De meeste ondernemers hebben een overvolle agenda. 'Even' langs de garage gaan is voor hen een hinderlijke onderbreking van hun bezigheden. De Waal Autogroep begrijpt dat als geen ander. Daarom heeft het een innovatief concept geintroduceerd: Drop & Drive.
Rogier Bakker woont in Zaandam en werkt bij A. Hak in Tricht. Hij maakte onlangs gebruik van Drop & Drive voor de 90.000-kilometerbeurt van zijn Volkswagen Golf.
"In de aannemerij maak je vaak lange dagen en ben je veel onderweg. Dan zit je er niet op te wachten om naar de garage te gaan. Voor mij is dit dus echt een uitkomst. Het bespaart me veel tijd en ik hoef er mijn dag niet op af te stemmen. Bovendien wijst het zich allemaal vanzelf; het is erg klantvriendelijk opgezet. Zelfs het achterlaten van de auto voelt vertrouwd aan. Bij de automaat lees je precies wat er gebeurt en er staan overal camera's. Ik laat mijn auto bij wijze van spreken liever bij Drop & Drive achter dan thuis. De volgende keer maak ik er dus zeker weer gebruik van!"
'Tijd voor onderhoud' knippert de melding op het dashboard al een poosje. En elke keer denk je: 'O ja, morgen even bellen.' Als drukbezet ondernemer heb je echter wel wat beters te doen. En voor je het weet, ben je weken verder. Het is een situatie die Quintin Stoops, Marketing Manager bij De Waal Autogroep, maar al te goed herkent uit de verhalen van zijn klanten. "Bij veel ondernemers werkt het nu eenmaal zo. Daarom zijn we aan de slag gegaan om hen het leven makkelijker te maken. Drop & Drive is daarvan het resultaat."
Speciale parking bij BeesdDankzij Drop & Drive hoef je niet meer langs de garage voor bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt, een apk-keuring of een bandenwissel. Je parkeert je auto op de speciale Drop & Drive-parking langs de A2 bij Beesd, je meldt je aan bij de terminal en je 'dropt' je sleutel in de kluis. Vervolgens rij je verder met de vervangende auto die voor je klaar staat. Als je eigen auto klaar is, neemt De Waal contact met je op, waarna je op de parking de vervangende auto weer inruilt voor je eigen auto. En dat 24/7, zonder een exact tijdstip af te spreken.
"Alles is gericht op gemak", licht Stoops toe. "De klant kiest zelf zijn dag, een afspraak is binnen een minuut gemaakt en elke stap in het traject is superduidelijk. Bovendien is de parking 24/7 beschikbaar. Dus wil je de auto niet direct na het werk omwisselen, maar pas laat op de avond? Geen probleem." Bovendien is dit geen vervanging van persoonlijk contact, maar een aanvulling daarop, benadrukt Stoops: "Als je wilt, kun je alles online regelen. Maar bel je liever, dan kan dat uiteraard ook."
Het nieuwe concept is een primeur in Nederland. Het ontwikkelen ervan was dan ook pionierswerk. "Maar we zijn een innovatief en zeer klantgericht bedrijf", aldus Stoops. "Daarom besloten we al snel dat we er serieus werk van wilden maken. We zien het als een logische stap in onze filosofie rond 'De mobiliteit voor morgen'."