Uitvaartbegeleiding De Stilte

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

Kiezen voor wie bij u past!

Bij het regelen van een uitvaart zijn er veel keuzes; belangrijke keuzes, die allemaal leiden tot een herinnering. Een vaak genoemde herinnering aan een uitvaart is de drukte tijdens deze dagen; er moet zoveel geregeld

worden. Beter zou zijn een om de herinnering van drukte om te zetten naar een mooie herinnering.

Dit willen wij bereiken door de keuzes die er bij een overlijden zijn tijdens het dagelijkse leven bespreekbaar te maken. Erover praten moet niet, maar het mag wel.

Als uitvaartbegeleidsters zijn wij ons er zeer van bewust op welk moment wij bij u komen: op het meest kwetsbare en verdrietige moment. Het moment van binnenstappen maakt zeer veel indruk op de

familie. Daarom is het voor de familie

belangrijk om te kiezen voor een onderneming die bij hen past. Met de gekozen

onderneming gaan ze de herinneringen maken die ze voor altijd bij zich zullen dragen. Het gebeurt steeds vaker dat men een uitvaartonderneming belt om kennis te maken, ook als er nog geen sprake is van een naderend overlijden. Wij stimuleren mensen om hun vragen aan ons te stellen. Dit is geheel vrijblijvend en kan veel ophelderen.

Vertel nou eens hoe jullie écht werken?

Om in een advertentie te vertellen hoe wij ‘in het echt’ werken, is ontzettend moeilijk. Het contact dat wij met iedere familie krijgen is namelijk uniek. Omdat we ervoor kiezen om écht contact te leggen met de

familie, open te staan voor wie zij zijn, ontstaat er altijd iets bijzonders. En dit alles door die ene keuze om slechts één uitvaart per uitvaartbegeleidster per keer te begeleiden! Het is voor ons hartverwarmend om tijdens die dagen, maar ook vooral na de uitvaart, bedankt te worden met een handdruk die een paar tellen langer duurt of een oogcontact dat heel veel zegt, maar ook de drie kussen op je wangen of een intense omhelzing! Allemaal momenten die wij koesteren.

Wat wij nu beschrijven is niet iets wat wij zomaar met u als lezer zouden delen. Het zijn echter al die families die ons, elke keer weer, aansporen om hierover te schrijven.

Na afloop vragen wij altijd open en eerlijk of er punten ter verbetering zijn. En één van de weinige reacties die wij hierop kregen, was: “Jullie moeten een andere foto in de krant zetten, want in het echt zijn jullie veel liever!”

Vanwege deze leuke, lieve en bijzondere momenten willen wij alle families bedanken. Zij hebben zich opengesteld voor ons en daarmee ons werk van de afgelopen

jaren heel erg bijzonder gemaakt!

Heiltje Heinenberg

Tina Hakkesteegt

Dit willen wij bereiken door de keuzes die er bij een overlijden zijn tijdens het dagelijkse leven bespreekbaar te maken. Erover praten moet niet, maar het mag wel.

Als uitvaartbegeleidsters zijn wij ons er zeer van bewust op welk moment wij bij u komen: op het meest kwetsbare en verdrietige moment. Het moment van binnenstappen maakt zeer veel indruk op de

familie. Daarom is het voor de familie

belangrijk om te kiezen voor een onderneming die bij hen past. Met de gekozen

onderneming gaan ze de herinneringen maken die ze voor altijd bij zich zullen dragen. Het gebeurt steeds vaker dat men een uitvaartonderneming belt om kennis te maken, ook als er nog geen sprake is van een naderend overlijden. Wij stimuleren mensen om hun vragen aan ons te stellen. Dit is geheel vrijblijvend en kan veel ophelderen.

Vertel nou eens hoe jullie écht werken?

Om in een advertentie te vertellen hoe wij ‘in het echt’ werken, is ontzettend moeilijk. Het contact dat wij met iedere familie krijgen is namelijk uniek. Omdat we ervoor kiezen om écht contact te leggen met de

familie, open te staan voor wie zij zijn, ontstaat er altijd iets bijzonders. En dit alles door die ene keuze om slechts één uitvaart per uitvaartbegeleidster per keer te begeleiden! Het is voor ons hartverwarmend om tijdens die dagen, maar ook vooral na de uitvaart, bedankt te worden met een handdruk die een paar tellen langer duurt of een oogcontact dat heel veel zegt, maar ook de drie kussen op je wangen of een intense omhelzing! Allemaal momenten die wij koesteren.

Wat wij nu beschrijven is niet iets wat wij zomaar met u als lezer zouden delen. Het zijn echter al die families die ons, elke keer weer, aansporen om hierover te schrijven.

Na afloop vragen wij altijd open en eerlijk of er punten ter verbetering zijn. En één van de weinige reacties die wij hierop kregen, was: “Jullie moeten een andere foto in de krant zetten, want in het echt zijn jullie veel liever!”

Vanwege deze leuke, lieve en bijzondere momenten willen wij alle families bedanken. Zij hebben zich opengesteld voor ons en daarmee ons werk van de afgelopen

jaren heel erg bijzonder gemaakt!

Cora van der Waal

Arja van Bruchem

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by