Column Aspect I ICT / Column Like2Moveit
Hoe opgeruimd is uw
informatiehuishouding?
Informatiehuishouding? Mooi woord zult u denken. Toch ben ik ervan overtuigd dat u op zoek gaat naar de stofzuiger, de poetsdoeken en het perfecte schoonmaakmiddel om eindelijk eens te zorgen voor een flinke opschoning en opfrissing van die mappenstructuur die al jarenlang allerlei kanten op groeit.
Het is eigenlijk ongelooflijk dat dit gebeurt. Toch is het aan de orde van de dag. Het is aan de andere kant knap lastig om binnen organisaties of zelfs afdelingen allemaal op dezelfde manier bestanden op te slaan en te delen.
Wat is uw ideale situatie?Misschien hoeft u niet gelijk met de grote schoonmaak te beginnen, maar is het goed om te schetsen hoe uw bestandsstructuur er in de ideale situatie uit zou zien. In ieder geval zó, dat:
? zoeken & vinden vanzelf gaat;
? samenwerken met collega's en / of externen ook gestroomlijnder verloopt als we het hebben over informatiedeling;
? we allemaal over één en dezelfde versie weten te beschikken zonder al die duplicaten of bestanden verstopt in mailboxen en andere opslagplaatsen.
Volgens mij is een informatiehuishouding helemaal niet zo'n moeilijk iets, maar is 't een kwestie van keuzes maken en ruimte open houden voor voortschrijdend inzicht én ontwikkelingen. Immers Google is ooit een succes geworden, omdat het niets meer en niets minder deed dan uit bergen informatie het juiste vinden. Nu hebben de meeste bedrijven gelukkig niet zoveel informatie als Google. Dat maakt 't helemaal alweer overzichtelijk, toch?!
Zullen we samen naar uw informatie huishouding kijken?
Pakt u de veger? Dan werp ik er een blik op!
Marius Hakkesteegt
Productmanager software / adviseur
www.aspect-ict.nl
Vertel eens...
Je product is top, je levert goede kwaliteit en de service is geweldig. En inderdaad, je bent de beste uit je regio en je personeel is uitstekend opgeleid. Natuurlijk heb je een aantal Unique Selling Points, maar misschien zijn die niet helemaal uniek. Misschien zijn ze zelfs wel een beetje standaard? en misschien, heel misschien, doe je eigenlijk precies wat je concurrentie doet.
...wat anders
Vertel daarom niet wat je doet, maar wat je drijft. Vertel jouw verhaal! Wees trots! Jouw bedrijf is uniek en dat mag je best laten zien. Wie ben je nou eigenlijk? Waarom doe je wat je doet? Durf jezelf bloot te geven.
Bij Like2movit halen we de onderste steen boven. Wij zorgen dat je klanten jou leren kennen. En dat gaan ze nog leuk vinden ook. Op een unieke manier vertellen we bedrijfsverhalen die de gevoelige snaar raken. Niet 'top of mind', maar 'top of heart'.
Interesse?Bel 06 -126 116 34 of stuur een mail naar info@like2movit.nl.
Like2movit brengt jouw doelgroep in beweging met een goed verhaal.
We binden klanten met woord, beeld en geluid.
On- en offline Marketing & Communicatie