Column Aspect I ICT

Verschenen in Rivierenland Business nummer 4 2016

Intentie vs. Uitstraling: conflict of match?

Laatst liep ik op dinsdagavond vlak voor sluitingstijd door een groot tuincentrum. Zoekend en speurend naar dat specifieke product dat ik nodig had. Ondanks mijn (al even durende) zoektocht genoot ik van het groen en de sfeervolle vogelgeluiden om mij heen. Het haalt je toch even uit de drukte van de dag.

Wat een contrast!

Tussen de heerlijk geurende bloemen en planten in het buitengedeelte

werd ik plots opgeschrikt door een stevig gebrom. Een enorme 4 x 4

terreinwagen startte zijn motor. Met een verse lading planten in de kar

reed de bestuurder er met piepende banden vandoor. Wat een contrast!

Die schone natuur en deze oude, uitlaatgassen producerende terreinwagen.

Het is ook wel stoer

Nu heb ik op zich niks tegen een dergelijke auto. Het is ook wel stoer. Maar aan de andere kant zette mij dit aan het denken. Stel, dit was de

eigenaar van het tuincentrum. Dan zit er een behoorlijk conflict tussen

de uitstraling van zijn bedrijf - natuur, schoonheid, gezondheid ? en

wat mensen van hem zien in de vorm van deze oude, uitlaatgassen

producerende terreinwagen.

Dat conflict tussen wat je wil uitstralen naar klanten en wat klanten van je zien, is een moeilijk spanningsveld. Toch denk ik dat het een behoorlijke invloed heeft op het beeld dat (nieuwe) klanten hebben van een bedrijf.

Hoe is dat bij u?

Wat ervaren klanten als ze bij uw bedrijf of werkgever binnen stappen? Sluiten uw bedrijfsinrichting en uw kantoormiddelen aan bij het verhaal dat u wilt vertellen?

Conflict of match..?

Tim Stronks

Communicatie & Marketing

www.giessen.nl

0184-675430

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Rivierenland Business is een uitgave van Van Munster Media