Verkeersschool Elar Lexmond

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

Allround opleidingsinstituut

Op 2 november 2011 was het precies 41 jaar geleden, dat in Lexmond verkeersschool Elar werd opgericht. Aanvankelijk begonnen met één personenauto, is het opleidingsinstituut inmiddels uitgegroeid tot de grootste verkeersschool in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.

Naast alle rijopleidingen voor bromfiets, motor, personenauto en vrachtauto worden er ook cursussen gegeven voor de logistieke sector zoals: hef- en reachtruck, verreiker, hoogwerker, minigraver, wiellaadschop, en autolaadkraan .

Daarmee is de verkeersschool uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut.

Praktijkgericht

De opleidingen zijn volgens directeur Gilbert van Maaren bijzonder praktijkgericht. “Onze organisatie kenmerkt zich door een grote mate van flexibiliteit,

zodat het voor ons mogelijk is snel in te spelen op vragen van opdrachtgevers. In overleg met onze opdrachtgevers is ook een combinatie van diverse opleidingen samen te stellen. Hoewel we over een eigen en goed geoutilleerde opleidingslocatie beschikken waar de cursisten optimale mogelijkheden krijgen om ‘levensecht’ te oefenen, kunnen wij de opleiding tevens ‘incompany’, oftewel op locatie bij de opdrachtgever verzorgen. Wij hanteren immers niet voor niets de slogan: Sterk in maatwerk.

Al onze cursussen zijn gecertificeerd door onder andere het exameninstituut C.C.V. en V.T.L. (Vakopleiding Transport en Logistiek).”

Certificaten

Dankzij de deskundigheid van de docenten is Elar Lexmond in staat om mensen op te leiden voor alle officiële examens en certificaten. “De risico’s bij ondeskundig gebruik van interne transportmiddelen worden nog steeds onderschat”, legt Gilbert van Maaren uit. “Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen binnen een bedrijf over de juiste certificaten beschikken. Bij ons ISO gecertificeerd zusterbedrijf V.V.L. kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de opleiding basisveiligheid VCA, maar ook voor de cursussen Bedrijfshulpverlening (BHV) of Veilig werken langs de weg.” Naast alle aspecten met betrekking tot het veilig werken wordt in alle opleidingen welke Elar Lexmond aanbiedt ook aandacht besteed aan het aspect van efficiënt werken. “Een vergroting van de vakbekwaamheid door middel van gerichte scholing draagt in belangrijke mate bij aan een efficiëntere werkwijze en daarmee aan een hoger rendement.”

Nascholing

Om het beroep van vrachtwagenchauffeur uit te kunnen blijven oefenen is elke vrachtwagenchauffeur die na 30 juni 1955 is geboren verplicht om iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen (Code 95), vertelt Gilbert van Maaren. “Ook onze nascholingscursussen zijn door CCV gecertificeerd. De 35 uur nascholing kan naar eigen keuze van de cursist vrij worden ingedeeld. Hiervoor bieden wij dan ook een heel uiteenlopend programma van opleidingen aan. Bijvoorbeeld de opleiding ‘De Digitale Tachograaf’. Hierin leren deelnemers de digitale tachograaf bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Maar ook een cursus voor het veilig gebruik van een autolaadkraan, of een cursus lading zekeren behoort tot de mogelijkheden.”

Ontzorgen

Elar Lexmond probeert de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. “Wij kunnen voor alle medewerkers van onze opdrachtgever in de gaten houden wanneer de geldigheid van de behaalde certificaten verloopt en het desbetreffende bedrijf daarvan tijdig op de hoogte brengen. Tevens kunnen we exact bijhouden hoeveel uur nascholing een chauffeur nog heeft te gaan. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de transportwereld op de voet, waardoor wij ons opleidingsprogramma continu up to date houden.”

Avonduren

“Daarnaast ontzorgen wij de klant doordat het desbetreffende bedrijf voor het complete pakket bij ons terecht kan”, vervolgt hij. “Ook bijvoorbeeld voor een opleiding ‘rijden met lange zware voertuigen (LZV)’ of ‘rijden met een terminaltrekker’. Daarnaast kunnen we op onze locatie de medische keuring, die verplicht is voor onder andere vrachtwagenchauffeurs, regelen in de avonduren, waardoor onnodige stilstand van de vrachtauto’s wordt voorkomen. Bedrijven vinden het prettig dat ze voor alle opleidingen één vast aanspreekpunt hebben, want dit bespaart de ondernemer heel veel tijd. Hiermee willen we aangeven dat wij graag als partner in business met onze opdrachtgevers meedenken.”

Tweede generatie

Gilbert van Maaren heeft de leiding van het bedrijf recent overgenomen van zijn vader en is dus de tweede generatie. De klanten daarentegen zijn vaak al de derde generatie die zich door Elar op laten leiden. “Het volgen van een opleiding bij Elar is inmiddels een familietraditie geworden”, vertelt Gilbert van Maaren niet zonder trots. “Jaarlijks volgen meer dan 1000 cursisten met succes een opleiding bij Verkeersschool Elar Lexmond. Hiervoor staan 3 bromfietsen, 9 motoren, 14 personenauto’s, 2 BEcombinatie’s, 3 vrachtautocombinatie’s, 2 heftrucks en 2 reachtrucks ter beschikking.”

Verkeersschool Elar Lexmond

Nieuwe Rijksweg 142

4128 BP Lexmond

T. 0347-341577 - F. 0347-342125

info@elarlexmond.nl

www.elarlexmond.nl

Elar Lexmond is uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut

Naast alle rijopleidingen voor bromfiets, motor, personenauto en vrachtauto worden er ook cursussen gegeven voor de logistieke sector zoals: hef- en reachtruck, verreiker, hoogwerker, minigraver, wiellaadschop, en autolaadkraan .

Daarmee is de verkeersschool uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut.

Praktijkgericht

De opleidingen zijn volgens directeur Gilbert van Maaren bijzonder praktijkgericht. “Onze organisatie kenmerkt zich door een grote mate van flexibiliteit,

zodat het voor ons mogelijk is snel in te spelen op vragen van opdrachtgevers. In overleg met onze opdrachtgevers is ook een combinatie van diverse opleidingen samen te stellen. Hoewel we over een eigen en goed geoutilleerde opleidingslocatie beschikken waar de cursisten optimale mogelijkheden krijgen om ‘levensecht’ te oefenen, kunnen wij de opleiding tevens ‘incompany’, oftewel op locatie bij de opdrachtgever verzorgen. Wij hanteren immers niet voor niets de slogan: Sterk in maatwerk.

Al onze cursussen zijn gecertificeerd door onder andere het exameninstituut C.C.V. en V.T.L. (Vakopleiding Transport en Logistiek).”

Certificaten

Dankzij de deskundigheid van de docenten is Elar Lexmond in staat om mensen op te leiden voor alle officiële examens en certificaten. “De risico’s bij ondeskundig gebruik van interne transportmiddelen worden nog steeds onderschat”, legt Gilbert van Maaren uit. “Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen binnen een bedrijf over de juiste certificaten beschikken. Bij ons ISO gecertificeerd zusterbedrijf V.V.L. kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de opleiding basisveiligheid VCA, maar ook voor de cursussen Bedrijfshulpverlening (BHV) of Veilig werken langs de weg.” Naast alle aspecten met betrekking tot het veilig werken wordt in alle opleidingen welke Elar Lexmond aanbiedt ook aandacht besteed aan het aspect van efficiënt werken. “Een vergroting van de vakbekwaamheid door middel van gerichte scholing draagt in belangrijke mate bij aan een efficiëntere werkwijze en daarmee aan een hoger rendement.”

Nascholing

Om het beroep van vrachtwagenchauffeur uit te kunnen blijven oefenen is elke vrachtwagenchauffeur die na 30 juni 1955 is geboren verplicht om iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen (Code 95), vertelt Gilbert van Maaren. “Ook onze nascholingscursussen zijn door CCV gecertificeerd. De 35 uur nascholing kan naar eigen keuze van de cursist vrij worden ingedeeld. Hiervoor bieden wij dan ook een heel uiteenlopend programma van opleidingen aan. Bijvoorbeeld de opleiding ‘De Digitale Tachograaf’. Hierin leren deelnemers de digitale tachograaf bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Maar ook een cursus voor het veilig gebruik van een autolaadkraan, of een cursus lading zekeren behoort tot de mogelijkheden.”

Ontzorgen

Elar Lexmond probeert de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. “Wij kunnen voor alle medewerkers van onze opdrachtgever in de gaten houden wanneer de geldigheid van de behaalde certificaten verloopt en het desbetreffende bedrijf daarvan tijdig op de hoogte brengen. Tevens kunnen we exact bijhouden hoeveel uur nascholing een chauffeur nog heeft te gaan. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de transportwereld op de voet, waardoor wij ons opleidingsprogramma continu up to date houden.”

Avonduren

“Daarnaast ontzorgen wij de klant doordat het desbetreffende bedrijf voor het complete pakket bij ons terecht kan”, vervolgt hij. “Ook bijvoorbeeld voor een opleiding ‘rijden met lange zware voertuigen (LZV)’ of ‘rijden met een terminaltrekker’. Daarnaast kunnen we op onze locatie de medische keuring, die verplicht is voor onder andere vrachtwagenchauffeurs, regelen in de avonduren, waardoor onnodige stilstand van de vrachtauto’s wordt voorkomen. Bedrijven vinden het prettig dat ze voor alle opleidingen één vast aanspreekpunt hebben, want dit bespaart de ondernemer heel veel tijd. Hiermee willen we aangeven dat wij graag als partner in business met onze opdrachtgevers meedenken.”

Tweede generatie

Gilbert van Maaren heeft de leiding van het bedrijf recent overgenomen van zijn vader en is dus de tweede generatie. De klanten daarentegen zijn vaak al de derde generatie die zich door Elar op laten leiden. “Het volgen van een opleiding bij Elar is inmiddels een familietraditie geworden”, vertelt Gilbert van Maaren niet zonder trots. “Jaarlijks volgen meer dan 1000 cursisten met succes een opleiding bij Verkeersschool Elar Lexmond. Hiervoor staan 3 bromfietsen, 9 motoren, 14 personenauto’s, 2 BEcombinatie’s, 3 vrachtautocombinatie’s, 2 heftrucks en 2 reachtrucks ter beschikking.”

Verkeersschool Elar Lexmond

Nieuwe Rijksweg 142

4128 BP Lexmond

T. 0347-341577 - F. 0347-342125

info@elarlexmond.nl

www.elarlexmond.nl

Elar Lexmond verzorgt tevens cursussen voor de logistieke sector

Theorie-opleidingen

Het opleidingscentrum van Verkeersschool Elar Lexmond is één van de modernste in de regio. Door middel van het gebruik van een interactief digitaal lesbord, voorzien van speciaal voor het verkeersonderwijs ontwikkelde software, kunnen allerlei 3D situaties, animaties en films getoond en bewerkt worden. Op deze manier ontstaat een nieuwe dimensie van klassikaal verkeersles krijgen. Ook hierin onderscheidt Elar zich van andere opleiders.

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by