Je moet het maar durven!

Magazines | Rivierenland Business nummer 1 2015

Je moet het maar durven!

“Vrijdag 13 maart is een gepaste datum voor een gewaagd en spannend plan!”, aldus Patrick Janssen, directeur/eigenaar van Holland Evenementen Groep (HEG) in Zoelen. Niets blijkt minder waar! Janssen heeft de afgelopen twee jaar gepionierd met een live variant van het succesvolle tv-programma WipeOut. Samen met Endemol is afgetast en bekeken wat de mogelijkheden zijn en dit heeft er uiteindelijk toe geleid om – naast de reeds bestaande WipeOut evenementen voor volwassenen bij HEG – een WipeOut experience voor Kids te bouwen. Endemol is enthousiast over de aanpak van HEG en ziet zelfs kansen voor tv-opnames. “Niets is nog zeker, maar WipeOut Kids op Beldert Beach gaat er hoe dan ook komen!”

Licentie

Om de investeringen die met de realisatie van WipeOut Kids gemoeid gaan veilig te stellen heeft hij een exclusieve licentie overeenkomst getekend met Endemol Nederland. 

Janssen is van mening dat de toekomst van het WipeOut format hiermee in zijn handen ligt en voelt zich daardoor extra geprikkeld om er iets heel groots van te maken. “Ik zie het echt als een unieke kans en uitdaging! Het is een fantastisch merk en Endemol is altijd een groot voorbeeld geweest. Hoe gaaf is het dan om daar mee te werken en … je droom te realiseren?!”

 

Beldert Beach

Janssen geeft aan de afgelopen twee jaar ook hard gewerkt te hebben aan zijn andere project Beldert Beach. Een dagrecreatiestrand dat in 2013 is overgedragen vanuit gemeentelijk beheer en nu voor last en lust van HEG komt. Hoewel de opzet zeer mooi is met een prachtige beachclub en keurige faciliteiten, blijkt het echter moeilijk te bestieren. “Met het weinig aantal mooie dagen in Nederland is het rennen of stilstaan en dat laatste was jammer genoeg het meeste het geval!”, verhaalt hij.

 Janssen trekt na twee seizoenen de conclusie dat de focus meer op het land moet liggen. “Mensen gaan pas zwemmen als het warmer is dan 23 graden en dat komt gewoon te weinig voor. Onder die temperatuur zoeken ze iets anders leuks en daar willen we ons nu op gaan richten. We hebben echter gemerkt dat je dan wel iets unieks te bieden moet hebben”.

 

WipeOut Kids

WipeOut heeft volgens hem dat unieke en die aantrekkingskracht en hij heeft om het concept vorm te geven contact gezocht met de partij achter de Angry Birds parken in Finland. “Die parken zijn een heel mooi voorbeeld van hoe succesvol een gethematiseerde speeltuin kan worden”, aldus Janssen.  

Janssen concludeert: “Ik zie het heel erg zitten en mijn team ook. Met de realisatie van WipeOut Kids op Beldert Beach bereiken wij een bredere doelgroep. Als wij daarmee het aantal bezoekers per dag wat minder grillig kunnen laten verlopen, hebben wij een eerste doel bereikt. Als wij het daarnaast ook nog voor elkaar krijgen dat Endemol hier WipeOut Kids gaat opnemen en dat op tv uitzendt, dan … nou ja, vul dat zelf maar in!” �

Voor meer informatie: 

www.beldertbeach.nl

Patrick Janssen (l) en Lucas Goes, zakelijk directeur Endemol Nederland (r).

delen:

Rivierenland Business nummer 1 2015

» LIC
Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by