Literatuur

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2019

PURPOSE
DOOR PAUL STAMSNIJDER

Waartoe zijn wij op aarde? Wat is ons hogere doel, los van omzet en winst? Steeds meer bedrijven formuleren een antwoord op deze vraag. Ze moeten wel, want klanten en stakeholders spreken organisaties in toenemende mate aan op hun maatschappelijke bijdrage. Paul Stamsnijder, oprichter van de Reputatiegroep, benadrukt in zijn boek dat een geloofwaardige intentie een zaak is van hoofd, hart en handen. Communicatie moet ervoor zorgen dat het verhaal van de moraal adequaat voor het voetlicht wordt gebracht. Tegelijkertijd is het zaak om de opgebouwde goede naam te beschermen. Een purpose moet daarom authentiek zijn maar te grote woorden zijn uit den boze. Kunnen die niet waargemaakt worden dan is de kans op reputatieschade levensgroot.

256 pag.

ISBN 978-90-8965-481-6.

29,99. Van Duuren Management.

MEGATRENDS CHINA
DOOR ADJIEDJ BAKAS
De stelling dat de 21e eeuw de eeuw van China wordt, lijkt gerechtvaardigd. China is onstuitbaar op weg naar een positie als grootste eco-nomie ter wereld. Zichtbaar en onzichtbaar neemt de invloed van het Aziatische land alsmaar verder toe. Met de nieuwe Zijderoute als backbone voor de afzet van producten en symbool van China's stijgende invloed. Of we nu willen of niet, Nederlandse bedrijven krijgen onherroepelijk met China te maken. Voor een handelsland als het onze biedt dat zeker kansen. Maar het vereist wel inzicht in bestuur, cultuur en ontwikkeling van de nieuwe supermacht. Megatrends China is een toegankelijke bron van informatie. Bakas' uitleg wordt ondersteund door columns van onder meer Rob van Wijk, Pieter Elbers (KLM) en horecatycoon Won Yip.

30 CREATIEVE WORKOUTS
DOOR INA SOK

Binnen organisaties is creativiteit een gewenste eigenschap. Tegelijkertijd vinden weinig mensen zichzelf creatief. Volgens Ina Sok is het echter geen hogere wiskunde maar simpelweg een kwestie van trainen. Beeldend kunstenaar Sok was eerder adviseur bij de Autoriteit Financiele Markten. Zij gebruikt deze brede achtergrond om men-sen en organisaties te helpen bij de ontwikkeling van hun creativiteit. In het eerste deel van haar boek deelt Sok werkwijzen van kunstenaars, wetenschappelijke inzichten en persoonlijke ervaringen. Met onder meer een quote van Miles Davis over de gevolgen van het onbekende en de kunst van het improvi-seren: "When you hit a wrong note, it's the next note that makes it good or bad".

Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement