Voor millennials is bedrijfscultuur (bijna) het allerbelangrijkst

Magazines | Rivierenland Business nummer 1 2015

Voor millennials is bedrijfscultuur (bijna) het allerbelangrijkst

Dit jaar zullen veel jongere medewerkers weer verkassen in een poging om een andere werkomgevingscultuur te vinden, zo blijkt uit recent Amerikaans onderzoek van Aon Hewitt (www.aon.com). Bijna 45% van de ondervraagde millennials heeft plannen om dit jaar actief op zoek te gaan naar een nieuwe baan.

In plaats van zich te richten op de waarden die millennials belangrijk achten, zoals werk-leven balans, waardering van de medewerker, loyaliteit en respect, zijn de werkgevers volgens de Generatie Y meer gefocust op zaken als teamwork, winst en klanttevredenheid.

Open communicatie, professionele groei, eerlijkheid, humor, plezier, duidelijkheid en welbevinden zijn enkele van de waarden die millennials zoeken, maar niet krijgen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de kans dat twintigers en dertigers meer job-hoppen, veel groter is: zij hopen daarmee hun carrière een nieuwe stimulans te geven. Uit het onderzoek blijkt dat er een groot verschil bestaat tussen wat de millennials verwachten en wensen van een werkgever, en wat die werkgevers feitelijk bieden. Dat verschil heeft een negatieve impact op de betrokkenheid en retentie van deze generatie, en is waarschijnlijk één van de belangrijkste redenen waarom de leden van de Generatie Y al zo snel op zoek gaan naar nieuwe kansen en mogelijkheden.

Hoewel de meerderheid van de ondervraagde millennials aangaf dat salaris en ‘benefits’ de grootste kans maakten om hun algemene betrokkenheid en tevredenheid met hun huidige werkgever te verhogen, zijn dat niet de enige dingen die zij zoeken. Goede carrièrekansen, ontwikkelingskansen, erkenning van prestaties, open en complete communicatie, een flexibele werkomgeving en een krachtig leiderschap zijn enkele van de andere dingen waarmee werkgevers de tevredenheid onder hun jongste werknemers zouden kunnen vergroten.

Want millennials verwachten gewaardeerd te worden voor hun inspanningen, kansen te zien om verder te komen, meer verantwoordelijkheid te dragen in hun werkomgeving, en de flexibiliteit te hebben om hun werk en privé in balans te brengen. Jongere medewerkers willen werken in een omgeving waar informatie vrijelijk stroomt en waar mensen op elkaar kunnen rekenen.

De gegevens uit het onderzoek wijzen uit dat werkgevers een unieke kans hebben om de millennials een werkomgeving te bieden die voldoet aan de wensen van die groep, en hen zo voor langere tijd te kunnen behouden. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 2.539 medewerkers van alle leeftijden in organisaties met minimaal 1.000 werknemers. Het onderzoek richtte zich op de verschillen tussen de voorkeuren en verwachtingen van de medewerkers van verschillende generaties, inclusief millennials, babyboomers en mensen van de Generatie X. �

Bron: Business News Daily

delen:

Rivierenland Business nummer 1 2015

» LIC
Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by