Column Aspect I ICT / Holland Evenementen Groep

Verschenen in Rivierenland Business nummer 3 2014

Wat een prachtige positie, hangend in de lucht met alle activiteiten onder je, waar je een goede helikopterview over hebt. Met je hoofd in de wolken en je ogen af en toe op het dashboard. In zo’n cockpit haal je overigens veel meer informatie uit je meters dan door uit het raampje te kijken.

Eigenlijk, is het voor een ondernemer niet anders; je moet af en toe afstand nemen om vanaf die afstand objectief te kunnen blijven kijken naar je eigen organisatie en meters helpen daarbij. Omdat we met steeds meer software ook steeds meer data vastleggen krijgen we ook steeds betere metertjes.

Een verzameling metertjes wordt ook wel business intelligence genoemd. Soms kun je je erover verbazen welke informatie er allemaal uit je eigen data te halen is. Nog interessanter wordt het als je dit gaat combineren met data die via internet te vinden is. Het CBS, Social media, maar ook KNMI of gemeenten beschikken over interessante opengestelde bestanden welke in relatie kunnen staan tot je producten, diensten of klanten. Door beter te analyseren kun je sneller inspelen op marktontwikkelingen, wellicht sneller dan je concurrent. Een voorbeeld uit de praktijk? Een relatie van ons, Kraamzorg de Waarden, merkte op dat er een relatie lijkt te liggen tussen de maanstand en het aantal geboortes. Met de inzet van business intelligence en Big Data onderzoeken we nu of ze hiermee hun personeelsplanning kunnen optimaliseren. We zijn benieuwd op welk gebied u een uitdaging voor ons heeft!

Allemaal piloot!

Dit blijkt uit cijfers van een onderzoek van Van Spronsen & Partners voor Horeca Nederland. Meer dan de helft van de discotheken heeft de afgelopen 15 jaar de deuren moeten sluiten. Op dit moment zijn er nog maar 243 over. Ook blijkt uit het onderzoek dat veel mensen liever een festival bezoeken.

Inspelend op deze trend organiseren Beldert Beach en Holland Evenementen Groep dit jaar een compleet nieuw origineel concept:

‘Fruit Valley’!

Een festival dat is opgezet om beginnende, regionale artiesten een podium te geven. Of je nu denkt aan zangers, bands of DJ’s, ze kunnen zich allemaal aanmelden.

“Het belooft dan ook een gevarieerd programma te worden”, aldus Leroy van Hattum, organisator van het evenement. “Het festival wordt enorm goed ontvangen. De bedoeling is om het festival jaarlijks terug te laten keren, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van de eerste editie!”

De naam voor het festival komt van eigenaar/directeur Patrick Janssen. “Het past echt bij de regio en de periode waarin het festival plaats vindt. We hebben allemaal lokale partners benaderd die raakvlakken hebben met het thema en zich kunnen komen presenteren: fruitboeren, streekproducten, corsowagens, etc... Het wordt een fruitige dag met veel kleur.”

De eerste editie van ‘Fruit Valley’ vindt plaats op zondag 7 september op Beldert Beach van 13.00 uur tot 22.00 uur en aanmelden kan via de facebookpagina van Beldert Beac). Voor toegang geldt de normale entreeprijs van Beldert Beach: €5 (of €3,50 met Clubkaart).

Voor meer informatie kijk op

www.fruit-valley.nl

Festivals zijn in, disco’s zijn uit!

rivierenland business | nummer 3 | juli 2014

column

Hessel Voorbij

Aspect | ICT

Industriestraat 28, 3371 XD

Hardinxveld-Giessendam

0184 - 675 400 , www.aspect-ict.nl

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Rivierenland Business is een uitgave van Van Munster Media