Verreweg de meeste bedrijven zouden best één of meer arbeidsplaatsen kunnen creëren voor mensen uit het doelgroepenregister. Filiaalmanager Jurgen Vosseberg van Jumbo Lienden hoefde niet lang na te denken om een kandidaat op sollicitatie te laten komen. “Een supermarkt biedt passende mogelijkheden, dankzij de diversiteit aan werkzaamheden, die goed op iemands capaciteiten af te stemmen zijn.”
Zonder het te weten kennen we Jumbo Lienden allemaal van tv. “De opnames van de reclamespots met Frank Lammers hebben hier plaatsgevonden,” glimlacht Jurgen Vosseberg. Met gepaste trots onthult hij nog iets anders: “Onze winkel is onlangs opnieuw als beste filiaal uit de bus gekomen in een landelijk klantentevredenheidsonderzoek onder Jumbo-supermarkten. Met een vaste groep van 135 zorgen we ervoor dat mensen die onze supermarkt bezoeken ‘gezien’ worden.” De ruime winkel met 2000 vierkante meter vloeroppervlakte biedt plaats aan zo’n 25.000 verschillende soorten producten in de schappen en de gemiddelde verkoop per week ligt rond de 313.000 artikelen.
Verwachtingsprofiel
Toch draait het niet alleen om aantallen, maar ook om maatschappelijke betrokkenheid. Vosseberg: “We sponsoren de Buurtkeuken, organiseren een Paaskransworkshop en andere lokale initiatieven, we kopen producten uit de regio en sinds januari hebben we medewerkster met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst.” “Zij is voorgesteld en wordt ondersteund door jobcoach Emmy Driessen van Loket Zuid,” vertelt Tom Bronk, adviseur werk & inkomen voor de gemeenten Buren en Neder-Betuwe. “Na een geslaagde proefplaatsing van twee maanden kreeg ze een arbeidscontract voor 32 uur per week met een stukje loonkostensubsidie voor de ondernemer.” Vosseberg beschrijft zijn ervaringen met de medewerkster. “Ze voldoet aan het verwachtingsprofiel. We wisten dat er uitdagingen liggen op het gebied van zelfinschatting en zelfstandig functioneren, maar met een vaste collega die haar begeleidt gaat het prima. Mooi om iemand zo’n kans te bieden, toch?”
Iemand een kans geven?
Ondernemers die geïnspireerd zijn geraakt door dit verhaal en kandidaten een kans willen geven kunnen vrijblijvend contact opnemen met Tom Bronk, adviseur werk & inkomen (tbronk@buren.nl) of via het WerkgeversServicepunt Rivierenland (info@wsprivierenland.nl / 088 9375199). Het WSP betreft een samenwerking tussen UWV, Werkzaak Rivierenland en de gemeenten Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel.
Rivierenland
Business
☰
bekijk overige regios
Noord-Limburg Business
Achterhoek Business
Rivierenland Business
Vallei Business
Utrecht Business
Driesteden Business
Arnhem Business
Nijmegen Business
Op de hoogte blijven van onze updates?
Rivierenland Business nummer 2 2025
De Waal Autogroep komt letterlijk aan tafel voor mobiliteitsscan Van Ree Accountants attendeert ondernemers op participatie in krappe arbeidsmarkt Women & Business Event: Een dag vol tips, inspiratie en power Kantoortrends 2025: Terug naar de natuur Bouwbedrijf Van der Helden viert 55-jarig bestaan Aandachtspunten bij het huren of kopen van een bedrijfspand Je bedrijfspand is je visitekaartje Jumbo Lienden kan werkzaamheden afstemmen op kandidaat uit het doelgroepenregister Zo laat je wetten en regels over duurzaamheid voor jouw bedrijf werken Centraal Museum koestert band met de stad en haar bedrijfsleven Succesvolle mobiliteitsproeftuin bij UMC Utrecht Column Sabine van der Hulst Waarom je projecten blijven falen (en hoe je daar eindelijk mee stopt) Handelsmonitor peilt exportverwachtingen ondernemersSandra Hollaar: Leiderschap dat klopt Column EBU European Accessibility Act in juni 2025 van kracht Ondernemen in het AI-tijdperk: is Google nog wel relevant? FEM-START en Rabobank versterken vrouwelijk ondernemerschap