Fenexpo Businessdagen 21 t/m 23 april 2015
‘Beursdeelname geeft geweldige kansen op nieuwe contacten’
Zakendoen, inspireren en netwerken. Daar draait het om tijdens de Fenexpo Businessdagen die alweer voor de achste keer worden georganiseerd in de Evenementenhal in Gorinchem. De afgelopen jaren is de beurs uitgegroeid tot een niet meer weg te denken evenement voor bedrijven uit een grote regio rond Gorinchem. “Ik geloof in dit concept. Natuurlijk zijn er online zoveel mogelijkheden bijgekomen, maar voor mij kan daar geen marketinginstrument voor het MKB tegenopâ€, vertelt Henk Fennema vol enthousiasme.
“Op een beurs ontmoet je mensen die je in de ogen kijkt. Hier krijg je de kans om met elkaar te praten over jouw product of dienst, je leert elkaar persoonlijk kennen. En persoonlijk contact levert je de gunfactor op. Die is onbetaalbaar. En laten we eerlijk zijn. Online koffie drinken gaat nog steeds nietâ€, zegt hij met een glimlach.
“Ik denk dat veel mensen de Fenexpo inmiddels wel kennen. Een prachtig evenement voor de regio Drechtsteden – Vianen – Tiel – Raamsdonksveer. Het is een interessant marktgebied voor veel bedrijven maar dat moet je wel zien!â€, stelt Fennema. De beurs van 2014 kenmerkte zich door een positieve sfeer. In dat jaar namen 220 bedrijven en instellingen deel en bezochten ruim 6500 mensen het evenement. “Wij hopen die lijn door te trekken en we horen gelukkig steeds meer positieve berichten in de markt. Aandacht voor marketing is belangrijk en ik ben ervan overtuigd dat bedrijven die hier de afgelopen jaren actief mee bezig zijn geweest op een andere manier de crisis hebben beleefd. Adverteren is een passieve vorm, maar blijkbaar is beursdeelname toch lastig. Men bedenkt allerlei argumenten om vooral niet deel te nemenâ€, vervolgt Fennema. “Terwijl men in het gesprek wel aangeeft dat men graag nieuwe business wil. En ja, die komt niet vanzelf. Als we dan vragen hoe men het nu doet, komen we toch vaak op de online activiteiten uit. Prima, maar waar is het persoonlijk contact? Beursdeelname kost tijd en geld, maar met een proactieve houding en een flinke dosis enthousiasme ga je scoren.â€
Naamsbekendheid
De beurs is bij uitstek geschikt om bezoekers kennis te laten maken met het bedrijf, relaties te ontmoeten en te werken aan naamsbekendheid. Vanaf 870 euro kan men al deelnemen en gebruik maken van het full-service concept met volledige catering voor standhouders en bezoekers. “Niet iedere bezoeker behoort tot je doelgroep, maar ze stappen wel in hun auto en komen naar de beurs. Spreek deze mensen aan met een goed verhaal. Het geeft geweldige kansen op nieuwe contacten.†Fennema vervolgt: “Ik ben organisator maar ik geloof ook echt in het persoonlijk contact. Mensen willen elkaar uiteindelijk toch ontmoeten. Natuurlijk boek je niet altijd gelijk resultaat, maar zorg ervoor dat je bij de bezoekers blijft hangen. Houd contact met hen want marketing bedrijf je het hele jaar door toch? Zelfs de manier van de telefoon aannemen valt voor mij al onder marketing.†�
Fenexpo bv
Papland 5c
4206 CK Gorinchem
T. 0183 820230
E. info@fenexpo.nl
www.fenexpo.nl
Beurzen