Maak uren en werkbonnen registreren weer 'leuk'!
Uren en werkbonnen schrijven; niet bepaald een activiteit waar een gemiddelde medewerker plezier aan beleeft. Het registreren en factureren van het juiste aantal uren is een hele klus. Ook het verzamelen van complete informatie en het ontcijferen van vage omschrijvingen kan (onnodige) tijd kosten.
Hoe is het mogelijk dat dit stroef loopt bij veel bedrijven?Handelingen die u niet leuk vindt, stelt u waarschijnlijk het liefst zo lang mogelijk uit. Ook met het registreren van uren en werkbonnen gaat dit zo. Hoe komt dat? Het probleem zit vaak in de manier waarop gegevens moeten worden geregistreerd of ingeboekt. Dit is vaak verre van gebruiksvriendelijk. Het gevolg daarvan is dat de taak wordt uitgesteld en soms later pas wordt uitgevoerd. Hierdoor zijn registraties minder nauwkeurig en kost het meer tijd om ze kloppend te maken.
Dat moet beter kunnen?!Inderdaad, dat kan beter. Maak het registreren van uren en werkbonnen weer toegankelijk door te registreren via een app of portaal. Het resultaat? Minder frustratie, verloren tijd en een efficiënter registratieproces.
1. GebruiksvriendelijkTegenwoordig is vrijwel iedereen gewend aan een smartphone. Het invoeren van gegevens via een overzichtelijke app, verlaagt de drempel voor medewerkers. Naast dat het een positiever beeld geeft bij uw medewerkers, zullen ook uw klanten opmerken dat u efficiënt en professioneel werkt.
2. Mobiele registratie = minder uitstel, meer nauwkeurigheidDoordat alle benodigde functionaliteit binnen handbereik is, zal de registratie niet of nauwelijks meer worden uitgesteld. Ter plekke kunnen gegevens aan een klant of project worden gekoppeld en de registratie wordt in orde gemaakt. Dat scheelt nogal! Nu is de informatie nog vers. Wordt de registratie achteraf pas gedaan, dan gaat dit vaak ten koste van de nauwkeurigheid.
3. Mobiel registreren = een kans om efficiënter te gaan werkenDoor te integreren met bijvoorbeeld de planning of administratie, kan informatie direct worden doorgezet, goedgekeurd en gefactureerd. En dat biedt mogelijkheden om de klant op de hoogte te houden. Bijvoorbeeld met actuele voorraadinformatie of up-to-date rapportages!
Kunnen wij u helpen?Er zijn al veel oplossingen ontwikkeld voor de registratie van uren en werkbonnen. Toch hebben organisaties vaak een net iets andere wens en voldoet een standaardoplossing niet helemaal. Graag gaan we vrijblijvend met u in gesprek om uw wensen en mogelijkheden te onderzoeken, zodat het registratieproces u geen zorgen oplevert, maar juist kansen biedt om efficiënter te gaan werken en aansluit op wat u wenst.
Jan Klop
j.klop@aspect-ict.nl
www.aspect-ict.nl
Aspect | ICT
Handelsstraat 4
3371 XC
T. 0184-675400
info@aspect-ict.nl