Gehandicapte medewerker volwaardig teamlid

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2012

Jaco’s carrière zit in de lift!

Gehandicapte medewerker volwaardig teamlid

fotografie Cynthia Brandwijk

Behendig manoeuvreert hij zijn rolstoel in de transparante capsule en ontstijgt de kantoortuin. Door de nieuwe bedrijfslift werd de fotografische beleving vervangen door de realiteit van de èchte experience. De gehandicapte Jaco Schouten gidst ons door de fascinerende ‘Wereld van Brandwijk’. Een rondleiding die start op de bovenste etage in de prachtige showrooms van Brandwijk Kerstpakketten en Promo.nl.

Door een dwarslaesie als gevolg van een duikongeluk op twaalfjarige leeftijd is Jaco afhankelijk van een rolstoel. In 2011 kwam hij in dienst bij Brandwijk. Ondernemers echtpaar Dick en Pieta Brandwijk werd ooit getriggered door een blinde receptioniste bij Ingenieursbureau Wolter en Dros: “Zij herkende de bezoekers aan hun stemgeluid. Dat imponeerde ons enorm en Pieta en ik spraken af om ooit ook iemand met een beperking in dienst te nemen”, blikt directeur Dick Brandwijk terug. Samen met zeventig andere bedrijven, waaronder Ahold, NS en Rabobank, maakt Brandwijk zich via het nieuwe platform De Normaalste Zaak sterk om mensen met een arbeidsbeperking aan werk te helpen. Bovendien trekt hij er met Jaco op uit om via lezingen andere ondernemingen te stimuleren mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen.

… Jaco vertelt hoe hij na het ongeluk koos voor zijn studie om later in zijn

eigen behoeften te kunnen voorzien: “Ik ben bij Brandwijk verantwoordelijk voor de order- en factuurverwerking. Mede door deze job voel ik mij een

volwaardig lid van de maatschappij”. Geroutineerd rolt hij door gethematiseerde showrooms van Brandwijk Kerstpakketten. Een oud-Hollandse keuken, golfcourse, zomertuin en zelfs een scène uit het Koninklijk Theater Carré vormen het decor waarbinnen een veelzijdig assortiment zich etaleert. Gepassioneerd vertelt Jaco over de bedrijfscultuur, de laatste trends en de rol van duurzaamheid…

2 Prestatieladder bereiken: “Het is zinvol om erover te spreken maar nog veel belangrijker dat er daadwerkelijk iets wordt ondernomen. En dat we elkaar stimuleren. Samen kunnen we echt iets bereiken. Bovendien is duurzaamheid niet alleen goed voor het milieu maar leveren veel maatregelen uiteindelijk economisch rendement op”, aldus Dick Brandwijk.

… Aan alles voel je dat creativiteit domineert in het DNA van beide ondernemingen. Ondertussen arriveren we in de showrooms van Promo.nl. Op indrukwekkende wijze worden de onbegrensde mogelijkheden op het gebied van relatiegeschenken en promotie artikelen gedemonstreerd. Expertise en ervaring gidsen clientèle door een oceaan van creativiteit. Dit leidt tot bijzondere producten met een grote zeggingskracht…

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is al decennia een bewuste keuze van Brandwijk. Maar de ondernemer bewaakt een juiste balans: “Als alles in evenwicht is versterkt het elkaar en profiteren het milieu, personeel en de onderneming. Daarnaast is het van belang dat we elkaar stimuleren en motiveren. Uiteindelijk wordt het succes bepaald door de kracht van het collectief”.

Alhoewel het ondernemersechtpaar hun succes voortdurend nuanceert behaalden zij recentelijk twee mooie onderscheidingen. Naast Ondernemer van het Jaar in de Bommelerwaard is men kort geleden genomineerd voor de Ondernemersprijs Midden Nederland. Diverse prominenten waren het afgelopen jaar te gast en markeerden hun bewondering voor de bedrijfscultuur: Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie, spreekt over een prachtig bedrijf met stimulerende ondernemers en Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB Nederland, kenschetst Brandwijk als een optimistische en toekomstgerichte onderneming die belangrijk is voor Nederland.

… Langzaam zakken we terug in de lila gedecoreerde kantoortuin. Het is de meest hectische tijd van het jaar. Iedereen is druk en gefocussed. Jaco vervolgt de rondleiding in het warehouse waar een kleurrijke mozaïek van duizenden gestapelde kerstpakketten geduldig wacht op distributie…

Brandwijk is een optimistisch ondernemer. Vol overtuiging dat hij moet blijven investeren in de toekomst. Juist nu ervaart hij dat zijn structurele aandacht voor duurzaamheid steeds meer begint op te vallen: “Bij tegenwind niet wegkruipen maar juist demonstreren dat je een goed zeiler bent”, is zijn motto en die houding leidt niet alleen tot vertrouwen maar ook tot inspiratie bij zijn clientèle.

… Na een boeiende rondgang door de ondernemingen slalomt Jaco zich langs zijn collega’s naar zijn eigen bureau. Je merkt aan Jaco dat hij zich thuis voelt en aan zijn collega’s dat hij een volwaardig teamlid is. Jaco hoort er helemaal bij. Voor iedereen bij Brandwijk de Normaalste Zaak!

Door een dwarslaesie als gevolg van een duikongeluk op twaalfjarige leeftijd is Jaco afhankelijk van een rolstoel. In 2011 kwam hij in dienst bij Brandwijk. Ondernemers echtpaar Dick en Pieta Brandwijk werd ooit getriggered door een blinde receptioniste bij Ingenieursbureau Wolter en Dros: “Zij herkende de bezoekers aan hun stemgeluid. Dat imponeerde ons enorm en Pieta en ik spraken af om ooit ook iemand met een beperking in dienst te nemen”, blikt directeur Dick Brandwijk terug. Samen met zeventig andere bedrijven, waaronder Ahold, NS en Rabobank, maakt Brandwijk zich via het nieuwe platform De Normaalste Zaak sterk om mensen met een arbeidsbeperking aan werk te helpen. Bovendien trekt hij er met Jaco op uit om via lezingen andere ondernemingen te stimuleren mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen.

… Jaco vertelt hoe hij na het ongeluk koos voor zijn studie om later in zijn

eigen behoeften te kunnen voorzien: “Ik ben bij Brandwijk verantwoordelijk voor de order- en factuurverwerking. Mede door deze job voel ik mij een

volwaardig lid van de maatschappij”. Geroutineerd rolt hij door gethematiseerde showrooms van Brandwijk Kerstpakketten. Een oud-Hollandse keuken, golfcourse, zomertuin en zelfs een scène uit het Koninklijk Theater Carré vormen het decor waarbinnen een veelzijdig assortiment zich etaleert. Gepassioneerd vertelt Jaco over de bedrijfscultuur, de laatste trends en de rol van duurzaamheid…

2 Prestatieladder bereiken: “Het is zinvol om erover te spreken maar nog veel belangrijker dat er daadwerkelijk iets wordt ondernomen. En dat we elkaar stimuleren. Samen kunnen we echt iets bereiken. Bovendien is duurzaamheid niet alleen goed voor het milieu maar leveren veel maatregelen uiteindelijk economisch rendement op”, aldus Dick Brandwijk.

… Aan alles voel je dat creativiteit domineert in het DNA van beide ondernemingen. Ondertussen arriveren we in de showrooms van Promo.nl. Op indrukwekkende wijze worden de onbegrensde mogelijkheden op het gebied van relatiegeschenken en promotie artikelen gedemonstreerd. Expertise en ervaring gidsen clientèle door een oceaan van creativiteit. Dit leidt tot bijzondere producten met een grote zeggingskracht…

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is al decennia een bewuste keuze van Brandwijk. Maar de ondernemer bewaakt een juiste balans: “Als alles in evenwicht is versterkt het elkaar en profiteren het milieu, personeel en de onderneming. Daarnaast is het van belang dat we elkaar stimuleren en motiveren. Uiteindelijk wordt het succes bepaald door de kracht van het collectief”.

Alhoewel het ondernemersechtpaar hun succes voortdurend nuanceert behaalden zij recentelijk twee mooie onderscheidingen. Naast Ondernemer van het Jaar in de Bommelerwaard is men kort geleden genomineerd voor de Ondernemersprijs Midden Nederland. Diverse prominenten waren het afgelopen jaar te gast en markeerden hun bewondering voor de bedrijfscultuur: Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie, spreekt over een prachtig bedrijf met stimulerende ondernemers en Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB Nederland, kenschetst Brandwijk als een optimistische en toekomstgerichte onderneming die belangrijk is voor Nederland.

… Langzaam zakken we terug in de lila gedecoreerde kantoortuin. Het is de meest hectische tijd van het jaar. Iedereen is druk en gefocussed. Jaco vervolgt de rondleiding in het warehouse waar een kleurrijke mozaïek van duizenden gestapelde kerstpakketten geduldig wacht op distributie…

Brandwijk is een optimistisch ondernemer. Vol overtuiging dat hij moet blijven investeren in de toekomst. Juist nu ervaart hij dat zijn structurele aandacht voor duurzaamheid steeds meer begint op te vallen: “Bij tegenwind niet wegkruipen maar juist demonstreren dat je een goed zeiler bent”, is zijn motto en die houding leidt niet alleen tot vertrouwen maar ook tot inspiratie bij zijn clientèle.

… Na een boeiende rondgang door de ondernemingen slalomt Jaco zich langs zijn collega’s naar zijn eigen bureau. Je merkt aan Jaco dat hij zich thuis voelt en aan zijn collega’s dat hij een volwaardig teamlid is. Jaco hoort er helemaal bij. Voor iedereen bij Brandwijk de Normaalste Zaak!

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2012

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2021
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
 
Rivierenland Business nummer 4 2020
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
 
Rivierenland Business nummer 6 2019
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
 
Rivierenland Business nummer 2 2019
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
 
Rivierenland Business nummer 4 2018
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
 
Rivierenland Business nummer 1 2018
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
 
Rivierenland Business nummer 3 2017
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
 
Rivierenland Business nummer 5 2016
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
 
Rivierenland Business nummer 1 2016
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
 
Rivierenland Business nummer 3 2015
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
 
Rivierenland Business Tiel special
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
 
Rivierenland Business nummer 2 2014
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 5 2013
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 2 2013
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 6 2012
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
 
Rivierenland Business nummer 2 2012
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
 
Maas en Waal Special 2011
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
 
Rivierenland Business nummer 2 2011
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement