Verschenen in Rivierenland Business nummer 6 2012

Er bloeit iets moois in de ‘Wereld van Brandwijk’

In een tijd van economische neergang investeren in een nieuw bedrijfspand. Het is het resultaat van drie decennia innovatief en verantwoord vooruitstrevend ondernemen. Maar er is nog een factor die

bepalend is voor het succes van Brandwijk Kerstpakketten en Promo.nl: het is het verhaal van een

gedreven ondernemer die in zijn ‘Wereld van Brandwijk’ een geluksbloem zag opbloeien…

fotografie Cynthia Brandwijk

De historie van de Brandwijk ondernemingen luistert als een succesverhaal. Een kaasschuurtje werd een energie- en milieuvriendelijk bedrijfspand en een vuistdikke papieren catalogus veranderde in een digitale presentatie op een webkey. Maar na drie decennia ondernemen is de bedrijfsfilosofie onveranderd. De clientèle gaat nog altijd ‘op bezoek bij Dick en Pieta’. Groot geworden door klein te blijven. De ondernemingen zijn altijd bereikbaar en de dienstverlening is optimaal. Bovendien is er een onvoorwaardelijk vertrouwen in de expertise en ervaring van het ondernemersechtpaar. Zelfs nu budgets slinken weet men een persoonlijke boodschap op creatieve, kwalitatief hoogwaardige en effectvolle wijze te realiseren. Dat geldt ook voor duurzaamheid. Men slaagt erin steeds meer duurzame producten te gebruiken zonder dat dit ten koste gaat van originaliteit of zeggingskracht.

… Moeder Pieta is het creatieve brein achter het assortiment. Zij kijkt door een klantenbril naar de nationale en internationale trends en slaagt er jaarlijks in deze te vertalen naar onderscheidende kerstpakketten. De drie dochters vervullen een specifieke rol binnen de ondernemingen. Cynthia, de oudste, coördineert voor beide ondernemingen de communicatie en exposeert als afgestudeerd fotografe regelmatig haar bijzondere en indringende werk…

Promo.nl is de jongste onderneming maar begint een steeds grotere rol te spelen. Het bedrijf dat is gespecialiseerd in relatiegeschenken, promotie artikelen en custom made heeft hetzelfde DNA als de grote ‘kerstpakketten broer’. Door expertise en creativiteit te combineren met voldoende aandacht voor de wensen en mogelijkheden wordt op creatieve, onderscheidende en effectvolle wijze invulling gegeven aan de communicatie doelstellingen van de klanten. Juist nu de budgetten onder druk staan als gevolg van de economische recessie. Promo.nl manifesteert zich op bijzondere wijze in de ‘Wereld van Brandwijk’. Prachtige showrooms geven een indringend beeld van de onbegrensde mogelijkheden. Maar tegelijkertijd heerst het besef dat men haar status voortdurend waar moet maken. Een attitude die recentelijk door diverse VIP’s werd opgemerkt en bewonderd. Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie zei: “Geweldig stimulerende ondernemers die het telkens weer iets beter willen doen” en Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB Nederland concludeerde: “Als dit soort mensen de ruimte krijgt dan komt het goed met Nederland.”

…De middelste dochter Milou is verantwoordelijk voor de kerstpakketten en daarnaast als vrijwilliger actief bij de Stichting Kenya Care. In die hoedanigheid bezoekt zij jaarlijks projecten in Kenya waar HIV besmette moeders worden geholpen. De jongste telg, Kimberly, rondde recentelijk haar studie economie af en etaleert haar kennis als office manager van Promo.nl…

Beide ondernemingen tonen op meerdere terreinen voortdurend hun innovatieve kracht. Niet alleen op productniveau of met bettrekking tot duurzaam ondernemen maar ook in hun communicatie is men vooruitstrevend. Men investeerde in een bedieningsvriendelijke en technisch geavanceerde website en ook de presentatie van het assortiment is vernieuwend.

Promo.nl gaf haar clientèle vorig jaar een webkey waarmee het assortiment digitaal kan worden bekeken. Hiermee leverde het een bijdrage aan het terugdringen van de bomenkap en papierberg. Dit jaar komt men met een Flashdrive waarop men verschillende catalogi digitaal kan bekijken en waarop Eego is geprogrammeerd. Een uniek product dat inspeelt op de actualiteit van het veilig opslaan van geheugen in de cloud. Klanten kunnen hierdoor permanent worden geïnformeerd en hebben bovendien de beschikking over een bepaalde hoeveelheid geheugenruimte.

MVO

zaltbommel special | 2013

zaltbommel special | 2013

De historie van de Brandwijk ondernemingen luistert als een succesverhaal. Een kaasschuurtje werd een energie- en milieuvriendelijk bedrijfspand en een vuistdikke papieren catalogus veranderde in een digitale presentatie op een webkey. Maar na drie decennia ondernemen is de bedrijfsfilosofie onveranderd. De clientèle gaat nog altijd ‘op bezoek bij Dick en Pieta’. Groot geworden door klein te blijven. De ondernemingen zijn altijd bereikbaar en de dienstverlening is optimaal. Bovendien is er een onvoorwaardelijk vertrouwen in de expertise en ervaring van het ondernemersechtpaar. Zelfs nu budgets slinken weet men een persoonlijke boodschap op creatieve, kwalitatief hoogwaardige en effectvolle wijze te realiseren. Dat geldt ook voor duurzaamheid. Men slaagt erin steeds meer duurzame producten te gebruiken zonder dat dit ten koste gaat van originaliteit of zeggingskracht.

… Moeder Pieta is het creatieve brein achter het assortiment. Zij kijkt door een klantenbril naar de nationale en internationale trends en slaagt er jaarlijks in deze te vertalen naar onderscheidende kerstpakketten. De drie dochters vervullen een specifieke rol binnen de ondernemingen. Cynthia, de oudste, coördineert voor beide ondernemingen de communicatie en exposeert als afgestudeerd fotografe regelmatig haar bijzondere en indringende werk…

Promo.nl is de jongste onderneming maar begint een steeds grotere rol te spelen. Het bedrijf dat is gespecialiseerd in relatiegeschenken, promotie artikelen en custom made heeft hetzelfde DNA als de grote ‘kerstpakketten broer’. Door expertise en creativiteit te combineren met voldoende aandacht voor de wensen en mogelijkheden wordt op creatieve, onderscheidende en effectvolle wijze invulling gegeven aan de communicatie doelstellingen van de klanten. Juist nu de budgetten onder druk staan als gevolg van de economische recessie. Promo.nl manifesteert zich op bijzondere wijze in de ‘Wereld van Brandwijk’. Prachtige showrooms geven een indringend beeld van de onbegrensde mogelijkheden. Maar tegelijkertijd heerst het besef dat men haar status voortdurend waar moet maken. Een attitude die recentelijk door diverse VIP’s werd opgemerkt en bewonderd. Ivo Opstelten, minister van Veiligheid en Justitie zei: “Geweldig stimulerende ondernemers die het telkens weer iets beter willen doen” en Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB Nederland concludeerde: “Als dit soort mensen de ruimte krijgt dan komt het goed met Nederland.”

…De middelste dochter Milou is verantwoordelijk voor de kerstpakketten en daarnaast als vrijwilliger actief bij de Stichting Kenya Care. In die hoedanigheid bezoekt zij jaarlijks projecten in Kenya waar HIV besmette moeders worden geholpen. De jongste telg, Kimberly, rondde recentelijk haar studie economie af en etaleert haar kennis als office manager van Promo.nl…

Beide ondernemingen tonen op meerdere terreinen voortdurend hun innovatieve kracht. Niet alleen op productniveau of met bettrekking tot duurzaam ondernemen maar ook in hun communicatie is men vooruitstrevend. Men investeerde in een bedieningsvriendelijke en technisch geavanceerde website en ook de presentatie van het assortiment is vernieuwend.

Promo.nl gaf haar clientèle vorig jaar een webkey waarmee het assortiment digitaal kan worden bekeken. Hiermee leverde het een bijdrage aan het terugdringen van de bomenkap en papierberg. Dit jaar komt men met een Flashdrive waarop men verschillende catalogi digitaal kan bekijken en waarop Eego is geprogrammeerd. Een uniek product dat inspeelt op de actualiteit van het veilig opslaan van geheugen in de cloud. Klanten kunnen hierdoor permanent worden geïnformeerd en hebben bovendien de beschikking over een bepaalde hoeveelheid geheugenruimte.

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Rivierenland Business nummer 6 2012

Helicon en wehkamp.nl werken intensief samen bij praktijkgerichte opleiding MVO: walk your talkEcoDrivingNederland: Co2reductie door Het Nieuwe RijdenGehandicapte medewerker volwaardig teamlid Ruimte en rijcomfort met slechts 20 procent bijtellingFiscaliteit eigen woning met ingang van 2013Bedrijfsoverdracht moet hoger op de agendaHuurprijsaanpassing: De oplossing voor hoge hurenAllemaal winnaarsEchte smaken bij Die Heere SewentienJB Accountants & Adviseurs neemt Administratie- en Belastingadviesbureau Venstra overDe apps van: Daphne Pieterson, eigenaresse R&D Training & Advies BVFenexpo nodigt uit tot actief netwerken en zakendoenForum: Uiterlijk vertoon of een nieuwe weg voor winstgevend ondernemen?Peter van Luttervelt Training, Advies & OrganisatieCo2 reductie door Het Nieuwe RijdenSpelenderwijs naar professionele ontwikkelingRuimte en comfort met slechts 20 procent bijtellingColumn De Giessen KantoorefficiencyColumn F&V Accountants + AdviseursBusinessflitsenRivierenland Business was erbijDe oplossing voor hoge hurenNetwork Business Event: allemaal winnaarsEchte smaken bij Die Heeren SewentienOndernemers Bommelerwaard in de spotlight tijdens eventJB Accountants & Adviseurs neemt Venstra overDe apps van…De stelling: ‘In 2013 onderscheiden ondernemers zich door middel van innovatie’‘De diversiteit die je hier vindt is uniek’Samen sterk voor tuinbouw‘Internationaal vervoersbedrijf ook uitgerust voor speciale ladingen’Allround specialist in mobiliteit‘Wij investeren in kwaliteit’Ondernemers niet voorbereid op krimpende beroepsbevolkingTopgastronomie met panorama van 180°‘Ondernemers zijn de basis van het succes’Er bloeit iets moois in de ‘Wereld van Brandwijk’Jaarlijks meer dan 120 miljoen bakstenen vanuit Aalst naar woning- en utiliteitsbouwNetwerk waar duurzame verbindingen in het MKB ontstaanVan ontwerp tot drukwerkEen blijvend vitale tuinbouw in de BommelerwaardRabobank Bommelerwaard: Toonaangevend, betrokken en dichtbij‘Doeltreffende reclame hoeft niet schreeuwend duur te zijn’Business Event: Allemaal winnaarsBusiness Event Bommelerwaard zet ondernemers in de spotlights
Rivierenland Business is een uitgave van Van Munster Media