Assche Veld, Landgoed

Magazines | Rivierenland Business nummer 1 2015

Carin van Sterkenburg en Gerard van Eck, Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

Vetrouwenspersoon en adviseur

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants uit Buren is specialist op financieel, fiscaal en economisch gebied en kent alle fijne kneepjes van de belastingwetgeving. Het accountantskantoor ondersteunt de ondernemer bij het bepalen van het beleid. “Wij zijn vertrouwenspersoon en adviseur”, aldus Gerard van Eck, eigenaar van Van Eck & Van Sterkenburg Accountants.

Iedere ondernemingsfase kent uitdagingen en hindernissen. Om verantwoorde beslissingen te kunnen nemen zoekt de ondernemer de

juiste balans tussen zakelijke, persoonlijke, emotionele en rationele afwegingen. “Naast accountancy-, financiële en administratieve diensten bieden wij ook ondersteuning op meer specifieke terreinen zoals pensioenen, personeelszaken, en subsidies”, vertelt Gerard van Eck. “Maar ook in familiekwesties als

nalatenschap, verdeling en afwikkeling bij echtscheidingen en overdracht van ondernemingen binnen en buiten de familie zijn wij gespecialiseerd.”

Laagdrempelig

Carin van Sterkenburg, compagnon van

Gerard van Eck, onderstreept dat Van Eck & Van Sterkenburg Accountants laagdrempelig wil zijn. “De ondernemer moet hier alles neer kunnen leggen”, licht zij toe. “Wij zijn als het ware de dokter van de klant. We bieden nooit een standaardoplossing, maar maatwerk.”

Carin van Sterkenburg wil ondernemers op het hart drukken eerst langs hun accountant te gaan, voordat zij belangrijke beslissingen

nemen. “Ondernemers zijn vaklui en weten

alles van hun vak. Toch laten zij nog wel eens dingen liggen op fiscaal, juridisch en economisch gebied. Niet iedere ondernemer weet bijvoorbeeld dat je subsidie aan kunt vragen voor bepaalde investeringen binnen je bedrijf. Daarnaast kan een accountant de ondernemer behoeden voor onbezonnen stappen.”

AFM

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

is aangesloten bij de beroepsorganisatie

NOvAA. Daarnaast is het kantoor aangesloten bij twee landelijke adviesgroepen voor zelfstandige kantoren, die bekwame adviseurs in dienst hebben voor mogelijke ondersteuning van de aangesloten kantoren.

Op 29 september 2008 heeft Van Eck & Van Sterkenburg Accountants van de Autoriteit

Financiële Markten (AFM) bovendien de

vergunning ontvangen voor het uitvoeren van wettelijke controles. “Hier zijn wij heel trots op, aangezien maar een kleine 400 accountantskantoren in Nederland deze vergunning tot nu toe hebben ontvangen”, zegt Gerard

van Eck. “Kwaliteit moet je borgen en dit doen wij door bij te blijven. Wij hebben een permanente studieverplichting en zitten

daardoor altijd op het puntje van onze stoel.”

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

Herenstraat 18, 4116 BK Buren

T. 0344-661738, F. 0344-661978

info@vevs.nl, www.vevs.nl

Jeroen Vergouw, eigenaar LIC

‘Buren is uniek!’

Met de opening van Lunch Ice Coffee (LIC) in Buren heeft het stadje in de Betuwe er weer een bevlogen ondernemer bij. Eigenaar Jeroen Vergouw steekt zijn voorliefde voor Buren niet onder stoelen of banken. ‘Bijna nergens vindt je dezelfde sfeer als hier’.

Jeroen Vergouw, tevens eigenaar van Juffrouw Tok in Tiel, is na de brand bij zijn zaak in Tiel niet bij de pakken neer gaan zitten en opende 16 april vol enthousiasme LIC in Buren. “Ik ben ervan overtuigd dat LIC van toegevoegde waarde is wanneer je naar het aanbod van de binnenstad kijkt. Ik bied een product aan dat tot nu toe niet verkrijgbaar was in Buren, namelijk vers gemaakt Italiaans schepijs, zonder kleur- geur- en smaakstoffen (uitgezonderd het smurfenijs). Bovendien hebben we een fantastisch terras voor de zaak, waar de hele dag de zon schijnt.”

Cateringservice

Naast het ijs, dat iedere dag verkrijgbaar is in 18 verschillende smaken, kan er ook geluncht worden bij LIC. Ook voor een bakje koffie of een drankje is LIC het aangewezen adres. Daarnaast biedt LIC in samenwerking met Slagerij Smits uit Tiel een cateringservice. “Hier kun je terecht voor diverse themabuffetten, maar ook voor luxe amuses. Wij kunnen alles van A tot Z regelen. Van het eten en de drank tot en met statafels en stoelen.”

Trots

Jeroen Vergouw zegt Buren een warm hart toe te dragen. “Zelf woon ik in Buren en daar ben ik heel trots op. Bijna nergens vindt je dezelfde sfeer als hier. Het is hier heel gemoedelijk en het winkelaanbod wordt bepaald door bijzondere winkeltjes. Buren is uniek!”

Jeroen Vergouw zegt het dan ook belangrijk te vinden om Buren, gezamenlijk met de andere ondernemers, op de kaart te zetten. “We merken dat Buren in de lift zit, maar hier wordt dan ook hard voor gewerkt door alle betrokkenen. Zo wordt er 18 september een Jazzfestival georganiseerd in Buren en vindt 17 december alweer de tiende editie plaats van ‘Buren bij Kaarslicht.’ Alle ondernemers pakken bij beide activiteiten groots uit. Ook bij LIC zal er op beide data van alles te doen zijn.”

LIC, Herenstraat 2, 4116 BK Buren

Dagelijks geopend van 10.00 tot 22.00 uur.

Juffrouw Tok herrijst uit de as

Ruim twee maanden geleden brandde het restaurant van Jeroen Vergouw, Juffrouw Tok in Tiel, tot de grond toe af. “Nog iedere dag ontvang ik mailtjes van mensen die mij hun steun betuigen”, vertelt Jeroen Vergouw. “Dit waardeer ik enorm.”

Momenteel wordt er met man en macht aan gewerkt om Juffrouw Tok weer uit de as te doen herrijzen. “Ik probeer er een positieve draai aan te geven. Juffrouw Tok zal nog beter en mooier worden dan voorheen. Zo komen er meer zitplaatsen en zal een open keuken centraal staan in het vernieuwde restaurant. Medio september hopen we een indicatie te kunnen geven wanneer we precies weer open gaan.”

Het pand van LIC

Jeroen Vergouw, eigenaar van LIC in Buren

Wehkamp.nl grootste online warenhuis van Nederland

Logistiek Service Center Wehkamp al jaren vanuit Maurik operationeel

Als grootste online warenhuis van Nederland is wehkamp.nl onbetwiste marktleider op het gebied van winkelen via internet. Jaarlijks bezoeken ruim 110 miljoen mensen de webwinkel van wehkamp.nl; zelfs in het digitale tijdperk is dat een record. Maar voordat alle bestellingen zo snel mogelijk bij de klant thuis worden afgeleverd, worden ze onder andere eerst in het Betuwse Maurik opgeslagen in het Logistiek Service Center (LSC). Een rondgang door een indrukwekkend distributiecentrum.

Verrassend, eigenzinnig, actueel en betrokken. Volgens deze vier merkwaarden presenteert wehkamp.nl zich als koploper op het gebied van online shoppen. Niet alleen biedt de internetwinkel een gigantisch assortiment van meer dan 100.000 artikelen, ook qua dienstverlening loopt het online warenhuis voorop. De belofte: ‘vandaag besteld, morgen in huis’ kan worden waargemaakt dankzij een ingenieus distributie- en transportsysteem. De opslag en het vervoer wordt al jarenlang vanuit het Betuwse Maurik geregeld: aan de Homoetsestraat 3b telt het Logistiek Service Center van wehkamp.nl inmiddels 31.000 vierkante meter, een oppervlakte dat gelijk staat aan zes voetbalvelden. Dagelijks rijden er vanuit Maurik zo’n dertig vrachtwagens naar klanten in heel Nederland.

Alles groter dan een

stofzuiger op voorraad

Het distributiecentrum van wehkamp.nl werd in 1969 in Maurik geopend; destijds telde de opslagruimte 5000 vierkante meter. Inmiddels is dit oppervlakte zes keer zo groot geworden. Manager Logistiek Hanny Kapelle geeft een toelichting: “Dankzij hoogbouw van het magazijn in 1986 kunnen we nu voorlopig vooruit met deze capaciteit, maar zelfs nu biedt onze locatie in Maurik nog mogelijkheden tot verdere uitbreiding met nog eens 15.000 vierkante meter.”

In het servicecentrum worden grotere en zwaardere producten ontvangen, opgeslagen en verzonden. “Wij zeggen altijd: hier staat alles wat groter is dan een stofzuiger. Dat zijn meubels, geluid- en beeldapparatuur, huishoudelijke apparaten, fietsen, fitnessapparaten en grote sport- en spelartikelen. Overige lichtere producten als kleding worden vanuit Logistiek Service Center Dedemsvaart gedistribueerd.”

Nieuw imago met

focus op internet

In de zomer van 2008 werd definitief afscheid genomen van het postordertijdperk en kreeg wehkamp.nl een nieuwe uitstraling: een inspirerende webwinkel met een eigentijdse identiteit. “Dankzij de pioniersmentaliteit liep wehkamp.nl al snel voorop op het gebied van online shoppen”, weet Hanny Kapelle. “Inmiddels zijn we de grootste internetretailer van Nederland en staan we Europees gezien op de achtste plaats. Ook onderscheidt wehkamp.nl zich met de 24-uurs service, de mobiele website, de korting4daagse, een applicatie voor smartphones en een online interactief en innovatief modeplatform (www.fashioninfocus.nl). Ook als merk is wehkamp.nl met de tijd meegegaan; het enigszins stoffige imago is volledig verdwenen. Sterker nog: de huidige stijladviezen van Dyanne Beekman en Humberto Tan bewijzen dat moderne, hippe mensen zich graag aan wehkamp.nl verbinden. Dat we sinds enige tijd partner van Serious Request op 3FM zijn, is eveneens een goed voorbeeld van een geslaagde switch van ons imago.”

wehkamp.nl winnaar

Usability Award

Niet alleen de consument waardeert het online winkelen: recent won wehkamp.nl voor de vierde keer de Usability Award 2011 waardoor het warenhuis zich wederom een jaar lang de meest gebruikersvriendelijke website van Nederland mag noemen. “De vakjury was erg positief over onder andere de navigatie, productfilters, zoomfunctie in fotografie en vernieuwende functionaliteiten als ‘Mijn Wehkamp’ en de mogelijkheid om samen online te shoppen”, legt Hanny uit. “Daarnaast ontving wehkamp.nl op basis van stemmen van het Nederlandse publiek bovendien de Publieksprijs e-Commerce. Beide onderscheidingen zijn een erkenning voor onze vernieuwde werkwijze en website.”

Positieve impuls

werkgelegenheid

In de loop der jaren werd het Logistiek Service Center steeds verder geautomatiseerd om te kunnen garanderen dat goederen snel op de plaats van bestemming kunnen worden afgeleverd. “Om fouten te minimaliseren en de goederenstroom optimaal te kunnen beheersen, maken we gebruik van een ingenieus automatiseringsysteem. Complexe processen als retourzendingen vragen om structurering. Uitzoeken wat de reden is van het terugsturen van een artikel, wie de klant is en hoe er gecrediteerd moet worden, vraagt tijd en nauwkeurigheid. Automatisering zorgt ervoor dat dergelijke processen snel en foutloos verlopen.” Anderzijds blijven mensen altijd nodig, stelt Hanny. “wehkamp.nl geeft de werkgelegenheid in het Rivierengebied een flinke impuls. Inmiddels zijn in Maurik ruim honderd medewerkers actief.”

Inspelen op de seizoenen

De klant wordt bij wehkamp.nl op zijn wenken bediend. “Consumenten zijn seizoensgevoelig, dat komt in hun koopgedrag sterk tot uiting”, weet Kapelle. “Wij springen daar direct op in. Als het bijvoorbeeld mooi weer wordt, neemt de vraag naar tuinmeubels in korte tijd sterk toe. Door uitgekiende logistiek zorgen wij ervoor dat we onze voorraad aanpassen op de wens van de klant zodat we onze belofte dat we snel kunnen leveren, altijd waar kunnen maken.”

Wehkamp.nl

• 100.000 verschillende

artikelen

• 110 miljoen bezoekers

per jaar

• 1,8 miljoen persoonlijke

accounts

• 4,4 miljoen geregistreerde bezoekers per jaar

• 5 miljoen zendingen per jaar

Manager Logistiek Wehkamp Hanny Kapelle

Peters Assurantiën

‘Wij proberen de ondernemer bewust te maken van de risico’s’

Voor de meeste ondernemers is het verzekeren van zaken en personen een noodzakelijk kwaad, aangezien zij zich willen richten op het ondernemerschap en niet op alle rompslomp eromheen. Peters Assurantiën uit Ingen is al jaren een betrouwbare partner in verzekeringen, die snel begrijpt waar de risico’s liggen en wat de ondernemer precies nodig heeft. “Wij zorgen voor een advies op maat.”

Doordat ieder bedrijf uniek is en bij het oplossen van eventuele risicovraagstukken geen standaardoplossingen passen begint Peters Assurantiën bij nieuwe klanten niet direct met het aanbieden van verzekeringen, maar wordt eerst een risicoinventarisatie gemaakt. “We proberen de ondernemer bewust te maken van de risico’s die hij loopt”, aldus Bert Peters. “Wij willen de onderneming dan ook van binnen en buiten leren kennen, zodat we samen met de klant kunnen bepalen hoe we de risico’s beheersbaar gaan maken.”

Risicoinventarisatie

Samen met de klant wordt gekeken naar welke risico’s verzekerd dienen te worden. “Hierbij kun je denken aan een brandverzekering, maar ook aan verzekering van personeel of het wagenpark. Regelmatig evalueren wij samen met de klant of er aanpassingen nodig zijn.”

Peters Assurantiën bemiddelt in verzekeringen voor diverse verzekeringsmaatschappijen, zodat de ondernemer verzekerd is van een goede prijs/kwaliteit verhouding. “Wij hebben een vertrouwensband met onze klanten en kennen iedere klant. Wij zijn op de hoogte van wat er speelt bij hen. Doordat we een kleiner kantoor zijn kunnen we bovendien snel schakelen.”

Specialismen

Iedere medewerker bij Peters Assurantiën heeft zijn of haar eigen specialisme vertelt Bert Peters. “Zo ben ik zelf gespecialiseerd in EB-markt (employee-benefits). Hierbij kun je denken aan personeelsverzekeringen. Daarnaast houd ik me bezig met de meer ingewikkelde risicovraagstukken bij grotere bedrijven.”

Kees Peters is tevens gespecialiseerd in bedrijven en dan met name het werk- en landbouwmaterieel, het wagenpark, brand- en aansprakelijkheidsverzekeringen.

Herman den Ambtman is er voor de particulieren en Angelique de Reuver is expert op het gebied van schade. “Doordat we specialisten in huis hebben en regelmatig onderling overleggen, kunnen we de klant nog beter van dienst zijn”, aldus Kees Peters.

Peters Assurantiën

Rijnstraat 68a • 4031 KM Ingen

T. 0344-601537 • info@petersassurantien.nl

www.petersassurantien.nl

Geschiedenis Peters Assurantiën

De twee broers Kees en Bert Peters zijn de vierde generatie die het bedrijf Peters Assurantiën runnen. In 1920 richtte hun opa het bedrijf Peters Assurantiën officieel op, maar daarvoor was hun overgrootvader ook al min of meer actief in de assurantiebranche. Vanaf het begin van de oprichting wisten fruittelers en fruithandelaren hun weg te vinden naar Peters Assurantiën. Inmiddels behoort deze groep nog steeds tot de vaste klantenkring.

Blijderveen Pallets

‘Door hergebruik van oude pallets wordt het mileu ontzien’

Het is geen stilzitter, Ruth Blijderveen, eigenaar van Blijderveen Pallets. Naast de drukte van de pallethandel is Blijderveen druk bezig met zijn kersenkwekerij om de bloeiende vruchten van de bomen te halen. Daarom vertelt zijn zoon Ruth Blijderveen junior over de pallethandel en het familiebedrijf in Ingen.

Vijf jaar geleden is Ruth Blijderveen begonnen in de pallethandel. In eerste instantie naast zijn werk als boer. Tot die tijd was hij nog agrariër, met koeien op stal. Maar daarmee fatsoenlijk de kost verdienen werd niet makkelijker gedurende de jaren. Daarom besloot Blijderveen de pallethandel als hoofdtaak te gaan doen. “In het begin slechts met een autootje met aanhanger. En dan de handel langs”, vertelt Ruth Blijderveen junior. “Eerst met de vraag of er pallets zijn die opgekocht kunnen worden om ze later opgeknapt en zo goed als nieuw weer aan de handel te verkopen.”

De oudste zoon werkte al in de pallethandel en ging enkele jaren geleden bij zijn vader werken. Inmiddels is het een echt familiebedrijf en werkt de hele familie bij Blijderveen Pallets.

Vakmanschap en techniek

Blijderveen Pallets specialiseert zich in het opkopen en repareren van gebruikte pallets en de productie van nieuwe. De gebruikte pallets worden opgehaald bij verschillende bedrijven en geïnspecteerd door vaklieden die ze, waar nodig, repareren. Blijderveen zegt hierover: “Dit vereist bijzonder vakmanschap en de juiste techniek om aan alle Europese eisen te kunnen voldoen.” Ook biedt Blijderveen geheel nieuwe pallets aan. “Alle soorten en maten zijn verkrijgbaar, van de bekende Europallet tot zware blokpallets of kleine displaypallets. Alles is leverbaar door heel Nederland.”

In drie verschillende ruimtes liggen alle soorten en maten opgeslagen. Hierdoor kan naar wens en direct geleverd worden. Ook kunnen pallets speciaal op maat gemaakt worden voor de ondernemer met bijzondere wensen. Hierdoor kan iedere ondernemer bij Blijderveen terecht, zowel de grote bedrijven die wekelijks enorme hoeveelheden pallets verbruiken als de kleinere ondernemer die slecht af en toe, of eenmalig, behoefte heeft aan pallets.

Duurzaam

Gebruikte pallets benutten heeft enkele aanzienlijke voordelen. Het is maatschappelijk verantwoord, hout en transport worden schaarser en duurder en het milieu is al zwaar belast. Door hergebruik van oude pallets wordt het milieu ontzien en onnodig kap van bomen voorkomen. “Er wordt door recycling zo min mogelijk weggegooid en niets verspild. En toch blijft door vakwerk de kwaliteit van de pallets op het hoogste niveau”, meldt Ruth Blijderveen over de duurzaamheid. “Maar voor de ondernemer zit er nog een belangrijker voordeel aan, namelijk de prijs.”

Gebruikte pallets zijn goedkoper. Vooral bij grote hoeveelheden is het voor de ondernemer bijzonder aantrekkelijk gebruik te maken van deze service die kwaliteit, duurzaamheid en prijs optimaal benut. De gebruikte pallets worden bij verschillende bedrijven opgekocht. Dat is voordelig voor de ondernemer die zijn pallets niet meer nodig heeft of toe is aan nieuwe. Voor de pallets die ze verkopen aan Blijderveen Pallets krijgen ze een fatsoenlijke prijs, waarna ze opgeknapt kunnen worden. Als ze opgeknapt zijn voldoen ze aan de alle Europese eisen. De kwaliteit is een zo goed als een nieuwe pallet die voor ieder transport weer gebruikt kan worden.

Crisis

Ook Blijderveen Pallets heeft de economische crisis gemerkt. “Opeens stond de opslag vol met pallets en de prijs stond onder druk. De vraag werd natuurlijk minder. Inmiddels merken we dat de economie echt weer begint aan te trekken”, informeert Ruth Blijderveen junior. “De industrie heeft weer vraag naar goederen en dus naar pallets om die goederen op te transporteren. Ondertussen proberen wij de prijs voor de afnemer zo laag mogelijk te houden. Dit wij gegroeid zijn de laatste jaren ondanks moeilijke economische tijden. Wij proberen altijd de beste prijs te realiseren.”

Een meer persoonlijke crisis was het toen het huis van de ouders Blijderveen afbrandde bijna drie jaar geleden. “Waarschijnlijk een kortsluiting op het bedrijf en het woonhuis was daarbij ook afgebrand”, vertelt Blijderveen hierover. Inmiddels staat het nieuwe huis in de steigers en kan het bijna opgeleverd worden. “Mijn ouders hebben de laatste jaren in een bouwkeet naast het huis gewoond en zijn nu wel toe aan eindelijk weer een fijne woning.”

Na vijf jaar is Blijderveen Pallets inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met rond de tien werknemers. “Dat wisselt af en toe”, zegt de oudste zoon. “Wat belangrijk is, is dat we vakmensen in dienst hebben die niet bang zijn hun handen vuil te maken. Het is hard werken en soms vies, maar wel eerlijk.”

Ook het wagenpark is uitgebreid. Waar Ruth Blijderveen toen hij net begon nog met een aanhanger bij de industrie langs ging, beschikt het bedrijf nu over drie transportwagens die grote hoeveelheden pallets binnen de kortst mogelijke termijn door heel Nederland kunnen brengen. “Zo snel mogelijk naar de juiste plek, en zo voordelig mogelijk leveren.”

Blijderveen Pallets, Luchtenburg 4

4031 KE Ingen, T. 06-51293533

blijderveen-pallets@hotmail.com

Vijf jaar geleden is Ruth Blijderveen begonnen in de pallethandel. In eerste instantie naast zijn werk als boer. Tot die tijd was hij nog agrariër, met koeien op stal. Maar daarmee fatsoenlijk de kost verdienen werd niet makkelijker gedurende de jaren. Daarom besloot Blijderveen de pallethandel als hoofdtaak te gaan doen. “In het begin slechts met een autootje met aanhanger. En dan de handel langs”, vertelt Ruth Blijderveen junior. “Eerst met de vraag of er pallets zijn die opgekocht kunnen worden om ze later opgeknapt en zo goed als nieuw weer aan de handel te verkopen.”

De oudste zoon werkte al in de pallethandel en ging enkele jaren geleden bij zijn vader werken. Inmiddels is het een echt familiebedrijf en werkt de hele familie bij Blijderveen Pallets.

Vakmanschap en techniek

Blijderveen Pallets specialiseert zich in het opkopen en repareren van gebruikte pallets en de productie van nieuwe. De gebruikte pallets worden opgehaald bij verschillende bedrijven en geïnspecteerd door vaklieden die ze, waar nodig, repareren. Blijderveen zegt hierover: “Dit vereist bijzonder vakmanschap en de juiste techniek om aan alle Europese eisen te kunnen voldoen.” Ook biedt Blijderveen geheel nieuwe pallets aan. “Alle soorten en maten zijn verkrijgbaar, van de bekende Europallet tot zware blokpallets of kleine displaypallets. Alles is leverbaar door heel Nederland.”

In drie verschillende ruimtes liggen alle soorten en maten opgeslagen. Hierdoor kan naar wens en direct geleverd worden. Ook kunnen pallets speciaal op maat gemaakt worden voor de ondernemer met bijzondere wensen. Hierdoor kan iedere ondernemer bij Blijderveen terecht, zowel de grote bedrijven die wekelijks enorme hoeveelheden pallets verbruiken als de kleinere ondernemer die slecht af en toe, of eenmalig, behoefte heeft aan pallets.

Duurzaam

Gebruikte pallets benutten heeft enkele aanzienlijke voordelen. Het is maatschappelijk verantwoord, hout en transport worden schaarser en duurder en het milieu is al zwaar belast. Door hergebruik van oude pallets wordt het milieu ontzien en onnodig kap van bomen voorkomen. “Er wordt door recycling zo min mogelijk weggegooid en niets verspild. En toch blijft door vakwerk de kwaliteit van de pallets op het hoogste niveau”, meldt Ruth Blijderveen over de duurzaamheid. “Maar voor de ondernemer zit er nog een belangrijker voordeel aan, namelijk de prijs.”

Gebruikte pallets zijn goedkoper. Vooral bij grote hoeveelheden is het voor de ondernemer bijzonder aantrekkelijk gebruik te maken van deze service die kwaliteit, duurzaamheid en prijs optimaal benut. De gebruikte pallets worden bij verschillende bedrijven opgekocht. Dat is voordelig voor de ondernemer die zijn pallets niet meer nodig heeft of toe is aan nieuwe. Voor de pallets die ze verkopen aan Blijderveen Pallets krijgen ze een fatsoenlijke prijs, waarna ze opgeknapt kunnen worden. Als ze opgeknapt zijn voldoen ze aan de alle Europese eisen. De kwaliteit is een zo goed als een nieuwe pallet die voor ieder transport weer gebruikt kan worden.

Crisis

Ook Blijderveen Pallets heeft de economische crisis gemerkt. “Opeens stond de opslag vol met pallets en de prijs stond onder druk. De vraag werd natuurlijk minder. Inmiddels merken we dat de economie echt weer begint aan te trekken”, informeert Ruth Blijderveen junior. “De industrie heeft weer vraag naar goederen en dus naar pallets om die goederen op te transporteren. Ondertussen proberen wij de prijs voor de afnemer zo laag mogelijk te houden. Dit wij gegroeid zijn de laatste jaren ondanks moeilijke economische tijden. Wij proberen altijd de beste prijs te realiseren.”

Een meer persoonlijke crisis was het toen het huis van de ouders Blijderveen afbrandde bijna drie jaar geleden. “Waarschijnlijk een kortsluiting op het bedrijf en het woonhuis was daarbij ook afgebrand”, vertelt Blijderveen hierover. Inmiddels staat het nieuwe huis in de steigers en kan het bijna opgeleverd worden. “Mijn ouders hebben de laatste jaren in een bouwkeet naast het huis gewoond en zijn nu wel toe aan eindelijk weer een fijne woning.”

Na vijf jaar is Blijderveen Pallets inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met rond de tien werknemers. “Dat wisselt af en toe”, zegt de oudste zoon. “Wat belangrijk is, is dat we vakmensen in dienst hebben die niet bang zijn hun handen vuil te maken. Het is hard werken en soms vies, maar wel eerlijk.”

Ook het wagenpark is uitgebreid. Waar Ruth Blijderveen toen hij net begon nog met een aanhanger bij de industrie langs ging, beschikt het bedrijf nu over drie transportwagens die grote hoeveelheden pallets binnen de kortst mogelijke termijn door heel Nederland kunnen brengen. “Zo snel mogelijk naar de juiste plek, en zo voordelig mogelijk leveren.”

Blijderveen Pallets, Luchtenburg 4

4031 KE Ingen, T. 06-51293533

blijderveen-pallets@hotmail.com

Ruth Blijderveen junior werkt met veel plezier bij het bedrijf van zijn vader.

Autoschadeherstelbedrijf Belgers:

‘Uw schade, onze zorg’

Autoschadeherstelbedrijf Belgers uit Eck en Wiel is al 15 jaar actief in de autoschadebranche. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een professionele organisatie met een brede klantenkring voor auto’s, ambulances, trucks en bedrijfswagens. Alle schades worden vakkundig hersteld. ‘Wij proberen met de klant mee te denken.’

John Belgers, eigenaar van Autoschadeherstelbedrijf Belgers: “Ooit ben ik begonnen bij mijn vader in een schuur van 75m2 in Maurik. We repareerden auto’s, het echte spuitwerk besteedden we uit. Op een gegeven moment was de locatie echt te klein. We stonden als het ware op straat de auto’s te repareren.”

In 1999 werd de overstap gemaakt naar de huidige locatie, Doejenburg 20 op het industrieterrein van Eck en Wiel. Het bedrijf bestaat inmiddels uit vier medewerkers: een spuiter, een voorbewerker en de vader van John Belgers is ook nog steeds actief als chauffeur van het bedrijf.

Flexibiliteit, snelheid

en kwaliteit

Autoschadeherstelbedrijf Belgers heeft een brede klantenkring. “Wij repareren auto’s, ambulances, trucks en bedrijfswagens”, aldus John Belgers. “We werken veel samen met garages en tussenpersonen. Daarnaast zijn wij actief voor diverse verzekeringsmaatschappijen.”

“Wij staan voor flexibiliteit, snelheid en kwaliteit”, vervolgt hij. “Wij proberen met de klant mee te denken en deze alle zorg uit handen te nemen. Wij hebben een leenauto voor de klant en helpen bij de schadeafhandeling met de verzekeringsmaatschappij. Blijkbaar werkt onze formule, klanten komen uit de regio, maar ook daarbuiten. Wij hebben bijvoorbeeld diverse klanten die naar een plaats buiten de regio zijn verhuisd, maar nog gewoon bij ons komen voor reparatie aan hun auto. Ook de ambulances komen uit het hele land. Dit is voor ons een bevestiging dat wij goede service en kwaliteit leveren.”

Vak apart

Volgens John Belgers is schadeherstel van ambulances een vak apart. “Gewone schadeherstelbedrijven zien ambulances liever gaan dan komen. Bij ambulances pas je een totaal andere werkwijze toe dan bij gewone auto’s wanneer je schade gaat herstellen. Je moet dus echt een specialist zijn. Zo mogen ambulances in verband met de aanwezige medische apparatuur niet te lang zonder stroom zitten. Ook zijn al onze medewerkers ingeënt tegen bijvoorbeeld hepatitis A en B. Je hebt te maken met strengere voorschriften. Eens in de zoveel tijd volg ik dan ook een cursus in Duitsland, Tjechië of Engeland waarbij ik met eigen ogen kan aanschouwen hoe een ambulance gemaakt wordt en welke bijzonderheden er zijn. Ik vind het een uitdaging om schadeherstel bij ambulances te doen, omdat het anders dan anders is.”

Modern en milieuverantwoord schadeherstel

De techniek van auto’s en daarmee schadeherstel wordt steeds complexer. Als universeel schadeherstelbedrijf is het een uitdaging om met de ontwikkelingen mee te gaan. John Belgers onderstreept dat achterblijven geen optie is. “De techniek van de auto’s wordt steeds ingewikkelder. Wij investeren daarom regelmatig in moderne reparatieapparatuur. Zo hebben wij onlangs uitleesapparatuur aangeschaft om ook in de toekomst de klant van dienst te kunnen zijn.”

Ook als het gaat om milieuverantwoord schadeherstel gaat Autoschadeherstelbedrijf Belgers met haar tijd mee. “Wij werken met de kwalitatief hoogwaardige autolakken van Spies Hecker”, licht hij toe. “Deze lakken zijn efficiënt in gebruik, eenvoudig te verwerken en ze drogen snel. Kortom, deze lakken dragen bij aan een snelle schadeafhandeling met minimaal verbruik aan producten, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. Bovendien voldoen de Spies Hecker lakken aan alle eisen van de milieuwetgeving op het gebied van oplosmiddelen. Hiermee passen de producten perfect binnen onze visie van het milieuverantwoord schade herstellen.”

Transport

“Wij beschikken ook over een eigen autotransporter als er eventueel incidenten zijn die snel afgehandeld moeten worden”, vertelt John Belgers. “Ook hebben we een haal- en brengservice.”

Momenteel wordt er flink gewerkt aan de nieuwbouw van het bedrijf.

“Op Doejenburg 24 hebben we straks de beschikking tot een ruimte van zo’n 560m2. Momenteel werken we op een oppervlakte van zo’n 350 m2, dus dat is een flinke vooruitgang. Op Doejenburg 24 komt onder andere een grotere spuitcabine en hebben we meer plek voor vrachtwagens.”

Autoschadeherstelbedrijf Belgers

Doejenburg 20 • 4024 HE Eck en Wiel

T. 0344-694252 • T. 06-51234778

info@belgersautos.nl, www.belgersautos.nl

John Belgers, eigenaar van Autoschadeherstelbedrijf Belgers: “Ooit ben ik begonnen bij mijn vader in een schuur van 75m2 in Maurik. We repareerden auto’s, het echte spuitwerk besteedden we uit. Op een gegeven moment was de locatie echt te klein. We stonden als het ware op straat de auto’s te repareren.”

In 1999 werd de overstap gemaakt naar de huidige locatie, Doejenburg 20 op het industrieterrein van Eck en Wiel. Het bedrijf bestaat inmiddels uit vier medewerkers: een spuiter, een voorbewerker en de vader van John Belgers is ook nog steeds actief als chauffeur van het bedrijf.

Flexibiliteit, snelheid

en kwaliteit

Autoschadeherstelbedrijf Belgers heeft een brede klantenkring. “Wij repareren auto’s, ambulances, trucks en bedrijfswagens”, aldus John Belgers. “We werken veel samen met garages en tussenpersonen. Daarnaast zijn wij actief voor diverse verzekeringsmaatschappijen.”

“Wij staan voor flexibiliteit, snelheid en kwaliteit”, vervolgt hij. “Wij proberen met de klant mee te denken en deze alle zorg uit handen te nemen. Wij hebben een leenauto voor de klant en helpen bij de schadeafhandeling met de verzekeringsmaatschappij. Blijkbaar werkt onze formule, klanten komen uit de regio, maar ook daarbuiten. Wij hebben bijvoorbeeld diverse klanten die naar een plaats buiten de regio zijn verhuisd, maar nog gewoon bij ons komen voor reparatie aan hun auto. Ook de ambulances komen uit het hele land. Dit is voor ons een bevestiging dat wij goede service en kwaliteit leveren.”

Vak apart

Volgens John Belgers is schadeherstel van ambulances een vak apart. “Gewone schadeherstelbedrijven zien ambulances liever gaan dan komen. Bij ambulances pas je een totaal andere werkwijze toe dan bij gewone auto’s wanneer je schade gaat herstellen. Je moet dus echt een specialist zijn. Zo mogen ambulances in verband met de aanwezige medische apparatuur niet te lang zonder stroom zitten. Ook zijn al onze medewerkers ingeënt tegen bijvoorbeeld hepatitis A en B. Je hebt te maken met strengere voorschriften. Eens in de zoveel tijd volg ik dan ook een cursus in Duitsland, Tjechië of Engeland waarbij ik met eigen ogen kan aanschouwen hoe een ambulance gemaakt wordt en welke bijzonderheden er zijn. Ik vind het een uitdaging om schadeherstel bij ambulances te doen, omdat het anders dan anders is.”

Modern en milieuverantwoord schadeherstel

De techniek van auto’s en daarmee schadeherstel wordt steeds complexer. Als universeel schadeherstelbedrijf is het een uitdaging om met de ontwikkelingen mee te gaan. John Belgers onderstreept dat achterblijven geen optie is. “De techniek van de auto’s wordt steeds ingewikkelder. Wij investeren daarom regelmatig in moderne reparatieapparatuur. Zo hebben wij onlangs uitleesapparatuur aangeschaft om ook in de toekomst de klant van dienst te kunnen zijn.”

Ook als het gaat om milieuverantwoord schadeherstel gaat Autoschadeherstelbedrijf Belgers met haar tijd mee. “Wij werken met de kwalitatief hoogwaardige autolakken van Spies Hecker”, licht hij toe. “Deze lakken zijn efficiënt in gebruik, eenvoudig te verwerken en ze drogen snel. Kortom, deze lakken dragen bij aan een snelle schadeafhandeling met minimaal verbruik aan producten, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. Bovendien voldoen de Spies Hecker lakken aan alle eisen van de milieuwetgeving op het gebied van oplosmiddelen. Hiermee passen de producten perfect binnen onze visie van het milieuverantwoord schade herstellen.”

Transport

“Wij beschikken ook over een eigen autotransporter als er eventueel incidenten zijn die snel afgehandeld moeten worden”, vertelt John Belgers. “Ook hebben we een haal- en brengservice.”

Momenteel wordt er flink gewerkt aan de nieuwbouw van het bedrijf.

“Op Doejenburg 24 hebben we straks de beschikking tot een ruimte van zo’n 560m2. Momenteel werken we op een oppervlakte van zo’n 350 m2, dus dat is een flinke vooruitgang. Op Doejenburg 24 komt onder andere een grotere spuitcabine en hebben we meer plek voor vrachtwagens.”

Autoschadeherstelbedrijf Belgers

Doejenburg 20 • 4024 HE Eck en Wiel

T. 0344-694252 • T. 06-51234778

info@belgersautos.nl, www.belgersautos.nl

De klant over Autoschadeherstelbedrijf Belgers

Autoschadeherstelbedrijf Belgers werkt nauw samen met Amstra B.V. uit Geldermalsen, Importeur van onder andere ambulances, rouwvoertuigen, brancards en canbus-systemen. Autoschadeherstelbedrijf Belgers verzorgt het schadeherstel aan de ambulances. Dat vraagt om speciale aandacht.

Hans Verstraaten, eigenaar van Amstra B.V. vertelt hierover. “Die speciale aandacht is, naast goede kwaliteit, de reden waarom wij al onze ambulances door Autoschadeherstelbedrijf Belgers laten herstellen. Onze voertuigen moeten 24 uur per dag inzetbaar zijn. Daarom is het voor ons zaak dat de schadevoertuigen direct opgehaald en hersteld worden zodat deze op de kortst mogelijke termijn weer inzetbaar zijn. De mensen van autoschadeherstelbedrijf Belgers begrijpen dit als geen ander en komen dan ook direct in actie na de melding van een schade. De ambulance wordt opgehaald en het herstel wordt direct in werking gezet. Enkele dagen later kan onze klant weer naar alle tevredenheid gebruik maken van zijn ambulance. Kwaliteit, flexibiliteit en specialistische kennis zijn het onderscheidende vermogen van Autoschadeherstelbedrijf Belgers. Inmiddels werken we alweer enige jaren samen, naar tevredenheid van zowel onze klanten als van onszelf!”

Rob Herkströter Aanbouw, Verbouw, Renovatie en Aanpak Rioolreiniging

‘Wij weten van aanpakken’

Rob Herkströter begon in 1993 met onderhoudswerkzaamheden aan gebouwen en terreinen voor zowel particulieren als bedrijven. In de loop der jaren is het bedrijf uitgebreid met Aanpak Rioolreiniging. Samen met een team van enthousiaste medewerkers staat hij klaar om de meest uiteenlopende werkzaamheden uit te voeren. “Wij weten van aanpakken!”

Een verstopping van het riool is niet iets waar iemand op zit te wachten en om die reden zorgt Rob Herkströter ervoor dat zijn team altijd snel ter plaatse is. “Met behulp van hoge druk en mechanische veren zijn wij in staat om verstopte leidingen van 32 tot 200 mm, te ontstoppen en te reinigen. Hiervoor beschikken wij over servicebussen met een hoge druk unit met watertank en diverse verenmachines. Deze bussen zijn uitgerust met een mobiel camerasysteem, zenderdetectie, waterstofzuiger en freesapparatuur. We hebben de meest voorkomende pvc op voorraad. Hierdoor kunnen we snel alle problemen oplossen.”

Camera-inspectie

Met het draagbare inspectiesysteem kan het probleem binnen een mum van tijd gelokaliseerd worden. “Dit systeem bestaat uit een inspectiecamera die geschikt is voor leidingen met een doorsnede van 70 tot 150 mm. Ook voor leidingen met een doorsnede van 20 tot 70 mm beschikken wij over draagbaar inspectiesysteem. Met behulp van de monitor kunnen gebreken in de leiding op een duidelijke manier weergegeven worden.”

Leidingdetectie

Rob Herkströter vertelt dat voor veel mensen vaak niet helemaal duidelijk is waar de rioolleidingen zich onder de vloer of in de bodem bevinden. “Met behulp van het leidingdetectie systeem kan worden vastgesteld waar de leidingen zich precies bevinden. Op deze wijze kan met zo min mogelijk graaf- of breekwerk de verstopping verholpen worden.”

Rookdetectie

Lekkages in het riool kunnen opgespoord worden door middel van rookdetectie. “Soms kan een klein haarscheurtje al de oorzaak zijn van een lekkage of stankoverlast. Wanneer er door middel van de rookgenerator rook in de rioolbuis geblazen wordt komt de rook eruit op de plek waar het scheurtje zit.”

Aannemersbedrijven

Het bedrijf richt zich met name op particulieren en de klein zakelijke markt. “Tevens lossen wij regelmatig problemen op voor loodgieters en aannemersbedrijven. Door onze specialistische apparatuur hoeven wij vaak niet te hakken en te breken en kunnen zij weer een stukje service bieden aan hun klanten.”

Doordat Rob Herkströter en zijn medewerkers tevens gespecialiseerd zijn in aanbouw, verbouw, renovatie en grond, groen- en straatwerkzaamheden kan alles netjes achtergelaten worden nadat de werkzaamheden aan het riool zijn uitgevoerd. “Natuurlijk proberen we alles zoveel mogelijk intact te houden”, licht hij toe. “Maar wanneer we toch moeten breken, hebben we altijd bijvoorbeeld een timmerman of tegelzetter bij de hand die alles weer in de oorspronkelijke staat kan terugbrengen.”

Compleet pakket

Of het nu gaat om een renovatie, een verbouwing of aanbouw, Rob Herkströter en zijn medewerkers bieden een compleet pakket. “Hierbij kun je denken aan timmeren, metselen, stukadoren en betegelen. Wij verrichten zowel het kleine werk als grote projecten. Ook voor aanpassingen aan keuken en badkamer denken we graag mee. Leidingwerk en het aanleggen van vloerverwarming is voor ons geen probleem. Het benodigde grond en straatwerk kunnen we ook in eigen beheer uitvoeren, we hebben hier zelf de mensen en machines voor.”

“Wij zijn in het bezit van apparatuur waarmee we kabels en leidingen makkelijk op kunnen sporen”, vervolgt hij. “Dit is ontzettend handig aangezien hierbij ook weer geldt dat veel mensen geen idee hebben waar de leidingen precies lopen. Met onze inductiegenerator kunnen we bijvoorbeeld inductiesignalen uitzenden waarmee we kabels en leidingen snel kunnen lokaliseren. Dit is bijvoorbeeld handig bij het plaatsen van tuinverlichting, maar ook bij het plaatsen van een slagboom op een bedrijventerrein.”

Ook voor deze werkzaamheden geldt dat er netjes gewerkt wordt. “We dekken alles keurig af, zodat niet alles onder het stof komt te zitten. Wij krijgen regelmatig complimenten van klanten dat wij zo schoon werken. Dit zien wij dan ook als een visitekaartje voor ons bedrijf.”

Tuinaanleg en Onderhoud

Voor aanleg, renovatie en onderhoud van de tuin kan alles van a tot z verzorgd worden door Rob Herkströter en zijn medewerkers. “Indien gewenst maken we gezamenlijk met de klant een tuinontwerp. Bouwkundige elementen in de tuin zijn een mogelijkheid, waarbij gedacht kan worden aan tuinmuren, tuinhuisjes, natuursteenbewerking en allerlei andere objecten. Bij wateroverlast kunnen verticale drainage verzorgd worden, mogelijk in combinatie met de aanleg van een waterpartij. Tevens leveren wij heesters en haagplanten uit eigen kwekerij.”

Voor het grondwerk heeft Rob Herkströter eigen kranen, rupskruiwagens, tractoren, spit- en freesmachines en diverse andere machines en gereedschappen. “We verzorgen tevens de aanleg en reparatie van bestratingen en verhardingen rond woningen en bedrijfspanden. Ook kan de klant bij ons terecht voor het aanleggen van een beschoeiing of steiger. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk bij ons.”

Rob Herkströter Aanbouw, Verbouw,

Renovatie, Aanpak Rioolreiniging

Twee Sluizen 5 • 4016 DC Kapel-Avezaath

RioolReiniging: 

T. 0344-661699 / T. 06-46076572

Bouw, Grond & Groen: T. 0344-661917 /

T. 06-53420253, F. 0344-661332

info@aanpak.eu • www.aanpak.eu

Een verstopping van het riool is niet iets waar iemand op zit te wachten en om die reden zorgt Rob Herkströter ervoor dat zijn team altijd snel ter plaatse is. “Met behulp van hoge druk en mechanische veren zijn wij in staat om verstopte leidingen van 32 tot 200 mm, te ontstoppen en te reinigen. Hiervoor beschikken wij over servicebussen met een hoge druk unit met watertank en diverse verenmachines. Deze bussen zijn uitgerust met een mobiel camerasysteem, zenderdetectie, waterstofzuiger en freesapparatuur. We hebben de meest voorkomende pvc op voorraad. Hierdoor kunnen we snel alle problemen oplossen.”

Camera-inspectie

Met het draagbare inspectiesysteem kan het probleem binnen een mum van tijd gelokaliseerd worden. “Dit systeem bestaat uit een inspectiecamera die geschikt is voor leidingen met een doorsnede van 70 tot 150 mm. Ook voor leidingen met een doorsnede van 20 tot 70 mm beschikken wij over draagbaar inspectiesysteem. Met behulp van de monitor kunnen gebreken in de leiding op een duidelijke manier weergegeven worden.”

Leidingdetectie

Rob Herkströter vertelt dat voor veel mensen vaak niet helemaal duidelijk is waar de rioolleidingen zich onder de vloer of in de bodem bevinden. “Met behulp van het leidingdetectie systeem kan worden vastgesteld waar de leidingen zich precies bevinden. Op deze wijze kan met zo min mogelijk graaf- of breekwerk de verstopping verholpen worden.”

Rookdetectie

Lekkages in het riool kunnen opgespoord worden door middel van rookdetectie. “Soms kan een klein haarscheurtje al de oorzaak zijn van een lekkage of stankoverlast. Wanneer er door middel van de rookgenerator rook in de rioolbuis geblazen wordt komt de rook eruit op de plek waar het scheurtje zit.”

Aannemersbedrijven

Het bedrijf richt zich met name op particulieren en de klein zakelijke markt. “Tevens lossen wij regelmatig problemen op voor loodgieters en aannemersbedrijven. Door onze specialistische apparatuur hoeven wij vaak niet te hakken en te breken en kunnen zij weer een stukje service bieden aan hun klanten.”

Doordat Rob Herkströter en zijn medewerkers tevens gespecialiseerd zijn in aanbouw, verbouw, renovatie en grond, groen- en straatwerkzaamheden kan alles netjes achtergelaten worden nadat de werkzaamheden aan het riool zijn uitgevoerd. “Natuurlijk proberen we alles zoveel mogelijk intact te houden”, licht hij toe. “Maar wanneer we toch moeten breken, hebben we altijd bijvoorbeeld een timmerman of tegelzetter bij de hand die alles weer in de oorspronkelijke staat kan terugbrengen.”

Compleet pakket

Of het nu gaat om een renovatie, een verbouwing of aanbouw, Rob Herkströter en zijn medewerkers bieden een compleet pakket. “Hierbij kun je denken aan timmeren, metselen, stukadoren en betegelen. Wij verrichten zowel het kleine werk als grote projecten. Ook voor aanpassingen aan keuken en badkamer denken we graag mee. Leidingwerk en het aanleggen van vloerverwarming is voor ons geen probleem. Het benodigde grond en straatwerk kunnen we ook in eigen beheer uitvoeren, we hebben hier zelf de mensen en machines voor.”

“Wij zijn in het bezit van apparatuur waarmee we kabels en leidingen makkelijk op kunnen sporen”, vervolgt hij. “Dit is ontzettend handig aangezien hierbij ook weer geldt dat veel mensen geen idee hebben waar de leidingen precies lopen. Met onze inductiegenerator kunnen we bijvoorbeeld inductiesignalen uitzenden waarmee we kabels en leidingen snel kunnen lokaliseren. Dit is bijvoorbeeld handig bij het plaatsen van tuinverlichting, maar ook bij het plaatsen van een slagboom op een bedrijventerrein.”

Ook voor deze werkzaamheden geldt dat er netjes gewerkt wordt. “We dekken alles keurig af, zodat niet alles onder het stof komt te zitten. Wij krijgen regelmatig complimenten van klanten dat wij zo schoon werken. Dit zien wij dan ook als een visitekaartje voor ons bedrijf.”

Tuinaanleg en Onderhoud

Voor aanleg, renovatie en onderhoud van de tuin kan alles van a tot z verzorgd worden door Rob Herkströter en zijn medewerkers. “Indien gewenst maken we gezamenlijk met de klant een tuinontwerp. Bouwkundige elementen in de tuin zijn een mogelijkheid, waarbij gedacht kan worden aan tuinmuren, tuinhuisjes, natuursteenbewerking en allerlei andere objecten. Bij wateroverlast kunnen verticale drainage verzorgd worden, mogelijk in combinatie met de aanleg van een waterpartij. Tevens leveren wij heesters en haagplanten uit eigen kwekerij.”

Voor het grondwerk heeft Rob Herkströter eigen kranen, rupskruiwagens, tractoren, spit- en freesmachines en diverse andere machines en gereedschappen. “We verzorgen tevens de aanleg en reparatie van bestratingen en verhardingen rond woningen en bedrijfspanden. Ook kan de klant bij ons terecht voor het aanleggen van een beschoeiing of steiger. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk bij ons.”

Rob Herkströter Aanbouw, Verbouw,

Renovatie, Aanpak Rioolreiniging

Twee Sluizen 5 • 4016 DC Kapel-Avezaath

RioolReiniging: 

T. 0344-661699 / T. 06-46076572

Bouw, Grond & Groen: T. 0344-661917 /

T. 06-53420253, F. 0344-661332

info@aanpak.eu • www.aanpak.eu

Van Dee is tevens gespecialiseerd in bedrijfshallen

Elektrotechnisch Installatieburo C. van Dee v.o.f

Van particulier woonhuis

tot grote fabriekshal

Bij projecten op het gebied van woningbouw, utiliteit, renovatie en verbouwingen doen aannemers uit de regio graag een beroep op de expertise van Elektrotechnisch Installatieburo C. van Dee. Dit familiebedrijf uit Eck en Wiel voert met elke opdracht met de grootste zorg en precisie uit. Of het nu een particulier woonhuis of een grote fabriekshal betreft, doet niet ter zake. “Alles op het gebied van elektrotechniek vraagt om een deskundige en veilige installatie.”

Het familiebedrijf van Chris en Ria van Dee bestaat al zestien jaar. Vanuit hun woonhuis aan de Blankertseweg 12 in Eck en Wiel heeft het ondernemende echtpaar goed zicht op de bedrijfsruimte; ook alle auto’s met strakke belettering staan voor de deur. Vanaf de oprichting staat het echtpaar samen aan het roer. Inmiddels is drie jaar geleden zoon Frank ook toegetreden; na een gedegen inwerkperiode is hij nu actief als projectleider. Dochter Angélica werkt mee op kantoor. Daarnaast zijn drie gespecialiseerde vakmensen in de buitendienst inzetbaar, maar Chris van Dee is bij alle opdrachten zelf van a tot z betrokken. “Om kwaliteit te waarborgen, wil ik als eindverantwoordelijke graag overal met mijn neus bovenop zitten”, zegt hij nuchter. “Voor aannemers is het ook plezierig als ze een vaste contactpersoon hebben. Inmiddels is mijn zoon ook allround opgeleid, hij is als monteur begonnen en doorgegroeid van werkvoorbereider naar mede-eigenaar. Nu begeleidt hij zelfstandig projecten in de regio. We zijn een familiebedrijf, maar hij moest gewoon onderaan beginnen. De praktijk is de beste leerschool.”

Regionale bekendheid

Nadat Van Dee in 1995 als zelfstandig installateur begon, wisten lokale aannemers hem al snel te vinden en groeide zijn orderportefeuille in korte tijd aanzienlijk. “Inmiddels beschikken we over een breed netwerk”, vertelt Ria van Dee. “Ons werkgebied strekt zich uit van Rhenen tot Gorinchem. Maar ook incidentele klussen elders in het land voeren wij graag uit. In de bouwwereld staat vertrouwen centraal; aannemers doen pas een beroep op je als bewezen is dat kwaliteit gewaarborgd is. Daarnaast is het uiteraard van belang, dat je doet wat je belooft. Afspraken zijn heilig. We worden bij projecten vroegtijdig bij het hele proces betrokken, dus alle partijen moeten van elkaar op aan kunnen.”

Van woonhuis tot

bedrijfshal

De opdrachten van het elektrotechnisch installatieburo zijn zeer gedifferentieerd. Frank van Dee geeft een toelichting: “Dat maakt ons werk ook zo boeiend, elke klus is weer anders. Het ene moment voorzien we woningen van elektra, het volgende ogenblik worden we bij grote nieuwbouwprojecten betrokken. Recent hebben we bijvoorbeeld een grote bedrijfshal op industrieterrein Medel in Tiel voorzien van alle elektrotechnische installaties. Zodra de fundering ligt en op de begane grond de binnenmuren staan, komen wij in beeld. Nog voordat de plafondplaten geplaatst worden, moeten immers alle voorzieningen voor elektra worden gerealiseerd. Vervolgens werken we gefaseerd verder; als na een week of vier het dak gereed is, zorgen wij voor de afwerking van de laatste details. Het is altijd boeiend om vanaf de start tot aan de oplevering betrokken te zijn bij grote projecten. Op Medel zijn we in totaal met twee specialisten een half jaar bezig geweest om op meerdere verdiepingen alles op het gebied van elektra te plaatsen.”

Onderhoud en storingen

Ook wordt Van Dee ingeschakeld bij installaties op bijzondere locaties, zoals bij een restaurant annex bakkerij, het onderhoud op campings en bij fruitbedrijven met koelinstallaties. “Veiligheid staat altijd voorop”, benadrukt Chris van Dee. “Wat dat betreft kunnen we ons geen fouten permitteren, want op elke locatie moet de eindgebruiker verzekerd zijn van een deskundige installatie.” Ook bij eventuele storingen en onderhoud staat Van Dee paraat. “Voor zowel particuliere klanten als grote bedrijven zijn we 24-uur per dag, zeven dagen per week, bereikbaar bij storingen. Maar ook mensen die een installatie hebben die niet door ons is aangelegd, kunnen bij problemen een beroep op ons doen. Naast kwaliteit en veiligheid is hoogwaardige service bij ons uitgangspunt.”

Domotica in opkomst

Bij exclusieve woningbouw is domotica de laatste jaren sterk in opkomst: elektronische communicatie tussen allerlei elektrische toepassingen in de woning en woonomgeving. Ook bij dergelijke opdrachten is Van Dee regelmatig betrokken. Frank van Dee: “Domotica omvat elektronische toepassingen om verschillende functies in de woning te besturen, zoals verwarmen, verlichten en ventileren. Maar ook alarm, telefoon, televisie, keukenapparatuur en het bad kan door middel van domotica op afstand worden bediend, op elke plek en op elk tijdstip dat de bewoner daar behoefte aan heeft. Met name exclusieve landhuizen en villa’s maken gebruik van deze toepassing. Nog niet op grote schaal, maar ontwikkelingen op elektrotechnisch gebied breiden zich nog altijd uit. Ons bedrijf gaat graag met de tijd mee; wij zijn goed op de hoogte van nieuwe technieken waardoor we elke klant naar tevredenheid kunnen bedienen. Niet alleen nu, ook in de toekomst.”

Elektrotechnisch Installatieburo C. van Dee v.o.f, Blankertseweg 12

4024 HZ Eck en Wiel, T. 0344-691833

Zoon Frank is bij Van Dee actief als projectleider.

Het familiebedrijf van Chris en Ria van Dee bestaat al zestien jaar. Vanuit hun woonhuis aan de Blankertseweg 12 in Eck en Wiel heeft het ondernemende echtpaar goed zicht op de bedrijfsruimte; ook alle auto’s met strakke belettering staan voor de deur. Vanaf de oprichting staat het echtpaar samen aan het roer. Inmiddels is drie jaar geleden zoon Frank ook toegetreden; na een gedegen inwerkperiode is hij nu actief als projectleider. Dochter Angélica werkt mee op kantoor. Daarnaast zijn drie gespecialiseerde vakmensen in de buitendienst inzetbaar, maar Chris van Dee is bij alle opdrachten zelf van a tot z betrokken. “Om kwaliteit te waarborgen, wil ik als eindverantwoordelijke graag overal met mijn neus bovenop zitten”, zegt hij nuchter. “Voor aannemers is het ook plezierig als ze een vaste contactpersoon hebben. Inmiddels is mijn zoon ook allround opgeleid, hij is als monteur begonnen en doorgegroeid van werkvoorbereider naar mede-eigenaar. Nu begeleidt hij zelfstandig projecten in de regio. We zijn een familiebedrijf, maar hij moest gewoon onderaan beginnen. De praktijk is de beste leerschool.”

Regionale bekendheid

Nadat Van Dee in 1995 als zelfstandig installateur begon, wisten lokale aannemers hem al snel te vinden en groeide zijn orderportefeuille in korte tijd aanzienlijk. “Inmiddels beschikken we over een breed netwerk”, vertelt Ria van Dee. “Ons werkgebied strekt zich uit van Rhenen tot Gorinchem. Maar ook incidentele klussen elders in het land voeren wij graag uit. In de bouwwereld staat vertrouwen centraal; aannemers doen pas een beroep op je als bewezen is dat kwaliteit gewaarborgd is. Daarnaast is het uiteraard van belang, dat je doet wat je belooft. Afspraken zijn heilig. We worden bij projecten vroegtijdig bij het hele proces betrokken, dus alle partijen moeten van elkaar op aan kunnen.”

Van woonhuis tot

bedrijfshal

De opdrachten van het elektrotechnisch installatieburo zijn zeer gedifferentieerd. Frank van Dee geeft een toelichting: “Dat maakt ons werk ook zo boeiend, elke klus is weer anders. Het ene moment voorzien we woningen van elektra, het volgende ogenblik worden we bij grote nieuwbouwprojecten betrokken. Recent hebben we bijvoorbeeld een grote bedrijfshal op industrieterrein Medel in Tiel voorzien van alle elektrotechnische installaties. Zodra de fundering ligt en op de begane grond de binnenmuren staan, komen wij in beeld. Nog voordat de plafondplaten geplaatst worden, moeten immers alle voorzieningen voor elektra worden gerealiseerd. Vervolgens werken we gefaseerd verder; als na een week of vier het dak gereed is, zorgen wij voor de afwerking van de laatste details. Het is altijd boeiend om vanaf de start tot aan de oplevering betrokken te zijn bij grote projecten. Op Medel zijn we in totaal met twee specialisten een half jaar bezig geweest om op meerdere verdiepingen alles op het gebied van elektra te plaatsen.”

Onderhoud en storingen

Ook wordt Van Dee ingeschakeld bij installaties op bijzondere locaties, zoals bij een restaurant annex bakkerij, het onderhoud op campings en bij fruitbedrijven met koelinstallaties. “Veiligheid staat altijd voorop”, benadrukt Chris van Dee. “Wat dat betreft kunnen we ons geen fouten permitteren, want op elke locatie moet de eindgebruiker verzekerd zijn van een deskundige installatie.” Ook bij eventuele storingen en onderhoud staat Van Dee paraat. “Voor zowel particuliere klanten als grote bedrijven zijn we 24-uur per dag, zeven dagen per week, bereikbaar bij storingen. Maar ook mensen die een installatie hebben die niet door ons is aangelegd, kunnen bij problemen een beroep op ons doen. Naast kwaliteit en veiligheid is hoogwaardige service bij ons uitgangspunt.”

Domotica in opkomst

Bij exclusieve woningbouw is domotica de laatste jaren sterk in opkomst: elektronische communicatie tussen allerlei elektrische toepassingen in de woning en woonomgeving. Ook bij dergelijke opdrachten is Van Dee regelmatig betrokken. Frank van Dee: “Domotica omvat elektronische toepassingen om verschillende functies in de woning te besturen, zoals verwarmen, verlichten en ventileren. Maar ook alarm, telefoon, televisie, keukenapparatuur en het bad kan door middel van domotica op afstand worden bediend, op elke plek en op elk tijdstip dat de bewoner daar behoefte aan heeft. Met name exclusieve landhuizen en villa’s maken gebruik van deze toepassing. Nog niet op grote schaal, maar ontwikkelingen op elektrotechnisch gebied breiden zich nog altijd uit. Ons bedrijf gaat graag met de tijd mee; wij zijn goed op de hoogte van nieuwe technieken waardoor we elke klant naar tevredenheid kunnen bedienen. Niet alleen nu, ook in de toekomst.”

Elektrotechnisch Installatieburo C. van Dee v.o.f, Blankertseweg 12

4024 HZ Eck en Wiel, T. 0344-691833

Chris en Ria oprichters van het bedrijf met opvolger Frank van Dee

Het voltallige personeel van Van Dee.

Aannemingsbedrijf Gebr. Van der Netten van Stigt

Van modern tot

monumentaal

Aannemingsbedrijf Gebr. Van der Netten van Stigt is gevestigd in het landelijke Zoelmond, midden in het groene hart van de Betuwe. Het ambachtelijke bedrijf, dat sinds 1975 bestaat, is vanwege het allround vakmanschap al jaren een begrip in de wijde regio. Zowel kleine verbouwingen als grote opdrachten worden met bezieling uitgevoerd. Naast liefde voor het vak staat bij Van der Netten van Stigt ook respect voor moeder aarde centraal.

Wie binnenstapt bij Gebr. Van der Netten van Stigt, wordt niet alleen aangenaam verrast door het idyllische uitzicht op de omringende natuur, ook de gemoedelijke sfeer valt direct op. In het onderkomen aan de Schaardijkseweg 25 in Zoelmond schuift directeur/eigenaar Bart Brands gewoon bij aan de keukentafel, nadat hij zelf voor de koffie heeft gezorgd. Deze ongedwongenheid is typerend voor het Betuwse aannemingsbedrijf. “We zijn eigenlijk net een groot gezin”, lacht Brands, die zelf al 33 jaar betrokken is bij de onderneming. “Iedereen is hier even belangrijk. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel; we moeten het samen doen. Momenteel zijn er 25 medewerkers actief, waarvan de meesten hier al jarenlang werken. Ook zijn uit één familie inmiddels zowel vader als zoon in dienst. Niet alleen wordt de liefde voor het vak op deze manier overgedragen van de ene generatie op de andere, ook het respect voor de omgeving waarin we bouwen geven we graag door. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is bij ons geen loze kreet.”

Ambachtelijk bouwen

Vakmanschap staat bij Van der Netten van Stigt centraal. “We kiezen bewust voor kleinschaligheid: voor ons gaat hoe groter, hoe beter niet op. Grootschalige woningbouw doen we niet, dat wordt al gauw productiewerk. Wel zijn we zeer breed inzetbaar, zowel voor een enkel kozijn als voor het restaureren van een monumentaal pand. Ambachtelijk bouwen is zeer gevarieerd en er is vakkennis en bezieling voor nodig. Naast bouwen op locatie voeren we in onze eigen houtbewerkingswerkplaats afwijkende (restauratie)opdrachten uit. Dat varieert van het opknappen van een antieke kast aan de hand van foto’s tot traditioneel timmerwerk. Voor ons is elke opdracht een nieuwe uitdaging, van modern tot monumentaal.”

Ecologische woningen

Het aannemingsbedrijf uit Zoelmond is niet alleen regionaal actief bij nieuwbouw en renovatie; recent werd meegewerkt aan de realisatie van één van de grootste ecologische nieuwbouwwijken in Nederland. Brands licht toe: “Via een architect waar we vaker mee werken, werden we in Almere betrokken bij de bouw van een energiezuinige woning in een volledig autovrije nieuwbouwwijk. In twee fasen werden 55 ecologische houtskeletbouw woningen gebouwd, met zonnepanelen, warmtepompen en een grasdak. In de toekomst zal de bouw van dergelijke self supporting woningen verder toenemen, waarbij geen aanspraak meer wordt gedaan op fossiele brandstoffen en het regenwater en de zon worden benut om energie op te wekken. Duurzaam bouwen heeft de toekomst. Dit komt onder andere tot uiting bij De Passiefbouwer, een landelijk samenwerkingsverband van architectenbureaus en gekwalificeerde bouwbedrijven, waar ook Van der Netten van Stigt bij is aangesloten.”

Monumentale restauratie

Ook bij het behoud van cultureel erfgoed wordt Van der Netten van Stigt regelmatig ingeschakeld vanwege de specifieke vakkennis op het gebied van monumentale restauratie. “Wij zijn gecertificeerd via een kwaliteitsregeling van de Monumentenwacht Gelderland om ingrijpende renovatiewerkzaamheden aan monumenten voor te bereiden en uit te voeren. Ook zijn we erkend leerbedrijf en VCA gecertificeerd. In Buren hebben we een aantal monumentale panden gerestaureerd, maar ook kerken in Heesselt, Ravenswaaij en Hoog-Keppel zijn door ons in ere hersteld. Daarnaast zijn we betrokken bij de restauratie van historische boerderijen, kastelen en koetshuizen. Drie van onze medewerkers volgen momenteel in Doetinchem een speciale opleiding die gericht is op restauratietimmerwerk. Het feit dat zij dit in de avonduren naast hun werk overdag doen, is kenmerkend voor hun bevlogenheid. Ambachtelijk vakmanschap is iets waar wij ons graag mee onderscheiden, zowel op de huidige bouwmarkt als in de toekomst.”

Gebr. Van der Netten van Stigt

Schaardijkseweg 25 • 4111 PA Zoelmond

T. 0345-501930 • F. 0345-501406

gebr.v.d.nettenv.stigt@hetnet.nl

www.nettenstigt.nl

Wie binnenstapt bij Gebr. Van der Netten van Stigt, wordt niet alleen aangenaam verrast door het idyllische uitzicht op de omringende natuur, ook de gemoedelijke sfeer valt direct op. In het onderkomen aan de Schaardijkseweg 25 in Zoelmond schuift directeur/eigenaar Bart Brands gewoon bij aan de keukentafel, nadat hij zelf voor de koffie heeft gezorgd. Deze ongedwongenheid is typerend voor het Betuwse aannemingsbedrijf. “We zijn eigenlijk net een groot gezin”, lacht Brands, die zelf al 33 jaar betrokken is bij de onderneming. “Iedereen is hier even belangrijk. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel; we moeten het samen doen. Momenteel zijn er 25 medewerkers actief, waarvan de meesten hier al jarenlang werken. Ook zijn uit één familie inmiddels zowel vader als zoon in dienst. Niet alleen wordt de liefde voor het vak op deze manier overgedragen van de ene generatie op de andere, ook het respect voor de omgeving waarin we bouwen geven we graag door. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is bij ons geen loze kreet.”

Ambachtelijk bouwen

Vakmanschap staat bij Van der Netten van Stigt centraal. “We kiezen bewust voor kleinschaligheid: voor ons gaat hoe groter, hoe beter niet op. Grootschalige woningbouw doen we niet, dat wordt al gauw productiewerk. Wel zijn we zeer breed inzetbaar, zowel voor een enkel kozijn als voor het restaureren van een monumentaal pand. Ambachtelijk bouwen is zeer gevarieerd en er is vakkennis en bezieling voor nodig. Naast bouwen op locatie voeren we in onze eigen houtbewerkingswerkplaats afwijkende (restauratie)opdrachten uit. Dat varieert van het opknappen van een antieke kast aan de hand van foto’s tot traditioneel timmerwerk. Voor ons is elke opdracht een nieuwe uitdaging, van modern tot monumentaal.”

Ecologische woningen

Het aannemingsbedrijf uit Zoelmond is niet alleen regionaal actief bij nieuwbouw en renovatie; recent werd meegewerkt aan de realisatie van één van de grootste ecologische nieuwbouwwijken in Nederland. Brands licht toe: “Via een architect waar we vaker mee werken, werden we in Almere betrokken bij de bouw van een energiezuinige woning in een volledig autovrije nieuwbouwwijk. In twee fasen werden 55 ecologische houtskeletbouw woningen gebouwd, met zonnepanelen, warmtepompen en een grasdak. In de toekomst zal de bouw van dergelijke self supporting woningen verder toenemen, waarbij geen aanspraak meer wordt gedaan op fossiele brandstoffen en het regenwater en de zon worden benut om energie op te wekken. Duurzaam bouwen heeft de toekomst. Dit komt onder andere tot uiting bij De Passiefbouwer, een landelijk samenwerkingsverband van architectenbureaus en gekwalificeerde bouwbedrijven, waar ook Van der Netten van Stigt bij is aangesloten.”

Monumentale restauratie

Ook bij het behoud van cultureel erfgoed wordt Van der Netten van Stigt regelmatig ingeschakeld vanwege de specifieke vakkennis op het gebied van monumentale restauratie. “Wij zijn gecertificeerd via een kwaliteitsregeling van de Monumentenwacht Gelderland om ingrijpende renovatiewerkzaamheden aan monumenten voor te bereiden en uit te voeren. Ook zijn we erkend leerbedrijf en VCA gecertificeerd. In Buren hebben we een aantal monumentale panden gerestaureerd, maar ook kerken in Heesselt, Ravenswaaij en Hoog-Keppel zijn door ons in ere hersteld. Daarnaast zijn we betrokken bij de restauratie van historische boerderijen, kastelen en koetshuizen. Drie van onze medewerkers volgen momenteel in Doetinchem een speciale opleiding die gericht is op restauratietimmerwerk. Het feit dat zij dit in de avonduren naast hun werk overdag doen, is kenmerkend voor hun bevlogenheid. Ambachtelijk vakmanschap is iets waar wij ons graag mee onderscheiden, zowel op de huidige bouwmarkt als in de toekomst.”

Gebr. Van der Netten van Stigt

Schaardijkseweg 25 • 4111 PA Zoelmond

T. 0345-501930 • F. 0345-501406

gebr.v.d.nettenv.stigt@hetnet.nl

www.nettenstigt.nl

Octa, medisch centrum voor preventieve geneeskunde

‘Mensen kunnen zich jaren jonger voelen’

Hoewel orthomanuele geneeskunde nog relatief onbekend is, hebben zo’n 17.000 patiënten inmiddels de weg naar Medisch Centrum Octa in Kerk-Avezaath weten te vinden voor het verhelpen van hun klachten variërend van schouderpijn tot migraine of bekkeninstabiliteit. ‘Mensen kunnen zich jaren jonger voelen na een behandeling.’

Veel mensen hebben pijnklachten waarvoor zelfs na diverse medische onderzoeken geen duidelijke oorzaak gevonden kan worden. “Veel pijnklachten hebben echter te maken met corrigeerbare standafwijkingen in het bekken en de wervelkolom”, licht David van Deinse , orthomanueel arts en directeur van het medisch centrum, toe. “Zo wordt het zenuwstelsel ter hoogte van de scheve wervels bijvoorbeeld geprikkeld en kunnen klachten ontstaan als hoofdpijn, vermoeidheidsklachten, maar ook bijvoorbeeld het KISS-syndroom (huilbaby’s). Je moet het bewegingsstelsel zien als een keten van onderdelen die samenwerken, daardoor kunnen niet alleen klachten van het bewegingsapparaat maar bijvoorbeeld ook van de organen optreden.”

Technieken

Bij orthomanuele geneeskunde wordt met de handen door middel van specifieke technieken standsafwijkingen van de wervelkolom gecorrigeerd en bewegingsstoornissen opgeheven. “De oorspronkelijke functie van de wervelkolom en het zenuwstelsel worden als het ware hersteld”, vertelt hij. “Hierdoor kunnen mensen zich ineens jaren jonger voelen.” Ter ondersteuning van deze behandeling wordt onder begeleiding van Grace Griffith,cesartherapeut bij Octa, geleerd hoe men de gecorrigeerde wervels in positie kan houden in het daarvoor bestemde trainingscentrum. “Bovendien kunnen wij als arts aanvullend laboratoriumonderzoek, röntgenfoto’s of MRI-scans beoordelen”, zegt David van Deinse. Naast David van Deinse zijn er nog twee orthomanuele artsen werkzaam bij Octa. Dokter Margreet van Dongen Torman en dokter Rik Andersen Röth. Drs. Anna van Es is de klinisch psycholoog.

De orthomanuele behandelingen worden bij de meeste verzekeraars vergoed vanuit het aanvullende pakket. “Orthomanuele geneeskunde is net als bijvoorbeeld medische technologie, een van de nieuwere richtingen in de geneeskunde.”

Voedingsproblematiek

Naast centrum voor orthomanuele geneeskunde, is Octa tevens gespecialiseerd in voedingsadvies en weight control. “Wat veel mensen niet weten is dat je echt niet alles hoeft te laten staan om af te vallen”, aldus Anne-Rose de Klerk, (orthomoleculaire geneeskunde), die verantwoordelijk is voor de afdeling gewichts- en voedingsproblematiek. “Calorieën tellen is niet de oplossing. Het menselijk lichaam heeft (goede)vetten nodig om te kunnen functioneren. Wanneer je te weinig vetten binnenkrijgt, krijg je stofwisselingsproblemen waaronder concentratiestoornissen en energieverlies. Het zijn vaak de combinaties in de voeding die gemaakt worden die niet goed zijn. Tijdens de consulten krijgt men hierover duidelijke en uitgebreide informatie.”

Welk dieet

Het proteïnedieet van Prodimed waarmee binnen Octa gewerkt wordt, kenmerkt zich door het aanbieden van een bron van hoogwaardige eiwitten. “Prodimed is niet alleen snel en doeltreffend, maar bovendien ook verantwoord”, licht ze toe. “Binnen enkele dagen, voelen mensen zich veel fitter. Dat ze ook nog zeer snel afvallen, wordt dan vaak als een cadeautje gezien.” Wie bij haar voor voedingsadvies komt, krijgt precies uitgelegd welke combinaties wel en niet verstandig zijn. “Tijdens de consulten leert men over het nieuwe eten, een eetmethode die bewezen heeft dat men geen honger meer heeft en vrijwel al het voedsel kan eten zonder weer aan te komen. Het lichaam heeft (goede) vetten nodig om te kunnen functioneren.Tijdens het volgen van de kuur leert de ervaring dat chronische aandoeningen, zoals hoge bloeddruk, voedselintoleranties, maag-darm ziekten en diabetisch mellitus, na laboratorium onderzoek, vaak zijn verdwenen.”

Zowel volwassenen als kinderen kunnen bij Anne-Rose de Klerk terecht. “Overgewicht/obesitas is niet alleen een epidemie onder volwassenen, maar ook bij kinderen zie je het steeds vaker. Met een paar handige tips kunnen ouders vaak al aardig uit de voeten.”

Het voedingsadvies beperkt zich niet alleen tot mensen met obesitas, maar ook mensen met boulimie, anorexia, binge eating of een voedselallergie kunnen een beroep doen op de expertise van Anne-Rose de Klerk. “Het voedingsadvies wordt aangepast aan de persoonlijke omstandigheden en eetgewoonten. Hierdoor krijgt iedereen een voedingsadvies op maat.”

Medisch Centrum Octa Vestiging

Kerk-Avezaath: Dorpstraat 8,

4012 BG Kerk-Avezaath

Vestiging Zaltbommel:

Kommerstraat 24, 5301 BG Zaltbommel

T. 0344-570970, www.octa.info

Grace Griffith (rechts), cesartherapeut, begeleidt de patienten bij Octa om de gecorrigeerde wervels in positie te houden

Gevecht tegen gewichtsproblematiek

“Aan het jarenlange gevecht tegen gewichtsproblematiek wordt in de huidige gezondheidzorg nog weinig aandacht besteed. Nog te vaak gaat men ervan uit dat een tekort aan wilskracht de oorzaak is. Niets is minder waar. Enerzijds zijn het biochemische processen (bijvoorbeeld hormonaal) die daar debet aan zijn, anderzijds soms psycho-sociale (traumatische) gebeurtenissen in iemands leven. Daardoor blijkt dat deskundige psychologische en\of moleculair-geneeskundige ondersteuning soms naast een passend dieet, wonderen doet.”

Veel mensen hebben pijnklachten waarvoor zelfs na diverse medische onderzoeken geen duidelijke oorzaak gevonden kan worden. “Veel pijnklachten hebben echter te maken met corrigeerbare standafwijkingen in het bekken en de wervelkolom”, licht David van Deinse , orthomanueel arts en directeur van het medisch centrum, toe. “Zo wordt het zenuwstelsel ter hoogte van de scheve wervels bijvoorbeeld geprikkeld en kunnen klachten ontstaan als hoofdpijn, vermoeidheidsklachten, maar ook bijvoorbeeld het KISS-syndroom (huilbaby’s). Je moet het bewegingsstelsel zien als een keten van onderdelen die samenwerken, daardoor kunnen niet alleen klachten van het bewegingsapparaat maar bijvoorbeeld ook van de organen optreden.”

Technieken

Bij orthomanuele geneeskunde wordt met de handen door middel van specifieke technieken standsafwijkingen van de wervelkolom gecorrigeerd en bewegingsstoornissen opgeheven. “De oorspronkelijke functie van de wervelkolom en het zenuwstelsel worden als het ware hersteld”, vertelt hij. “Hierdoor kunnen mensen zich ineens jaren jonger voelen.” Ter ondersteuning van deze behandeling wordt onder begeleiding van Grace Griffith,cesartherapeut bij Octa, geleerd hoe men de gecorrigeerde wervels in positie kan houden in het daarvoor bestemde trainingscentrum. “Bovendien kunnen wij als arts aanvullend laboratoriumonderzoek, röntgenfoto’s of MRI-scans beoordelen”, zegt David van Deinse. Naast David van Deinse zijn er nog twee orthomanuele artsen werkzaam bij Octa. Dokter Margreet van Dongen Torman en dokter Rik Andersen Röth. Drs. Anna van Es is de klinisch psycholoog.

De orthomanuele behandelingen worden bij de meeste verzekeraars vergoed vanuit het aanvullende pakket. “Orthomanuele geneeskunde is net als bijvoorbeeld medische technologie, een van de nieuwere richtingen in de geneeskunde.”

Voedingsproblematiek

Naast centrum voor orthomanuele geneeskunde, is Octa tevens gespecialiseerd in voedingsadvies en weight control. “Wat veel mensen niet weten is dat je echt niet alles hoeft te laten staan om af te vallen”, aldus Anne-Rose de Klerk, (orthomoleculaire geneeskunde), die verantwoordelijk is voor de afdeling gewichts- en voedingsproblematiek. “Calorieën tellen is niet de oplossing. Het menselijk lichaam heeft (goede)vetten nodig om te kunnen functioneren. Wanneer je te weinig vetten binnenkrijgt, krijg je stofwisselingsproblemen waaronder concentratiestoornissen en energieverlies. Het zijn vaak de combinaties in de voeding die gemaakt worden die niet goed zijn. Tijdens de consulten krijgt men hierover duidelijke en uitgebreide informatie.”

Welk dieet

Het proteïnedieet van Prodimed waarmee binnen Octa gewerkt wordt, kenmerkt zich door het aanbieden van een bron van hoogwaardige eiwitten. “Prodimed is niet alleen snel en doeltreffend, maar bovendien ook verantwoord”, licht ze toe. “Binnen enkele dagen, voelen mensen zich veel fitter. Dat ze ook nog zeer snel afvallen, wordt dan vaak als een cadeautje gezien.” Wie bij haar voor voedingsadvies komt, krijgt precies uitgelegd welke combinaties wel en niet verstandig zijn. “Tijdens de consulten leert men over het nieuwe eten, een eetmethode die bewezen heeft dat men geen honger meer heeft en vrijwel al het voedsel kan eten zonder weer aan te komen. Het lichaam heeft (goede) vetten nodig om te kunnen functioneren.Tijdens het volgen van de kuur leert de ervaring dat chronische aandoeningen, zoals hoge bloeddruk, voedselintoleranties, maag-darm ziekten en diabetisch mellitus, na laboratorium onderzoek, vaak zijn verdwenen.”

Zowel volwassenen als kinderen kunnen bij Anne-Rose de Klerk terecht. “Overgewicht/obesitas is niet alleen een epidemie onder volwassenen, maar ook bij kinderen zie je het steeds vaker. Met een paar handige tips kunnen ouders vaak al aardig uit de voeten.”

Het voedingsadvies beperkt zich niet alleen tot mensen met obesitas, maar ook mensen met boulimie, anorexia, binge eating of een voedselallergie kunnen een beroep doen op de expertise van Anne-Rose de Klerk. “Het voedingsadvies wordt aangepast aan de persoonlijke omstandigheden en eetgewoonten. Hierdoor krijgt iedereen een voedingsadvies op maat.”

Medisch Centrum Octa Vestiging

Kerk-Avezaath: Dorpstraat 8,

4012 BG Kerk-Avezaath

Vestiging Zaltbommel:

Kommerstraat 24, 5301 BG Zaltbommel

T. 0344-570970, www.octa.info

Anne-Rose de Klerk

Ook voor bedrijven

Rugklachten, RSI en andere bedrijfsgerelateerde klachten kunnen voor een groot deel voorkomen worden als er inzicht in de klachten is en er vroeg genoeg wordt ingegrepen. Medisch Centrum Octa kan door tijdig deze klachten te onderkennen en er adequaat op te reageren, deze klachten in de kiem te smoren zodat er geen uitval van de werknemer optreedt. Trainen onder begeleiding van gekwalificeerd personeel in het trainingscentrum van Medisch Centrum Octa behoort tevens tot de mogelijkheden. Deze training wordt gegeven in zeer kleine groepen. Indien nodig kan een aantal sessies met een eigen personal trainer worden ingelast. Door regelmatige controle (1 of 2 maal per jaar) wordt het genezingsproces gevolgd en kan er direct worden ingegrepen, voordat de klachten zich opnieuw manifesteren.

David van Deinse

Indicatie voor Orthomanuele behandeling

Een aantal voorbeelden:

(Gecompliceerde) bekkenscheefstanden. (o.a. rondom zwangerschappen ‘bekkeninstabiliteit’, na ongelukken)

Lage rugklachten, met of zonder uitstraling in de benen. (Synoniem: spit / lumbago / ischias). Diverse stadia van herniaprocessen. (geldt eveneens voor de nek).

Nekklachten, diverse soorten hoofdpijn waaronder migraine.

Whiplash, na een ongeval. (‘het hoge neksyndroom’).

Schouderklachten, klachten tussen de schouderbladen en/of de ribben, borstbeen.

Sportblessures.

Voet-, enkel-, knie-, heup-, pols-, klachten. (zoals o.a. bij sportblessures wordt gezien).

Carpaaltunnelsyndroom. (in sommige stadia).

Huilbaby’s ( ‘kiss-syndroom’).

Kaakgewrichtproblemen, oorsuizen, aangezichtspijn.

Onbegrepen interne klachten zoals druk op de borst, maagklachten, onverklaarbare vermoeidheid.

Eigenaar John Jansen

Jansen Bouwservice

Nuchtere bouwer met oog voor detail

Voor verbouwingen, renovaties en woningverfraaiing doen mensen uit het Rivierengebied al jaren een beroep op het vakmanschap van Jansen Bouwservice uit Eck en Wiel. Eigenaar John Jansen is een nuchtere bouwer met oog voor detail en vormgeving. Daarnaast wordt hij gewaardeerd om zijn no-nonsense mentaliteit. “We leveren gewoon goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.”

John Jansen noemt zichzelf gewoon de dorpsaannemer voor de regio. “Wij zien gewoon in elke opdracht een nieuwe uitdaging, of het nu een complete verbouwing is of om een kleine renovatie. Elk project krijgt dezelfde aandacht en wordt even zorgvuldig uitgevoerd. We laten tenslotte onze handtekening achter in iemands huis, dus het resultaat moet gewoon goed zijn.” Kleinschalig (ver)bouwen is voor John een bewuste keuze. “Grote nieuwbouwprojecten waar hele wijken binnen zo kort mogelijke tijd uit de grond gestampt worden, laat ik graag aan me voorbij gaan. Wij richten ons op een ander segment, waarbij een duurzame relatie met de klant belangrijk is. Bij ons telt kwaliteit. Vrijwel al onze opdrachten komen binnen via mond tot mond reclame. Tevreden opdrachtgevers zijn uiteindelijk je beste visitekaartje. Daar investeren we dus graag in.”

Eigen werkplaats

Nadat John in 1999 zijn eigen bouwbedrijf startte, wisten klanten hem al snel te vinden voor nieuw- en verbouw, renovatie en onderhoudswerkzaamheden. Momenteel voert hij met twee vaste medewerkers en een leerling in de hele regio opdrachten uit. “Veel van mijn particuliere klanten zijn zelf ook zelfstandig ondernemer”, valt hem op. “Mensen die net als ik veel tijd in hun bedrijf steken; bij verbouwingen en renovaties willen ze zich niet om elk detail zorgen hoeven maken. Ik neem dan graag het gehele traject van a tot z voor mijn rekening.” Ook John’s vrouw heeft haar eigen bedrijf: zij runt vanuit Eck en Wiel een koel- en sorteerbedrijf voor peren; bij haar onderneming zijn inmiddels vijftien medewerkers actief. Rondom het woonhuis van de familie Jansen is de bedrijvigheid dan ook altijd groot. De werkplaats in de loods achter het huis is ingericht voor kleine machinale houtbewerking. “Verder houden we onze bedrijfskosten bewust laag”, licht John toe. “We werken niet vanuit een duur kantoorpand, dus onze overheadkosten zijn beheersbaar.”

Elke opdracht is anders

Vanwege zijn allround vakmanschap wordt John ingeschakeld bij uiteenlopende klussen. “De ene week bouwen we een luxe veldschuur met ouderwetse dakpannen en koperen vensterbanken, de week erna repareer ik authentieke daklijsten. Recent hebben we een kantoorpand omgebouwd tot een garage voor klassieke auto’s, maar ik heb ook net vergunningen aangevraagd om een kademuur van ruim 35 meter lengte te plaatsen in een achtertuin die aan een gracht grenst. Bij dit project hebben we ook moderne vlonders, een groot terras en een zwembad in de tuin geïntegreerd. Elke klant is anders, dus elke opdracht ook. Aan ons de taak om ons bij iedere opdracht opnieuw te bewijzen.”

Jansen Bouwservice

Rijnstraat 2a, 4024 BW Eck en Wiel

T. 0344-694016, F. 0344-693992

mail@jansenbouwservice.nl

www.jansenbouwservice.nl

Elk project krijgt dezelfde aandacht bij Jansen Bouwservice

MBA en Managementopleidingen in Buren Business School Nederland biedt onderwijs op maat

In 2011 bereikte Business School Nederland (BSN) een bijzondere mijlpaal: de duizendste Nederlandse MBA student rondde met succes zijn studie af. Het gerenommeerde opleidingsinstituut is gevestigd in De Raadskamer, het voormalige gemeentehuis van Buren. Behalve in ons land worden ook studenten vanuit buitenlandse vestigingen opgeleid. Business School Nederland biedt kwaliteitsonderwijs op maat voor de manager van de toekomst.

Het onderkomen van Business School Nederland (BSN) valt in de smalle straatjes van het historische stadje Buren meteen op: achter de karakteristieke gevel van het voormalige gemeentehuis beschikt het opleidingsinstituut over modern geoutilleerde studiezalen en een centraal gelegen binnentuin met een prachtige lichtinval. Het pand De Raadskamer is met gevoel voor stijl en detail ingericht en biedt uitstekende faciliteiten voor studiebijeenkomsten, vergaderingen en seminars. “Een plek om te koesteren”, vindt directeur Marcel Schürmann . “Sinds de oprichting in 1988 is BSN de afgelopen decennia uitgegroeid tot een professioneel opleidingscentrum met allure, waar kwaliteit en onderwijs op maat centraal staan. Niet voor niets staan we al zes jaar op de eerste plaats in de MBA-monitor van Intermediair op inhoudelijk gebied.”

Action Learning als

leerfilosofie

De leermethodiek Action Learning is de basis van alle opleidingprogramma’s van Business School Nederland: leren vanuit praktijkvraagstukken en een hoge mate van praktische toepasbaarheid van de aangeboden theorie staan hierbij centraal. “We leiden mensen op tot managers van de toekomst”, stelt Schürmann. “In een snel veranderende samenleving is het belangrijk om mee te groeien met nieuwe ontwikkelingen; dit geldt ook voor de organisatie waarbij je werkt. Als manager is het nuttig en noodzakelijk om kennis niet alleen op te slaan, maar vooral om deze op de juiste manier te kunnen toepassen. Inzicht in samenhang tussen zaken vergroot zowel het gezag als de empathie van een leidinggevende. Er wordt nog te vaak intuïtief gehandeld; bij BSN leren we mensen na te denken en hun eigen kracht in te zetten; voor onze docenten en medewerkers een uitdaging om dergelijke boeiende processen te stimuleren.”

Maatschappelijk

Verantwoord Ondernemen

Ook in het buitenland is Business School Nederland actief. “Vanuit de gedachte om Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ook te integreren in ons onderwijs, worden er in diverse landen scholingsprogramma’s aangeboden, die voldoen aan de Nederlandse maatstaven, maar die wel volgens lokale tarieven worden geregeld. Er is een Foundation opgericht die speciaal actief is om getalenteerde mensen een kans te geven zich te scholen.” Om te zorgen dat het diploma volgens Nederlandse maatstaven rechtsgeldig is, verblijven buitenlandse studenten een week in ons land. Schürmann: “Dat levert kleurrijke taferelen op: soms lopen er ineens tientallen donkergekleurde studenten door Buren, met oranje mutsen op tegen de kou.”

De toekomst van BSN ziet directeur Schürmann positief tegemoet. “Meer vrouwelijke studenten binnenhalen, staat hoog op de agenda. Daarnaast wordt multimedia steeds belangrijker om kennis en ervaring te delen. Op maat gesneden onderwijs zal in de toekomst steeds belangrijker worden; klassikaal kennis instampen is allang verleden tijd.”

Business School Nederland

De Raadskamer, Herenstraat 25

4116 BK Buren, T. 0344-579030

www.bsn.eu

Marcel Schürman, directeur BSN

De Stamschuur

Het Wapen van Lienden

Verlengstuk van

de huiskamer

Het Wapen van Lienden is het stamcafé voor veel Liendenaren. Zo zijn hier diverse plaatselijke verenigingen gehuisvest en heeft het café veel vaste gasten die na hun werk even het laatste nieuws met elkaar doornemen aan de bar. Inmiddels weten ook veel mensen van buiten Lienden de sfeervolle locatie te vinden. Voor een bruiloft, een zakelijke bespreking of voor een lekker hapje eten. ‘Wij zijn een verlengstuk van de huiskamer’.

Het monumentale pand is meer dan honderd jaar oud, evenals de twee platanen die de entree sieren. Het Wapen van Lienden heeft een sfeervolle veranda en biedt verschillende ruimtes: een eetcafé, de Stamzaal, de Stamschuur, de Lange Kamer en de Stamkamer. De Stamzaal is geschikt voor gezelschappen tot en met 125 personen, de Stamschuur tot maximaal 100 personen, de Lange Kamer voor maximaal 30 personen en de Stamkamer voor maximaal 12 personen.

Volgens Tries van Blijderveen, die samen met zijn partner Linda van Doorn, Het Wapen van Lienden sinds 1995 runt, leent de locatie zich dan ook voor diverse activiteiten. “Van formeel tot informeel”, benadrukt hij. “Hierbij kun je denken aan vergaderingen en bedrijfsfeesten, maar ook aan een kraamfeest, bruiloft of een koffietafel na een begrafenis.”

Zakelijke markt

Voor de zakelijke markt zijn de ruimtes van alle gemakken voorzien. “Wij hebben draadloos internet, een goede geluidsinstallatie en een flipoverscherm. Bovendien kan hier makkelijk het zakelijke met het aangename gecombineerd worden. Na de vergadering kunnen mensen gezamenlijk borrelen of een hapje eten in ons eetcafé.”

“Bij ons is er keuze uit diverse buffetten, maar er kunnen ook bijvoorbeeld complete lunches en diners verzorgd worden”, vervolgt Tries van Blijderveen. “Alles wordt door onszelf vers bereid, waardoor de kwaliteit die we bieden heel hoog is.”

Ook aan de gerechten op de kaart wordt veel aandacht besteed. “Hierbij geldt wederom dat alles vers bereid wordt. Bovendien bieden wij een gevarieerde kaart waarop bijvoorbeeld een slibtong staat, maar ook een biefstuk van de haas en dat allemaal voor hele toegankelijke prijzen.”

Themafeesten

In de weekenden worden er regelmatig themafeesten georganiseerd door Tries van Blijderveen en Linda van Doorn. “De thema’s zijn heel divers. Wij vinden het belangrijk dat iedereen het hier naar zijn zin heeft en willen een verlengstuk van de huiskamer zijn.”

Het Wapen van Lienden

Dr. van Noortstraat 2, 4033 AA Lienden

T. 0344-601655, F. 0344-600735

info@wapenvanlienden.nl

www.wapenvanlienden.nl

Het café

De Stamzaal

delen:

Rivierenland Business nummer 1 2015

» LIC
Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 5 2024
 
Rivierenland Business nummer 4 2024
 
Rivierenland Business nummer 3 2024
 
Rivierenland Business nummer 2 2024
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by