Je moet het maar durven!
Je moet het maar durven!
ââ¬ÅVrijdag 13 maart is een gepaste datum voor een gewaagd en spannend plan!ââ¬Â, aldus Patrick Janssen, directeur/eigenaar van Holland Evenementen Groep (HEG) in Zoelen. Niets blijkt minder waar! Janssen heeft de afgelopen twee jaar gepionierd met een live variant van het succesvolle tv-programma WipeOut. Samen met Endemol is afgetast en bekeken wat de mogelijkheden zijn en dit heeft er uiteindelijk toe geleid om ââ¬â naast de reeds bestaande WipeOut evenementen voor volwassenen bij HEG ââ¬â een WipeOut experience voor Kids te bouwen. Endemol is enthousiast over de aanpak van HEG en ziet zelfs kansen voor tv-opnames. ââ¬ÅNiets is nog zeker, maar WipeOut Kids op Beldert Beach gaat er hoe dan ook komen!ââ¬Â
Licentie
Om de investeringen die met de realisatie van WipeOut Kids gemoeid gaan veilig te stellen heeft hij een exclusieve licentie overeenkomst getekend met Endemol Nederland.
Janssen is van mening dat de toekomst van het WipeOut format hiermee in zijn handen ligt en voelt zich daardoor extra geprikkeld om er iets heel groots van te maken. ââ¬ÅIk zie het echt als een unieke kans en uitdaging! Het is een fantastisch merk en Endemol is altijd een groot voorbeeld geweest. Hoe gaaf is het dan om daar mee te werken en ââ¬Â¦ je droom te realiseren?!ââ¬Â
Beldert Beach
Janssen geeft aan de afgelopen twee jaar ook hard gewerkt te hebben aan zijn andere project Beldert Beach. Een dagrecreatiestrand dat in 2013 is overgedragen vanuit gemeentelijk beheer en nu voor last en lust van HEG komt. Hoewel de opzet zeer mooi is met een prachtige beachclub en keurige faciliteiten, blijkt het echter moeilijk te bestieren. ââ¬ÅMet het weinig aantal mooie dagen in Nederland is het rennen of stilstaan en dat laatste was jammer genoeg het meeste het geval!ââ¬Â, verhaalt hij.
Janssen trekt na twee seizoenen de conclusie dat de focus meer op het land moet liggen. ââ¬ÅMensen gaan pas zwemmen als het warmer is dan 23 graden en dat komt gewoon te weinig voor. Onder die temperatuur zoeken ze iets anders leuks en daar willen we ons nu op gaan richten. We hebben echter gemerkt dat je dan wel iets unieks te bieden moet hebbenââ¬Â.
WipeOut Kids
WipeOut heeft volgens hem dat unieke en die aantrekkingskracht en hij heeft om het concept vorm te geven contact gezocht met de partij achter de Angry Birds parken in Finland. ââ¬ÅDie parken zijn een heel mooi voorbeeld van hoe succesvol een gethematiseerde speeltuin kan wordenââ¬Â, aldus Janssen.
Janssen concludeert: ââ¬ÅIk zie het heel erg zitten en mijn team ook. Met de realisatie van WipeOut Kids op Beldert Beach bereiken wij een bredere doelgroep. Als wij daarmee het aantal bezoekers per dag wat minder grillig kunnen laten verlopen, hebben wij een eerste doel bereikt. Als wij het daarnaast ook nog voor elkaar krijgen dat Endemol hier WipeOut Kids gaat opnemen en dat op tv uitzendt, dan ââ¬Â¦ nou ja, vul dat zelf maar in!ââ¬Â �
Voor meer informatie:
www.beldertbeach.nl
Patrick Janssen (l) en Lucas Goes, zakelijk directeur Endemol Nederland (r).