Network Business Event: allemaal winnaars

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2012

Allemaal winnaars

Astrid en Erik Jan Schimmel namen in 2009 de organisatie van de evenementen in handen toen ze Network Business Events van Gert Ansink overnamen. De regionale formule bleek een doorslaand succes en het koppel wilde die trend voortzetten. “De evenementen werden steeds groter en succesvoller”, vertelt Astrid. “We wilden de organisatie professionaliseren en de formule in een zekere vorm gieten zodat het uitrolbaar is naar andere regio’s en gemeenten. Het aantal evenementen groeit nog steeds en ze worden ook groter van omvang. Om de organisatie goed aan te pakken, hebben we er het hele jaar door, samen met ons team een fulltime dagtaak aan.”

De evenementen draaien om de uitreiking van awards aan de ondernemers die door een vakkundige jury worden gekozen uit voorgedragen kandidaten. Een award is een hele eer en het wordt door de ondernemers zelf ook gezien als kroon op het werk. De gedachte achter het Business Event gaat verder dan alleen een prijsuitreiking. Erik Jan: “De avonden zijn van, voor en door lokale ondernemers. Het gaat om de verbondenheid en toewijding. Wat ons betreft zijn alle ondernemers winnaars en dat staat dan ook centraal. Een gemeente is trots op de bedrijvigheid binnen de regio, maar de bedrijven zelf en de mensen die er iedere dag aan werken zijn ook trots op wat ze doen en bereikt hebben. Wij vinden dat de avonden daar om draaien. Daarom sluit het credo van de Rabobank, die bij al onze events tot nu toe hoofdsponsor is, namelijk; “Dichtbij en betrokken”, naadloos aan bij wat wij bewerkstelligen. Alle ondernemers staan centraal. Vooral in deze tijd kunnen positieve ondernemersverhalen anderen inspireren en is het belangrijk dat men elkaar kan vinden tijdens de netwerkmeetings aansluitend aan de uitreikingen.”

Draaiboek

De winnaars van de jaarlijkse awards worden met zorg geselecteerd en beoordeeld. Network Business Event neemt de eerste stap door met de verschillende betrokken partijen om tafel te gaan zitten en het evenement in de steigers te zetten. Astrid: “We werken samen met onze sponsoren, de gemeente, KvK, VNO -NCW en alle businessclubs en ondernemersverenigingen die een gemeente of regio rijk is. Hier komt al veel uit voort aan ideeën en mogelijke bedrijven die genomineerd kunnen worden. We richten ons op een breed draagvlak binnen een regio en willen dat de partners die bij de evenementen zijn betrokken ook over de hele linie zijn vertegenwoordigd. Na de eerste ontmoeting kunnen we een plan van aanpak formeren en uit laten rollen.”

“De selectie van de kandidaten begint met de voordracht van bedrijven met een korte motivatie waarom zij in aanmerking van de award zouden kunnen komen”, legt Erik Jan uit. “We zoeken eigenlijk eerst alle informatie op die we kunnen vinden en registreren dat. Als we dat hebben gedaan worden de bedrijven benaderd door de verkiezingscommissie die aanvullende informatie gaat inwinnen. Het definitieve juryboek wordt overgedragen aan de jurycommissie. Zij bepaalt aan de hand van alle rapportages welke bedrijven er genomineerd worden. Er zijn altijd 3 categorieën en in elke categorie blijven er 3 genomineerden over. Hieruit selecteert de jury de uiteindelijke winnaars, maar alle 9 genomineerden draaien mee met het hele mediaprogramma voor, tijdens en na het Event, en worden volop in de schijnwerpers gezet. Daarom worden ze met recht: “allemaal winnaars” genoemd!"

Cultuur

Network Business Events maakte de afgelopen 3 jaren een snelle groei door van 7 naar inmiddels zestien avonden in 2013. “Het concept hebben we in een format gegoten zodat het in de basis in elke regio kan worden toegepast. Wij willen het alleen niet te groot maken omdat we zelf ook nauw bij de events betrokken willen blijven. Iedere regio en iedere gemeente heeft weer zijn eigen cultuur en mentaliteit en daar willen we de organisatie specifiek op aanpassen. Iedere avond is anders en heeft een heel eigen karakter en dat willen we ook zo houden. Persoonlijke betrokkenheid van ons bij zowel onze commissies, Business Partners als genomineerden blijft de sleutel van het succes. Dat zorgt er echter wel voor dat we niet onbeperkt allianties kunnen blijven aan gaan in de toekomst.”

Toch wil dat niet zeggen dat er helemaal geen plannen worden gemaakt. “We hebben intussen al veel mooie bedrijven en hun fantastische verhalen goed leren kennen. Het zou zonde zijn om die verhalen in de vergetelheid te laten raken. Daar willen we iets mee gaan doen, zodat dat niet verloren zal gaan.” �

Ondernemers staan tijdens het jaarlijkse Business Event even extra in de schijnwerpers. Het evenement wordt inmiddels in zestien verschillende gemeenten met groot succes gehouden en mag met recht de ondernemershappening van het jaar genoemd worden. Network Business Events organiseert samen met een hechte groep partners en sponsoren de avonden.

Astrid en Erik Jan Schimmel namen in 2009 de organisatie van de evenementen in handen toen ze Network Business Events van Gert Ansink overnamen. De regionale formule bleek een doorslaand succes en het koppel wilde die trend voortzetten. “De evenementen werden steeds groter en succesvoller”, vertelt Astrid. “We wilden de organisatie professionaliseren en de formule in een zekere vorm gieten zodat het uitrolbaar is naar andere regio’s en gemeenten. Het aantal evenementen groeit nog steeds en ze worden ook groter van omvang. Om de organisatie goed aan te pakken, hebben we er het hele jaar door, samen met ons team een fulltime dagtaak aan.”

De evenementen draaien om de uitreiking van awards aan de ondernemers die door een vakkundige jury worden gekozen uit voorgedragen kandidaten. Een award is een hele eer en het wordt door de ondernemers zelf ook gezien als kroon op het werk. De gedachte achter het Business Event gaat verder dan alleen een prijsuitreiking. Erik Jan: “De avonden zijn van, voor en door lokale ondernemers. Het gaat om de verbondenheid en toewijding. Wat ons betreft zijn alle ondernemers winnaars en dat staat dan ook centraal. Een gemeente is trots op de bedrijvigheid binnen de regio, maar de bedrijven zelf en de mensen die er iedere dag aan werken zijn ook trots op wat ze doen en bereikt hebben. Wij vinden dat de avonden daar om draaien. Daarom sluit het credo van de Rabobank, die bij al onze events tot nu toe hoofdsponsor is, namelijk; “Dichtbij en betrokken”, naadloos aan bij wat wij bewerkstelligen. Alle ondernemers staan centraal. Vooral in deze tijd kunnen positieve ondernemersverhalen anderen inspireren en is het belangrijk dat men elkaar kan vinden tijdens de netwerkmeetings aansluitend aan de uitreikingen.”

Draaiboek

De winnaars van de jaarlijkse awards worden met zorg geselecteerd en beoordeeld. Network Business Event neemt de eerste stap door met de verschillende betrokken partijen om tafel te gaan zitten en het evenement in de steigers te zetten. Astrid: “We werken samen met onze sponsoren, de gemeente, KvK, VNO -NCW en alle businessclubs en ondernemersverenigingen die een gemeente of regio rijk is. Hier komt al veel uit voort aan ideeën en mogelijke bedrijven die genomineerd kunnen worden. We richten ons op een breed draagvlak binnen een regio en willen dat de partners die bij de evenementen zijn betrokken ook over de hele linie zijn vertegenwoordigd. Na de eerste ontmoeting kunnen we een plan van aanpak formeren en uit laten rollen.”

“De selectie van de kandidaten begint met de voordracht van bedrijven met een korte motivatie waarom zij in aanmerking van de award zouden kunnen komen”, legt Erik Jan uit. “We zoeken eigenlijk eerst alle informatie op die we kunnen vinden en registreren dat. Als we dat hebben gedaan worden de bedrijven benaderd door de verkiezingscommissie die aanvullende informatie gaat inwinnen. Het definitieve juryboek wordt overgedragen aan de jurycommissie. Zij bepaalt aan de hand van alle rapportages welke bedrijven er genomineerd worden. Er zijn altijd 3 categorieën en in elke categorie blijven er 3 genomineerden over. Hieruit selecteert de jury de uiteindelijke winnaars, maar alle 9 genomineerden draaien mee met het hele mediaprogramma voor, tijdens en na het Event, en worden volop in de schijnwerpers gezet. Daarom worden ze met recht: “allemaal winnaars” genoemd!"

Cultuur

Network Business Events maakte de afgelopen 3 jaren een snelle groei door van 7 naar inmiddels zestien avonden in 2013. “Het concept hebben we in een format gegoten zodat het in de basis in elke regio kan worden toegepast. Wij willen het alleen niet te groot maken omdat we zelf ook nauw bij de events betrokken willen blijven. Iedere regio en iedere gemeente heeft weer zijn eigen cultuur en mentaliteit en daar willen we de organisatie specifiek op aanpassen. Iedere avond is anders en heeft een heel eigen karakter en dat willen we ook zo houden. Persoonlijke betrokkenheid van ons bij zowel onze commissies, Business Partners als genomineerden blijft de sleutel van het succes. Dat zorgt er echter wel voor dat we niet onbeperkt allianties kunnen blijven aan gaan in de toekomst.”

Toch wil dat niet zeggen dat er helemaal geen plannen worden gemaakt. “We hebben intussen al veel mooie bedrijven en hun fantastische verhalen goed leren kennen. Het zou zonde zijn om die verhalen in de vergetelheid te laten raken. Daar willen we iets mee gaan doen, zodat dat niet verloren zal gaan.” �

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2012

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
 
Rivierenland Business nummer 4 2021
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
 
Rivierenland Business nummer 4 2020
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
 
Rivierenland Business nummer 6 2019
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
 
Rivierenland Business nummer 2 2019
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
 
Rivierenland Business nummer 4 2018
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
 
Rivierenland Business nummer 1 2018
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
 
Rivierenland Business nummer 3 2017
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
 
Rivierenland Business nummer 5 2016
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
 
Rivierenland Business nummer 1 2016
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
 
Rivierenland Business nummer 3 2015
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
 
Rivierenland Business Tiel special
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
 
Rivierenland Business nummer 2 2014
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 5 2013
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 2 2013
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
 
Rivierenland Business nummer 6 2012
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
 
Rivierenland Business nummer 2 2012
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
 
Maas en Waal Special 2011
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
 
Rivierenland Business nummer 2 2011
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement