containerterminal op Medel grijpt Rivierenland deze kansen.”

Eef Vonk: “Inmiddels zijn er al een aantal containerterminals in de regio en wordt er gekeken naar verdere uitbreiding voor aan- en afvoer. Echter gezien de centrale ligging van Rivierenland in Nederland is deze regio natuurlijk uitermate geschikt voor distributie door geheel Nederland. We zien op Medel al dergelijke spelers zoals Simon Loos, DHL, Kuehne en Nagel en Lidl.”

De komende jaren wordt het tekort aan gekwalificeerd personeel in de logistiek alleen maar groter

René de Kock: “Veel ouderen gaan met pensioen, wat betekent dat de komende jaren veel gekwalificeerd personeel nodig zal zijn in de logistieke sector. De toekomst hiervan ligt bij jongeren, welke enthousiast gemaakt moeten worden voor deze topsector. Dit leeft tot op heden niet. Jongeren denken teveel aan eenvoudig en eentonig werk. Van Doesburg Transport probeert zijn jongeren in het bedrijf verder op te leiden.”

Koen Middelkoop: “Volledig juist. Vandaar ons platform, dat alles inzet op jongeren om te kiezen voor transport en logistiek.”

Cees Pronk: “CB heeft al jaren de filosofie om interne doorstroming door opleiding en talentherkenning te promoten en door te voeren. Met een arbeidsmarkt die demografisch gezien krimpt en minder gekwalificeerd personeel biedt, is het voor CB eens te meer reden om deze interne doorstroming te koesteren, maar tegelijkertijd ook, om vroegtijdig ander talent te spotten. Bij scholen (niet per se logistieke opleidingen, maar breder, combinatie operations en social) en aan te sluiten bij initiatieven als slimme logistiek, topsector en Dinalog.”

Peter Smaal: “Door de werkzaamheden van het Platform Logistiek in Rivierenland, waar de afstemming arbeidsmarkt-onderwijs centraal staat, willen wij deze tendens in Rivierenland juist keren. Wij onderscheiden ons onder andere door vraag en aanbod in de logistiek op elkaar af te stemmen en bedrijfsleven en onderwijs met elkaar in contact te brengen.”

Eef Vonk: “Dat klopt, ongeveer 15 jaar geleden is al aangegeven om meer aandacht te geven aan werving en opleiding van logistiek personeel en de vraag blijft alleen maar toenemen.”

Vanwege de strategische ligging en de sterk ontwikkelde positie in de

logistieke sector heeft Rivierenland

veel kansen om zich te ontwikkelen tot logistieke hotspot van internationaal

formaat

René de Kock: "Met belangrijke weg- en waterwegen in Rivierenland regio, is dit een unieke locatie om uit te groeien tot logistieke hotspot. Denk daarbij vooral aan duurzaam ondernemen met het oog op de toekomst. Waterwegen spelen hierin vandaag de dag een steeds belangrijkere logistieke rol gezien het fileprobleem en de sterk opkomende barge terminals in ons Rivierenland. Van Doesburg Transport is hier voorstander van en maakt gebruik van deze terminals voor de afwikkeling van zijn zeevracht containers. Tevens reduceren we gelijk CO2 uitstoot."

Koen Middelkoop: “Rivierenland is al sinds de jaren ‘70 een belangrijk centrum voor de binnenlandse distributie. Voorbeelden zijn Aldi, Centraal Boekhuis, Jan Krediet, Middelkoop. Alle in Culemborg gevestigd, wat een centrale plek in het land is. Later gevolgd door Geldermalsen,. bijvoorbeeld Blokker en Albert Heijn. De laatste jaren is Tiel belangrijk geworden vanwege Medel.”

Cees Pronk: “Het formaat qua voorzieningen mag dan wellicht internationaal zijn, maar de kracht van ondernemen, zit hem vooral ook in het goed beschouwen van eigen sterkten en (on)mogelijkheden. Om die reden ziet CB uitstekende kansen en voert die ook als dusdanig uit op het gebied van fijnmazige distributie, zowel re- als etail over de gehele Benelux en Rheinland Westfalen.”

Peter Smaal: “Rivierenland kent een goede bundeling van de verschillende vervoersmodaliteiten. In het programma Logistieke Hotspot Rivierenland zijn wij onder andere bezig om nieuwe vervoersmodaliteiten te ontwikkelen, waardoor de positie van Rivierenland nog sterker wordt. Hierbij kun je denken aan administratief, vliegveld en overslag naar spoor.”

Eef Vonk: “Dat klopt. We zien al heel veel grote (internationale) logistieke spelers in Rivierenland. De ligging is uitstekend. Echter de infrastructuur voldoet op dit moment niet meer, met name de A15 zal op zeer korte termijn moeten worden verbreed.”

Innovatie in de logistieke keten is van groot belang

René de Kock: “Blijven innoveren is ook hetgeen bij Van Doesburg Transport hoog in het vaandel staat. Zoeken naar nieuwe mogelijkheden is een proces wat prioriteit heeft. Denk daarbij aan automatisering, optimalisatie van planning - en magazijnprocessen, samenwerking in keten, enzovoort.”

Koen Middelkoop: “Innovatie is ongetwijfeld een heel belangrijke ontwikkeling in deze keten. Met elkaar proberen we in het platform transport en logistiek de kennis te delen.”

Cees Pronk: “CB onderscheidt zich met innovatieve concepten op het gebied van cross- en omnichannel, te samen met bundeling winkelstraatdistributie waaronder ‘one stop & last yard delivery’. Daarnaast is adequate informatie over de totale logistieke keten in toenemende mate eis om een succesvolle supply chain logistiek uit te voeren. Als een laatste noem ik graag

vereisten op het gebied van duurzaamheid door middel van bundeling van stromen en netwerkoptimalisatie.”

Peter Smaal: “Wil Rivierenland zijn positie (inter)nationaal verder verstevigen, dan zal de regio mee moeten gaan en vooruit moeten willen lopen in de logistieke diensten die er zijn. (Duurzame) innovatie in logistiek, dat een steeds belangrijkere factor in de bedrijfsprocessen wordt, is dan onontbeerlijk.”

”

De regio Rivierenland moet meer

inspelen op de toename van

(internationaal) containervervoer

René de Kock: “Door de komst van de 2e Maasvlakte zal de toestroom van internationaal containervervoer de komende jaren alleen maar toenemen. Met het dichtslibben van de A15 zal gekeken moeten worden naar alternatieven om zo efficiënt mogelijk te werken. Rivierenland speelt hier goed op in met de pas geopende barge terminal Tiel, wat een goede stap richting de toekomst is.”

Koen Middelkoop: “Containervervoer is heel belangrijk, maar vanuit Rotterdam gezien zijn de marges niet interessant. Wel in de vorm van een terminal zoals wij die nu kennen op Medel, via de Waal naar Tiel. De containers zijn dan bestemd voor de bedrijven in de directe omgeving. Ze moeten dan herladen kunnen worden.”

Cees Pronk: “Met de Betuwelijn in onze voortuin, moet het mogelijk zijn om in onze regio een binnenlandse containerterminal te ontwikkelen, waar een keur van logistieke bedrijven zich bekommeren om de verwerking van deze containers en hun inhoud (met name fijndistributie).”

Peter Smaal: “Die kansen zijn groot en met de opening van de containerterminal op Medel grijpt Rivierenland deze kansen.”

Eef Vonk: “Inmiddels zijn er al een aantal containerterminals in de regio en wordt er gekeken naar verdere uitbreiding voor aan- en afvoer. Echter gezien de centrale ligging van Rivierenland in Nederland is deze regio natuurlijk uitermate geschikt voor distributie door geheel Nederland. We zien op Medel al dergelijke spelers zoals Simon Loos, DHL, Kuehne en Nagel en Lidl.”

De komende jaren wordt het tekort aan gekwalificeerd personeel in de logistiek alleen maar groter

René de Kock: “Veel ouderen gaan met pensioen, wat betekent dat de komende jaren veel gekwalificeerd personeel nodig zal zijn in de logistieke sector. De toekomst hiervan ligt bij jongeren, welke enthousiast gemaakt moeten worden voor deze topsector. Dit leeft tot op heden niet. Jongeren denken teveel aan eenvoudig en eentonig werk. Van Doesburg Transport probeert zijn jongeren in het bedrijf verder op te leiden.”

Koen Middelkoop: “Volledig juist. Vandaar ons platform, dat alles inzet op jongeren om te kiezen voor transport en logistiek.”

Cees Pronk: “CB heeft al jaren de filosofie om interne doorstroming door opleiding en talentherkenning te promoten en door te voeren. Met een arbeidsmarkt die demografisch gezien krimpt en minder gekwalificeerd personeel biedt, is het voor CB eens te meer reden om deze interne doorstroming te koesteren, maar tegelijkertijd ook, om vroegtijdig ander talent te spotten. Bij scholen (niet per se logistieke opleidingen, maar breder, combinatie operations en social) en aan te sluiten bij initiatieven als slimme logistiek, topsector en Dinalog.”

Peter Smaal: “Door de werkzaamheden van het Platform Logistiek in Rivierenland, waar de afstemming arbeidsmarkt-onderwijs centraal staat, willen wij deze tendens in Rivierenland juist keren. Wij onderscheiden ons onder andere door vraag en aanbod in de logistiek op elkaar af te stemmen en bedrijfsleven en onderwijs met elkaar in contact te brengen.”

Eef Vonk: “Dat klopt, ongeveer 15 jaar geleden is al aangegeven om meer aandacht te geven aan werving en opleiding van logistiek personeel en de vraag blijft alleen maar toenemen.”

delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by