Dijkers, Garage

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

Garage Dijkers biedt een oplossing voor iedere vervoersbehoefte

Garage Dijkers in Nieuwland is al meer dan vijfentwintig jaar het adres voor transportoplossingen.Door het brede productaanbod dat deze Renault Trucks en bestelwagenservicedealer biedt, de goed geoutilleerde werkplaats en het vakkundige personeel, kan Garage Dijkers voor elke vakman een passende oplossing aandragen.

Bij Garage Dijkers wordt de klant persoonlijk ontvangen. Een ervaren verkoopteam kan de klant adviseren op het gebied van zowel nieuwe als gebruikte Renault Trucks en bedrijfswagens. “Wij bieden een hele brede range”, licht eigenaar Arie Dijkers toe. “Van een Renault Kangoo met een laadvermogen van 500 kg tot een Renault Magnum-truck met een laadvermogen van 50.000 kg. Door middel van opbouw kunnen we de truck of bestelwagen bovendien geheel naar wens van de klant maken. Hierdoor zijn zowel de trucks als de bestelwagens voor de meest uiteenlopende branches inzetbaar.”

Optimale bedrijfszekerheid

Wie kiest voor bedrijfswagens van Garage Dijkers maakt een keuze voor sterke, allround en compleet uitgeruste bedrijfswagens. De toepassing van vooruitstrevende technologie in combinatie met het gebruik van hoogwaardige materialen staat garant voor optimale bedrijfszekerheid.

“Bij ons vindt je bijvoorbeeld de bestelauto van het jaar 2012, de Renault Master. Deze bedrijfswagen draagt niet voor niets deze prestigieuze titel. Hij heeft een zo laag mogelijk brandstofverbruik, stelt hoge eisen aan integrale veiligheid en benadrukt het rijgemak. Bovendien heeft de auto een optimaal laadvermogen en een hoog gebruikerscomfort.

Momenteel kunnen wij een extra feestpakket voor een voordelige prijs aanbieden bij deze bestelwagen. Het loont dus beslist de moeite om eens binnen te lopen bij ons.”

Alles onder één dak

De werkplaats is universeel ingericht voor alle merken. Met een team vakmensen worden APK-keuringen, reparaties en onderhoud aan materieel uitgevoerd. “Hier kunnen wij klanten weer snel op de weg helpen”, vertelt Arie Dijkers. “Op een vakkundige wijze worden eventuele problemen goed opgelost. Daarnaast houden wij ons in de werkplaats bezig met APK1 en 2 keuringen en worden hier tachografen en snelheidsbegrenzers ingebouwd. Bij ons kun je dus echt alles onder één dak vinden.”

Garage Dijkers - Zijlkade 24B

4243 JE Nieuwland

T. 0183-352 201 - F. 0183-353 283

info@garagedijkers.nl

www.garagedijkers.nl

Koen Dijkers, Arie Dijkers en Arjan Dijkers van Garage Dijkers

Alles voor de quad

De populariteit van de quad is de afgelopen jaren in Nederland enorm toegenomen. Liefhebbers uit het hele land weten inmiddels hun weg te vinden naar Quad Centrum A.G. van der Ham in Nieuwland, waar niet alleen een groot aanbod te vinden is in sportquads, maar ook een breed assortiment bedrijfsquads verkrijgbaar is.

In de showroom van Quad Centrum A.G. van der Ham zijn allerlei soorten, maten, kleuren en uitvoeringen opgesteld. Hier zijn de nieuwste modellen van topmerken als Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki, Polaris en E-ton te vinden. Ook in gebruikte quads is er volop keuze. “De bedrijfsquads, oftewel de utilityquads worden voor de meest uiteenlopende werkzaamheden ingezet”, legt eigenaar Arjan van der Ham uit. “Deze worden onder andere veel toegepast op boerderijen, maar ook rattenvangers maken er tegenwoordig gebruik van. Bijna alle utilitymodellen hebben rekken waarop materialen geplaatst kunnen worden die tijdens de werkzaamheden nodig zijn. Ook zijn er diverse accessoires voor verkrijgbaar, waaronder sneeuwschuivers, grasmaaiers of ploegen.” De sportquads zijn er in diverse uitvoeringen. “De snelste sportquad die we hebben gaat 120 kilometer per uur”, zegt hij. “De prijs varieert van 1500 euro tot en met 27.000 euro voor een meerpersoons buggy. Wanneer een quad voorzien is van een kenteken mag je er zelfs mee de weg op.”

Veiligheid

Veiligheid van de klant staat voorop bij Quad Centrum A.G. van der Ham. “Om die reden geven we ook veiligheidstrainingen. Hier leren mensen hoe ze met een quad om moeten gaan.”

Volgens Arjan van der Ham biedt het quadrijden alle ingrediënten voor een spectaculair bedrijfs- of familie-uitje. “Wij bieden de mogelijkheid om samen met vrienden, kennissen of collega’s een dag sportief bezig te zijn op een prachtig crosscircuit in Berghem. Hier kan gecrost worden op een speciaal voor de quad ontworpen zandcircuit. Na het oefenen worden de vaardigheden van de deelnemers getest en kunnen zij de strijd met elkaar aangaan. Bovendien kunnen we als afsluiter zorgen voor een heerlijke barbecue of een buffet. Een dag die je niet snel vergeet dus!”

Onderhoud en reparaties

A.G. van der Ham verkoopt niet alleen quads, maar is ook gespecialiseerd in onderhoud en reparaties. “Elk probleem kunnen we vakkundig verhelpen in onze werkplaats, waar gespecialiseerde quadmonteurs werkzaam zijn. Mensen die liever zelf repareren kunnen ook losse onderdelen bij ons krijgen.” Via www.quadwebshop.nl kunnen allerlei onderdelen en accessoires op het gebied van quads besteld worden. “Hierbij kun je denken aan onderdelen als remblokken en bougies, maar ook aan kleding, crossbrillen en helmen. Dit is niet alleen makkelijk, maar ook erg leuk. Zo kan iedereen zelf ook eens kijken hoe zijn quad er van binnen uit ziet.” A.C. van der Ham bestaat inmiddels bijna 25 jaar, maar nog steeds geniet Arjan van der Ham iedere dag van zijn vak. “Op een quad rijden is fantastisch. Wat is er nu mooier dan zo dichtbij de grond te rijden, middenin de natuur, met de zon op je hoofd en de wind door je haren. Iedereen zou het eens moeten proberen om dit fantastische gevoel te ervaren!”

Quad Centrum A.G. van der Ham B.V.

Geer 43 - 4243 JT Nieuwland

T. 0345-599624 - F.: 0345-599604

www.quadcentrum.nl

info@quadcentrum.nl

www.motoractiondays.nl

Webshop: www.quadwebshop.nl

info@quadwebshop.nl

De quads zijn voor diverse doeleinden inzetbaar

Betrouwbare partner in GWW-sector en transport

C.M. Baars & Zn b.v. uit Nieuwland is een middelgroot bedrijf op het gebied van transport, en grond- weg- en waterbouw. Het bedrijf is met name actief met projecten in de civiele sector, infrastructuur en milieu. Een bijzondere plek nemen de baggerwerkzaamheden in.

Hoewel de baggerwerkzaamheden een aparte tak van het bedrijf zijn geworden en onder zusterorganisatie Klaar Baggertechnieken b.v. vallen, wordt het mechanisch baggerwerk nog altijd uitgevoerd door C.M. Baars & Zn b.v. Hierdoor is het een essentieel onderdeel voor zowel de aannemerij als de transportafdeling geworden.

Kleine wateren

Een graafmachine in combinatie met een schuifboot is één van de meest gebruikte mechanische baggertechnieken. De graafmachines worden ingezet vanaf een ponton of vanaf de kant. “Bij het mechanische baggerwerk richten we ons met name op het uitdiepen van kleine wateren in het landelijk gebied en stadswateren”, vertelt André Baars, algemeen directeur van de C.M. Baars & Zn b.v. “Tot de voordelen van mechanisch baggeren behoren onder andere de mogelijkheid om tot grote diepte uit te baggeren en de beschikbaarheid van veelzijdig materieel, waardoor het bereik bij ontoegankelijke wateren veel groter is.”

Het materieel van de firma is uitgerust met de modernste technieken, zoals het Global Position System (GPS). “Dit systeem geeft zeer nauwkeurig aan hoe diep er gebaggerd dient te worden en hoeveel bagger verwijderd wordt. Hierdoor kunnen we zorgzaam met de waterbodem omgaan.”

“Een andere techniek die we kunnen uitvoeren met ons eigen materieel is het hydraulisch baggeren middels cutterzuigers van verschillende afmetingen en capaciteiten”, vervolgt hij. “Door het bieden van een totaaloplossing met verschillende methodes en technieken, kunnen wij onze opdrachtgevers volledig ontzorgen vanaf het baggeren tot de afzet en het verwerken van de specie.”

Kwaliteit

C.M. Baars & Zn. b.v. onderscheidt zich onder andere door kwaliteit, deskundigheid en flexibililiteit. “Wij werken met goed materieel, gekwalificeerd personeel en hebben de knowhow. Wij blijven continu vooruitdenken en zoeken telkens naar oplossingen die het werk makkelijker, veiliger en kostenefficiënter maken.”

De transporttak van de firma is actief in transporten met diepladers, kraanwagens, tautliners en volume kippers. “Ons wagenpark bestaat uit zo’n veertig vrachtwagens waarmee we vrijwel alles kunnen vervoeren”, legt André Baars uit. “Bovendien rijden we zowel nationaal als internationaal. Ook hier neemt het vervoer van baggerspecie een belangrijke plek in.”

Veiligheid

Het afvoeren van bagger gebeurt volgens de meest recente normen en eisen. “De vrachtwagens zijn vloeistofdicht”, licht André Baars toe. “Daarnaast kunnen wij bij verontreinigde grond vrachtwagens met overdrukcabines inzetten. De verontreinigde buitenlucht wordt hierbij door middel van een soort filtersysteem gezuiverd, voordat het de cabine ingaat. De overdruk zorgt ervoor dat de verontreinigde buitenlucht onmogelijk via gaten en kieren de cabine kan binnendringen. Wij hechten er veel waarde aan dat onze werknemers veilig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.”

Werkplaats

C.M. Baars b.v. beschikt over een goed geoutilleerde werkplaats voor onderhoud en constructie van het eigen materieel. “Doordat we beschikken over een eigen werkplaats kunnen we de machines waarmee gewerkt wordt helemaal op maat maken. De handigheidjes die in de boten zitten, zijn dan ook vaak door degene die ermee werkt bedacht. Hierdoor is de betrokkenheid en motivatie van het bedienend personeel groot en de onderhoud en eventuele reparatie efficiënt.”

Tot de opdrachtgevers van de firma behoren provincies, gemeenten, waterschappen, bedrijven en particulieren. “We opereren door heel Nederland”, vertelt André Baars. “Daarnaast hebben we inmiddels ook een vestiging in Duitsland, waarmee we onze klanten die in Duitsland gevestigd zijn kunnen bedienen.”

MVO

Door milieuvervuiling en een ingewikkelde regelgeving stond bagger de afgelopen jaren in een niet al te positief daglicht. De firma vindt het dan ook belangrijk om maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) te onderstrepen. “Naast dat onze werksituaties aan de strengste veiligheidseisen voldoen, proberen we tijdens het voorbereiden, uitvoeren en opleveren van onze projecten zoveel mogelijk te werken met duurzame materialen. Bovendien scheiden we ons afval en werken we middels de CO2 prestatieladder, waarmee we kunnen aantonen werk te maken van een vermindering van onze CO2 uitstoot. Wij vinden het van groot belang om een bijdrage te leveren aan een gezonde toekomst voor de volgende

generatie.”

C.M. Baars & Zn. b.v.

Zijlkade 20a - 4243 JE Nieuwland

Transport

T. 0183 - 351 941 - F. 0183 - 352 606

transport@baars.nl

Aannemerij

T. 0183 - 358 999 - F. 0183 – 358 998

aannemerij@baars.nl - www.baars.nl

Hoewel de baggerwerkzaamheden een aparte tak van het bedrijf zijn geworden en onder zusterorganisatie Klaar Baggertechnieken b.v. vallen, wordt het mechanisch baggerwerk nog altijd uitgevoerd door C.M. Baars & Zn b.v. Hierdoor is het een essentieel onderdeel voor zowel de aannemerij als de transportafdeling geworden.

Kleine wateren

Een graafmachine in combinatie met een schuifboot is één van de meest gebruikte mechanische baggertechnieken. De graafmachines worden ingezet vanaf een ponton of vanaf de kant. “Bij het mechanische baggerwerk richten we ons met name op het uitdiepen van kleine wateren in het landelijk gebied en stadswateren”, vertelt André Baars, algemeen directeur van de C.M. Baars & Zn b.v. “Tot de voordelen van mechanisch baggeren behoren onder andere de mogelijkheid om tot grote diepte uit te baggeren en de beschikbaarheid van veelzijdig materieel, waardoor het bereik bij ontoegankelijke wateren veel groter is.”

Het materieel van de firma is uitgerust met de modernste technieken, zoals het Global Position System (GPS). “Dit systeem geeft zeer nauwkeurig aan hoe diep er gebaggerd dient te worden en hoeveel bagger verwijderd wordt. Hierdoor kunnen we zorgzaam met de waterbodem omgaan.”

“Een andere techniek die we kunnen uitvoeren met ons eigen materieel is het hydraulisch baggeren middels cutterzuigers van verschillende afmetingen en capaciteiten”, vervolgt hij. “Door het bieden van een totaaloplossing met verschillende methodes en technieken, kunnen wij onze opdrachtgevers volledig ontzorgen vanaf het baggeren tot de afzet en het verwerken van de specie.”

Kwaliteit

C.M. Baars & Zn. b.v. onderscheidt zich onder andere door kwaliteit, deskundigheid en flexibililiteit. “Wij werken met goed materieel, gekwalificeerd personeel en hebben de knowhow. Wij blijven continu vooruitdenken en zoeken telkens naar oplossingen die het werk makkelijker, veiliger en kostenefficiënter maken.”

De transporttak van de firma is actief in transporten met diepladers, kraanwagens, tautliners en volume kippers. “Ons wagenpark bestaat uit zo’n veertig vrachtwagens waarmee we vrijwel alles kunnen vervoeren”, legt André Baars uit. “Bovendien rijden we zowel nationaal als internationaal. Ook hier neemt het vervoer van baggerspecie een belangrijke plek in.”

Veiligheid

Het afvoeren van bagger gebeurt volgens de meest recente normen en eisen. “De vrachtwagens zijn vloeistofdicht”, licht André Baars toe. “Daarnaast kunnen wij bij verontreinigde grond vrachtwagens met overdrukcabines inzetten. De verontreinigde buitenlucht wordt hierbij door middel van een soort filtersysteem gezuiverd, voordat het de cabine ingaat. De overdruk zorgt ervoor dat de verontreinigde buitenlucht onmogelijk via gaten en kieren de cabine kan binnendringen. Wij hechten er veel waarde aan dat onze werknemers veilig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.”

Werkplaats

C.M. Baars b.v. beschikt over een goed geoutilleerde werkplaats voor onderhoud en constructie van het eigen materieel. “Doordat we beschikken over een eigen werkplaats kunnen we de machines waarmee gewerkt wordt helemaal op maat maken. De handigheidjes die in de boten zitten, zijn dan ook vaak door degene die ermee werkt bedacht. Hierdoor is de betrokkenheid en motivatie van het bedienend personeel groot en de onderhoud en eventuele reparatie efficiënt.”

Tot de opdrachtgevers van de firma behoren provincies, gemeenten, waterschappen, bedrijven en particulieren. “We opereren door heel Nederland”, vertelt André Baars. “Daarnaast hebben we inmiddels ook een vestiging in Duitsland, waarmee we onze klanten die in Duitsland gevestigd zijn kunnen bedienen.”

MVO

Door milieuvervuiling en een ingewikkelde regelgeving stond bagger de afgelopen jaren in een niet al te positief daglicht. De firma vindt het dan ook belangrijk om maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) te onderstrepen. “Naast dat onze werksituaties aan de strengste veiligheidseisen voldoen, proberen we tijdens het voorbereiden, uitvoeren en opleveren van onze projecten zoveel mogelijk te werken met duurzame materialen. Bovendien scheiden we ons afval en werken we middels de CO2 prestatieladder, waarmee we kunnen aantonen werk te maken van een vermindering van onze CO2 uitstoot. Wij vinden het van groot belang om een bijdrage te leveren aan een gezonde toekomst voor de volgende

generatie.”

C.M. Baars & Zn. b.v.

Zijlkade 20a - 4243 JE Nieuwland

Transport

T. 0183 - 351 941 - F. 0183 - 352 606

transport@baars.nl

Aannemerij

T. 0183 - 358 999 - F. 0183 – 358 998

aannemerij@baars.nl - www.baars.nl

Geschiedenis

In 1934 werd de firma C.M. Baars & Zn b.v. opgericht door C.M. Baars. In eerste instantie als een soort taxibedrijf. Tevens werden er werkzaamheden gedaan bij de boeren in de omgeving, zoals het maaien van het gras. Later groeide dit uit tot een fouragehandel. In de oorlogsjaren deed transport zijn intrede in het bedrijf. Later kwamen daar aannemingsactiviteiten bij. Eind 1994 werden de activiteiten binnen de aannemerij uitgebreid met het saneren van olietanks. Vanaf 2000 kregen de baggerwerkzaamheden een belangrijke plek binnen het bedrijf. Deze werden ondergebracht binnen zusterorganisatie Klaar Baggertechnieken b.v. Op dit moment omvat het bedrijf nationaal en internationaal transport, het aannemen van projecten in de civiele sector, infrastructuur en milieu, loonwerk, op- en overslag en een tankstation.

Nog altijd is C.M. Baars & Zn. een familiebedrijf, wat het bedrijf ook uitstraalt door de heersende cultuur binnen de organisatie op het gebied van motivatie, kwaliteit, betrokkenheid en gedrevenheid bij familie en medewerkers.

Allround opleidingsinstituut

Op 2 november 2011 was het precies 41 jaar geleden, dat in Lexmond verkeersschool Elar werd opgericht. Aanvankelijk begonnen met één personenauto, is het opleidingsinstituut inmiddels uitgegroeid tot de grootste verkeersschool in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.

Naast alle rijopleidingen voor bromfiets, motor, personenauto en vrachtauto worden er ook cursussen gegeven voor de logistieke sector zoals: hef- en reachtruck, verreiker, hoogwerker, minigraver, wiellaadschop, en autolaadkraan .

Daarmee is de verkeersschool uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut.

Praktijkgericht

De opleidingen zijn volgens directeur Gilbert van Maaren bijzonder praktijkgericht. “Onze organisatie kenmerkt zich door een grote mate van flexibiliteit,

zodat het voor ons mogelijk is snel in te spelen op vragen van opdrachtgevers. In overleg met onze opdrachtgevers is ook een combinatie van diverse opleidingen samen te stellen. Hoewel we over een eigen en goed geoutilleerde opleidingslocatie beschikken waar de cursisten optimale mogelijkheden krijgen om ‘levensecht’ te oefenen, kunnen wij de opleiding tevens ‘incompany’, oftewel op locatie bij de opdrachtgever verzorgen. Wij hanteren immers niet voor niets de slogan: Sterk in maatwerk.

Al onze cursussen zijn gecertificeerd door onder andere het exameninstituut C.C.V. en V.T.L. (Vakopleiding Transport en Logistiek).”

Certificaten

Dankzij de deskundigheid van de docenten is Elar Lexmond in staat om mensen op te leiden voor alle officiële examens en certificaten. “De risico’s bij ondeskundig gebruik van interne transportmiddelen worden nog steeds onderschat”, legt Gilbert van Maaren uit. “Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen binnen een bedrijf over de juiste certificaten beschikken. Bij ons ISO gecertificeerd zusterbedrijf V.V.L. kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de opleiding basisveiligheid VCA, maar ook voor de cursussen Bedrijfshulpverlening (BHV) of Veilig werken langs de weg.” Naast alle aspecten met betrekking tot het veilig werken wordt in alle opleidingen welke Elar Lexmond aanbiedt ook aandacht besteed aan het aspect van efficiënt werken. “Een vergroting van de vakbekwaamheid door middel van gerichte scholing draagt in belangrijke mate bij aan een efficiëntere werkwijze en daarmee aan een hoger rendement.”

Nascholing

Om het beroep van vrachtwagenchauffeur uit te kunnen blijven oefenen is elke vrachtwagenchauffeur die na 30 juni 1955 is geboren verplicht om iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen (Code 95), vertelt Gilbert van Maaren. “Ook onze nascholingscursussen zijn door CCV gecertificeerd. De 35 uur nascholing kan naar eigen keuze van de cursist vrij worden ingedeeld. Hiervoor bieden wij dan ook een heel uiteenlopend programma van opleidingen aan. Bijvoorbeeld de opleiding ‘De Digitale Tachograaf’. Hierin leren deelnemers de digitale tachograaf bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Maar ook een cursus voor het veilig gebruik van een autolaadkraan, of een cursus lading zekeren behoort tot de mogelijkheden.”

Ontzorgen

Elar Lexmond probeert de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. “Wij kunnen voor alle medewerkers van onze opdrachtgever in de gaten houden wanneer de geldigheid van de behaalde certificaten verloopt en het desbetreffende bedrijf daarvan tijdig op de hoogte brengen. Tevens kunnen we exact bijhouden hoeveel uur nascholing een chauffeur nog heeft te gaan. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de transportwereld op de voet, waardoor wij ons opleidingsprogramma continu up to date houden.”

Avonduren

“Daarnaast ontzorgen wij de klant doordat het desbetreffende bedrijf voor het complete pakket bij ons terecht kan”, vervolgt hij. “Ook bijvoorbeeld voor een opleiding ‘rijden met lange zware voertuigen (LZV)’ of ‘rijden met een terminaltrekker’. Daarnaast kunnen we op onze locatie de medische keuring, die verplicht is voor onder andere vrachtwagenchauffeurs, regelen in de avonduren, waardoor onnodige stilstand van de vrachtauto’s wordt voorkomen. Bedrijven vinden het prettig dat ze voor alle opleidingen één vast aanspreekpunt hebben, want dit bespaart de ondernemer heel veel tijd. Hiermee willen we aangeven dat wij graag als partner in business met onze opdrachtgevers meedenken.”

Tweede generatie

Gilbert van Maaren heeft de leiding van het bedrijf recent overgenomen van zijn vader en is dus de tweede generatie. De klanten daarentegen zijn vaak al de derde generatie die zich door Elar op laten leiden. “Het volgen van een opleiding bij Elar is inmiddels een familietraditie geworden”, vertelt Gilbert van Maaren niet zonder trots. “Jaarlijks volgen meer dan 1000 cursisten met succes een opleiding bij Verkeersschool Elar Lexmond. Hiervoor staan 3 bromfietsen, 9 motoren, 14 personenauto’s, 2 BEcombinatie’s, 3 vrachtautocombinatie’s, 2 heftrucks en 2 reachtrucks ter beschikking.”

Verkeersschool Elar Lexmond

Nieuwe Rijksweg 142

4128 BP Lexmond

T. 0347-341577 - F. 0347-342125

info@elarlexmond.nl

www.elarlexmond.nl

Elar Lexmond is uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut

Naast alle rijopleidingen voor bromfiets, motor, personenauto en vrachtauto worden er ook cursussen gegeven voor de logistieke sector zoals: hef- en reachtruck, verreiker, hoogwerker, minigraver, wiellaadschop, en autolaadkraan .

Daarmee is de verkeersschool uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut.

Praktijkgericht

De opleidingen zijn volgens directeur Gilbert van Maaren bijzonder praktijkgericht. “Onze organisatie kenmerkt zich door een grote mate van flexibiliteit,

zodat het voor ons mogelijk is snel in te spelen op vragen van opdrachtgevers. In overleg met onze opdrachtgevers is ook een combinatie van diverse opleidingen samen te stellen. Hoewel we over een eigen en goed geoutilleerde opleidingslocatie beschikken waar de cursisten optimale mogelijkheden krijgen om ‘levensecht’ te oefenen, kunnen wij de opleiding tevens ‘incompany’, oftewel op locatie bij de opdrachtgever verzorgen. Wij hanteren immers niet voor niets de slogan: Sterk in maatwerk.

Al onze cursussen zijn gecertificeerd door onder andere het exameninstituut C.C.V. en V.T.L. (Vakopleiding Transport en Logistiek).”

Certificaten

Dankzij de deskundigheid van de docenten is Elar Lexmond in staat om mensen op te leiden voor alle officiële examens en certificaten. “De risico’s bij ondeskundig gebruik van interne transportmiddelen worden nog steeds onderschat”, legt Gilbert van Maaren uit. “Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen binnen een bedrijf over de juiste certificaten beschikken. Bij ons ISO gecertificeerd zusterbedrijf V.V.L. kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de opleiding basisveiligheid VCA, maar ook voor de cursussen Bedrijfshulpverlening (BHV) of Veilig werken langs de weg.” Naast alle aspecten met betrekking tot het veilig werken wordt in alle opleidingen welke Elar Lexmond aanbiedt ook aandacht besteed aan het aspect van efficiënt werken. “Een vergroting van de vakbekwaamheid door middel van gerichte scholing draagt in belangrijke mate bij aan een efficiëntere werkwijze en daarmee aan een hoger rendement.”

Nascholing

Om het beroep van vrachtwagenchauffeur uit te kunnen blijven oefenen is elke vrachtwagenchauffeur die na 30 juni 1955 is geboren verplicht om iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen (Code 95), vertelt Gilbert van Maaren. “Ook onze nascholingscursussen zijn door CCV gecertificeerd. De 35 uur nascholing kan naar eigen keuze van de cursist vrij worden ingedeeld. Hiervoor bieden wij dan ook een heel uiteenlopend programma van opleidingen aan. Bijvoorbeeld de opleiding ‘De Digitale Tachograaf’. Hierin leren deelnemers de digitale tachograaf bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Maar ook een cursus voor het veilig gebruik van een autolaadkraan, of een cursus lading zekeren behoort tot de mogelijkheden.”

Ontzorgen

Elar Lexmond probeert de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. “Wij kunnen voor alle medewerkers van onze opdrachtgever in de gaten houden wanneer de geldigheid van de behaalde certificaten verloopt en het desbetreffende bedrijf daarvan tijdig op de hoogte brengen. Tevens kunnen we exact bijhouden hoeveel uur nascholing een chauffeur nog heeft te gaan. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de transportwereld op de voet, waardoor wij ons opleidingsprogramma continu up to date houden.”

Avonduren

“Daarnaast ontzorgen wij de klant doordat het desbetreffende bedrijf voor het complete pakket bij ons terecht kan”, vervolgt hij. “Ook bijvoorbeeld voor een opleiding ‘rijden met lange zware voertuigen (LZV)’ of ‘rijden met een terminaltrekker’. Daarnaast kunnen we op onze locatie de medische keuring, die verplicht is voor onder andere vrachtwagenchauffeurs, regelen in de avonduren, waardoor onnodige stilstand van de vrachtauto’s wordt voorkomen. Bedrijven vinden het prettig dat ze voor alle opleidingen één vast aanspreekpunt hebben, want dit bespaart de ondernemer heel veel tijd. Hiermee willen we aangeven dat wij graag als partner in business met onze opdrachtgevers meedenken.”

Tweede generatie

Gilbert van Maaren heeft de leiding van het bedrijf recent overgenomen van zijn vader en is dus de tweede generatie. De klanten daarentegen zijn vaak al de derde generatie die zich door Elar op laten leiden. “Het volgen van een opleiding bij Elar is inmiddels een familietraditie geworden”, vertelt Gilbert van Maaren niet zonder trots. “Jaarlijks volgen meer dan 1000 cursisten met succes een opleiding bij Verkeersschool Elar Lexmond. Hiervoor staan 3 bromfietsen, 9 motoren, 14 personenauto’s, 2 BEcombinatie’s, 3 vrachtautocombinatie’s, 2 heftrucks en 2 reachtrucks ter beschikking.”

Verkeersschool Elar Lexmond

Nieuwe Rijksweg 142

4128 BP Lexmond

T. 0347-341577 - F. 0347-342125

info@elarlexmond.nl

www.elarlexmond.nl

Elar Lexmond verzorgt tevens cursussen voor de logistieke sector

Theorie-opleidingen

Het opleidingscentrum van Verkeersschool Elar Lexmond is één van de modernste in de regio. Door middel van het gebruik van een interactief digitaal lesbord, voorzien van speciaal voor het verkeersonderwijs ontwikkelde software, kunnen allerlei 3D situaties, animaties en films getoond en bewerkt worden. Op deze manier ontstaat een nieuwe dimensie van klassikaal verkeersles krijgen. Ook hierin onderscheidt Elar zich van andere opleiders.

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by