Culekamp, Landgoedwinkel De

Magazines | Rivierenland Business nummer 1 2015

Landwinkel De Culekamp gaat het web op

INGEN – Landwinkel De Culekamp opende anderhalf jaar geleden haar deuren in Ingen. Inmiddels is de ‘lekkerste winkel van de regio’ een populair adres geworden voor ambachtelijke levensmiddelen en lekkernijen. Om ook klanten van ver te bedienen, opent de landwinkel binnenkort een webwinkel. “Maar het blijft natuurlijk het gezelligste om langs te komen in de winkel.”

Sandra van Sijll bemerkte een aantal jaren geleden dat er behalve een buurtsuper niet zo bijster veel te winkelen was in haar woonplaats. En dat is ook niet zo gek, want Ingen is een landelijk en klein plaatsje in de Betuwe. Van Sijll maakte van de nood een deugd en opende in 2009 een landwinkel, waar de ambachtelijkheid aan alle kanten afdruipt.

“Het is een prachtige winkel geworden met een natuurlijk, houten interieur. Er zit zelfs nog een beetje schors op de toonbank”, lacht Van Sijll. Inmiddels is De Culekamp een begrip geworden in de regio. Het assortiment van de landwinkel is breed. Van brooddippers en desertsauzen, tot cakemixen en boerenkaas. “Er is voor elk wat wils. Je kunt hier terecht met je lekkere trek, voor bijvoorbeeld een reep ambachtelijke chocolade. Maar sommige klanten doen bij ons ook hun dagelijkse boodschappen.”

Bij het haardvuur

De Culekamp staat bekend om de rijk gevulde manden die Van Sijll thematisch heeft samengesteld onder noemers als ‘Puur genieten’ of ‘Biologisch’. “Ben je op zoek naar lekkernijen voor een gezellige avond bij het haardvuur, dan is de Avondmand heel geschikt. Daarin vindt je een heerlijk kaasje, wat nootjes, een fles biologische wijn en ander lekkers voor een sfeervolle avond.”

Maar bij De Culekamp kun je ook in een gezonde bui je hart ophalen. “We hebben heerlijke groente- en fruitmanden, of varianten met zelfgemaakte jam en boerenzuivelproducten.” Van Sijll koopt haar producten als het even kan lokaal in. “Om het dorp overeind te houden, maar ook omdat de kwaliteit gewoon top is.” Niet alle producten zijn overigens biologisch, vertelt de winkelier. “Iedereen kan hier terecht. Ook als je niet altijd biologisch wilt inkopen.”

En binnenkort is het gevarieerde aanbod van De Culekamp dus ook op internet te vinden. “De meeste producten zijn te vinden in de webshop”, zegt Van Sijll. “Maar we bieden ook de manden aan op het web.” Vermoedelijk gaat de webshop in de zomer online. Makkelijk en snel om een passend leuk kado door het hele land te laten bezorgen.

Hoewel de zomer feitelijk nog moet beginnen, bereidt De Culekamp zich ondertussen alvast weer voor op de kerstdagen. “Ja, daar zijn we noodgedwongen weer vroeg mee.” Heel gek is dat ook niet, want vorig jaar werd De Culekamp bedolven onder de aanvragen voor kerstpakketten en andere kerstgerelateerde geschenken. “Je kunt in de winkel als werkgever je kerstpakket zelf samenstellen, en dat spreekt veel mensen aan”, zegt Van Sijll.

Voorlopig is de winter nog even ver weg. Maar niet getreurd, op het sfeervolle terras bij De Culekamp is het juist in de zomer goed toeven. Midden tussen het Betuwse natuurschoon voel je de adem van de fruitbomen in je nek. “Een uitgelezen mogelijkheid om met een verfrissende smoothie en een stuk aardbeiencake eens even volledig tot rust te komen”, zegt Van Sijll. “De deuren staan open.”

Culekampseweg 1 • 4031 JG Ingen

T 0344-689950 • info@vansijllfruit.nl

www.vansijllfruit.nl

Boomkwekerij J.D. van de Bijl in Lienden

Bijna tweehonderd boomsoorten

vanuit Lienden heel Europa door

Puur vakmanschap, passie voor bomen en een bloeiende handelsgeest kenmerken al jarenlang de werkwijze van J.D. van de Bijl. Met vijfenzeventig hectare kwekerij behoort het bloeiende familiebedrijf tot de grootste kwekerijen in het laanboomcentrum Opheusden. Het bedrijf is gevestigd in Lienden, op de vruchtbare rivierkleigrond tussen de Rijn en de Waal.

De boomkwekerij van J.D. van de Bijl trekt langs de Provincialeweg in Lienden al van verre de aandacht: langgerekte rijen met laanbomen staan keurig in het gelid aan beide kanten van de weg. “Ruim zestig procent van onze kwekerij bevindt zich voor en achter het huis”, vertelt Jan van de Bijl even later in het kantoor van het familiebedrijf. “Dat is ook onze kracht; we zijn dag en nacht bij de kweek betrokken en kunnen snel anticiperen als klanten een beroep op ons doen.” Jan is verantwoordelijk voor de verkoop en logistiek van de laanboomkwekerij. Als kleinzoon van de oprichter Jan Dirk van de Bijl is hij één van de negen familieleden die actief is binnen het bedrijf. “In 1955 legde mijn grootvader de basis van de huidige kwekerij- en handelsonderneming. Momenteel staan mijn vader Marten en zijn broer Marius aan het roer; generatie op generatie is de specifieke kennis over het kweken van bomen doorgegeven. Ook op andere vlakken is het een voordeel dat we elkaar als familie door en door kennen. Wij hebben altijd aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen en iedereen weet exact waar de ander mee bezig is.”

Export door heel Europa

Sinds de oprichting van de kwekerij is er veel veranderd. Veertig jaar geleden verhuisde het familiebedrijf van Kesteren naar Lienden; langzamerhand werd de verkoop van fruit en vee afgestoten, zodat de onderneming zich volledig kon toeleggen op het kweken van bomen. Nu beschikt het bedrijf over vijfenzeventig hectare grond waarop bijna tweehonderd verschillende soorten bomen met de grootste zorg worden gekweekt. Bij Van de Bijl zijn momenteel achttien medewerkers actief.

In de begintijd waren het vooral lokale afnemers die bomen kochten, tegenwoordig doen grote kwekerijen, handelsondernemingen en andere grote afnemers dagelijks een beroep op Van de Bijl. “Maar liefst 95 procent wordt geëxporteerd naar landen door heel Europa”, legt Jan uit. “We leveren zowel aan Scandinavische landen als aan het Mediterrane gebied. Door het brede scala aan boomsoorten leveren wij zowel aan landen met een koud klimaat als aan landen met een warm klimaat.” Groeiende exportmarkten zijn Frankrijk en Oostbloklanden.

Groen maakt gelukkig

Uit onderzoek is gebleken dat een groene omgeving mensen gelukkiger maakt. Niet alleen zijn mensen die in een groen gebied wonen gezonder, ze hebben ook minder last van stress, ze zijn productiever en kunnen zich beter concentreren. Voor kinderen in een stedelijk gebied zijn groene buitenspeelplaatsen dan ook een must. Daarnaast bleek dat een groene omgeving waardeverhogend is voor woningen.

Kwaliteit door

vakmanschap

De hoogwaardige kwaliteit van de laan- en sierbomen van de kweker uit Lienden zijn het resultaat van vakmanschap en samenwerking. Specifieke kennis over het ambacht wordt doorgegeven van vader op zoon. “Uiteraard is een deel van het werk in de loop der jaren verder gemechaniseerd”, legt Jan uit. “Om efficiënt te kunnen werken en de fysieke belasting te beperken, is een deel van het werk mechanisch geworden. Maar de kwaliteit van de bomen wordt uiteindelijk bepaald door vakkennis: een goede kweker heeft oog voor het totale welzijn van een boom en verstaat de kunst van het snoeien. Zo ontstaan de rechte stammen met een perfecte kroonaanzet en een mooi ontwikkelde kroon. Een fijn vertakt wortelgestel zorgt ervoor dat de bomen zich gezond en sterk ontwikkelen.” Betuwse grond leent zich uitstekend voor het kweken van bomen, weet Jan. “De optimale, vruchtbare kleigrond is niet te zwaar en houdt voldoende vocht vast. Alleen verse aanplant moet bij extreme droogte beregend worden. Het kweken van bomen is een arbeidsintensief proces. Iets dat nu geplant wordt, is pas minimaal over vijf jaar leverbaar.”

Onderscheidend

assortiment

De boomkwekerij uit Lienden onderscheidt zich door een breed en interessant assortiment laan- en sierbomen. “Het vernieuwt zich nog steeds”, weet Jan van de Bijl. “Vroeger werden hoofdzakelijk esdoorns, platanen, eiken, populieren en wilgen gekweekt; nog altijd zijn dit gangbare soorten. Maar tegenwoordig is het assortiment enorm uitgebreid met nieuwe boomsoorten, onder andere uit Amerika. De amberboom en de Japanse noot zijn bijzonder, evenals de meerstammige solitairen die wij kweken. Deze bomen hebben meer volume, maar toch een transparante uitstraling.”

Van de Bijl onderscheidt zich ook door snelle levering. “In principe geldt bij ons dat bomen binnen 48 uur geleverd worden. Klanten die voor twaalf uur bestellen, krijgen hun levering de volgende dag binnen. Ons team bestaat uit zeer betrokken medewerkers die alle leveringen met de grootste zorg afhandelen. Doordat het grootste gedeelte van de kwekerij zich rondom het woonhuis concentreert, kunnen we ’s avonds ook zorg aan de bomen besteden. Bomen kweken is geen baan, voor ons is het een manier van leven.”

Boomkwekerij J.D. van de Bijl

Provincialeweg 1a, 4033 BP Lienden

T 0488-481580, F 0488-482759

info@jdvandebijl.nl

www.jdvandebijl.nl

J.D van de Bijl wordt gerund door een grote groep enthousiaste mensen

De boomkwekerij van J.D. van de Bijl trekt langs de Provincialeweg in Lienden al van verre de aandacht: langgerekte rijen met laanbomen staan keurig in het gelid aan beide kanten van de weg. “Ruim zestig procent van onze kwekerij bevindt zich voor en achter het huis”, vertelt Jan van de Bijl even later in het kantoor van het familiebedrijf. “Dat is ook onze kracht; we zijn dag en nacht bij de kweek betrokken en kunnen snel anticiperen als klanten een beroep op ons doen.” Jan is verantwoordelijk voor de verkoop en logistiek van de laanboomkwekerij. Als kleinzoon van de oprichter Jan Dirk van de Bijl is hij één van de negen familieleden die actief is binnen het bedrijf. “In 1955 legde mijn grootvader de basis van de huidige kwekerij- en handelsonderneming. Momenteel staan mijn vader Marten en zijn broer Marius aan het roer; generatie op generatie is de specifieke kennis over het kweken van bomen doorgegeven. Ook op andere vlakken is het een voordeel dat we elkaar als familie door en door kennen. Wij hebben altijd aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen en iedereen weet exact waar de ander mee bezig is.”

Export door heel Europa

Sinds de oprichting van de kwekerij is er veel veranderd. Veertig jaar geleden verhuisde het familiebedrijf van Kesteren naar Lienden; langzamerhand werd de verkoop van fruit en vee afgestoten, zodat de onderneming zich volledig kon toeleggen op het kweken van bomen. Nu beschikt het bedrijf over vijfenzeventig hectare grond waarop bijna tweehonderd verschillende soorten bomen met de grootste zorg worden gekweekt. Bij Van de Bijl zijn momenteel achttien medewerkers actief.

In de begintijd waren het vooral lokale afnemers die bomen kochten, tegenwoordig doen grote kwekerijen, handelsondernemingen en andere grote afnemers dagelijks een beroep op Van de Bijl. “Maar liefst 95 procent wordt geëxporteerd naar landen door heel Europa”, legt Jan uit. “We leveren zowel aan Scandinavische landen als aan het Mediterrane gebied. Door het brede scala aan boomsoorten leveren wij zowel aan landen met een koud klimaat als aan landen met een warm klimaat.” Groeiende exportmarkten zijn Frankrijk en Oostbloklanden.

Groen maakt gelukkig

Uit onderzoek is gebleken dat een groene omgeving mensen gelukkiger maakt. Niet alleen zijn mensen die in een groen gebied wonen gezonder, ze hebben ook minder last van stress, ze zijn productiever en kunnen zich beter concentreren. Voor kinderen in een stedelijk gebied zijn groene buitenspeelplaatsen dan ook een must. Daarnaast bleek dat een groene omgeving waardeverhogend is voor woningen.

Kwaliteit door

vakmanschap

De hoogwaardige kwaliteit van de laan- en sierbomen van de kweker uit Lienden zijn het resultaat van vakmanschap en samenwerking. Specifieke kennis over het ambacht wordt doorgegeven van vader op zoon. “Uiteraard is een deel van het werk in de loop der jaren verder gemechaniseerd”, legt Jan uit. “Om efficiënt te kunnen werken en de fysieke belasting te beperken, is een deel van het werk mechanisch geworden. Maar de kwaliteit van de bomen wordt uiteindelijk bepaald door vakkennis: een goede kweker heeft oog voor het totale welzijn van een boom en verstaat de kunst van het snoeien. Zo ontstaan de rechte stammen met een perfecte kroonaanzet en een mooi ontwikkelde kroon. Een fijn vertakt wortelgestel zorgt ervoor dat de bomen zich gezond en sterk ontwikkelen.” Betuwse grond leent zich uitstekend voor het kweken van bomen, weet Jan. “De optimale, vruchtbare kleigrond is niet te zwaar en houdt voldoende vocht vast. Alleen verse aanplant moet bij extreme droogte beregend worden. Het kweken van bomen is een arbeidsintensief proces. Iets dat nu geplant wordt, is pas minimaal over vijf jaar leverbaar.”

Onderscheidend

assortiment

De boomkwekerij uit Lienden onderscheidt zich door een breed en interessant assortiment laan- en sierbomen. “Het vernieuwt zich nog steeds”, weet Jan van de Bijl. “Vroeger werden hoofdzakelijk esdoorns, platanen, eiken, populieren en wilgen gekweekt; nog altijd zijn dit gangbare soorten. Maar tegenwoordig is het assortiment enorm uitgebreid met nieuwe boomsoorten, onder andere uit Amerika. De amberboom en de Japanse noot zijn bijzonder, evenals de meerstammige solitairen die wij kweken. Deze bomen hebben meer volume, maar toch een transparante uitstraling.”

Van de Bijl onderscheidt zich ook door snelle levering. “In principe geldt bij ons dat bomen binnen 48 uur geleverd worden. Klanten die voor twaalf uur bestellen, krijgen hun levering de volgende dag binnen. Ons team bestaat uit zeer betrokken medewerkers die alle leveringen met de grootste zorg afhandelen. Doordat het grootste gedeelte van de kwekerij zich rondom het woonhuis concentreert, kunnen we ’s avonds ook zorg aan de bomen besteden. Bomen kweken is geen baan, voor ons is het een manier van leven.”

Boomkwekerij J.D. van de Bijl

Provincialeweg 1a, 4033 BP Lienden

T 0488-481580, F 0488-482759

info@jdvandebijl.nl

www.jdvandebijl.nl

J.D. van de Bijl biedt bijna tweehonderd boomsoorten

De vraag naar meerstammige bomen neemt toe

Op de foto Ans Looijé, manager Zakelijke Relaties (l) en Adrie van Rooijen, manager Food & Agri (r). Op de achtergrond een aantal specialisten van Rabobank West Betuwe die u van dienst zijn.

Rabobank West Betuwe

‘In elke fase van het

ondernemerschap bieden wij ondersteuning’

Rabobank West Betuwe is voor de ondernemer in de regio een deskundige zakenpartner. Of het nu gaat om betalen, verzekeren of een financiële maatwerkoplossing, de ervaren accountmanagers van Rabobank West Betuwe zijn de perfecte partner in business.

Rabobank West Betuwe is er voor alle

bedrijven. Van een eenmanszaak tot grootfiliaalbedrijf en van ondernemingen uit de logistiek of dienstverlening tot de agrarische sector. “Wij willen de klant zoveel mogelijk uit handen nemen, zowel zakelijk als privé”, aldus Ans Looijé, manager Zakelijke Relaties van Rabobank West Betuwe. “Iedere ondernemer kan daarom rekenen op ondersteuning van een compleet team van deskundigen. Onze accountmanagers zijn een spin in het web en kunnen waar nodig diverse specialisten inzetten. In elke fase van het ondernemer-schap. Wij gaan voor de lange termijn relatie.”

Betrokken

Betrokkenheid is een term die de bank typeert. “Onze betrokkenheid bij de samenleving is groot”, vervolgt Ans. “Maatschappelijk Verantwoord Onder-nemen (MVO) is een integraal onderdeel van onze manier van denken en doen. Het is verankerd in ons beleid. Die betrok-kenheid is bijvoorbeeld terug te zien in projecten die wij ondersteunen. Daarnaast proberen we de ondernemer te laten zien dat MVO geen last is, maar een kans! Dat het juist een onderscheidende factor kan zijn van een bedrijf.”

De betrokkenheid is bovendien wederzijds. Rabobank West Betuwe is een coöperatie en heeft geen aandeelhouders, maar leden. “Onze leden oefenen invloed en zeggenschap uit op ons beleid via onder andere de actieve ledenraad. Zij inspireren en ondersteunen ons met ideeën en initia-tieven die ervoor zorgen dat wij goed kunnen blijven inspelen op wat er binnen de samenleving leeft.”

Food & Agri

“De agrarische sector is een dynamische bedrijfstak”, vertelt Adrie van Rooijen, manager Food & Agri van Rabobank West Betuwe. “Voor een optimale dienst-verlening aan de agrarische klanten in onder andere de melkveehouderij, fruit-

en tuinbouwsector heeft onze bank een specifiek Food & Agri-team. Onze specialisten treden op als sparringpartners voor de ondernemers en klankborden over ontwikkelingen, visie en strategie. Zo zijn wij ook participant in het Fruitpact en Laanboompact, waarmee we samen streven de vitaliteit en de economische, sociale en ecologische duurzaamheid van de fruit- en laanboomsector in Rivierenland te verbeteren. Daarnaast organiseren we regelmatig speciale bijeenkomsten voor de Food & Agri sector. In maart vond bijvoorbeeld het seminar ‘Melkveehouderij tot 2015 en hoe ondernemen na 2015’ plaats, dat door zo’n 180 genodigden werd bezocht. Hierin kwam onder andere de afschaffing van het melkquotum in 2015 aan bod. Ook organiseren wij cursussen met als thema’s financieren, ondernemerschap en bedrijfsopvolging.”

Rabobank kennisbank

Ook voor andere sectoren vindt de Rabobank het belangrijk om in te spelen

op actuele ontwikkelingen. “De vele veranderingen en onzekerheden waar de zorgsector mee te maken heeft, waren voor Rabobank Nederland aanleiding om samen met adviesbureau BeBright een project

te starten over de toekomst van de

Nederlandse gezondheidszorg”, verklaart Ans Looijé. “Dit project heeft als naam ‘Diagnose 2025’ meegekregen. Meer dan honderd experts uit de sector hebben een bijdrage aan dit project geleverd. De resultaten hiervan zijn gebundeld in het boek ‘Diagnose 2025; over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg.”

Naast allerlei informatieve bijeenkomsten wil Rabobank West Betuwe ook de onder-nemer ondersteunen in het opbouwen van een netwerk. “Regelmatig houden wij netwerkbijeenkomsten, bijvoorbeeld het Ondernemerscafé voor de startende

ondernemer. Hiermee bieden wij een ontmoetingsplek waar starters ervaringen kunnen delen, een netwerk kunnen opbouwen en waar ervaringsdeskundigen hun verhaal vertellen. Een krachtig netwerk is voor starters van onschatbare waarde, daarom willen wij ook hier ons steentje aan bijdragen.”

Wilt ook u profiteren van de dienstverlening van

Rabobank West Betuwe? Maak vandaag nog een

afspraak voor een vrijblijvend

adviesgesprek.

Kijk voor meer informatie op

www.rabobankwestbetuwe.nl of bel (0344) 62 96 00.

Astecom Business Software Automatisering van

administratieve processen

Bij de ontwikkeling en implementatie van gespecialiseerde business software zijn behalve functionaliteit ook transparantie, efficiency en flexibiliteit belangrijke uitgangspunten. Daarnaast is veel inzicht vereist om complexe bedrijfsprocessen op een heldere wijze inzichtelijk te maken. Astecom Business Software is producent van maatwerk software voor dienstverlening, handel en logistiek. Vanuit de centraal gelegen vestiging in Buren voorziet het gespecialiseerde bedrijf de meest uiteenlopende branches van een volledig geïntegreerd automatiseringssysteem dat oplossingen biedt voor de administratieve processen waar bedrijven dagelijks mee te maken hebben.

Een gedegen en betrouwbaar automatiseringssysteem ondersteunt niet alleen dagelijkse werkprocessen, maar biedt tevens ruimte voor groei en ontwikkeling. Ook analyses voor het optimaliseren van voorraadbeheer, marketing en klantrelaties zijn onmisbaar in een sterk concurrerende markt. Als producent van maatwerk software stelt Astecom Business Software zich tot doel bedrijfsprocessen zo efficiënt en gebruikersvriendelijk mogelijk te automatiseren. Het grote voordeel van software op maat is dat de software volledig kan worden afgestemd op bestaande processen en waar dat wenselijk is, eenvoudig kan worden aangepast, verbeterd en uitgebreid. In combinatie met maatwerk websites biedt Astecom een totaalconcept voor zowel back office als internetapplicaties.

Bewust geen

standaardapplicaties

Een maatwerkapplicatie heeft grote voordelen boven standaardapplicaties, stelt Aris Wallet. Hij is als analist en projectleider bij Astecom Business Software dagelijks betrokken bij de ontwikkeling en implementatie van branchespecifieke automatiseringssystemen. “Onze pakketten zijn eenvoudig aan te passen en kunnen probleemloos en snel verder worden uitgerold. Bij standaardapplicaties is het niet of nauwelijks mogelijk om aanpassingen te realiseren met het gevolg dat er binnen een organisatie meerdere systemen worden gebruikt met alle gevolgen van inconsistentie en redundantie van gegevens. Wij nemen de bedrijfsspecifieke kenmerken juist als uitgangspunt; in tegenstelling tot softwaresystemen met standaardapplicaties leveren wij exact datgene waar een onderneming of instelling behoefte aan heeft. Maatwerk met gebruikersgemak en ruimte voor verdere uitbreiding is ook betaalbaar. Een veel voorkomende misvatting is dat standaardapplicaties goedkoper en sneller implementeerbaar zijn. Bovendien biedt branchespecifieke maatwerksoftware snel rendement: met dezelfde (of kleinere) bezetting wordt vaak binnen afzienbare tijd meer omzet gegenereerd omdat intern alle softwareapplicaties naadloos op elkaar zijn afgestemd.”

Gespecialiseerde

kennis en kunde

Inmiddels maken de meest uiteenlopende bedrijven gebruik van de maatwerk applicaties van Astecom. “Groothandels, zorgcentra, infrastructuur en meldkamers, maar ook opleidingscentra en nabestaandenzorg doen een beroep op onze kennis en kunde”, licht Aris Wallet toe. “Wij investeren graag in een duurzame relatie met onze klanten. Door bezoek op locatie, ondersteuning bij de implementatie en begeleiding van medewerkers bij de ingebruikname van het nieuwe systeem. Uiteraard bieden we bij eventuele problemen en knelpunten snel een oplossing zodat bedrijven operationeel blijven. De uitgebalanceerde personeelssamenstelling garandeert een goede mix tussen kennis van de laatste programmeertechnieken en een ruime ervaring met bedrijfskundige processen.

Detachering van softwarespecialisten

Astecom Business Software detacheert vanuit Buren softwarespecialisten die met hun specifieke kennis van dienst kunnen zijn als tijdelijke ondersteuning bij ICT afdelingen. “We beschikken over hoog opgeleide programmeurs en analisten die uitstekend op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen op softwaregebied. Om te kunnen blijven concurreren, moeten bedrijven snel kunnen schakelen. Astecom biedt daarbij graag de helpende hand.”

Het digitale tijdperk heeft de afgelopen jaren in het bedrijfsleven geleid tot een totaal nieuwe vorm van presentatie en communicatie. Zowel kleine als grote ondernemingen kunnen dankzij de mogelijkheden van internet hun producten en diensten snel en efficiënt onder de aandacht brengen. Een professionele website is hierbij onmisbaar; het is dé manier om onderscheidend te zijn en het heeft een ondersteunend effect op de verkoopactiviteiten. Astecom Websites heeft zich gespecialiseerd in het ontwikkelen van webapplicaties voor de zakelijke markt en levert diensten als webdesign, webhosting, domeinregistratie en zoekmachine optimalisatie.

Astecom Websites is evenals Astecom Business Software gevestigd aan de Lange Hofstedestraat 14b in Buren. Dankzij de synergie tussen beide softwarespecialisten kan een totaalconcept worden geboden, afgestemd op de individuele wensen van de klant. Ruben Mijwaart is bij Astecom Websites verantwoordelijk voor webontwikkeling en sales. “Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft een goede website”, stelt hij. “Dat is niet afhankelijk van omvang en omzet: wil je anno 2011 op zakelijk gebied iets betekenen, dan is een professionele website cruciaal. Het is niet alleen een goede manier om producten en diensten onder de aandacht te brengen, het biedt bedrijven ook de gelegenheid om zich te onderscheiden van de concurrent.”

De klantenkring van Astecom Websites is zeer divers: van groothandels met webshop tot kleinere winkels en regionale evenementen. “Het MKB raakt steeds meer doordrongen van het belang van een goed te onderhouden website”, weet Ruben Mijwaart. “Een professionele site moet een uitstraling hebben passend bij het bedrijf, met relevante informatie die snel te vinden is. Daarnaast is het belangrijk dat de website goed vindbaar is op zoekmachines.”

Asteria CMS:

snel en eenvoudig

Omdat de meeste Content Management Systemen (CMS) niet zo gebruiksvriendelijk zijn heeft Astecom Websites geïnvesteerd in een eigen CMS: Asteria CMS. “Dit systeem bevat de functionaliteiten van een ‘volwassen’ CMS, maar onderscheidt zich door gebruiksvriendelijkheid en zoekmachine optimalisatie. Websites die draaien op Asteria CMS zijn geoptimaliseerd voor indexatie door de zoekmachines. Ook bevat het systeem alle functionaliteiten die nodig zijn voor het uitvoeren van uitgebreide zoekmachine optimalisatie (SEO). Goed en snel vindbaar zijn is cruciaal; elk bedrijf wil natuurlijk dat zoveel mogelijk klanten uit zijn doelgroep op zijn site terecht komen.” Ook bestaande websites kunnen draaien via Asteria CMS. Een website die wordt beheerd met Asteria CMS is gemakkelijk zelf te onderhouden. Pagina’s toevoegen, onderhouden of verwijderen, een contactpagina maken of foto’s toevoegen is eenvoudig en snel te realiseren. Ook maakt Asteria optimaal gebruik van social media met de integratie van Twitter en Facebook. Asteria is meer dan een CMS, alle websites gebruiken dezelfde software. Ruben Mijwaart: “Voordeel is dat er niet meer geprogrammeerd hoeft te worden, want de software is er al. Daarom kan er snel, efficiënt en goedkoop gewerkt worden.

Uitbreiding in de toekomst

De ontwikkeling van het Asteria CMS gaan onverminderd door. Voor doelgroepen met specifieke wensen worden modules geschreven die herbruikbaar zijn waardoor de kosten laag blijven.

Astecom Websites

Bedrijven met visie kiezen voor een professionele website

Astecom Business Software

Lange Hofstedestraat 14b

4116 EX Buren

T 0344-577229

www.astecom.nl

Astecom Websites

Lange Hofstedestraat 14b

4116 EX Buren

T 0344-571290

www.astecom-websites.nl

Dekker Van de Kamp Winnen doe je samen

Samen met diverse overheden, betrokken natuur- en milieuorganisaties en lokale groeperingen werkt Dekker Van de Kamp op verschillende locaties in Nederland aan duurzame ontwikkeling van het landschap. Kernactiviteiten hierbij zijn het delven van zand, grind en klei en het verantwoord bergen van baggerspecie. Momenteel is het gespecialiseerde bedrijf nog gehuisvest aan de Rondweg in Nijmegen, maar begin juli staat de verhuizing gepland naar de nieuwbouw in het Betuwse IJzendoorn, waar Dekker Van de Kamp al langere tijd een vestiging heeft.

‘Winnen doe je samen’. Dit bedrijfsmotto brengt Dekker Van de Kamp al jaren op een unieke manier in de praktijk. Het bedrijf richt zich samen met publieke en private partijen op het ontwikkelen van landschapsprojecten door het winnen van zand, grind en keramische klei en het milieuverantwoord bergen van baggerspecie. Alle ontwikkelingen op technologisch, economisch en ecologisch vlak die bijdragen aan een gezonde leefomgeving met welvarende bewoners en goed functionerende ecosystemen, worden hiervoor op de voet gevolgd. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) neemt in de bedrijfsfilosofie van Dekker Van de Kamp dan ook een belangrijke plaats in.

Het bedrijf is ontstaan uit een samenwerking tussen Dekker Zandbaggerbedrijf (IJzendoorn) en K3 Industriezand (Oosterhout). Beide familiebedrijven hebben een rijke historie in de delfstoffenwinning, die teruggaat naar het begin van de vorige eeuw.

Landschapsontwikkeling

Adviseur Mas Staal geeft graag uitleg over de bijzondere werkwijze van Dekker Van de Kamp. “We voorzien de bouwsector van grondstoffen en leveren tegelijkertijd een bijdrage aan de kwaliteit van de omgeving”, licht Mas Staal toe. “Maatschappelijke visies over ruimtelijke ordening spelen bij alle projecten een belangrijke rol. We winnen zand en grind dat gebruikt wordt in de industrie, woning- en wegenbouw en klei voor steenfabricage. Bij de berging van baggerspecie en landschapsontwikkeling staan de natuur en de menselijke maat centraal. Bij onze technologische toepassingen is milieurendement uitgangspunt. Daarnaast werken we met een gedragscode voor flora en fauna op kwetsbare locaties en delven we grondstoffen op een zo zuinig mogelijke manier. Bij al onze projecten werken we intensief samen met milieu- en natuurorganisaties, overheden en bewoners van een gebied.” Door deze unieke manier van werken heeft Dekker Van de Kamp een vooraanstaande positie opgebouwd in ons land; het bedrijf is uitgegroeid tot één van de toonaangevende spelers in haar branche.

Roots in het

Rivierengebied

Al generaties lang is Dekker Van de Kamp actief in het Rivierengebied. Enkele opvallende projecten in de regio zijn het Lingemeer en de Marspolder bij Lienden. Projectleider Hans Hooijer geeft uitleg: “De Marspolder ligt tussen Kesteren en Lienden; in samenspraak met omwonenden en het Geldersch Landschap is hier een prachtig natuurgebied ontwikkeld. Er is eerst 2,5 miljoen kuub zand en een half miljoen kuub klei gewonnen en afgevoerd. Nu heeft de plas een rijke begroeiing langs de oevers en verschillende kiezelstrandjes; midden in het water is een kunstwerk geplaatst met zwanen die het project symboliseren. Het is nu een stukje ongerepte natuur geworden waar vele beschermde vogels broeden.”

Werkbezoek Mark Rutte

De unieke werkwijze van Dekker Van de Kamp wordt ook op hoog niveau opgemerkt: half april kwam minister-president Mark Rutte op werkbezoek. Mas Staal: “We hebben de Bemmelse Waard bezocht, een natuurgebied aan de Waal bij Nijmegen. Dit gebied is een goed voorbeeld van integrale gebiedsontwikkeling, waarbij overheid, bedrijfsleven, omwonenden en maatschappelijke organisaties de handen ineen slaan om tot verbetering van de hoogwater veiligheid en ruimtelijke en ecologische kwaliteiten te komen. Rutte toonde zich bijzonder geïnteresseerd in deze integrale aanpak.”

Toekomstperspectief

Met de verhuizing naar het nieuwe onderkomen in IJzendoorn zet Dekker Van de Kamp wederom een stap voorwaarts. “De vestiging aan de dijk is modern geoutilleerd en voldoet aan alle wensen en eisen van deze tijd. Door de verhuizing keren we terug naar onze roots: vanuit het Rivierengebied kunnen we ons nog beter inzetten voor het creëren van mooie en duurzame landschap en natuur.”

Dekker Van de Kamp, Rondweg 29-33

6515 AS Nijmegen, T. 024-3488800

F. 024-3488808, info@dekkervandekamp.nl

www.dekkervandekamp.nl

‘Winnen doe je samen’. Dit bedrijfsmotto brengt Dekker Van de Kamp al jaren op een unieke manier in de praktijk. Het bedrijf richt zich samen met publieke en private partijen op het ontwikkelen van landschapsprojecten door het winnen van zand, grind en keramische klei en het milieuverantwoord bergen van baggerspecie. Alle ontwikkelingen op technologisch, economisch en ecologisch vlak die bijdragen aan een gezonde leefomgeving met welvarende bewoners en goed functionerende ecosystemen, worden hiervoor op de voet gevolgd. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) neemt in de bedrijfsfilosofie van Dekker Van de Kamp dan ook een belangrijke plaats in.

Het bedrijf is ontstaan uit een samenwerking tussen Dekker Zandbaggerbedrijf (IJzendoorn) en K3 Industriezand (Oosterhout). Beide familiebedrijven hebben een rijke historie in de delfstoffenwinning, die teruggaat naar het begin van de vorige eeuw.

Landschapsontwikkeling

Adviseur Mas Staal geeft graag uitleg over de bijzondere werkwijze van Dekker Van de Kamp. “We voorzien de bouwsector van grondstoffen en leveren tegelijkertijd een bijdrage aan de kwaliteit van de omgeving”, licht Mas Staal toe. “Maatschappelijke visies over ruimtelijke ordening spelen bij alle projecten een belangrijke rol. We winnen zand en grind dat gebruikt wordt in de industrie, woning- en wegenbouw en klei voor steenfabricage. Bij de berging van baggerspecie en landschapsontwikkeling staan de natuur en de menselijke maat centraal. Bij onze technologische toepassingen is milieurendement uitgangspunt. Daarnaast werken we met een gedragscode voor flora en fauna op kwetsbare locaties en delven we grondstoffen op een zo zuinig mogelijke manier. Bij al onze projecten werken we intensief samen met milieu- en natuurorganisaties, overheden en bewoners van een gebied.” Door deze unieke manier van werken heeft Dekker Van de Kamp een vooraanstaande positie opgebouwd in ons land; het bedrijf is uitgegroeid tot één van de toonaangevende spelers in haar branche.

Roots in het

Rivierengebied

Al generaties lang is Dekker Van de Kamp actief in het Rivierengebied. Enkele opvallende projecten in de regio zijn het Lingemeer en de Marspolder bij Lienden. Projectleider Hans Hooijer geeft uitleg: “De Marspolder ligt tussen Kesteren en Lienden; in samenspraak met omwonenden en het Geldersch Landschap is hier een prachtig natuurgebied ontwikkeld. Er is eerst 2,5 miljoen kuub zand en een half miljoen kuub klei gewonnen en afgevoerd. Nu heeft de plas een rijke begroeiing langs de oevers en verschillende kiezelstrandjes; midden in het water is een kunstwerk geplaatst met zwanen die het project symboliseren. Het is nu een stukje ongerepte natuur geworden waar vele beschermde vogels broeden.”

Werkbezoek Mark Rutte

De unieke werkwijze van Dekker Van de Kamp wordt ook op hoog niveau opgemerkt: half april kwam minister-president Mark Rutte op werkbezoek. Mas Staal: “We hebben de Bemmelse Waard bezocht, een natuurgebied aan de Waal bij Nijmegen. Dit gebied is een goed voorbeeld van integrale gebiedsontwikkeling, waarbij overheid, bedrijfsleven, omwonenden en maatschappelijke organisaties de handen ineen slaan om tot verbetering van de hoogwater veiligheid en ruimtelijke en ecologische kwaliteiten te komen. Rutte toonde zich bijzonder geïnteresseerd in deze integrale aanpak.”

Toekomstperspectief

Met de verhuizing naar het nieuwe onderkomen in IJzendoorn zet Dekker Van de Kamp wederom een stap voorwaarts. “De vestiging aan de dijk is modern geoutilleerd en voldoet aan alle wensen en eisen van deze tijd. Door de verhuizing keren we terug naar onze roots: vanuit het Rivierengebied kunnen we ons nog beter inzetten voor het creëren van mooie en duurzame landschap en natuur.”

Dekker Van de Kamp, Rondweg 29-33

6515 AS Nijmegen, T. 024-3488800

F. 024-3488808, info@dekkervandekamp.nl

www.dekkervandekamp.nl

Land in Beweging

Dekker Van de Kamp kenmerkt zich als een omgevingsbewuste onderneming. Onze kerntaken hebben effect op de herinrichting van het landschap. Samen met overheden, betrokken organisaties en lokale groeperingen wordt gewerkt aan een oplossing om het land dat in beweging is op een duurzame manier te ontwikkelen. Met het wandelboek ‘Land in Beweging’ wil Dekker Van de Kamp de daadwerkelijke resultaten laten zien en beleven van deze samenwerkingsverbanden. Het boek bevat elf wandelroutes van gebieden waar het bedrijf actief bij betrokken is of is geweest. Alle locaties zijn vrij toegankelijk en worden beheerd door natuurorganisaties. Bij het wandelboek hoort een wandelstok, die u steeds kunt aanvullen met schildjes die bij de routes horen; deze dragen de identiteit van het betreffende gebied.

Met het wandelboek wil Dekker Van de Kamp alle mensen die van het Nederlandse landschap houden (opnieuw) kennis laten maken met de schoonheid en diversiteit van de flora en fauna van een land dat in beweging is. Als er ruimte voor gecreëerd wordt, is het landschap dynamisch en de natuur vitaal: een bron van leven en een rustpunt in ons dagelijks bestaan. Voor informatie over het wandelboek:

www.landinbeweging.nl

uit®waarde

Vertier voor recreanten van binnen en buiten de regio

Het kantoor van uit®waarde is gevestigd in Kerk-Avezaath (gemeente Buren). Binnen de gemeente

Buren heeft uit®waarde een 3-tal recreatiegebieden. Deze gebieden bieden vertier voor recreanten

van binnen en buiten de regio.

Eiland van Maurik

Dit recreatiegebied is gelegen aan de Nederrijn ter hoogte van de kern Maurik. Het is een buitendijks gelegen recreatieterrein in open verbinding met de rivier. Hier verwelkomen we jaarlijks circa 200.000 bezoekers die kunnen recreëren op het strand, de ligweiden en in het water. Binnen het gebied liggen een tweetal grote campings, diverse jachthavens, een evenementenbedrijf, een pannenkoekenrestaurant, een Pitch&Puttbaan en de eerste permanente voetgolfbaan in Nederland. Ook het verenigingsleven floreert in dit gebied met een visvereniging, twee watersportverenigingen en een waterskivereniging.

Een uitgelezen recreatielocatie op het land of op het water.

De Beldert

Recreatiegebied De Beldert is gelegen in Zoelen op korte afstand van de rijksweg A15. Dit gebied krijgt komende zomer een primeur door het plaatsen van een familiewaterglijbaan van 3 meter breed. Naast deze nieuw te plaatsen speelvoorziening is al een waterspeelgoot en een luchtspringkussen aanwezig.

Een recreatiegebied voor plezier in en rond het water

Rondom en in de plas zijn ook een aantal leuke activiteiten te doen. Zo is er een duikschool en een duikvereniging aanwezig, ligt de golfbaan Batouwe op steenworp afstand en is er een evenementenbedrijf op het terrein gevestigd. Een recreatiegebied voor plezier in en rond het water!

De Meent

Dit is ons kleinste recreatiegebied in de gemeente Buren. Het is gelegen pal aan de provinciale weg aan de rand van Beusichem. De bezoekers van dit gebied komen vooral uit Beusichem en Culemborg. Diverse sportverenigingen en scholen maken zowel in de zomer als de winter gebruik van dit waterrijke recreatiegebied. De komende zomer zullen we een groot nieuw speeltoestel gaan plaatsen voor kinderen en kunnen volwassenen zich uitleven op nieuwe buitenfitness toestellen. De toegang tot de gebieden is gratis, alleen voor parkeren moet worden betaald. Voor de frequente bezoekers is het interessant om een parkeerabonnement aan te schaffen. Voor

€ 25,- kan een heel jaar geparkeerd worden op de dagrecreatiegebieden van uit®waarde. De parkeerabonnementen zijn te bestellen op de webshop www.uiterwaarde.nl

Volg ons voor het laatste nieuws op

http://twitter.com/#uiterwaarde

Uit®waarde, Postbus 6139

4000 HC Tiel, T 0344 68 16 44

bezoekadres: Dorpsstraat 32 te

Kerk-Avezaath, info@uiterwaarde.nl

www.uiterwaarde.nl

De Meent te Beusichem

Kantoor Uit®waarde

De Beldert te Zoelen

Eiland van Maurik:

Alles op één terrein voor een onvergetelijk evenement

Het Eiland van Maurik bestaat uit prachtige recreatieterreinen, waar van alles te beleven valt voor jong en oud. Ook voor de zakelijke markt is deze locatie de place to be. ‘Met Eiland Events (onderdeel van Vakantiepark Eiland van Maurik), Pitch & Putt Golf Maurik en All Sports Resort Maurik heeft het Eiland van Maurik alles in huis voor een onvergetelijk evenement.

Eiland Events

Met een gunstige geografische ligging in Midden Nederland, voldoende parkeergelegenheid voor de deur, een sfeervolle setting, capaciteit voor 50 tot 1500 personen en een ervaren organisatie heeft het Eiland van Maurik met Eiland Events alles in zich om een productpresentatie, bedrijfsevenement, teambuilding activiteit of bedrijfsfeest tot een groot succes te maken.

In Eiland Adventure – de evenementenlocatie van Eiland Events- waant de bezoeker zich in een oud Frans vissersdorp, dat op alle gewenste manieren in te richten is. Zowel grote groepen (tot maximaal 1500 personen), als kleinere groepen (vanaf 50 personen) zullen zich hier direct welkom voelen. Ook is er een theater met een verhoogd podium met ruim 250 zitplaatsen en een professionele muziek- en geluidsinstallatie en verlichting. In de zaal kan gebruik gemaakt worden van draadloos internet en een beamer met een groot projectiescherm (op aanvraag). Tijdens eventuele pauzes is er een mobiele bar in de zaal beschikbaar.

Aan activiteiten geen gebrek bij Eiland Events. Bij slecht weer kan er een balletje getrapt worden in de voetbalkooi, maar ook indoor beachvolleybal behoort tot de mogelijkheden, evenals basketbal of klimmen langs de klimwand.

De naam Eiland Events zegt het eigenlijk al, de locatie is omgeven door water, vandaar dat scheuren over het water in een RIB powerboot, een sloepentocht of zeilen bij zonnige weersomstandigheden ook tot de opties behoort. Maar rustig peddelen in een kano of ontspannen op een waterfiets kan natuurlijk ook. Eiland Events kent uitgebreide cateringmogelijkheden, zodat een juiste afstemming van de dag mogelijk is. Een heerlijke gezonde lunch, een sfeervol buffet of een oerouderwetse en gezellige barbecue, alles is mogelijk.

Eiland Events, Eiland van Maurik 7

4021 GG Maurik, T. 0344 691502

F. 0344 692248, info@eilandevents.nl

www.eilandevents.nl

Pitch & Putt Golf

Pitch&Putt Golf is gespecialiseerd in bedrijfsuitjes. De activiteiten zijn geschikt voor jong en oud, dus kan iedereen meedoen. Pitch & Putt Golf biedt tevens alle ingrediënten voor een vergadering en een productieve dag: een mooie locatie, een grote beamer, scherm en flipover en een leuke activiteit als afsluiter van de dag.

Zoals Pitch & Putt Golf, hét golfspel voor iedereen! Golfervaring is niet nodig: iedereen mag na een korte instructie de baan op. Door de korte afstanden van de holes kunnen ook niet-golfers meedoen. Er wordt gespeeld in teams van ongeveer vier personen. De locatie van Pitch & Putt Golf Maurik heeft een karakteristiek horecapand met prachtig uitzicht over het water.

Ook kan er aan voetgolf gedaan worden. Voetgolf is een combinatie van voetbal en golf en het nieuwste uitje in Nederland. Er wordt gespeeld met een voetbal, terwijl er een 18 holes baan gelopen wordt. Het is de bedoeling om de voetbal in zo min mogelijk schoten in de hole te krijgen. Er is een zomer- en een winterbaan. De winterbaan kenmerkt zich door natuurlijke hoogteverschillen van wel zes meter en de lengte van de holes. De zomerbaan heeft een dijk als barriere en ludieke obstakels als extra moeilijkheidsgraad.

Nostalgisch zijn de solextochten, waarbij een groep op een solex en voorzien van echte authentieke lange leren jassen en een vliegeniersmuts door de Betuwe toert. Met een snelheid van 30 km per uur wordt een tocht van ongeveer anderhalf uur gemaakt.

Pitch&Putt Golf, Voetgolf en Toertocht Betuwe (solextochten)

Eiland van Maurik 15, 4021 GG Maurik

T. 0344-691252, maurik@pitch-putt.nl

www.pitch-putt.nl/maurik

info@voet-golf.nl, www.voet-golf.nl

info@toertochtbetuwe.nl

www.toertochtbetuwe.nl

All Sports Resort Maurik

Als het gaat om bedrijfsevenementen zijn er legio locaties voorhanden om te vergaderen, een teambuildingdag te organiseren of een bedrijfsfeest of training te geven. All Sports Resort Maurik heeft al deze faciliteiten in huis plus een hele hoop extra’s. De locatie bevindt zich namelijk op een door water en ruig terrein omgeven eiland, het Eiland van Maurik.

Of het nu gaat om een sportieve uitdaging met een hoge fun factor of een serieuze training, All Sports Resort Maurik heeft alles in huis voor een geslaagd evenement. “De mogelijkheden om te investeren in relaties en klant- en personeelsloyaliteit zijn bij ons haast onbeperkt”, licht Raissa van der Zande, gastvrouw van All Sports Resort Maurik, toe. “Zeker in deze economisch wat mindere tijd is dat van onschatbare waarde.” De liefhebber van gemotoriseerde sporten kan er zijn hart ophalen en kan er voor kiezen om een parcours af te leggen met quads, jeeps of beach buggy’s.

“De gemotoriseerde activiteiten zijn geschikt voor deelnemers van ieder niveau”, aldus Wim van Baal van All Sports Resort Maurik. Ook watersportliefhebbers kunnen er uitstekend terecht. Zo kan er met een Riva 63 over de Maurikse wateren gevaren worden en is de negen meter lange metalen partysloep ‘Bavaria’ om te toveren tot een drijvende feestlocatie.

All Sports Resort Maurik is bovendien de organisator van de internationale Rib Rally. All Sports Resort Maurik is onderdeel van het Van der Valk concern. Op culinair gebied is er dan ook van alles mogelijk. Bovendien is er een kroeg, een beachtent en zijn de verschillende, sfeervol ingerichte vergaderzalen uitermate geschikt voor feesten of congressen voor gezelschappen tot tweehonderd personen.

All Sports Resort Maurik

Eiland van Maurik 19, 4021 GG Maurik

T. 0344-621191,info@asrm.nl

www.asrm.nl

Activiteiten op het water behoren ook tot de mogelijkheden

Eiland Events

Met een gunstige geografische ligging in Midden Nederland, voldoende parkeergelegenheid voor de deur, een sfeervolle setting, capaciteit voor 50 tot 1500 personen en een ervaren organisatie heeft het Eiland van Maurik met Eiland Events alles in zich om een productpresentatie, bedrijfsevenement, teambuilding activiteit of bedrijfsfeest tot een groot succes te maken.

In Eiland Adventure – de evenementenlocatie van Eiland Events- waant de bezoeker zich in een oud Frans vissersdorp, dat op alle gewenste manieren in te richten is. Zowel grote groepen (tot maximaal 1500 personen), als kleinere groepen (vanaf 50 personen) zullen zich hier direct welkom voelen. Ook is er een theater met een verhoogd podium met ruim 250 zitplaatsen en een professionele muziek- en geluidsinstallatie en verlichting. In de zaal kan gebruik gemaakt worden van draadloos internet en een beamer met een groot projectiescherm (op aanvraag). Tijdens eventuele pauzes is er een mobiele bar in de zaal beschikbaar.

Aan activiteiten geen gebrek bij Eiland Events. Bij slecht weer kan er een balletje getrapt worden in de voetbalkooi, maar ook indoor beachvolleybal behoort tot de mogelijkheden, evenals basketbal of klimmen langs de klimwand.

De naam Eiland Events zegt het eigenlijk al, de locatie is omgeven door water, vandaar dat scheuren over het water in een RIB powerboot, een sloepentocht of zeilen bij zonnige weersomstandigheden ook tot de opties behoort. Maar rustig peddelen in een kano of ontspannen op een waterfiets kan natuurlijk ook. Eiland Events kent uitgebreide cateringmogelijkheden, zodat een juiste afstemming van de dag mogelijk is. Een heerlijke gezonde lunch, een sfeervol buffet of een oerouderwetse en gezellige barbecue, alles is mogelijk.

Eiland Events, Eiland van Maurik 7

4021 GG Maurik, T. 0344 691502

F. 0344 692248, info@eilandevents.nl

www.eilandevents.nl

Pitch & Putt Golf

Pitch&Putt Golf is gespecialiseerd in bedrijfsuitjes. De activiteiten zijn geschikt voor jong en oud, dus kan iedereen meedoen. Pitch & Putt Golf biedt tevens alle ingrediënten voor een vergadering en een productieve dag: een mooie locatie, een grote beamer, scherm en flipover en een leuke activiteit als afsluiter van de dag.

Zoals Pitch & Putt Golf, hét golfspel voor iedereen! Golfervaring is niet nodig: iedereen mag na een korte instructie de baan op. Door de korte afstanden van de holes kunnen ook niet-golfers meedoen. Er wordt gespeeld in teams van ongeveer vier personen. De locatie van Pitch & Putt Golf Maurik heeft een karakteristiek horecapand met prachtig uitzicht over het water.

Ook kan er aan voetgolf gedaan worden. Voetgolf is een combinatie van voetbal en golf en het nieuwste uitje in Nederland. Er wordt gespeeld met een voetbal, terwijl er een 18 holes baan gelopen wordt. Het is de bedoeling om de voetbal in zo min mogelijk schoten in de hole te krijgen. Er is een zomer- en een winterbaan. De winterbaan kenmerkt zich door natuurlijke hoogteverschillen van wel zes meter en de lengte van de holes. De zomerbaan heeft een dijk als barriere en ludieke obstakels als extra moeilijkheidsgraad.

Nostalgisch zijn de solextochten, waarbij een groep op een solex en voorzien van echte authentieke lange leren jassen en een vliegeniersmuts door de Betuwe toert. Met een snelheid van 30 km per uur wordt een tocht van ongeveer anderhalf uur gemaakt.

Pitch&Putt Golf, Voetgolf en Toertocht Betuwe (solextochten)

Eiland van Maurik 15, 4021 GG Maurik

T. 0344-691252, maurik@pitch-putt.nl

www.pitch-putt.nl/maurik

info@voet-golf.nl, www.voet-golf.nl

info@toertochtbetuwe.nl

www.toertochtbetuwe.nl

All Sports Resort Maurik

Als het gaat om bedrijfsevenementen zijn er legio locaties voorhanden om te vergaderen, een teambuildingdag te organiseren of een bedrijfsfeest of training te geven. All Sports Resort Maurik heeft al deze faciliteiten in huis plus een hele hoop extra’s. De locatie bevindt zich namelijk op een door water en ruig terrein omgeven eiland, het Eiland van Maurik.

Of het nu gaat om een sportieve uitdaging met een hoge fun factor of een serieuze training, All Sports Resort Maurik heeft alles in huis voor een geslaagd evenement. “De mogelijkheden om te investeren in relaties en klant- en personeelsloyaliteit zijn bij ons haast onbeperkt”, licht Raissa van der Zande, gastvrouw van All Sports Resort Maurik, toe. “Zeker in deze economisch wat mindere tijd is dat van onschatbare waarde.” De liefhebber van gemotoriseerde sporten kan er zijn hart ophalen en kan er voor kiezen om een parcours af te leggen met quads, jeeps of beach buggy’s.

“De gemotoriseerde activiteiten zijn geschikt voor deelnemers van ieder niveau”, aldus Wim van Baal van All Sports Resort Maurik. Ook watersportliefhebbers kunnen er uitstekend terecht. Zo kan er met een Riva 63 over de Maurikse wateren gevaren worden en is de negen meter lange metalen partysloep ‘Bavaria’ om te toveren tot een drijvende feestlocatie.

All Sports Resort Maurik is bovendien de organisator van de internationale Rib Rally. All Sports Resort Maurik is onderdeel van het Van der Valk concern. Op culinair gebied is er dan ook van alles mogelijk. Bovendien is er een kroeg, een beachtent en zijn de verschillende, sfeervol ingerichte vergaderzalen uitermate geschikt voor feesten of congressen voor gezelschappen tot tweehonderd personen.

All Sports Resort Maurik

Eiland van Maurik 19, 4021 GG Maurik

T. 0344-621191,info@asrm.nl

www.asrm.nl

De liefhebber van gemotoriseerde sporten kan op het terrein zijn hart ophalen

Golfervaring is niet nodig bij Pitch & Putt Golf

Carin van Sterkenburg en Gerard van Eck, Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

Vetrouwenspersoon en adviseur

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants uit Buren is specialist op financieel, fiscaal en economisch gebied en kent alle fijne kneepjes van de belastingwetgeving. Het accountantskantoor ondersteunt de ondernemer bij het bepalen van het beleid. “Wij zijn vertrouwenspersoon en adviseur”, aldus Gerard van Eck, eigenaar van Van Eck & Van Sterkenburg Accountants.

Iedere ondernemingsfase kent uitdagingen en hindernissen. Om verantwoorde beslissingen te kunnen nemen zoekt de ondernemer de

juiste balans tussen zakelijke, persoonlijke, emotionele en rationele afwegingen. “Naast accountancy-, financiële en administratieve diensten bieden wij ook ondersteuning op meer specifieke terreinen zoals pensioenen, personeelszaken, en subsidies”, vertelt Gerard van Eck. “Maar ook in familiekwesties als

nalatenschap, verdeling en afwikkeling bij echtscheidingen en overdracht van ondernemingen binnen en buiten de familie zijn wij gespecialiseerd.”

Laagdrempelig

Carin van Sterkenburg, compagnon van

Gerard van Eck, onderstreept dat Van Eck & Van Sterkenburg Accountants laagdrempelig wil zijn. “De ondernemer moet hier alles neer kunnen leggen”, licht zij toe. “Wij zijn als het ware de dokter van de klant. We bieden nooit een standaardoplossing, maar maatwerk.”

Carin van Sterkenburg wil ondernemers op het hart drukken eerst langs hun accountant te gaan, voordat zij belangrijke beslissingen

nemen. “Ondernemers zijn vaklui en weten

alles van hun vak. Toch laten zij nog wel eens dingen liggen op fiscaal, juridisch en economisch gebied. Niet iedere ondernemer weet bijvoorbeeld dat je subsidie aan kunt vragen voor bepaalde investeringen binnen je bedrijf. Daarnaast kan een accountant de ondernemer behoeden voor onbezonnen stappen.”

AFM

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

is aangesloten bij de beroepsorganisatie

NOvAA. Daarnaast is het kantoor aangesloten bij twee landelijke adviesgroepen voor zelfstandige kantoren, die bekwame adviseurs in dienst hebben voor mogelijke ondersteuning van de aangesloten kantoren.

Op 29 september 2008 heeft Van Eck & Van Sterkenburg Accountants van de Autoriteit

Financiële Markten (AFM) bovendien de

vergunning ontvangen voor het uitvoeren van wettelijke controles. “Hier zijn wij heel trots op, aangezien maar een kleine 400 accountantskantoren in Nederland deze vergunning tot nu toe hebben ontvangen”, zegt Gerard

van Eck. “Kwaliteit moet je borgen en dit doen wij door bij te blijven. Wij hebben een permanente studieverplichting en zitten

daardoor altijd op het puntje van onze stoel.”

Van Eck & Van Sterkenburg Accountants

Herenstraat 18, 4116 BK Buren

T. 0344-661738, F. 0344-661978

info@vevs.nl, www.vevs.nl

Jeroen Vergouw, eigenaar LIC

‘Buren is uniek!’

Met de opening van Lunch Ice Coffee (LIC) in Buren heeft het stadje in de Betuwe er weer een bevlogen ondernemer bij. Eigenaar Jeroen Vergouw steekt zijn voorliefde voor Buren niet onder stoelen of banken. ‘Bijna nergens vindt je dezelfde sfeer als hier’.

Jeroen Vergouw, tevens eigenaar van Juffrouw Tok in Tiel, is na de brand bij zijn zaak in Tiel niet bij de pakken neer gaan zitten en opende 16 april vol enthousiasme LIC in Buren. “Ik ben ervan overtuigd dat LIC van toegevoegde waarde is wanneer je naar het aanbod van de binnenstad kijkt. Ik bied een product aan dat tot nu toe niet verkrijgbaar was in Buren, namelijk vers gemaakt Italiaans schepijs, zonder kleur- geur- en smaakstoffen (uitgezonderd het smurfenijs). Bovendien hebben we een fantastisch terras voor de zaak, waar de hele dag de zon schijnt.”

Cateringservice

Naast het ijs, dat iedere dag verkrijgbaar is in 18 verschillende smaken, kan er ook geluncht worden bij LIC. Ook voor een bakje koffie of een drankje is LIC het aangewezen adres. Daarnaast biedt LIC in samenwerking met Slagerij Smits uit Tiel een cateringservice. “Hier kun je terecht voor diverse themabuffetten, maar ook voor luxe amuses. Wij kunnen alles van A tot Z regelen. Van het eten en de drank tot en met statafels en stoelen.”

Trots

Jeroen Vergouw zegt Buren een warm hart toe te dragen. “Zelf woon ik in Buren en daar ben ik heel trots op. Bijna nergens vindt je dezelfde sfeer als hier. Het is hier heel gemoedelijk en het winkelaanbod wordt bepaald door bijzondere winkeltjes. Buren is uniek!”

Jeroen Vergouw zegt het dan ook belangrijk te vinden om Buren, gezamenlijk met de andere ondernemers, op de kaart te zetten. “We merken dat Buren in de lift zit, maar hier wordt dan ook hard voor gewerkt door alle betrokkenen. Zo wordt er 18 september een Jazzfestival georganiseerd in Buren en vindt 17 december alweer de tiende editie plaats van ‘Buren bij Kaarslicht.’ Alle ondernemers pakken bij beide activiteiten groots uit. Ook bij LIC zal er op beide data van alles te doen zijn.”

LIC, Herenstraat 2, 4116 BK Buren

Dagelijks geopend van 10.00 tot 22.00 uur.

Juffrouw Tok herrijst uit de as

Ruim twee maanden geleden brandde het restaurant van Jeroen Vergouw, Juffrouw Tok in Tiel, tot de grond toe af. “Nog iedere dag ontvang ik mailtjes van mensen die mij hun steun betuigen”, vertelt Jeroen Vergouw. “Dit waardeer ik enorm.”

Momenteel wordt er met man en macht aan gewerkt om Juffrouw Tok weer uit de as te doen herrijzen. “Ik probeer er een positieve draai aan te geven. Juffrouw Tok zal nog beter en mooier worden dan voorheen. Zo komen er meer zitplaatsen en zal een open keuken centraal staan in het vernieuwde restaurant. Medio september hopen we een indicatie te kunnen geven wanneer we precies weer open gaan.”

Het pand van LIC

Jeroen Vergouw, eigenaar van LIC in Buren

Wehkamp.nl grootste online warenhuis van Nederland

Logistiek Service Center Wehkamp al jaren vanuit Maurik operationeel

Als grootste online warenhuis van Nederland is wehkamp.nl onbetwiste marktleider op het gebied van winkelen via internet. Jaarlijks bezoeken ruim 110 miljoen mensen de webwinkel van wehkamp.nl; zelfs in het digitale tijdperk is dat een record. Maar voordat alle bestellingen zo snel mogelijk bij de klant thuis worden afgeleverd, worden ze onder andere eerst in het Betuwse Maurik opgeslagen in het Logistiek Service Center (LSC). Een rondgang door een indrukwekkend distributiecentrum.

Verrassend, eigenzinnig, actueel en betrokken. Volgens deze vier merkwaarden presenteert wehkamp.nl zich als koploper op het gebied van online shoppen. Niet alleen biedt de internetwinkel een gigantisch assortiment van meer dan 100.000 artikelen, ook qua dienstverlening loopt het online warenhuis voorop. De belofte: ‘vandaag besteld, morgen in huis’ kan worden waargemaakt dankzij een ingenieus distributie- en transportsysteem. De opslag en het vervoer wordt al jarenlang vanuit het Betuwse Maurik geregeld: aan de Homoetsestraat 3b telt het Logistiek Service Center van wehkamp.nl inmiddels 31.000 vierkante meter, een oppervlakte dat gelijk staat aan zes voetbalvelden. Dagelijks rijden er vanuit Maurik zo’n dertig vrachtwagens naar klanten in heel Nederland.

Alles groter dan een

stofzuiger op voorraad

Het distributiecentrum van wehkamp.nl werd in 1969 in Maurik geopend; destijds telde de opslagruimte 5000 vierkante meter. Inmiddels is dit oppervlakte zes keer zo groot geworden. Manager Logistiek Hanny Kapelle geeft een toelichting: “Dankzij hoogbouw van het magazijn in 1986 kunnen we nu voorlopig vooruit met deze capaciteit, maar zelfs nu biedt onze locatie in Maurik nog mogelijkheden tot verdere uitbreiding met nog eens 15.000 vierkante meter.”

In het servicecentrum worden grotere en zwaardere producten ontvangen, opgeslagen en verzonden. “Wij zeggen altijd: hier staat alles wat groter is dan een stofzuiger. Dat zijn meubels, geluid- en beeldapparatuur, huishoudelijke apparaten, fietsen, fitnessapparaten en grote sport- en spelartikelen. Overige lichtere producten als kleding worden vanuit Logistiek Service Center Dedemsvaart gedistribueerd.”

Nieuw imago met

focus op internet

In de zomer van 2008 werd definitief afscheid genomen van het postordertijdperk en kreeg wehkamp.nl een nieuwe uitstraling: een inspirerende webwinkel met een eigentijdse identiteit. “Dankzij de pioniersmentaliteit liep wehkamp.nl al snel voorop op het gebied van online shoppen”, weet Hanny Kapelle. “Inmiddels zijn we de grootste internetretailer van Nederland en staan we Europees gezien op de achtste plaats. Ook onderscheidt wehkamp.nl zich met de 24-uurs service, de mobiele website, de korting4daagse, een applicatie voor smartphones en een online interactief en innovatief modeplatform (www.fashioninfocus.nl). Ook als merk is wehkamp.nl met de tijd meegegaan; het enigszins stoffige imago is volledig verdwenen. Sterker nog: de huidige stijladviezen van Dyanne Beekman en Humberto Tan bewijzen dat moderne, hippe mensen zich graag aan wehkamp.nl verbinden. Dat we sinds enige tijd partner van Serious Request op 3FM zijn, is eveneens een goed voorbeeld van een geslaagde switch van ons imago.”

wehkamp.nl winnaar

Usability Award

Niet alleen de consument waardeert het online winkelen: recent won wehkamp.nl voor de vierde keer de Usability Award 2011 waardoor het warenhuis zich wederom een jaar lang de meest gebruikersvriendelijke website van Nederland mag noemen. “De vakjury was erg positief over onder andere de navigatie, productfilters, zoomfunctie in fotografie en vernieuwende functionaliteiten als ‘Mijn Wehkamp’ en de mogelijkheid om samen online te shoppen”, legt Hanny uit. “Daarnaast ontving wehkamp.nl op basis van stemmen van het Nederlandse publiek bovendien de Publieksprijs e-Commerce. Beide onderscheidingen zijn een erkenning voor onze vernieuwde werkwijze en website.”

Positieve impuls

werkgelegenheid

In de loop der jaren werd het Logistiek Service Center steeds verder geautomatiseerd om te kunnen garanderen dat goederen snel op de plaats van bestemming kunnen worden afgeleverd. “Om fouten te minimaliseren en de goederenstroom optimaal te kunnen beheersen, maken we gebruik van een ingenieus automatiseringsysteem. Complexe processen als retourzendingen vragen om structurering. Uitzoeken wat de reden is van het terugsturen van een artikel, wie de klant is en hoe er gecrediteerd moet worden, vraagt tijd en nauwkeurigheid. Automatisering zorgt ervoor dat dergelijke processen snel en foutloos verlopen.” Anderzijds blijven mensen altijd nodig, stelt Hanny. “wehkamp.nl geeft de werkgelegenheid in het Rivierengebied een flinke impuls. Inmiddels zijn in Maurik ruim honderd medewerkers actief.”

Inspelen op de seizoenen

De klant wordt bij wehkamp.nl op zijn wenken bediend. “Consumenten zijn seizoensgevoelig, dat komt in hun koopgedrag sterk tot uiting”, weet Kapelle. “Wij springen daar direct op in. Als het bijvoorbeeld mooi weer wordt, neemt de vraag naar tuinmeubels in korte tijd sterk toe. Door uitgekiende logistiek zorgen wij ervoor dat we onze voorraad aanpassen op de wens van de klant zodat we onze belofte dat we snel kunnen leveren, altijd waar kunnen maken.”

Wehkamp.nl

• 100.000 verschillende

artikelen

• 110 miljoen bezoekers

per jaar

• 1,8 miljoen persoonlijke

accounts

• 4,4 miljoen geregistreerde bezoekers per jaar

• 5 miljoen zendingen per jaar

Manager Logistiek Wehkamp Hanny Kapelle

Peters Assurantiën

‘Wij proberen de ondernemer bewust te maken van de risico’s’

Voor de meeste ondernemers is het verzekeren van zaken en personen een noodzakelijk kwaad, aangezien zij zich willen richten op het ondernemerschap en niet op alle rompslomp eromheen. Peters Assurantiën uit Ingen is al jaren een betrouwbare partner in verzekeringen, die snel begrijpt waar de risico’s liggen en wat de ondernemer precies nodig heeft. “Wij zorgen voor een advies op maat.”

Doordat ieder bedrijf uniek is en bij het oplossen van eventuele risicovraagstukken geen standaardoplossingen passen begint Peters Assurantiën bij nieuwe klanten niet direct met het aanbieden van verzekeringen, maar wordt eerst een risicoinventarisatie gemaakt. “We proberen de ondernemer bewust te maken van de risico’s die hij loopt”, aldus Bert Peters. “Wij willen de onderneming dan ook van binnen en buiten leren kennen, zodat we samen met de klant kunnen bepalen hoe we de risico’s beheersbaar gaan maken.”

Risicoinventarisatie

Samen met de klant wordt gekeken naar welke risico’s verzekerd dienen te worden. “Hierbij kun je denken aan een brandverzekering, maar ook aan verzekering van personeel of het wagenpark. Regelmatig evalueren wij samen met de klant of er aanpassingen nodig zijn.”

Peters Assurantiën bemiddelt in verzekeringen voor diverse verzekeringsmaatschappijen, zodat de ondernemer verzekerd is van een goede prijs/kwaliteit verhouding. “Wij hebben een vertrouwensband met onze klanten en kennen iedere klant. Wij zijn op de hoogte van wat er speelt bij hen. Doordat we een kleiner kantoor zijn kunnen we bovendien snel schakelen.”

Specialismen

Iedere medewerker bij Peters Assurantiën heeft zijn of haar eigen specialisme vertelt Bert Peters. “Zo ben ik zelf gespecialiseerd in EB-markt (employee-benefits). Hierbij kun je denken aan personeelsverzekeringen. Daarnaast houd ik me bezig met de meer ingewikkelde risicovraagstukken bij grotere bedrijven.”

Kees Peters is tevens gespecialiseerd in bedrijven en dan met name het werk- en landbouwmaterieel, het wagenpark, brand- en aansprakelijkheidsverzekeringen.

Herman den Ambtman is er voor de particulieren en Angelique de Reuver is expert op het gebied van schade. “Doordat we specialisten in huis hebben en regelmatig onderling overleggen, kunnen we de klant nog beter van dienst zijn”, aldus Kees Peters.

Peters Assurantiën

Rijnstraat 68a • 4031 KM Ingen

T. 0344-601537 • info@petersassurantien.nl

www.petersassurantien.nl

Geschiedenis Peters Assurantiën

De twee broers Kees en Bert Peters zijn de vierde generatie die het bedrijf Peters Assurantiën runnen. In 1920 richtte hun opa het bedrijf Peters Assurantiën officieel op, maar daarvoor was hun overgrootvader ook al min of meer actief in de assurantiebranche. Vanaf het begin van de oprichting wisten fruittelers en fruithandelaren hun weg te vinden naar Peters Assurantiën. Inmiddels behoort deze groep nog steeds tot de vaste klantenkring.

Blijderveen Pallets

‘Door hergebruik van oude pallets wordt het mileu ontzien’

Het is geen stilzitter, Ruth Blijderveen, eigenaar van Blijderveen Pallets. Naast de drukte van de pallethandel is Blijderveen druk bezig met zijn kersenkwekerij om de bloeiende vruchten van de bomen te halen. Daarom vertelt zijn zoon Ruth Blijderveen junior over de pallethandel en het familiebedrijf in Ingen.

Vijf jaar geleden is Ruth Blijderveen begonnen in de pallethandel. In eerste instantie naast zijn werk als boer. Tot die tijd was hij nog agrariër, met koeien op stal. Maar daarmee fatsoenlijk de kost verdienen werd niet makkelijker gedurende de jaren. Daarom besloot Blijderveen de pallethandel als hoofdtaak te gaan doen. “In het begin slechts met een autootje met aanhanger. En dan de handel langs”, vertelt Ruth Blijderveen junior. “Eerst met de vraag of er pallets zijn die opgekocht kunnen worden om ze later opgeknapt en zo goed als nieuw weer aan de handel te verkopen.”

De oudste zoon werkte al in de pallethandel en ging enkele jaren geleden bij zijn vader werken. Inmiddels is het een echt familiebedrijf en werkt de hele familie bij Blijderveen Pallets.

Vakmanschap en techniek

Blijderveen Pallets specialiseert zich in het opkopen en repareren van gebruikte pallets en de productie van nieuwe. De gebruikte pallets worden opgehaald bij verschillende bedrijven en geïnspecteerd door vaklieden die ze, waar nodig, repareren. Blijderveen zegt hierover: “Dit vereist bijzonder vakmanschap en de juiste techniek om aan alle Europese eisen te kunnen voldoen.” Ook biedt Blijderveen geheel nieuwe pallets aan. “Alle soorten en maten zijn verkrijgbaar, van de bekende Europallet tot zware blokpallets of kleine displaypallets. Alles is leverbaar door heel Nederland.”

In drie verschillende ruimtes liggen alle soorten en maten opgeslagen. Hierdoor kan naar wens en direct geleverd worden. Ook kunnen pallets speciaal op maat gemaakt worden voor de ondernemer met bijzondere wensen. Hierdoor kan iedere ondernemer bij Blijderveen terecht, zowel de grote bedrijven die wekelijks enorme hoeveelheden pallets verbruiken als de kleinere ondernemer die slecht af en toe, of eenmalig, behoefte heeft aan pallets.

Duurzaam

Gebruikte pallets benutten heeft enkele aanzienlijke voordelen. Het is maatschappelijk verantwoord, hout en transport worden schaarser en duurder en het milieu is al zwaar belast. Door hergebruik van oude pallets wordt het milieu ontzien en onnodig kap van bomen voorkomen. “Er wordt door recycling zo min mogelijk weggegooid en niets verspild. En toch blijft door vakwerk de kwaliteit van de pallets op het hoogste niveau”, meldt Ruth Blijderveen over de duurzaamheid. “Maar voor de ondernemer zit er nog een belangrijker voordeel aan, namelijk de prijs.”

Gebruikte pallets zijn goedkoper. Vooral bij grote hoeveelheden is het voor de ondernemer bijzonder aantrekkelijk gebruik te maken van deze service die kwaliteit, duurzaamheid en prijs optimaal benut. De gebruikte pallets worden bij verschillende bedrijven opgekocht. Dat is voordelig voor de ondernemer die zijn pallets niet meer nodig heeft of toe is aan nieuwe. Voor de pallets die ze verkopen aan Blijderveen Pallets krijgen ze een fatsoenlijke prijs, waarna ze opgeknapt kunnen worden. Als ze opgeknapt zijn voldoen ze aan de alle Europese eisen. De kwaliteit is een zo goed als een nieuwe pallet die voor ieder transport weer gebruikt kan worden.

Crisis

Ook Blijderveen Pallets heeft de economische crisis gemerkt. “Opeens stond de opslag vol met pallets en de prijs stond onder druk. De vraag werd natuurlijk minder. Inmiddels merken we dat de economie echt weer begint aan te trekken”, informeert Ruth Blijderveen junior. “De industrie heeft weer vraag naar goederen en dus naar pallets om die goederen op te transporteren. Ondertussen proberen wij de prijs voor de afnemer zo laag mogelijk te houden. Dit wij gegroeid zijn de laatste jaren ondanks moeilijke economische tijden. Wij proberen altijd de beste prijs te realiseren.”

Een meer persoonlijke crisis was het toen het huis van de ouders Blijderveen afbrandde bijna drie jaar geleden. “Waarschijnlijk een kortsluiting op het bedrijf en het woonhuis was daarbij ook afgebrand”, vertelt Blijderveen hierover. Inmiddels staat het nieuwe huis in de steigers en kan het bijna opgeleverd worden. “Mijn ouders hebben de laatste jaren in een bouwkeet naast het huis gewoond en zijn nu wel toe aan eindelijk weer een fijne woning.”

Na vijf jaar is Blijderveen Pallets inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met rond de tien werknemers. “Dat wisselt af en toe”, zegt de oudste zoon. “Wat belangrijk is, is dat we vakmensen in dienst hebben die niet bang zijn hun handen vuil te maken. Het is hard werken en soms vies, maar wel eerlijk.”

Ook het wagenpark is uitgebreid. Waar Ruth Blijderveen toen hij net begon nog met een aanhanger bij de industrie langs ging, beschikt het bedrijf nu over drie transportwagens die grote hoeveelheden pallets binnen de kortst mogelijke termijn door heel Nederland kunnen brengen. “Zo snel mogelijk naar de juiste plek, en zo voordelig mogelijk leveren.”

Blijderveen Pallets, Luchtenburg 4

4031 KE Ingen, T. 06-51293533

blijderveen-pallets@hotmail.com

Vijf jaar geleden is Ruth Blijderveen begonnen in de pallethandel. In eerste instantie naast zijn werk als boer. Tot die tijd was hij nog agrariër, met koeien op stal. Maar daarmee fatsoenlijk de kost verdienen werd niet makkelijker gedurende de jaren. Daarom besloot Blijderveen de pallethandel als hoofdtaak te gaan doen. “In het begin slechts met een autootje met aanhanger. En dan de handel langs”, vertelt Ruth Blijderveen junior. “Eerst met de vraag of er pallets zijn die opgekocht kunnen worden om ze later opgeknapt en zo goed als nieuw weer aan de handel te verkopen.”

De oudste zoon werkte al in de pallethandel en ging enkele jaren geleden bij zijn vader werken. Inmiddels is het een echt familiebedrijf en werkt de hele familie bij Blijderveen Pallets.

Vakmanschap en techniek

Blijderveen Pallets specialiseert zich in het opkopen en repareren van gebruikte pallets en de productie van nieuwe. De gebruikte pallets worden opgehaald bij verschillende bedrijven en geïnspecteerd door vaklieden die ze, waar nodig, repareren. Blijderveen zegt hierover: “Dit vereist bijzonder vakmanschap en de juiste techniek om aan alle Europese eisen te kunnen voldoen.” Ook biedt Blijderveen geheel nieuwe pallets aan. “Alle soorten en maten zijn verkrijgbaar, van de bekende Europallet tot zware blokpallets of kleine displaypallets. Alles is leverbaar door heel Nederland.”

In drie verschillende ruimtes liggen alle soorten en maten opgeslagen. Hierdoor kan naar wens en direct geleverd worden. Ook kunnen pallets speciaal op maat gemaakt worden voor de ondernemer met bijzondere wensen. Hierdoor kan iedere ondernemer bij Blijderveen terecht, zowel de grote bedrijven die wekelijks enorme hoeveelheden pallets verbruiken als de kleinere ondernemer die slecht af en toe, of eenmalig, behoefte heeft aan pallets.

Duurzaam

Gebruikte pallets benutten heeft enkele aanzienlijke voordelen. Het is maatschappelijk verantwoord, hout en transport worden schaarser en duurder en het milieu is al zwaar belast. Door hergebruik van oude pallets wordt het milieu ontzien en onnodig kap van bomen voorkomen. “Er wordt door recycling zo min mogelijk weggegooid en niets verspild. En toch blijft door vakwerk de kwaliteit van de pallets op het hoogste niveau”, meldt Ruth Blijderveen over de duurzaamheid. “Maar voor de ondernemer zit er nog een belangrijker voordeel aan, namelijk de prijs.”

Gebruikte pallets zijn goedkoper. Vooral bij grote hoeveelheden is het voor de ondernemer bijzonder aantrekkelijk gebruik te maken van deze service die kwaliteit, duurzaamheid en prijs optimaal benut. De gebruikte pallets worden bij verschillende bedrijven opgekocht. Dat is voordelig voor de ondernemer die zijn pallets niet meer nodig heeft of toe is aan nieuwe. Voor de pallets die ze verkopen aan Blijderveen Pallets krijgen ze een fatsoenlijke prijs, waarna ze opgeknapt kunnen worden. Als ze opgeknapt zijn voldoen ze aan de alle Europese eisen. De kwaliteit is een zo goed als een nieuwe pallet die voor ieder transport weer gebruikt kan worden.

Crisis

Ook Blijderveen Pallets heeft de economische crisis gemerkt. “Opeens stond de opslag vol met pallets en de prijs stond onder druk. De vraag werd natuurlijk minder. Inmiddels merken we dat de economie echt weer begint aan te trekken”, informeert Ruth Blijderveen junior. “De industrie heeft weer vraag naar goederen en dus naar pallets om die goederen op te transporteren. Ondertussen proberen wij de prijs voor de afnemer zo laag mogelijk te houden. Dit wij gegroeid zijn de laatste jaren ondanks moeilijke economische tijden. Wij proberen altijd de beste prijs te realiseren.”

Een meer persoonlijke crisis was het toen het huis van de ouders Blijderveen afbrandde bijna drie jaar geleden. “Waarschijnlijk een kortsluiting op het bedrijf en het woonhuis was daarbij ook afgebrand”, vertelt Blijderveen hierover. Inmiddels staat het nieuwe huis in de steigers en kan het bijna opgeleverd worden. “Mijn ouders hebben de laatste jaren in een bouwkeet naast het huis gewoond en zijn nu wel toe aan eindelijk weer een fijne woning.”

Na vijf jaar is Blijderveen Pallets inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met rond de tien werknemers. “Dat wisselt af en toe”, zegt de oudste zoon. “Wat belangrijk is, is dat we vakmensen in dienst hebben die niet bang zijn hun handen vuil te maken. Het is hard werken en soms vies, maar wel eerlijk.”

Ook het wagenpark is uitgebreid. Waar Ruth Blijderveen toen hij net begon nog met een aanhanger bij de industrie langs ging, beschikt het bedrijf nu over drie transportwagens die grote hoeveelheden pallets binnen de kortst mogelijke termijn door heel Nederland kunnen brengen. “Zo snel mogelijk naar de juiste plek, en zo voordelig mogelijk leveren.”

Blijderveen Pallets, Luchtenburg 4

4031 KE Ingen, T. 06-51293533

blijderveen-pallets@hotmail.com

Ruth Blijderveen junior werkt met veel plezier bij het bedrijf van zijn vader.

Autoschadeherstelbedrijf Belgers:

‘Uw schade, onze zorg’

Autoschadeherstelbedrijf Belgers uit Eck en Wiel is al 15 jaar actief in de autoschadebranche. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een professionele organisatie met een brede klantenkring voor auto’s, ambulances, trucks en bedrijfswagens. Alle schades worden vakkundig hersteld. ‘Wij proberen met de klant mee te denken.’

John Belgers, eigenaar van Autoschadeherstelbedrijf Belgers: “Ooit ben ik begonnen bij mijn vader in een schuur van 75m2 in Maurik. We repareerden auto’s, het echte spuitwerk besteedden we uit. Op een gegeven moment was de locatie echt te klein. We stonden als het ware op straat de auto’s te repareren.”

In 1999 werd de overstap gemaakt naar de huidige locatie, Doejenburg 20 op het industrieterrein van Eck en Wiel. Het bedrijf bestaat inmiddels uit vier medewerkers: een spuiter, een voorbewerker en de vader van John Belgers is ook nog steeds actief als chauffeur van het bedrijf.

Flexibiliteit, snelheid

en kwaliteit

Autoschadeherstelbedrijf Belgers heeft een brede klantenkring. “Wij repareren auto’s, ambulances, trucks en bedrijfswagens”, aldus John Belgers. “We werken veel samen met garages en tussenpersonen. Daarnaast zijn wij actief voor diverse verzekeringsmaatschappijen.”

“Wij staan voor flexibiliteit, snelheid en kwaliteit”, vervolgt hij. “Wij proberen met de klant mee te denken en deze alle zorg uit handen te nemen. Wij hebben een leenauto voor de klant en helpen bij de schadeafhandeling met de verzekeringsmaatschappij. Blijkbaar werkt onze formule, klanten komen uit de regio, maar ook daarbuiten. Wij hebben bijvoorbeeld diverse klanten die naar een plaats buiten de regio zijn verhuisd, maar nog gewoon bij ons komen voor reparatie aan hun auto. Ook de ambulances komen uit het hele land. Dit is voor ons een bevestiging dat wij goede service en kwaliteit leveren.”

Vak apart

Volgens John Belgers is schadeherstel van ambulances een vak apart. “Gewone schadeherstelbedrijven zien ambulances liever gaan dan komen. Bij ambulances pas je een totaal andere werkwijze toe dan bij gewone auto’s wanneer je schade gaat herstellen. Je moet dus echt een specialist zijn. Zo mogen ambulances in verband met de aanwezige medische apparatuur niet te lang zonder stroom zitten. Ook zijn al onze medewerkers ingeënt tegen bijvoorbeeld hepatitis A en B. Je hebt te maken met strengere voorschriften. Eens in de zoveel tijd volg ik dan ook een cursus in Duitsland, Tjechië of Engeland waarbij ik met eigen ogen kan aanschouwen hoe een ambulance gemaakt wordt en welke bijzonderheden er zijn. Ik vind het een uitdaging om schadeherstel bij ambulances te doen, omdat het anders dan anders is.”

Modern en milieuverantwoord schadeherstel

De techniek van auto’s en daarmee schadeherstel wordt steeds complexer. Als universeel schadeherstelbedrijf is het een uitdaging om met de ontwikkelingen mee te gaan. John Belgers onderstreept dat achterblijven geen optie is. “De techniek van de auto’s wordt steeds ingewikkelder. Wij investeren daarom regelmatig in moderne reparatieapparatuur. Zo hebben wij onlangs uitleesapparatuur aangeschaft om ook in de toekomst de klant van dienst te kunnen zijn.”

Ook als het gaat om milieuverantwoord schadeherstel gaat Autoschadeherstelbedrijf Belgers met haar tijd mee. “Wij werken met de kwalitatief hoogwaardige autolakken van Spies Hecker”, licht hij toe. “Deze lakken zijn efficiënt in gebruik, eenvoudig te verwerken en ze drogen snel. Kortom, deze lakken dragen bij aan een snelle schadeafhandeling met minimaal verbruik aan producten, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. Bovendien voldoen de Spies Hecker lakken aan alle eisen van de milieuwetgeving op het gebied van oplosmiddelen. Hiermee passen de producten perfect binnen onze visie van het milieuverantwoord schade herstellen.”

Transport

“Wij beschikken ook over een eigen autotransporter als er eventueel incidenten zijn die snel afgehandeld moeten worden”, vertelt John Belgers. “Ook hebben we een haal- en brengservice.”

Momenteel wordt er flink gewerkt aan de nieuwbouw van het bedrijf.

“Op Doejenburg 24 hebben we straks de beschikking tot een ruimte van zo’n 560m2. Momenteel werken we op een oppervlakte van zo’n 350 m2, dus dat is een flinke vooruitgang. Op Doejenburg 24 komt onder andere een grotere spuitcabine en hebben we meer plek voor vrachtwagens.”

Autoschadeherstelbedrijf Belgers

Doejenburg 20 • 4024 HE Eck en Wiel

T. 0344-694252 • T. 06-51234778

info@belgersautos.nl, www.belgersautos.nl

John Belgers, eigenaar van Autoschadeherstelbedrijf Belgers: “Ooit ben ik begonnen bij mijn vader in een schuur van 75m2 in Maurik. We repareerden auto’s, het echte spuitwerk besteedden we uit. Op een gegeven moment was de locatie echt te klein. We stonden als het ware op straat de auto’s te repareren.”

In 1999 werd de overstap gemaakt naar de huidige locatie, Doejenburg 20 op het industrieterrein van Eck en Wiel. Het bedrijf bestaat inmiddels uit vier medewerkers: een spuiter, een voorbewerker en de vader van John Belgers is ook nog steeds actief als chauffeur van het bedrijf.

Flexibiliteit, snelheid

en kwaliteit

Autoschadeherstelbedrijf Belgers heeft een brede klantenkring. “Wij repareren auto’s, ambulances, trucks en bedrijfswagens”, aldus John Belgers. “We werken veel samen met garages en tussenpersonen. Daarnaast zijn wij actief voor diverse verzekeringsmaatschappijen.”

“Wij staan voor flexibiliteit, snelheid en kwaliteit”, vervolgt hij. “Wij proberen met de klant mee te denken en deze alle zorg uit handen te nemen. Wij hebben een leenauto voor de klant en helpen bij de schadeafhandeling met de verzekeringsmaatschappij. Blijkbaar werkt onze formule, klanten komen uit de regio, maar ook daarbuiten. Wij hebben bijvoorbeeld diverse klanten die naar een plaats buiten de regio zijn verhuisd, maar nog gewoon bij ons komen voor reparatie aan hun auto. Ook de ambulances komen uit het hele land. Dit is voor ons een bevestiging dat wij goede service en kwaliteit leveren.”

Vak apart

Volgens John Belgers is schadeherstel van ambulances een vak apart. “Gewone schadeherstelbedrijven zien ambulances liever gaan dan komen. Bij ambulances pas je een totaal andere werkwijze toe dan bij gewone auto’s wanneer je schade gaat herstellen. Je moet dus echt een specialist zijn. Zo mogen ambulances in verband met de aanwezige medische apparatuur niet te lang zonder stroom zitten. Ook zijn al onze medewerkers ingeënt tegen bijvoorbeeld hepatitis A en B. Je hebt te maken met strengere voorschriften. Eens in de zoveel tijd volg ik dan ook een cursus in Duitsland, Tjechië of Engeland waarbij ik met eigen ogen kan aanschouwen hoe een ambulance gemaakt wordt en welke bijzonderheden er zijn. Ik vind het een uitdaging om schadeherstel bij ambulances te doen, omdat het anders dan anders is.”

Modern en milieuverantwoord schadeherstel

De techniek van auto’s en daarmee schadeherstel wordt steeds complexer. Als universeel schadeherstelbedrijf is het een uitdaging om met de ontwikkelingen mee te gaan. John Belgers onderstreept dat achterblijven geen optie is. “De techniek van de auto’s wordt steeds ingewikkelder. Wij investeren daarom regelmatig in moderne reparatieapparatuur. Zo hebben wij onlangs uitleesapparatuur aangeschaft om ook in de toekomst de klant van dienst te kunnen zijn.”

Ook als het gaat om milieuverantwoord schadeherstel gaat Autoschadeherstelbedrijf Belgers met haar tijd mee. “Wij werken met de kwalitatief hoogwaardige autolakken van Spies Hecker”, licht hij toe. “Deze lakken zijn efficiënt in gebruik, eenvoudig te verwerken en ze drogen snel. Kortom, deze lakken dragen bij aan een snelle schadeafhandeling met minimaal verbruik aan producten, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit. Bovendien voldoen de Spies Hecker lakken aan alle eisen van de milieuwetgeving op het gebied van oplosmiddelen. Hiermee passen de producten perfect binnen onze visie van het milieuverantwoord schade herstellen.”

Transport

“Wij beschikken ook over een eigen autotransporter als er eventueel incidenten zijn die snel afgehandeld moeten worden”, vertelt John Belgers. “Ook hebben we een haal- en brengservice.”

Momenteel wordt er flink gewerkt aan de nieuwbouw van het bedrijf.

“Op Doejenburg 24 hebben we straks de beschikking tot een ruimte van zo’n 560m2. Momenteel werken we op een oppervlakte van zo’n 350 m2, dus dat is een flinke vooruitgang. Op Doejenburg 24 komt onder andere een grotere spuitcabine en hebben we meer plek voor vrachtwagens.”

Autoschadeherstelbedrijf Belgers

Doejenburg 20 • 4024 HE Eck en Wiel

T. 0344-694252 • T. 06-51234778

info@belgersautos.nl, www.belgersautos.nl

De klant over Autoschadeherstelbedrijf Belgers

Autoschadeherstelbedrijf Belgers werkt nauw samen met Amstra B.V. uit Geldermalsen, Importeur van onder andere ambulances, rouwvoertuigen, brancards en canbus-systemen. Autoschadeherstelbedrijf Belgers verzorgt het schadeherstel aan de ambulances. Dat vraagt om speciale aandacht.

Hans Verstraaten, eigenaar van Amstra B.V. vertelt hierover. “Die speciale aandacht is, naast goede kwaliteit, de reden waarom wij al onze ambulances door Autoschadeherstelbedrijf Belgers laten herstellen. Onze voertuigen moeten 24 uur per dag inzetbaar zijn. Daarom is het voor ons zaak dat de schadevoertuigen direct opgehaald en hersteld worden zodat deze op de kortst mogelijke termijn weer inzetbaar zijn. De mensen van autoschadeherstelbedrijf Belgers begrijpen dit als geen ander en komen dan ook direct in actie na de melding van een schade. De ambulance wordt opgehaald en het herstel wordt direct in werking gezet. Enkele dagen later kan onze klant weer naar alle tevredenheid gebruik maken van zijn ambulance. Kwaliteit, flexibiliteit en specialistische kennis zijn het onderscheidende vermogen van Autoschadeherstelbedrijf Belgers. Inmiddels werken we alweer enige jaren samen, naar tevredenheid van zowel onze klanten als van onszelf!”

Rob Herkströter Aanbouw, Verbouw, Renovatie en Aanpak Rioolreiniging

‘Wij weten van aanpakken’

Rob Herkströter begon in 1993 met onderhoudswerkzaamheden aan gebouwen en terreinen voor zowel particulieren als bedrijven. In de loop der jaren is het bedrijf uitgebreid met Aanpak Rioolreiniging. Samen met een team van enthousiaste medewerkers staat hij klaar om de meest uiteenlopende werkzaamheden uit te voeren. “Wij weten van aanpakken!”

Een verstopping van het riool is niet iets waar iemand op zit te wachten en om die reden zorgt Rob Herkströter ervoor dat zijn team altijd snel ter plaatse is. “Met behulp van hoge druk en mechanische veren zijn wij in staat om verstopte leidingen van 32 tot 200 mm, te ontstoppen en te reinigen. Hiervoor beschikken wij over servicebussen met een hoge druk unit met watertank en diverse verenmachines. Deze bussen zijn uitgerust met een mobiel camerasysteem, zenderdetectie, waterstofzuiger en freesapparatuur. We hebben de meest voorkomende pvc op voorraad. Hierdoor kunnen we snel alle problemen oplossen.”

Camera-inspectie

Met het draagbare inspectiesysteem kan het probleem binnen een mum van tijd gelokaliseerd worden. “Dit systeem bestaat uit een inspectiecamera die geschikt is voor leidingen met een doorsnede van 70 tot 150 mm. Ook voor leidingen met een doorsnede van 20 tot 70 mm beschikken wij over draagbaar inspectiesysteem. Met behulp van de monitor kunnen gebreken in de leiding op een duidelijke manier weergegeven worden.”

Leidingdetectie

Rob Herkströter vertelt dat voor veel mensen vaak niet helemaal duidelijk is waar de rioolleidingen zich onder de vloer of in de bodem bevinden. “Met behulp van het leidingdetectie systeem kan worden vastgesteld waar de leidingen zich precies bevinden. Op deze wijze kan met zo min mogelijk graaf- of breekwerk de verstopping verholpen worden.”

Rookdetectie

Lekkages in het riool kunnen opgespoord worden door middel van rookdetectie. “Soms kan een klein haarscheurtje al de oorzaak zijn van een lekkage of stankoverlast. Wanneer er door middel van de rookgenerator rook in de rioolbuis geblazen wordt komt de rook eruit op de plek waar het scheurtje zit.”

Aannemersbedrijven

Het bedrijf richt zich met name op particulieren en de klein zakelijke markt. “Tevens lossen wij regelmatig problemen op voor loodgieters en aannemersbedrijven. Door onze specialistische apparatuur hoeven wij vaak niet te hakken en te breken en kunnen zij weer een stukje service bieden aan hun klanten.”

Doordat Rob Herkströter en zijn medewerkers tevens gespecialiseerd zijn in aanbouw, verbouw, renovatie en grond, groen- en straatwerkzaamheden kan alles netjes achtergelaten worden nadat de werkzaamheden aan het riool zijn uitgevoerd. “Natuurlijk proberen we alles zoveel mogelijk intact te houden”, licht hij toe. “Maar wanneer we toch moeten breken, hebben we altijd bijvoorbeeld een timmerman of tegelzetter bij de hand die alles weer in de oorspronkelijke staat kan terugbrengen.”

Compleet pakket

Of het nu gaat om een renovatie, een verbouwing of aanbouw, Rob Herkströter en zijn medewerkers bieden een compleet pakket. “Hierbij kun je denken aan timmeren, metselen, stukadoren en betegelen. Wij verrichten zowel het kleine werk als grote projecten. Ook voor aanpassingen aan keuken en badkamer denken we graag mee. Leidingwerk en het aanleggen van vloerverwarming is voor ons geen probleem. Het benodigde grond en straatwerk kunnen we ook in eigen beheer uitvoeren, we hebben hier zelf de mensen en machines voor.”

“Wij zijn in het bezit van apparatuur waarmee we kabels en leidingen makkelijk op kunnen sporen”, vervolgt hij. “Dit is ontzettend handig aangezien hierbij ook weer geldt dat veel mensen geen idee hebben waar de leidingen precies lopen. Met onze inductiegenerator kunnen we bijvoorbeeld inductiesignalen uitzenden waarmee we kabels en leidingen snel kunnen lokaliseren. Dit is bijvoorbeeld handig bij het plaatsen van tuinverlichting, maar ook bij het plaatsen van een slagboom op een bedrijventerrein.”

Ook voor deze werkzaamheden geldt dat er netjes gewerkt wordt. “We dekken alles keurig af, zodat niet alles onder het stof komt te zitten. Wij krijgen regelmatig complimenten van klanten dat wij zo schoon werken. Dit zien wij dan ook als een visitekaartje voor ons bedrijf.”

Tuinaanleg en Onderhoud

Voor aanleg, renovatie en onderhoud van de tuin kan alles van a tot z verzorgd worden door Rob Herkströter en zijn medewerkers. “Indien gewenst maken we gezamenlijk met de klant een tuinontwerp. Bouwkundige elementen in de tuin zijn een mogelijkheid, waarbij gedacht kan worden aan tuinmuren, tuinhuisjes, natuursteenbewerking en allerlei andere objecten. Bij wateroverlast kunnen verticale drainage verzorgd worden, mogelijk in combinatie met de aanleg van een waterpartij. Tevens leveren wij heesters en haagplanten uit eigen kwekerij.”

Voor het grondwerk heeft Rob Herkströter eigen kranen, rupskruiwagens, tractoren, spit- en freesmachines en diverse andere machines en gereedschappen. “We verzorgen tevens de aanleg en reparatie van bestratingen en verhardingen rond woningen en bedrijfspanden. Ook kan de klant bij ons terecht voor het aanleggen van een beschoeiing of steiger. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk bij ons.”

Rob Herkströter Aanbouw, Verbouw,

Renovatie, Aanpak Rioolreiniging

Twee Sluizen 5 • 4016 DC Kapel-Avezaath

RioolReiniging: 

T. 0344-661699 / T. 06-46076572

Bouw, Grond & Groen: T. 0344-661917 /

T. 06-53420253, F. 0344-661332

info@aanpak.eu • www.aanpak.eu

Een verstopping van het riool is niet iets waar iemand op zit te wachten en om die reden zorgt Rob Herkströter ervoor dat zijn team altijd snel ter plaatse is. “Met behulp van hoge druk en mechanische veren zijn wij in staat om verstopte leidingen van 32 tot 200 mm, te ontstoppen en te reinigen. Hiervoor beschikken wij over servicebussen met een hoge druk unit met watertank en diverse verenmachines. Deze bussen zijn uitgerust met een mobiel camerasysteem, zenderdetectie, waterstofzuiger en freesapparatuur. We hebben de meest voorkomende pvc op voorraad. Hierdoor kunnen we snel alle problemen oplossen.”

Camera-inspectie

Met het draagbare inspectiesysteem kan het probleem binnen een mum van tijd gelokaliseerd worden. “Dit systeem bestaat uit een inspectiecamera die geschikt is voor leidingen met een doorsnede van 70 tot 150 mm. Ook voor leidingen met een doorsnede van 20 tot 70 mm beschikken wij over draagbaar inspectiesysteem. Met behulp van de monitor kunnen gebreken in de leiding op een duidelijke manier weergegeven worden.”

Leidingdetectie

Rob Herkströter vertelt dat voor veel mensen vaak niet helemaal duidelijk is waar de rioolleidingen zich onder de vloer of in de bodem bevinden. “Met behulp van het leidingdetectie systeem kan worden vastgesteld waar de leidingen zich precies bevinden. Op deze wijze kan met zo min mogelijk graaf- of breekwerk de verstopping verholpen worden.”

Rookdetectie

Lekkages in het riool kunnen opgespoord worden door middel van rookdetectie. “Soms kan een klein haarscheurtje al de oorzaak zijn van een lekkage of stankoverlast. Wanneer er door middel van de rookgenerator rook in de rioolbuis geblazen wordt komt de rook eruit op de plek waar het scheurtje zit.”

Aannemersbedrijven

Het bedrijf richt zich met name op particulieren en de klein zakelijke markt. “Tevens lossen wij regelmatig problemen op voor loodgieters en aannemersbedrijven. Door onze specialistische apparatuur hoeven wij vaak niet te hakken en te breken en kunnen zij weer een stukje service bieden aan hun klanten.”

Doordat Rob Herkströter en zijn medewerkers tevens gespecialiseerd zijn in aanbouw, verbouw, renovatie en grond, groen- en straatwerkzaamheden kan alles netjes achtergelaten worden nadat de werkzaamheden aan het riool zijn uitgevoerd. “Natuurlijk proberen we alles zoveel mogelijk intact te houden”, licht hij toe. “Maar wanneer we toch moeten breken, hebben we altijd bijvoorbeeld een timmerman of tegelzetter bij de hand die alles weer in de oorspronkelijke staat kan terugbrengen.”

Compleet pakket

Of het nu gaat om een renovatie, een verbouwing of aanbouw, Rob Herkströter en zijn medewerkers bieden een compleet pakket. “Hierbij kun je denken aan timmeren, metselen, stukadoren en betegelen. Wij verrichten zowel het kleine werk als grote projecten. Ook voor aanpassingen aan keuken en badkamer denken we graag mee. Leidingwerk en het aanleggen van vloerverwarming is voor ons geen probleem. Het benodigde grond en straatwerk kunnen we ook in eigen beheer uitvoeren, we hebben hier zelf de mensen en machines voor.”

“Wij zijn in het bezit van apparatuur waarmee we kabels en leidingen makkelijk op kunnen sporen”, vervolgt hij. “Dit is ontzettend handig aangezien hierbij ook weer geldt dat veel mensen geen idee hebben waar de leidingen precies lopen. Met onze inductiegenerator kunnen we bijvoorbeeld inductiesignalen uitzenden waarmee we kabels en leidingen snel kunnen lokaliseren. Dit is bijvoorbeeld handig bij het plaatsen van tuinverlichting, maar ook bij het plaatsen van een slagboom op een bedrijventerrein.”

Ook voor deze werkzaamheden geldt dat er netjes gewerkt wordt. “We dekken alles keurig af, zodat niet alles onder het stof komt te zitten. Wij krijgen regelmatig complimenten van klanten dat wij zo schoon werken. Dit zien wij dan ook als een visitekaartje voor ons bedrijf.”

Tuinaanleg en Onderhoud

Voor aanleg, renovatie en onderhoud van de tuin kan alles van a tot z verzorgd worden door Rob Herkströter en zijn medewerkers. “Indien gewenst maken we gezamenlijk met de klant een tuinontwerp. Bouwkundige elementen in de tuin zijn een mogelijkheid, waarbij gedacht kan worden aan tuinmuren, tuinhuisjes, natuursteenbewerking en allerlei andere objecten. Bij wateroverlast kunnen verticale drainage verzorgd worden, mogelijk in combinatie met de aanleg van een waterpartij. Tevens leveren wij heesters en haagplanten uit eigen kwekerij.”

Voor het grondwerk heeft Rob Herkströter eigen kranen, rupskruiwagens, tractoren, spit- en freesmachines en diverse andere machines en gereedschappen. “We verzorgen tevens de aanleg en reparatie van bestratingen en verhardingen rond woningen en bedrijfspanden. Ook kan de klant bij ons terecht voor het aanleggen van een beschoeiing of steiger. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk bij ons.”

Rob Herkströter Aanbouw, Verbouw,

Renovatie, Aanpak Rioolreiniging

Twee Sluizen 5 • 4016 DC Kapel-Avezaath

RioolReiniging: 

T. 0344-661699 / T. 06-46076572

Bouw, Grond & Groen: T. 0344-661917 /

T. 06-53420253, F. 0344-661332

info@aanpak.eu • www.aanpak.eu

delen:

Rivierenland Business nummer 1 2015

» LIC
Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by