Fenexpo Businessdagen 2014

Magazines | Rivierenland Business nummer 1 2014

Juist in een tijd dat social media niet meer weg te denken is, wil Fennema een statement maken door te laten zien dat het om ‘echte contacten draait’. “Het hele online gebeuren is een nieuwe dimensie die aan marketingactiviteiten toegevoegd kan worden, maar bij beursdeelname stappen in ons geval ruim 7.000 mensen in hun auto en komen dus naar je toe. Bereid je dus goed voor en grijp die mooie kansen. Dat is met online marketing gewoon niet mogelijk. Het thema dat wij gebruiken in onze uitingen is dan ook: Er is meer dan online marketing.”

Fennema snapt niet dat men soms liever duizend euro uitgeeft aan een advertentie, dan dat dit bedrag besteed wordt aan een beursdeelname. “Adverteren is natuurlijk makkelijk. Deelname kost ook tijd en een goede voorbereiding maar ja, je zult toch iets moeten doen om nieuwe contacten te leggen. En dat gaat zeker gebeuren als je deelneemt en actief bent.”

Full-service

Dwars tegen de crisis in heeft de Fenexpo zich altijd staande weten te houden. “Ondanks de crisisjaren bestaan we nog steeds. Het evenement voorziet in een behoefte. Elk jaar presenteren toch ruim 150 bedrijven hun producten en diensten aan een breed publiek. Overigens zouden we natuurlijk graag het aantal deelnemers zien groeien. Daarnaast is onze full-service formule bijzonder en voor de deelnemers heel interessant. We verzorgen bijna alles, inclusief volledige catering, zodat men zich volledig kan richten op de beursdeelname en dat al voor een bedrag vanaf 870 euro. We organiseren zelfs vooraf een gratis beurstraining.”

Nieuwkomers

Ondanks het grote aantal trouwe standhouders, zijn er dit jaar ook weer nieuwkomers op de beursvloer. “Ik vind het lastig om namen te noemen want dan passeer ik weer anderen, maar we hebben dit jaar voor het eerst Lexus op de beurs en de Rabobank is, na drie jaar afwezigheid, ook weer van de partij.”

Strenger toegangsbeleid

Tot slot wil Fennema nog even de aandacht vestigen op het nog strengere toegangsbeleid dat gehanteerd wordt voor de bezoekers van Fenexpo. “Elk jaar constateren we dat er toch nog een kleine groep mensen rondloopt op de beursvloer, die eigenlijk niet tot de doelgroep behoort. Het full-service concept zorgt er, samen met de gratis entree, voor dat er geen drempels zijn om te komen. Toch willen wij dat uitsluitend zakelijke bezoekers het evenement bezoeken. Dat moet ook, want daarvoor nemen de bedrijven deel. Zij willen beslissers ontmoeten. Wij communiceren dit nog duidelijker in het aanmeldtraject via internet en wij zullen bij de deur nog strenger zijn. Het kan makkelijk zo zijn dat wij tegen mensen eerlijk zeggen dat dit evenement echt niet voor hen is bedoeld. De graaicultuur, die je overigens op alle beurzen ziet, verdient ook aandacht maar daar hebben wij ook de standhouders voor nodig. Leg de pennen niet in een grote schaal maar houd ze gewoon vast. Overhandigen geeft veel meer kansen op een goed contact.”

Fenexpo Businessdagen, Evenementenhal Gorinchem – 15 t/m 17 april (15-22 uur). Info: www.fenexpo.nl.

We twitteren en Facebooken ons een slag in de rondte, maar er gaat niets boven echt ontmoeten. “Beursdeelname biedt unieke mogelijkheden voor echt persoonlijk contact”, aldus Henk Fennema, organisator van de Fenexpo Businessdagen, die van 15 tot en met 17 april 2014 plaatsvindt in de Evenementenhal in Gorinchem.

Fenexpo Businessdagen 2014

‘Ondernemers onderschatten de kansen die beursdeelname biedt’

delen:
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2021
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
 
Rivierenland Business nummer 4 2020
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
 
Rivierenland Business nummer 6 2019
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
 
Rivierenland Business nummer 2 2019
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
 
Rivierenland Business nummer 4 2018
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
 
Rivierenland Business nummer 1 2018
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
 
Rivierenland Business nummer 3 2017
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
 
Rivierenland Business nummer 5 2016
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
 
Rivierenland Business nummer 1 2016
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
 
Rivierenland Business nummer 3 2015
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
 
Rivierenland Business Tiel special
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
 
Rivierenland Business nummer 2 2014
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 5 2013
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 2 2013
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 6 2012
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
 
Rivierenland Business nummer 2 2012
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
 
Maas en Waal Special 2011
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
 
Rivierenland Business nummer 2 2011
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement