Slimme loyaliteits-app biedt ondernemer de kans om een betekenisvolle

Verschenen in Rivierenland Business nummer 1 2015

Innovatie/automatisering

Slimme loyaliteits-app biedt ondernemer de kans om een betekenisvolle relatie op te bouwen

Waarom geen eigen app?

Hoewel klanten-apps in sommige gevallen mooie prestaties en gebruikservaring kunnen bieden, is de ontwikkeling ervan voor een retailer vaak te duur. Daarnaast krijgt hij meestal niet de kans om de effectiviteit ervan te testen, voordat hij begint aan zo’n groot en duur project. Ook bieden de meeste klanten-apps weinig mogelijkheden om de contactmomenten optimaal te benutten. Het aanpassen van de app voor verschillende locaties, klantenvoorkeuren en doorlopende proeforders kan namelijk buitensporig duur en tijdrovend zijn, zo niet onmogelijk met het oog op de steeds kleiner wordende budgetten. Ook voor de klant is een app vaak niet handig, men moet aanmeldingsformulieren invullen, de app downloaden, installeren en continu actualiseren. Dat zijn te veel punten waarop een klant kan afhaken om de app te gebruiken. En dan verlies je als retailer de klant uit het oog. Zonde!

De mogelijkheden

van HivePass

De HivePass van Aerohive kan daar verandering in brengen. Deze gepersonaliseerde loyaliteits-app zorgt voor een persoonlijke beleving in winkels. De app levert een behoorlijke meerwaarde aan applicaties die eerder al op mobiele apparaten zijn geïnstalleerd. Iemand met Apple iOS maakt gebruik van Passbook, en Android-gebruikers kunnen HivePass laten werken met bijvoorbeeld PassWallet. HivePass legt een verbinding met een klant door middel van het installeren van een digitale klantenpas. Deze installatie is onderdeel van de toegang tot Wi-Fi of kan voltooid worden door het scannen van een QR-code. De pas vervangt de ouderwetse kortingscoupon of klantenkaart en legt, eenmaal geïnstalleerd, een connectie tussen de retailer en de klant. Retailers kunnen hierdoor klanten niet alleen informeren over speciale kortingen, maar ook vaste klanten herkennen of een puntenspaarsysteem opzetten. Dit alles wordt gerealiseerd door de unieke integratie van HivePass binnen de Aerohive Wi-Fi en iBeacon infrastructuur die gekoppeld zijn aan een hoogwaardig dataplatform. Winkeliers kunnen zo eenvoudig loyaliteitspassen maken, aanpassen en optimaliseren, zonder de inspanningen en kosten die om de hoek komen kijken als zij zelf een app zouden ontwikkelen.

De Aerohive HivePass

oplossing biedt veel voordelen, waaronder:

Eenvoudig gebruik en beheer

HivePass koppelt klanten middels een app die al geïnstalleerd is op iOS of Android aan de winkelier. Hiermee kunnen zij eenvoudig een loyaliteitsbeleving bieden. HivePass klantkaarten zijn eenvoudig aan te passen, in te zetten en te beheren, en hebben talloze opties waarmee winkeliers de gewenste beleving kunnen creëren die helemaal past bij specifieke merken, winkels of zelfs groepen klanten.

De HivePass is zo geïnstalleerd

HivePass passen kunnen eenvoudig worden geïntegreerd in de eigen Aerohive web portals, waarmee de klant snel de app op bijvoorbeeld zijn telefoon kan installeren als hij gebruik maakt van de Wi-Fi in de winkel. Bovendien kunnen klanten de passen makkelijk downloaden door het scannen van een QR code die in de winkel hangt. Maar er kan bijvoorbeeld ook een link via een nieuwsbrief worden meegestuurd.

Maatwerk

HivePass biedt geheel op maat te maken sjablonen voor bijvoorbeeld kortingscoupons, tickets en klantenkaarten. Deze sjablonen bieden retailers een eenvoudige manier om unieke loyaliteitspassen te maken met eigen logo’s, aanbiedingen en inhoud die specifiek gericht is op het merk, de winkel of voor bepaalde doelgroepen.

Pushberichten

Als de HivePass app eenmaal geïnstalleerd is op het device van een klant, heeft de winkelier een complete communicatielijn naar die klant. Winkeliers kunnen zo updates en extra kortingsbonnen sturen, of loyaliteitspunten uitgeven. Deze acties kunnen gekoppeld worden aan informatie vanuit GPS of iBeacon, zodat de interactie met de klant nog verder gepersonaliseerd kan worden. Staat een klant bijvoorbeeld al een lange tijd bij de jeans te kijken? Dan kan de winkelier hem verleiden tot een aankoop, door hem een gepersonaliseerde aanbieding te doen.

Aerohive HivePass

Met andere woorden: het opzetten en beheren van HivePass loyaliteitspassen is kinderlijk eenvoudig. De stap naar een persoonlijke relatie met klanten is nog nooit zo klein geweest. Dat is natuurlijk goed nieuws voor de Nederlandse retailsector. Zeker in een tijd waarin het veranderende consumentengedrag om innovatieve oplossingen vraagt.

Van fastfoodrestaurant tot haute couture boetiek: consumenten verwachten vandaag de dag dat alle winkels via mobiele apparaten bereikbaar zijn. Dit brengt voor iedere winkelier een uitdaging met zich mee. Het is lastig om de winkelbeleving te personaliseren, zonder fors te investeren. Alleen een goede (mobiele) website is tegenwoordig niet goed genoeg. Want hoe mooi deze ook is, een winkelier kan hiermee nooit persoonlijk contact met de consument maken en dus geen diepe en betekenisvolle relatie opbouwen.

rivierenland business | nummer 1 | maart 2015

Waarom geen eigen app?

Hoewel klanten-apps in sommige gevallen mooie prestaties en gebruikservaring kunnen bieden, is de ontwikkeling ervan voor een retailer vaak te duur. Daarnaast krijgt hij meestal niet de kans om de effectiviteit ervan te testen, voordat hij begint aan zo’n groot en duur project. Ook bieden de meeste klanten-apps weinig mogelijkheden om de contactmomenten optimaal te benutten. Het aanpassen van de app voor verschillende locaties, klantenvoorkeuren en doorlopende proeforders kan namelijk buitensporig duur en tijdrovend zijn, zo niet onmogelijk met het oog op de steeds kleiner wordende budgetten. Ook voor de klant is een app vaak niet handig, men moet aanmeldingsformulieren invullen, de app downloaden, installeren en continu actualiseren. Dat zijn te veel punten waarop een klant kan afhaken om de app te gebruiken. En dan verlies je als retailer de klant uit het oog. Zonde!

De mogelijkheden

van HivePass

De HivePass van Aerohive kan daar verandering in brengen. Deze gepersonaliseerde loyaliteits-app zorgt voor een persoonlijke beleving in winkels. De app levert een behoorlijke meerwaarde aan applicaties die eerder al op mobiele apparaten zijn geïnstalleerd. Iemand met Apple iOS maakt gebruik van Passbook, en Android-gebruikers kunnen HivePass laten werken met bijvoorbeeld PassWallet. HivePass legt een verbinding met een klant door middel van het installeren van een digitale klantenpas. Deze installatie is onderdeel van de toegang tot Wi-Fi of kan voltooid worden door het scannen van een QR-code. De pas vervangt de ouderwetse kortingscoupon of klantenkaart en legt, eenmaal geïnstalleerd, een connectie tussen de retailer en de klant. Retailers kunnen hierdoor klanten niet alleen informeren over speciale kortingen, maar ook vaste klanten herkennen of een puntenspaarsysteem opzetten. Dit alles wordt gerealiseerd door de unieke integratie van HivePass binnen de Aerohive Wi-Fi en iBeacon infrastructuur die gekoppeld zijn aan een hoogwaardig dataplatform. Winkeliers kunnen zo eenvoudig loyaliteitspassen maken, aanpassen en optimaliseren, zonder de inspanningen en kosten die om de hoek komen kijken als zij zelf een app zouden ontwikkelen.

De Aerohive HivePass

oplossing biedt veel voordelen, waaronder:

Eenvoudig gebruik en beheer

HivePass koppelt klanten middels een app die al geïnstalleerd is op iOS of Android aan de winkelier. Hiermee kunnen zij eenvoudig een loyaliteitsbeleving bieden. HivePass klantkaarten zijn eenvoudig aan te passen, in te zetten en te beheren, en hebben talloze opties waarmee winkeliers de gewenste beleving kunnen creëren die helemaal past bij specifieke merken, winkels of zelfs groepen klanten.

De HivePass is zo geïnstalleerd

HivePass passen kunnen eenvoudig worden geïntegreerd in de eigen Aerohive web portals, waarmee de klant snel de app op bijvoorbeeld zijn telefoon kan installeren als hij gebruik maakt van de Wi-Fi in de winkel. Bovendien kunnen klanten de passen makkelijk downloaden door het scannen van een QR code die in de winkel hangt. Maar er kan bijvoorbeeld ook een link via een nieuwsbrief worden meegestuurd.

Maatwerk

HivePass biedt geheel op maat te maken sjablonen voor bijvoorbeeld kortingscoupons, tickets en klantenkaarten. Deze sjablonen bieden retailers een eenvoudige manier om unieke loyaliteitspassen te maken met eigen logo’s, aanbiedingen en inhoud die specifiek gericht is op het merk, de winkel of voor bepaalde doelgroepen.

Pushberichten

Als de HivePass app eenmaal geïnstalleerd is op het device van een klant, heeft de winkelier een complete communicatielijn naar die klant. Winkeliers kunnen zo updates en extra kortingsbonnen sturen, of loyaliteitspunten uitgeven. Deze acties kunnen gekoppeld worden aan informatie vanuit GPS of iBeacon, zodat de interactie met de klant nog verder gepersonaliseerd kan worden. Staat een klant bijvoorbeeld al een lange tijd bij de jeans te kijken? Dan kan de winkelier hem verleiden tot een aankoop, door hem een gepersonaliseerde aanbieding te doen.

Aerohive HivePass

Met andere woorden: het opzetten en beheren van HivePass loyaliteitspassen is kinderlijk eenvoudig. De stap naar een persoonlijke relatie met klanten is nog nooit zo klein geweest. Dat is natuurlijk goed nieuws voor de Nederlandse retailsector. Zeker in een tijd waarin het veranderende consumentengedrag om innovatieve oplossingen vraagt.

rivierenland business | nummer 1 | maart 2015

Aerohive HivePass in de praktijk ervaren

Yodi Boon, sales manager van TéGéTèl uit Gorinchem: “Aerohive HivePass heeft een enorme toegevoegde waarde voor de retailsector maar dat geldt overigens ook voor de onderwijs- en zorgsector. Dankzij Aerohive beschikt de moderne retailer binnen een kort tijdsbestek over een schat aan waardevolle informatie. Dit stelt de ondernemer in staat om de consument op een persoonlijke wijze te helpen en daarmee het loyaliteitsgevoel te vergroten. Bij TéGéTèl zijn wij vanaf de introductie overtuigd van de waarde en mogelijkheden van Aerohive HivePass. Dit enthousiasme delen wij graag met onze relaties. Als business partner verzorgen wij live demonstraties voor en bij ondernemers in Midden-Nederland. Zo kan men in de praktijk ervaren hoe eenvoudig Aerohive HivePass in het gebruik is. Met dit innovatieve product tonen wij graag aan dat moderne techniek de retailer helpt om succesvol te blijven ondernemen, zelfs in het online tijdperk! De techniek is er klaar voor. U ook?”

De stap naar een persoonlijke relatie met uw klanten is nog nooit zo klein geweest.

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Rivierenland Business nummer 1 2015

Rabobank West Betuwe: de bank achter het regionale Business Event Trends 2015 volgens trendwatcher Adjiedj Bakas: ‘Wie als ondernemer even indut, verliest’Evidence-based ontwerp: nuttig?Houd ongenode gasten buiten de deur!Werkgeversvereniging VNO-NCW Midden: Het effect van een goede lobby Je moet het maar durven! Eerste permanente Voetpooltafel van Nederland in Maurik21 Manieren om netwerk-angst te overwinnenSlimme loyaliteits-app biedt ondernemer de kans om een betekenisvolle relatie op te bouwenExploreren met 3D printen HelweekOp de rode loperVoor millennials is bedrijfscultuur (bijna) het allerbelangrijkstNoteer in uw agenda! Business Ontmoet Business Borrel 20 april in Bibliotheek Rivierenland CulemborgDe nieuwe WKR: wat verandert er?8 Do’s en dont’s bij de verkoop van de ondernemingEverybody happy?Social media: nuttig of juist niet?Regionale ondernemers inspireren elkaarTrends 2015 volgens trendwatcher Adjiedj BakasBusinessflitsenOpmerkelijkHet effect van een goede lobbyJe moet het maar durven!Brightersoftware: Voor software op maatEerste permanente Voetpooltafel van Nederland in MaurikHappySlimme loyaliteits-app biedt ondernemer de kans om een betekenisvolleColumn Aspect I ICT / AgendaColumn Robert LagendijkTheater als zakelijke locatieColumn TéGéTèlBOB-Borrel in Bibliotheek Rivierenland in CulemborgAcht do’s en dont’s bij de verkoop van de ondernemingVoor u gelezenDesign & ZoGemeente Buren, Wethouder G. van IngenGemeente Buren, De omgevingsvergunningGemeente Buren, Bedrijfsterrein Doejenburg IIGemeente Buren, Poort van LiendenGemeente Buren, Innovatie in de FruitsectorOndernemers Platform BurenOndernemersvereniging BurenBedrijvenparkvereniging DoejenburgOndernemersvereniging De HofstedeOndernemersvereniging Lienden, Ommeren, IngenKamer van Koophandel Midden- NederlandWinkelcentrum “ Poort van Lienden”Museum Buren & OranjeFruitpactFruittelers in de BetuweHelicon GeldermalsenLandgoedwinkel De CulekampBoomkwekerij J.D. van de BijlRabobank West BetuweAstecom Business Software/WebsitesDekker Van de KampBosschaart Incasso & AdviesUit®waardeEiland van MaurikLandgoed Assche VeldVan Eck & Van Sterkenburg AccountantsLICWehkamp.nlYarden & van de WaalPeters AssurantiënBlijderveen PalletsAutoschadeherstelbedrijf BelgersRob Herkströter AanpakElektrotechnisch Installatieburo C. van Dee: Alles op het gebied van elektrotechniek vraagt om een deskundige en veilige installatieAannemingsbedrijf Gebr. van der Netten van StigtMedisch Centrum OctaJansen BouwserviceBusiness School NederlandHet Wapen van LiendenHoveniersbedrijf van DijkAssche Veld, LandgoedAstecom Business SoftwareBelgers, AutoschadeherstelbedrijfBijl Boomkwekerij, J.D van deBuren, Ondernemers PlatformBuren, OndernemersverenigingCulekamp, Landgoedwinkel DeDee Elektrotechnisch Installatieburo, C. vanDijk Hoveniersbedrijf, VanDoejenburg, BedrijvenparkverenigingEck Van Sterkenburg Accountants, VanHerkströter Aanpak, RobHofstede, Ondernemersvereniging DeJansen Bouwservice,Lienden, Ommeren ,Ingen, OndernemersverenigingNetten van Stigt Aannemingsbedrijf, Gebr. Van derOcta, Medisch Centrum“Poort van Lienden”, WinkelcentrumWapen van Lienden, Eetcafé hetGemeente West Maas en WaalGemeente DrutenOndernemers Vereniging Druten (OVD)D’n BogerdRabobankWensink Mercedes-BenzPoelmann en van den Broek AdvocatenDreumelse Ondernemers Vereniging (DOV)Kamer van KoophandelBNI CastorBen KolvenbachMaas & Waal Special was erbij
Rivierenland Business is een uitgave van Van Munster Media