Stilte, Uitvaartbegeleiding De

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

Kiezen voor wie bij u past!

Bij het regelen van een uitvaart zijn er veel keuzes; belangrijke keuzes, die allemaal leiden tot een herinnering. Een vaak genoemde herinnering aan een uitvaart is de drukte tijdens deze dagen; er moet zoveel geregeld

worden. Beter zou zijn een om de herinnering van drukte om te zetten naar een mooie herinnering.

Dit willen wij bereiken door de keuzes die er bij een overlijden zijn tijdens het dagelijkse leven bespreekbaar te maken. Erover praten moet niet, maar het mag wel.

Als uitvaartbegeleidsters zijn wij ons er zeer van bewust op welk moment wij bij u komen: op het meest kwetsbare en verdrietige moment. Het moment van binnenstappen maakt zeer veel indruk op de

familie. Daarom is het voor de familie

belangrijk om te kiezen voor een onderneming die bij hen past. Met de gekozen

onderneming gaan ze de herinneringen maken die ze voor altijd bij zich zullen dragen. Het gebeurt steeds vaker dat men een uitvaartonderneming belt om kennis te maken, ook als er nog geen sprake is van een naderend overlijden. Wij stimuleren mensen om hun vragen aan ons te stellen. Dit is geheel vrijblijvend en kan veel ophelderen.

Vertel nou eens hoe jullie écht werken?

Om in een advertentie te vertellen hoe wij ‘in het echt’ werken, is ontzettend moeilijk. Het contact dat wij met iedere familie krijgen is namelijk uniek. Omdat we ervoor kiezen om écht contact te leggen met de

familie, open te staan voor wie zij zijn, ontstaat er altijd iets bijzonders. En dit alles door die ene keuze om slechts één uitvaart per uitvaartbegeleidster per keer te begeleiden! Het is voor ons hartverwarmend om tijdens die dagen, maar ook vooral na de uitvaart, bedankt te worden met een handdruk die een paar tellen langer duurt of een oogcontact dat heel veel zegt, maar ook de drie kussen op je wangen of een intense omhelzing! Allemaal momenten die wij koesteren.

Wat wij nu beschrijven is niet iets wat wij zomaar met u als lezer zouden delen. Het zijn echter al die families die ons, elke keer weer, aansporen om hierover te schrijven.

Na afloop vragen wij altijd open en eerlijk of er punten ter verbetering zijn. En één van de weinige reacties die wij hierop kregen, was: “Jullie moeten een andere foto in de krant zetten, want in het echt zijn jullie veel liever!”

Vanwege deze leuke, lieve en bijzondere momenten willen wij alle families bedanken. Zij hebben zich opengesteld voor ons en daarmee ons werk van de afgelopen

jaren heel erg bijzonder gemaakt!

Heiltje Heinenberg

Tina Hakkesteegt

Dit willen wij bereiken door de keuzes die er bij een overlijden zijn tijdens het dagelijkse leven bespreekbaar te maken. Erover praten moet niet, maar het mag wel.

Als uitvaartbegeleidsters zijn wij ons er zeer van bewust op welk moment wij bij u komen: op het meest kwetsbare en verdrietige moment. Het moment van binnenstappen maakt zeer veel indruk op de

familie. Daarom is het voor de familie

belangrijk om te kiezen voor een onderneming die bij hen past. Met de gekozen

onderneming gaan ze de herinneringen maken die ze voor altijd bij zich zullen dragen. Het gebeurt steeds vaker dat men een uitvaartonderneming belt om kennis te maken, ook als er nog geen sprake is van een naderend overlijden. Wij stimuleren mensen om hun vragen aan ons te stellen. Dit is geheel vrijblijvend en kan veel ophelderen.

Vertel nou eens hoe jullie écht werken?

Om in een advertentie te vertellen hoe wij ‘in het echt’ werken, is ontzettend moeilijk. Het contact dat wij met iedere familie krijgen is namelijk uniek. Omdat we ervoor kiezen om écht contact te leggen met de

familie, open te staan voor wie zij zijn, ontstaat er altijd iets bijzonders. En dit alles door die ene keuze om slechts één uitvaart per uitvaartbegeleidster per keer te begeleiden! Het is voor ons hartverwarmend om tijdens die dagen, maar ook vooral na de uitvaart, bedankt te worden met een handdruk die een paar tellen langer duurt of een oogcontact dat heel veel zegt, maar ook de drie kussen op je wangen of een intense omhelzing! Allemaal momenten die wij koesteren.

Wat wij nu beschrijven is niet iets wat wij zomaar met u als lezer zouden delen. Het zijn echter al die families die ons, elke keer weer, aansporen om hierover te schrijven.

Na afloop vragen wij altijd open en eerlijk of er punten ter verbetering zijn. En één van de weinige reacties die wij hierop kregen, was: “Jullie moeten een andere foto in de krant zetten, want in het echt zijn jullie veel liever!”

Vanwege deze leuke, lieve en bijzondere momenten willen wij alle families bedanken. Zij hebben zich opengesteld voor ons en daarmee ons werk van de afgelopen

jaren heel erg bijzonder gemaakt!

Cora van der Waal

Arja van Bruchem

‘Behoud gaat voor vervanging’

Van der Vegt B.V. uit Meerkerk is een smeed- en constructiebedrijf wat zich in de loop van haar 102-jarig bestaan heeft ontwikkeld tot een firma waarin zich veel verschillende disciplines bevinden. Met name restauratie is een onderdeel waarin Van der Vegt uitblinkt. Hiervoor werkt het bedrijf veel aan monumenten welke de status van rijksmonument hebben.

Wie de smederij van Van der Vegt binnenstapt, krijgt het gevoel terug in de tijd te gaan. Het smeden gebeurt hier nog door middel van een met kolen gestookt vuur. “Dit past bij onze manier van restaureren”, illustreert Wesco Wijnen, directeur van Van der Vegt. “Hierdoor krijgen de producten de uitstraling van vroeger.” Het Rijksmuseum, Museum Boijmans Van Beuningen, het Kurhaus, het Catshuis, er lijkt geen einde te komen aan de indrukwekkende lijst van gebouwen waarbij Van der Vegt betrokken is of in het verleden bij betrokken is geweest. “De werkzaamheden die we hiervoor verricht hebben variëren van het maken van smeedijzeren hekwerken tot en met het vervaardigen van sloten en grendels, smeedijzeren ornamenten en stalen ramen”, vertelt hij. “Belangrijk vinden wij hierbij dat er op een dermate wijze gerestaureerd wordt dat het karakter van het object voor het nageslacht behouden blijft. Behoud gaat bij ons voor vervanging.”

Slanke stalen kozijnen

Kenmerkend voor Van der Vegt is de restauratie en productie van slanke stalen kozijnen, die bepalend zijn voor panden uit de periode 1900 tot 1950, zoals het Vredespaleis in Den Haag of de Rode Locomotief in Hengelo. “Wij restaureren en produceren veel van deze kozijnen geheel in stijl met gebruikmaking van authentiek hang- en sluitwerk”, aldus Wesco Wijnen. De vakmensen die bij van der Vegt werkzaam zijn, hebben ieder hun eigen specialisme. “Zo zijn wij ook inzetbaar voor staalbouw, waarbij je kunt denken aan staalconstructies en stalen trappen, maar kunnen wij ook klassieke Engelse houten trappen produceren, leveren en plaatsen.”

Intact laten

De aanpak van Van der Vegt concentreert zich op het intact laten van de authentieke profielen waarvan nog veel oude typen op voorraad aanwezig zijn bij de firma en dus veelal restauratie mogelijk maakt. “Wanneer wij een monumentaal pand zien, waarbij overzetprofielen zijn gebruikt, gaat ons dit echt aan het hart”, benadrukt hij. “Dit doet zo’n afbreuk aan de esthetische kenmerken en het historisch karakter.”

Hedendaagse eisen worden met respect voor het authentieke ingepast in de huidige kozijnen. “De kozijnen hebben de uitstraling van vroeger met het comfort van deze tijd. Een voorbeeld hiervan is het aanbrengen van hoogwaardig glas waarmee de isolatie van de gevel word verbeterd en het comfort niveau enorm toeneemt. Wij kunnen bijvoorbeeld glaspakketten toepassen met een totale dikte van 15 mm welke toch een U-waarde halen van 1.1. Het glas wordt bovendien gezet in polysiloxanen kit wat qua uitstraling identiek is aan de oude stopverfnaden.”

Leerlingen

De mensen van Van der Vegt dragen graag hun steentje bij aan het in stand houden van een beroep dat bijna dreigt uit te sterven. “Wij sturen regelmatig leerlingen naar de Botterwerf in Huizen, waar een smederij gevestigd is die wordt gebruikt als opleidingsplaats tot volwaardig smid. Wij vinden het belangrijk dat het personeel in onze branche goed gekwalificeerd blijft en dat het vak nieuw leven ingeblazen wordt. Ik geef sinds kort seminars aan restaurateurs, zodat wij kennis kunnen overdragen en delen.” Het vak van smid is veel meer dan werk voor de mensen van Van der Vegt. “Het is een passie”, zegt hij overtuigend. “Ik zeg altijd tegen onze mensen: ‘Maak het alsof het voor jezelf bedoeld is.’ Ik ben dan wel directeur, maar trek net zo graag mijn overall aan om mee te werken. Wij zijn continu met ons vak bezig. Zelfs wanneer ik op vakantie ben, kijk ik naar staalwerk en gietwerk. Ben ik ergens aan het winkelen dan kijk ik naar trappen. Nog iedere dag beseffen wij hoe bevoorrecht wij zijn dat wij dit werk mogen uitvoeren. Bussen vol toeristen rijden langs monumenten waar wij aan meegewerkt hebben. Dat is natuurlijk fantastisch!”

Observatorium

Op de vraag wat hij tot nu toe de grootste uitdaging vond, moet hij even nadenken. Uiteindelijk kiest hij voor het Observatorium in het Leidsche Rijn Park in Utrecht. “Op deze veertien meter hoge uitkijktoren kun je tot boven de omgeving klimmen en weer afdalen, een enorme uitdaging voor ons qua moeilijkheidsgraad doordat de toren is opgebouwd uit aan elkaar geschakelde, torderende cirkelvormen.”

Wesco Wijnen schrijft de kracht van het bedrijf toe aan de goede samenwerking tussen de mensen van Van der Vegt. “We maken alles samen met elkaar en zijn net één grote familie. Kan niet, bestaat niet voor ons!”

Bert Kros (links) en Wesco Wijnen van Van der Vegt

Het authentieke karakter is behouden gebleven bij een historisch pand in IJmuiden

Een detail uit het smeedwerk van Van der Vegt

Joop de Ruyter, eigenaar van De Ruyter Trucks

Betrouwbare partner in bedrijfswagens en trucks

De Ruyter Trucks werd in 1923 opgericht door Jo de Ruyter en is onder leiding van zijn zoon Joop de Ruyter uitgegroeid van een kleine dorpsgarage tot een allround onderneming gespecialiseerd in bedrijfswagens en trucks. Inmiddels staat het bedrijf onder leiding van Joop de Ruyter, de derde generatie binnen het familiebedrijf en zijn er dagelijks zo’n twintig medewerkers actief op verschillende fronten binnen de bedrijfswagen- en truckbranche.

De Ruyter Trucks levert nieuwe en gebruikte bedrijfswagens en trucks. Van de kleinste bestelwagen tot de zwaarste trekker-met-opleggercombinatie. “In de loop der jaren hebben wij ons voor de zware en middelzware voertuigen voornamelijk gespecialiseerd in het merk DAF en voor de bedrijfswagens in het merk Mercedes”, licht Joop de Ruyter toe. “Beide merken staan voor degelijkheid en betrouwbaarheid. De bedrijfswagens zijn leverbaar in diverse uitvoeringen. Open of gesloten, met of zonder verhoogd dak, met dubbele cabine of laadklep. Hoewel we bij de bedrijfswagens met name veel keuze bieden in het merk Mercedes kunnen wij als universele, niet gebonden onderneming elk merk bestelwagen tegen een scherpe prijs leveren.”

Gebruikte trucks

Ook voor de trucks geldt dat voor wie om welke reden dan ook geen nieuwe truck aanschaft, er een grote sortering gebruikte trucks en trailers staan in vele modellen en uitvoeringen, maar ook bakwagens met of zonder opbouw. “Dit zijn jonge vrachtwagens”, vertelt hij. “Vrachtwagens die ouder zijn dan 8 jaar komen immers vaak de binnensteden niet meer in. Aangezien de technische levensduur van dergelijke trucks nog lang niet aan het eind is, worden deze geëxporteerd naar landen met minder strenge milieueisen.”

In de werkplaats worden de trucks geheel nagezien en bedrijfsklaar gemaakt voor een tweede of zelfs derde leven. “Hierbij kunnen de wagens desgewenst worden aangepast aan de specifieke wensen van de klant. Zo kunnen wij chassisaanpassingen verzorgen, een wagen overspuiten in de bedrijfskleur of bijvoorbeeld de opbouw wijzigen.”

Keuringen

De goed geoutilleerde werkplaats is volledig aangepast aan de jongste (milieu)eisen. “Niet alleen wordt hier in overleg met de klant de truck verder opgebouwd en voorzien van de gewenste accessoires. Wij verzorgen tevens alle benodigde keuringen, zodat de truck bedrijfsklaar wordt afgeleverd. Uiteraard is onze werkplaats volledig bevoegd voor het uitvoeren van APK I en APK II keuringen en periodieke keuringen van hydraulische laadkleppen, oftewel de LPK. Daarnaast zijn wij erkend installateur van tachografen en snelheidsbegrenzers. In de werkplaats kunnen wij bovendien onderhoud en reparatie aan zowel lichte bestelwagens als aan de zware wegreuzen probleemloos uitvoeren.”

Verhuur

Wie onverhoopt met pech langs de weg staat, kan de hulp inroepen van een goed uitgeruste servicewagen van De Ruyter die in ‘no-time’ paraat staat om de meest voorkomende storingen zo snel mogelijk te verhelpen. “Biedt dit geen uitkomst, dan kan het gestrande voertuig met de eigen kraanwagen worden afgesleept. Desgewenst zorgt de afdeling Verhuur voor vervangend vervoer, zodat de klant weer snel de weg op kan.” De Ruyter heeft altijd een uitgebreide vloot huurwagens tot haar beschikking, om tijdelijke vervoersbehoeften op te vangen. “Onze afdeling Verhuur is gespecialiseerd in bestelwagens voor rijbewijs BE in diverse uitvoeringen, met of zonder laadklep, maar ook zware bakwagens, trekkers en trailers zijn bij ons te huur voor kortere of langere periodes.”

Schadeherstel

Als een voertuig schade heeft opgelopen verzorgt De Ruyter naast het volledig en vakkundig herstellen van het voertuig ook de afwikkeling met de verzekering. “Om de duur van het werkplaatsbezoek zo kort mogelijk te houden, beschikken wij over een magazijn met een ruime voorraad onderdelen. Mocht een onderdeel onverhoopt niet voorradig zijn, dan zorgt een eigen koeriersdienst ervoor, dat het bewuste onderdeel snel ter plaatse is.”

Volgens Joop de Ruyter is het assortiment van het magazijn enorm breed. “Dit loopt uiteen van motoren en versnellingsbakken tot zelfs cabines. Alle onderdelen verkeren in prima staat en worden vaak tegen een fractie van de nieuwprijs te koop aangeboden. Jaarlijks vinden de onderdelen hun weg naar afnemers in binnen- en buitenland.”

Import en export

De handel in gebruikte bedrijfsvoertuigen heeft volgens Joop de Ruyter steeds meer een internationaal karakter gekregen. “Een groot aantal gebruikte trucks en bestelwagens wordt jaarlijks geïmporteerd uit en geëxporteerd naar de meest uiteenlopende landen. Klanten van vele nationaliteiten vinden dagelijks hun weg naar Meerkerk om met het voertuig van hun keuze huiswaarts te keren. Vaak over de weg, maar ook worden steeds meer voertuigen verscheept naar verre bestemmingen. Om dit in goede banen te leiden, kunnen wij tevens de zorg voor de benodigde exportdocumenten uit handen nemen, waardoor de klant daar geen omkijken naar heeft.”

De Ruyter Trucks

Burgemeester Sloblaan 47C

4231 AA Meerkerk

T. 0183-357222 - F. 0183-357220

info@ruytertrucks.nl

www.ruytertrucks.nl

De Ruyter Trucks levert nieuwe en gebruikte bedrijfswagens en trucks. Van de kleinste bestelwagen tot de zwaarste trekker-met-opleggercombinatie. “In de loop der jaren hebben wij ons voor de zware en middelzware voertuigen voornamelijk gespecialiseerd in het merk DAF en voor de bedrijfswagens in het merk Mercedes”, licht Joop de Ruyter toe. “Beide merken staan voor degelijkheid en betrouwbaarheid. De bedrijfswagens zijn leverbaar in diverse uitvoeringen. Open of gesloten, met of zonder verhoogd dak, met dubbele cabine of laadklep. Hoewel we bij de bedrijfswagens met name veel keuze bieden in het merk Mercedes kunnen wij als universele, niet gebonden onderneming elk merk bestelwagen tegen een scherpe prijs leveren.”

Gebruikte trucks

Ook voor de trucks geldt dat voor wie om welke reden dan ook geen nieuwe truck aanschaft, er een grote sortering gebruikte trucks en trailers staan in vele modellen en uitvoeringen, maar ook bakwagens met of zonder opbouw. “Dit zijn jonge vrachtwagens”, vertelt hij. “Vrachtwagens die ouder zijn dan 8 jaar komen immers vaak de binnensteden niet meer in. Aangezien de technische levensduur van dergelijke trucks nog lang niet aan het eind is, worden deze geëxporteerd naar landen met minder strenge milieueisen.”

In de werkplaats worden de trucks geheel nagezien en bedrijfsklaar gemaakt voor een tweede of zelfs derde leven. “Hierbij kunnen de wagens desgewenst worden aangepast aan de specifieke wensen van de klant. Zo kunnen wij chassisaanpassingen verzorgen, een wagen overspuiten in de bedrijfskleur of bijvoorbeeld de opbouw wijzigen.”

Keuringen

De goed geoutilleerde werkplaats is volledig aangepast aan de jongste (milieu)eisen. “Niet alleen wordt hier in overleg met de klant de truck verder opgebouwd en voorzien van de gewenste accessoires. Wij verzorgen tevens alle benodigde keuringen, zodat de truck bedrijfsklaar wordt afgeleverd. Uiteraard is onze werkplaats volledig bevoegd voor het uitvoeren van APK I en APK II keuringen en periodieke keuringen van hydraulische laadkleppen, oftewel de LPK. Daarnaast zijn wij erkend installateur van tachografen en snelheidsbegrenzers. In de werkplaats kunnen wij bovendien onderhoud en reparatie aan zowel lichte bestelwagens als aan de zware wegreuzen probleemloos uitvoeren.”

Verhuur

Wie onverhoopt met pech langs de weg staat, kan de hulp inroepen van een goed uitgeruste servicewagen van De Ruyter die in ‘no-time’ paraat staat om de meest voorkomende storingen zo snel mogelijk te verhelpen. “Biedt dit geen uitkomst, dan kan het gestrande voertuig met de eigen kraanwagen worden afgesleept. Desgewenst zorgt de afdeling Verhuur voor vervangend vervoer, zodat de klant weer snel de weg op kan.” De Ruyter heeft altijd een uitgebreide vloot huurwagens tot haar beschikking, om tijdelijke vervoersbehoeften op te vangen. “Onze afdeling Verhuur is gespecialiseerd in bestelwagens voor rijbewijs BE in diverse uitvoeringen, met of zonder laadklep, maar ook zware bakwagens, trekkers en trailers zijn bij ons te huur voor kortere of langere periodes.”

Schadeherstel

Als een voertuig schade heeft opgelopen verzorgt De Ruyter naast het volledig en vakkundig herstellen van het voertuig ook de afwikkeling met de verzekering. “Om de duur van het werkplaatsbezoek zo kort mogelijk te houden, beschikken wij over een magazijn met een ruime voorraad onderdelen. Mocht een onderdeel onverhoopt niet voorradig zijn, dan zorgt een eigen koeriersdienst ervoor, dat het bewuste onderdeel snel ter plaatse is.”

Volgens Joop de Ruyter is het assortiment van het magazijn enorm breed. “Dit loopt uiteen van motoren en versnellingsbakken tot zelfs cabines. Alle onderdelen verkeren in prima staat en worden vaak tegen een fractie van de nieuwprijs te koop aangeboden. Jaarlijks vinden de onderdelen hun weg naar afnemers in binnen- en buitenland.”

Import en export

De handel in gebruikte bedrijfsvoertuigen heeft volgens Joop de Ruyter steeds meer een internationaal karakter gekregen. “Een groot aantal gebruikte trucks en bestelwagens wordt jaarlijks geïmporteerd uit en geëxporteerd naar de meest uiteenlopende landen. Klanten van vele nationaliteiten vinden dagelijks hun weg naar Meerkerk om met het voertuig van hun keuze huiswaarts te keren. Vaak over de weg, maar ook worden steeds meer voertuigen verscheept naar verre bestemmingen. Om dit in goede banen te leiden, kunnen wij tevens de zorg voor de benodigde exportdocumenten uit handen nemen, waardoor de klant daar geen omkijken naar heeft.”

De Ruyter Trucks

Burgemeester Sloblaan 47C

4231 AA Meerkerk

T. 0183-357222 - F. 0183-357220

info@ruytertrucks.nl

www.ruytertrucks.nl

De Ruyter Trucks is uitgegroeid tot een allround

onderneming gespecialiseerd in bedrijfswagens en trucks

De trucks zijn verkrijgbaar in diverse uitvoeringen

In moderne accountancy draait heel veel om vertrouwen

“Ondernemen is vooruitzien. Succesvol zijn in ondernemen is ook gebaat  bij regelmatige terugblik. Het belang van alle vormen van  bedrijfsadministratie is daarin de spil. Vanuit data kunnen de verbanden worden gelegd die nieuw inzicht en uitzicht geven. Een accountant is in dit proces de historicus die verbanden helder maakt op heel erg veel vlakken. En dat is even wat anders dan wat men accountants wel eens toevoegt: ”Ze zijn duur, ze zijn te laat en ze schrijven slechts geschiedenis.”

Nico Hardenbol heeft er een minzame glimlach voor over. Hij is eigenaar van Hardenbol & Partners, een fullservice accountants- en belastingadviesbureau gevestigd aan de Peulenstraat in Hardinxveld-Giessendam. De cliëntenportefeuille bestaat voornamelijk uit MKB-ondernemers. Hardenbol: “Natuurlijk is het verstandig om op 31 december te weten wat er op de balans staat en hoeveel voorraad er is. Maar als je anders dan slechts één maal per jaar, op het allerlaatste moment, de boekhouding inlevert, kunnen wij op ieder gewenste datum van het jaar een actueel beeld geven. In heel veel gevallen is het zeer verstandig om een micro beeld te krijgen in plaats van één maal een macro inzicht.”

“Zeker in tijden van recessie heb je veel aan “de kleinere getallen” om snel en sneller te kunnen reageren. Kan de bank niet financieren? Kijk dan naar huur of leasing. Wat is er op salarisvlak te doen. Zie je tijdig dat je in juni veel hebt uit te leveren en zijn jouw medewerkers precies dan op vakantie? Helpt dan niet een visie op gefaseerde levering? Doe je in juli weinig, heb je dan einde augustus wel voldoende liquiditeit? Hoe deed je dat in voorgaande jaren en hoe reageerde klanten hierop? En zo zijn er nog honderden andere waardevolle bespiegelingen. Ook hier kan het spel van terugzien en vooruitzien een organisatie renderende informatie en rust geven.”

Beperk je niet

“Beperk je niet. Als je als ondernemer goed gebruik maakt van accountancy, dan krijg je meer greep op veel meer dan de geijkte financiële administratie. Ons werk is superbreed. Fiscale aspecten en juridische vraagstukken, personeel en organisatie, financiële planning, ik raad u aan onze site eens te checken op de veelheid van diensten van een kantoor als het onze. Want dynamisch optreden en vooruitkijken is des ondernemers en dus ook dat van de accountant!” Hardenbol startte in 1986 “in het vak”, opende in 1989 met compagnons de huidige

firma en koos 1990 Hardinxveld-Giessendam als vestigingsplaats. Sinds 5 november 2009 wordt kantoor gehouden in het fraaie en multifunctionele pand aan de Peulenstraat. Hardenbol: Ã¢â‚¬Å“Het is een pand waarin onze club van tien medewerkers ook ruimte biedt aan wie vergaderruimte zoekt. Waarom niet…” “U komt voor Nico?”, hoort de interviewer reeds bij de hartelijke ontvangst. Een teken van de open sfeer. Hardenbol: “Veel draait bij ons om vertrouwen. Ik zie ons eerder als de huisarts dan als de specialist. Zeker volgen wij uniforme wijzen van aanpak. Keurig naar regels van boek en wet. Maar vaker geven wij liever eerst een goed advies zonder direct de geneesmiddelen aan te reiken. Als specialisten nodig zijn hebben wij ons aangesloten bij een aantal van netwerken van specialisten zoals Extendum en Fiscount B.V. En natuurlijk is er ook samenwerking met juristen en advocaten.”

De juiste mix

“We leven in roerige tijden. In onze regio merk je dat het moeilijker wordt. En dan is het juist meer reden om scherper te kijken naar hoe je het doet en deed en anders kunt gaan doen. Ook daarom zijn wij nu enorm aan het digitaliseren, bijvoorbeeld met het voeren van loonadministratie met eigen controle codes via internet. Voordeel? Eigen archief, overzicht en inzicht in personele dossiers. Overwerk, beoordeling, signaleren van gedrag wat al niet belangrijk is voor beoordelingsgesprekken en ook sollicitatie. Onder druk is het goed inventiever te worden. Hardlopen op altijd hetzelfde pad hindert creativiteit. De mens is en blijft een creatief, scheppend wezen. Gelukkig zien we dat volop aan de starters die wij ook in de recessie mogen begroeten.”

Hardenbol & Partners Accountants en

Belastingadviseurs - Peulenstraat 160

3371 AR Hardinxveld-Giessendam

T. 0184-675222 - F. 0184-675220

info@hardenbol.nl - www.hardenbol.nl

Ernst Hendriks en zijn medewerkers staan altijd klaar voor de klant om advies te geven

Expert in graveren

Wat in 1985 begon als een bedrijfje op een zolderkamer in Den Helder met een handbediende graveermachine, is uitgegroeid tot een dynamisch bedrijf met twee vestigingen. In 2008 is een vestiging in Hei- en Boeicop geopend. Met zeven computergestuurde frees- en laser graveermachines kunnen vrijwel alle graveerwerkzaamheden snel en vakkundig worden uitgevoerd.

Aan het roer van de vestiging in Hei- en Boeicop staat Ernst Hendriks, een bevlogen graveur. “Ik geniet iedere dag van mijn vak”, reageert hij. “Geen dag is hetzelfde. Zo ben ik het ene moment een bedieningspaneel aan het graveren, terwijl ik even later met een award bezig ben.”

Emotionele lading

Bijzonder is dat veel van wat er gegraveerd wordt een emotionele lading heeft. “Belangrijke momenten in het leven kunnen gekoppeld worden aan graveerwerk. Van trouwring tot

geboortelepels, gedenkplaten en tijdelijke grafmonumenten. Wat wij graveren is vaak van grote betekenis voor iemand. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld ontzettend trots zijn op het naambordje van hun eerste huis.”

Van klein tot groot, de mensen van Gravure ‘85 deinzen voor geen enkel project terug. “Een tijdje terug hebben wij een paneel gemaakt voor een kathedraal waarop alle medewerkers aan de restauratie werden vermeld. Maar we hebben bijvoorbeeld ook een enorme bronzen plaat gegraveerd voor een vorstengraf.”

Industrieel graveerwerk

Industrieel graveerwerk is één van de specialismen van Gravure ‘85. “Hierbij kan gedacht worden aan het graveren van bedieningspanelen voor onder andere bruggen en machines. Resopals voor data netwerken en elektrotechnische installaties, belettering en nummering van apparatuur, maar ook aan deurplaatjes, tekstplaatjes of aanduidingen op wat voor een plaat dan ook.”

Gravure ‘85 kan vrijwel elk materiaal graveren. “Glas, steen, hout, kunststof, maar ook bijna alle soorten metaal”, somt Ernst Hendriks op. “Het graveren van roestvrijstaal doen wij ook voor collega graveurs, aangezien dit behoorlijk specialistisch werk is.”

Awards

Een aparte plek neemt het graveren, stralen en laseren van awards in. “Met onze jarenlange ervaring en de technologie die we tot onze

beschikking hebben, maken we de mooiste awards. Zo hebben we niet alleen voor het televisieprogramma ‘Het Beste Idee van Nederland’ een award ontworpen en geproduceerd, maar ook voor ‘Wedden dat ik het kan’ en voor het afscheid van Jaap van Zweden. Hier zijn wij bijzonder trots op.”

Advies

Of het graveerwerk nu voor een particulier of een bedrijf is, iedere klant kan rekenen op een persoonlijke benadering. “Naast dat wij snel werken en een goede prijs neer kunnen leggen, speelt advies bij ons ook een grote rol. In onze branche zijn er veel internetbedrijven, maar daar kun je vaak moeilijk mee in contact komen als klant. Bij ons is er altijd iemand beschikbaar voor advies en overleg met de klant. In onze werkplaats zijn mensen altijd welkom om te komen kijken naar voorbeelden van wat er mogelijk is.”

Gravure ‘85 - Hei- en Boeicopseweg 62a

4126 RK Hei- en Boeicop

T. 0345-643687

info@gravure85.nl

www.gravure85.nl

Professioneel

personenvervoer in de ruimste zin van het woord

Taxi- en groepsvervoer Haars Gorinchem B.V., beter bekend als Taxi Haars, vierde vorig jaar het 25-jarig bestaan. Het bedrijf, dat zijn oorsprong vindt in Ameide, is inmiddels uitgegroeid tot een professioneel vervoersbedrijf met meer dan 100 eenheden en een breed pakket aan diensten.

Sinds 2006 maakt Taxi van Vliet in Alblasserdam onderdeel uit van Taxi Haars. Daarnaast behoort Haars Tours tot de onderneming en maakt ook Taxamatic, gespecialiseerd in taxisoftware- en hardwarepakketten, deel uit van Taxi Haars. “Omdat er het één en ander veranderd is in de loop der jaren, zullen we binnenkort een nieuw logo en een nieuwe website van Taxi Haars presenteren”, aldus eigenaar Albert Haars.

Zakelijk vervoer

Volgens Albert Haars is het soort vervoer waarin Taxi Haars gespecialiseerd is niet onder één noemer te vatten. “Zo houden wij ons bezig met bijvoorbeeld school- zorg- en openbaar vervoer, maar ook luchthaventransfers en zakelijk vervoer nemen een belangrijke plaats in binnen ons bedrijf.”

Bij Taxi Haars wordt het modernste materiaal ingezet, zodat de reis comfortabel kan verlopen. “Bij ons zakelijk vervoer wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een modern navigatiesysteem dat de meest optimale route berekent zonder kostbaar tijdverlies. Er is veel mogelijk op het gebied van zakelijk vervoer. Zo kan de wagen dusdanig uitgerust worden dat hij niet als taxi herkenbaar is. Daarnaast is er de beschikking over materiaal met een flexibele opstelling, zodat er bijvoorbeeld tijdens een rit met meerdere personen rond een tafel vergaderd kan worden.”

Comfort

Taxi Haars beschikt over een breed samengesteld wagenpark dat voorziet in

alles wat de klant nodig heeft. Mercedes is hierbij prominent aanwezig. “De Mercedes E-klasse wagens garanderen duurzaamheid, comfort en veiligheid en sluiten daardoor perfect aan op waar wij voor staan.”

Er zijn veel multifunctionele bussen beschikbaar die voor al het vervoer ingezet kunnen worden. “Zo kunnen groepen van 8 personen bij ons vervoerd worden, maar hebben we ook een bus die voor 63 personen kan worden ingezet”, vertelt Albert Haars. “Bijzonder is onze VIP-bus. Dit is een luxe Mercedes die onder andere voorzien is van royale stoelen, privacyglas en een laptopaansluiting.”

Ook de grotere bussen worden veel ingezet voor het bedrijfsleven. “De 63-persoons bus wordt regelmatig in gebruik genomen door businessclubs, maar is ook populair bij het vervoer tijdens een bedrijfsfeest. Deze bus is tevens voorzien van alle denkbare faciliteiten.”

Bedrijfsfilosofie

Volgens Albert Haars is het succes van Taxi Haars voornamelijk te danken aan de bedrijfsfilosofie: ‘Stilstand is achteruitgang’. “Het gaat niet alleen om een snelle uitvoering van de vervoersopdracht, maar ook om het continu verbeteren van onze dienstverlening. Zo wordt er altijd gezocht naar de best mogelijke oplossingen op vervoersgebied. Daarnaast worden onze medewerkers intensief begeleid door middel van vakgerichte opleidingen en structureel werkoverleg om de klanten optimaal van dienst te kunnen zijn. De tevredenheid van de klant gaat bij ons boven alles.”

Taxi Haars B.V.

Boezem 9 - 4206 CA Gorinchem

T. 0183 – 632 610 - F. 0183 – 660 757

info@taxihaars.nl - www.taxihaars.nl

Haars Tours B.V.

Boezem 9 - 4206 CA Gorinchem

T. 0183-822811 - info@haarstours.nl

www.haarstours.nl

De luxe taxi’s garanderen veiligheid en comfort

Er zijn veel multifunctionele bussen beschikbaar die voor al het vervoer ingezet kunnen worden

SDgroen: Duurzame innovaties

De broers en compagnons Jacco de Jong en Christiaan de Jong timmeren hard aan de weg met duurzame, slimme, maar vooral mooie oplossingen in buitenruimten. Waren bij de start van SDgroen kunstgras en beregeningsystemen de belangrijkste pijlers, anno 2012 bieden zij een breed pakket aan producten en diensten waarbij onder andere buitenverlichting en vijveropbouw aan het pakket zijn toegevoegd. Hoewel zij een groot aantal hoveniers in hun klantenbestand hebben, zijn er inmiddels ook veel particulieren, bedrijven, instellingen en (semi)overheden die hun weg naar SDgroen weten te vinden.

Kunstgras

Kunstgras is erg in opkomst doordat het geschikt is voor veel toepassingen bij diverse doeleinden. Door nieuwe technologische ontwikkelingen is kunstgras bovendien nauwelijks meer van echt gras te onderscheiden. “Kunstgras heeft geen onderhoud nodig en heeft toch een mooie uitstraling”, vertelt Christiaan de Jong. “Kunstgras is niet alleen uitstekend geschikt voor particulieren, maar ook voor bedrijven. Echt gras moet continu bijgehouden worden. Je bespaart dus behoorlijk op de kosten wanneer je kiest voor kunstgras. Bovendien ziet kunstgras er het hele jaar mooi uit.”

Brede toepassing

Volgens Christiaan de Jong biedt SDgroen veel verschillende soorten kunstgras. “Zo kan er gekozen worden uit diverse soorten groen, maar ook uit een groot aantal andere kleuren. Ook is er keuze in verschillende vezelhoogtes, zodat zowel een wat meer wilde uitstraling als een meer siergazon-achtige uitstraling mogelijk is.” Het kunstgras wordt niet alleen voor tuinen, daktuinen en binnentuinen gebruikt. “Het wordt ook toegepast bij rotondes, parkeerplaatsen, trapveldjes en speelplaatsen”, licht Christiaan de Jong toe. “We kunnen ons kunstgras gecertificeerd valdempend installeren tot goedgekeurde valhoogten tot wel 3 meter. Voor speeltuinen passen we ook steeds vaker kunstgras in allerlei kleuren toe. SDgroen werkt uitsluitend met het Nederlandse topmerk Royal Grass®. Zij produceren het kunstgras onder de labels Lifestyle, Play en Green City. Hierdoor kan SDgroen met één leverancier de gehele breedte van de markt bedienen met een hoge kwaliteit kunstgras.”

Naast kunstgras is SD Groen tevens gespecialiseerd in allerlei andere toepassingen, zoals beregeningsystemen ,verlichting en vijveropbouw.

Beregeningsystemen

De aanleg van een beregeningsinstallatie verreist een behoorlijke kennis en gedegen voorbereiding. Met name de elektronische besturing en de computergestuurde regeling is niet altijd even eenvoudig. “SDgroen is expert op het gebied van tuinberegening”, licht hij toe. “Wij hebben diverse topmerken in ons pakket zodat we voor elk type installatie een passend systeem aan kunnen bieden. Naast het ontwerp van de installatie en de levering van de benodigde materialen kunnen we het project begeleiden, assisteren of geheel uit handen nemen.Wij passen ons aan de wensen van de klant aan.”

Verlichting

De verlichting die SDgroen in haar pakket heeft laat zich het best omschrijven als opvallend tijdloos, vertelt Christiaan de Jong. “Door ons dealerschap van onder andere Moonlight lichtobjecten kunnen wij mooi vormgegeven bol-en halfbollampen bieden die breed toepasbaar zijn in tuinen, vijvers, parken en in iedere andere binnen-en buitenruimte. De ivoorwitte lampen zijn overdag een oogstrelend designobject, maar s’avonds stralen de lampen een betoverend koelwit of zachtwit licht uit. Met gebruik van kleurfilters kunnen de kleuren aangepast aan het seizoen worden of aan eventuele bedrijfskleuren.” De vijver-en zwembadlampen zijn tevens uiterst sfeervol en probleemloos waterdicht. “De techniek van de Moonlight lampen is van zeer hoge klasse, zowel waar het de rigiditeit van het buitenmateriaal betreft alsook waar het de lichttechnische aspecten betreft. Bijna alle modellen van de Moonlight collectie zijn ook in accu-uitvoering verkrijgbaar.”

Vijveropbouw

SDgroen heeft een unieke methode om een vijver op te bouwen. “Was men voorheen afhankelijk van vijverfolie, SDgroen heeft de techniek om een vijver waterdicht te maken met vloeibaar rubber”, licht Christiaan de Jong toe. “Geen vouwen meer in de vijverfolie, geen problemen met de randafwerking en geen gevaar meer voor lekkende lasverbindingen, maar een strakke naadloos gespoten vijverafdichting. Het vloeibaar rubber kan in elke RAL-kleur opgebracht worden, dus ook voor zwembaden en zwemvijvers is dit een ideale methode.”

Renovatie van lekkende waterpartijen, nieuwe aanleg of uitbreiding, wij hebben vrijwel altijd een passende oplossing”, vervolgt hij. “Hoewel SDgroen deze techniek heeft opgepakt voor toepassingen in de tuin, merken wij dat er een toenemende vraag is voor het waterdicht maken van kelders, muren en daken. De mogelijkheden met vloeibaar rubber zijn zo breed, dat er nog steeds nieuwe toepassingen met het product worden bedacht. Grotere oppervlakken worden met een spuittechniek opgebracht, maar kleinere oppervlakken kunnen ook zelf behandeld worden met een kwast en een roller.”

SDgroen - Breedzijde 3 - 4243 JM Nieuwland

T 0183 – 359930 - F 0183 – 359013

info@sdgroen.nl

www.sdgroen.nl

Garage Dijkers biedt een oplossing voor iedere vervoersbehoefte

Garage Dijkers in Nieuwland is al meer dan vijfentwintig jaar het adres voor transportoplossingen.Door het brede productaanbod dat deze Renault Trucks en bestelwagenservicedealer biedt, de goed geoutilleerde werkplaats en het vakkundige personeel, kan Garage Dijkers voor elke vakman een passende oplossing aandragen.

Bij Garage Dijkers wordt de klant persoonlijk ontvangen. Een ervaren verkoopteam kan de klant adviseren op het gebied van zowel nieuwe als gebruikte Renault Trucks en bedrijfswagens. “Wij bieden een hele brede range”, licht eigenaar Arie Dijkers toe. “Van een Renault Kangoo met een laadvermogen van 500 kg tot een Renault Magnum-truck met een laadvermogen van 50.000 kg. Door middel van opbouw kunnen we de truck of bestelwagen bovendien geheel naar wens van de klant maken. Hierdoor zijn zowel de trucks als de bestelwagens voor de meest uiteenlopende branches inzetbaar.”

Optimale bedrijfszekerheid

Wie kiest voor bedrijfswagens van Garage Dijkers maakt een keuze voor sterke, allround en compleet uitgeruste bedrijfswagens. De toepassing van vooruitstrevende technologie in combinatie met het gebruik van hoogwaardige materialen staat garant voor optimale bedrijfszekerheid.

“Bij ons vindt je bijvoorbeeld de bestelauto van het jaar 2012, de Renault Master. Deze bedrijfswagen draagt niet voor niets deze prestigieuze titel. Hij heeft een zo laag mogelijk brandstofverbruik, stelt hoge eisen aan integrale veiligheid en benadrukt het rijgemak. Bovendien heeft de auto een optimaal laadvermogen en een hoog gebruikerscomfort.

Momenteel kunnen wij een extra feestpakket voor een voordelige prijs aanbieden bij deze bestelwagen. Het loont dus beslist de moeite om eens binnen te lopen bij ons.”

Alles onder één dak

De werkplaats is universeel ingericht voor alle merken. Met een team vakmensen worden APK-keuringen, reparaties en onderhoud aan materieel uitgevoerd. “Hier kunnen wij klanten weer snel op de weg helpen”, vertelt Arie Dijkers. “Op een vakkundige wijze worden eventuele problemen goed opgelost. Daarnaast houden wij ons in de werkplaats bezig met APK1 en 2 keuringen en worden hier tachografen en snelheidsbegrenzers ingebouwd. Bij ons kun je dus echt alles onder één dak vinden.”

Garage Dijkers - Zijlkade 24B

4243 JE Nieuwland

T. 0183-352 201 - F. 0183-353 283

info@garagedijkers.nl

www.garagedijkers.nl

Koen Dijkers, Arie Dijkers en Arjan Dijkers van Garage Dijkers

Alles voor de quad

De populariteit van de quad is de afgelopen jaren in Nederland enorm toegenomen. Liefhebbers uit het hele land weten inmiddels hun weg te vinden naar Quad Centrum A.G. van der Ham in Nieuwland, waar niet alleen een groot aanbod te vinden is in sportquads, maar ook een breed assortiment bedrijfsquads verkrijgbaar is.

In de showroom van Quad Centrum A.G. van der Ham zijn allerlei soorten, maten, kleuren en uitvoeringen opgesteld. Hier zijn de nieuwste modellen van topmerken als Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki, Polaris en E-ton te vinden. Ook in gebruikte quads is er volop keuze. “De bedrijfsquads, oftewel de utilityquads worden voor de meest uiteenlopende werkzaamheden ingezet”, legt eigenaar Arjan van der Ham uit. “Deze worden onder andere veel toegepast op boerderijen, maar ook rattenvangers maken er tegenwoordig gebruik van. Bijna alle utilitymodellen hebben rekken waarop materialen geplaatst kunnen worden die tijdens de werkzaamheden nodig zijn. Ook zijn er diverse accessoires voor verkrijgbaar, waaronder sneeuwschuivers, grasmaaiers of ploegen.” De sportquads zijn er in diverse uitvoeringen. “De snelste sportquad die we hebben gaat 120 kilometer per uur”, zegt hij. “De prijs varieert van 1500 euro tot en met 27.000 euro voor een meerpersoons buggy. Wanneer een quad voorzien is van een kenteken mag je er zelfs mee de weg op.”

Veiligheid

Veiligheid van de klant staat voorop bij Quad Centrum A.G. van der Ham. “Om die reden geven we ook veiligheidstrainingen. Hier leren mensen hoe ze met een quad om moeten gaan.”

Volgens Arjan van der Ham biedt het quadrijden alle ingrediënten voor een spectaculair bedrijfs- of familie-uitje. “Wij bieden de mogelijkheid om samen met vrienden, kennissen of collega’s een dag sportief bezig te zijn op een prachtig crosscircuit in Berghem. Hier kan gecrost worden op een speciaal voor de quad ontworpen zandcircuit. Na het oefenen worden de vaardigheden van de deelnemers getest en kunnen zij de strijd met elkaar aangaan. Bovendien kunnen we als afsluiter zorgen voor een heerlijke barbecue of een buffet. Een dag die je niet snel vergeet dus!”

Onderhoud en reparaties

A.G. van der Ham verkoopt niet alleen quads, maar is ook gespecialiseerd in onderhoud en reparaties. “Elk probleem kunnen we vakkundig verhelpen in onze werkplaats, waar gespecialiseerde quadmonteurs werkzaam zijn. Mensen die liever zelf repareren kunnen ook losse onderdelen bij ons krijgen.” Via www.quadwebshop.nl kunnen allerlei onderdelen en accessoires op het gebied van quads besteld worden. “Hierbij kun je denken aan onderdelen als remblokken en bougies, maar ook aan kleding, crossbrillen en helmen. Dit is niet alleen makkelijk, maar ook erg leuk. Zo kan iedereen zelf ook eens kijken hoe zijn quad er van binnen uit ziet.” A.C. van der Ham bestaat inmiddels bijna 25 jaar, maar nog steeds geniet Arjan van der Ham iedere dag van zijn vak. “Op een quad rijden is fantastisch. Wat is er nu mooier dan zo dichtbij de grond te rijden, middenin de natuur, met de zon op je hoofd en de wind door je haren. Iedereen zou het eens moeten proberen om dit fantastische gevoel te ervaren!”

Quad Centrum A.G. van der Ham B.V.

Geer 43 - 4243 JT Nieuwland

T. 0345-599624 - F.: 0345-599604

www.quadcentrum.nl

info@quadcentrum.nl

www.motoractiondays.nl

Webshop: www.quadwebshop.nl

info@quadwebshop.nl

De quads zijn voor diverse doeleinden inzetbaar

Betrouwbare partner in GWW-sector en transport

C.M. Baars & Zn b.v. uit Nieuwland is een middelgroot bedrijf op het gebied van transport, en grond- weg- en waterbouw. Het bedrijf is met name actief met projecten in de civiele sector, infrastructuur en milieu. Een bijzondere plek nemen de baggerwerkzaamheden in.

Hoewel de baggerwerkzaamheden een aparte tak van het bedrijf zijn geworden en onder zusterorganisatie Klaar Baggertechnieken b.v. vallen, wordt het mechanisch baggerwerk nog altijd uitgevoerd door C.M. Baars & Zn b.v. Hierdoor is het een essentieel onderdeel voor zowel de aannemerij als de transportafdeling geworden.

Kleine wateren

Een graafmachine in combinatie met een schuifboot is één van de meest gebruikte mechanische baggertechnieken. De graafmachines worden ingezet vanaf een ponton of vanaf de kant. “Bij het mechanische baggerwerk richten we ons met name op het uitdiepen van kleine wateren in het landelijk gebied en stadswateren”, vertelt André Baars, algemeen directeur van de C.M. Baars & Zn b.v. “Tot de voordelen van mechanisch baggeren behoren onder andere de mogelijkheid om tot grote diepte uit te baggeren en de beschikbaarheid van veelzijdig materieel, waardoor het bereik bij ontoegankelijke wateren veel groter is.”

Het materieel van de firma is uitgerust met de modernste technieken, zoals het Global Position System (GPS). “Dit systeem geeft zeer nauwkeurig aan hoe diep er gebaggerd dient te worden en hoeveel bagger verwijderd wordt. Hierdoor kunnen we zorgzaam met de waterbodem omgaan.”

“Een andere techniek die we kunnen uitvoeren met ons eigen materieel is het hydraulisch baggeren middels cutterzuigers van verschillende afmetingen en capaciteiten”, vervolgt hij. “Door het bieden van een totaaloplossing met verschillende methodes en technieken, kunnen wij onze opdrachtgevers volledig ontzorgen vanaf het baggeren tot de afzet en het verwerken van de specie.”

Kwaliteit

C.M. Baars & Zn. b.v. onderscheidt zich onder andere door kwaliteit, deskundigheid en flexibililiteit. “Wij werken met goed materieel, gekwalificeerd personeel en hebben de knowhow. Wij blijven continu vooruitdenken en zoeken telkens naar oplossingen die het werk makkelijker, veiliger en kostenefficiënter maken.”

De transporttak van de firma is actief in transporten met diepladers, kraanwagens, tautliners en volume kippers. “Ons wagenpark bestaat uit zo’n veertig vrachtwagens waarmee we vrijwel alles kunnen vervoeren”, legt André Baars uit. “Bovendien rijden we zowel nationaal als internationaal. Ook hier neemt het vervoer van baggerspecie een belangrijke plek in.”

Veiligheid

Het afvoeren van bagger gebeurt volgens de meest recente normen en eisen. “De vrachtwagens zijn vloeistofdicht”, licht André Baars toe. “Daarnaast kunnen wij bij verontreinigde grond vrachtwagens met overdrukcabines inzetten. De verontreinigde buitenlucht wordt hierbij door middel van een soort filtersysteem gezuiverd, voordat het de cabine ingaat. De overdruk zorgt ervoor dat de verontreinigde buitenlucht onmogelijk via gaten en kieren de cabine kan binnendringen. Wij hechten er veel waarde aan dat onze werknemers veilig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.”

Werkplaats

C.M. Baars b.v. beschikt over een goed geoutilleerde werkplaats voor onderhoud en constructie van het eigen materieel. “Doordat we beschikken over een eigen werkplaats kunnen we de machines waarmee gewerkt wordt helemaal op maat maken. De handigheidjes die in de boten zitten, zijn dan ook vaak door degene die ermee werkt bedacht. Hierdoor is de betrokkenheid en motivatie van het bedienend personeel groot en de onderhoud en eventuele reparatie efficiënt.”

Tot de opdrachtgevers van de firma behoren provincies, gemeenten, waterschappen, bedrijven en particulieren. “We opereren door heel Nederland”, vertelt André Baars. “Daarnaast hebben we inmiddels ook een vestiging in Duitsland, waarmee we onze klanten die in Duitsland gevestigd zijn kunnen bedienen.”

MVO

Door milieuvervuiling en een ingewikkelde regelgeving stond bagger de afgelopen jaren in een niet al te positief daglicht. De firma vindt het dan ook belangrijk om maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) te onderstrepen. “Naast dat onze werksituaties aan de strengste veiligheidseisen voldoen, proberen we tijdens het voorbereiden, uitvoeren en opleveren van onze projecten zoveel mogelijk te werken met duurzame materialen. Bovendien scheiden we ons afval en werken we middels de CO2 prestatieladder, waarmee we kunnen aantonen werk te maken van een vermindering van onze CO2 uitstoot. Wij vinden het van groot belang om een bijdrage te leveren aan een gezonde toekomst voor de volgende

generatie.”

C.M. Baars & Zn. b.v.

Zijlkade 20a - 4243 JE Nieuwland

Transport

T. 0183 - 351 941 - F. 0183 - 352 606

transport@baars.nl

Aannemerij

T. 0183 - 358 999 - F. 0183 – 358 998

aannemerij@baars.nl - www.baars.nl

Hoewel de baggerwerkzaamheden een aparte tak van het bedrijf zijn geworden en onder zusterorganisatie Klaar Baggertechnieken b.v. vallen, wordt het mechanisch baggerwerk nog altijd uitgevoerd door C.M. Baars & Zn b.v. Hierdoor is het een essentieel onderdeel voor zowel de aannemerij als de transportafdeling geworden.

Kleine wateren

Een graafmachine in combinatie met een schuifboot is één van de meest gebruikte mechanische baggertechnieken. De graafmachines worden ingezet vanaf een ponton of vanaf de kant. “Bij het mechanische baggerwerk richten we ons met name op het uitdiepen van kleine wateren in het landelijk gebied en stadswateren”, vertelt André Baars, algemeen directeur van de C.M. Baars & Zn b.v. “Tot de voordelen van mechanisch baggeren behoren onder andere de mogelijkheid om tot grote diepte uit te baggeren en de beschikbaarheid van veelzijdig materieel, waardoor het bereik bij ontoegankelijke wateren veel groter is.”

Het materieel van de firma is uitgerust met de modernste technieken, zoals het Global Position System (GPS). “Dit systeem geeft zeer nauwkeurig aan hoe diep er gebaggerd dient te worden en hoeveel bagger verwijderd wordt. Hierdoor kunnen we zorgzaam met de waterbodem omgaan.”

“Een andere techniek die we kunnen uitvoeren met ons eigen materieel is het hydraulisch baggeren middels cutterzuigers van verschillende afmetingen en capaciteiten”, vervolgt hij. “Door het bieden van een totaaloplossing met verschillende methodes en technieken, kunnen wij onze opdrachtgevers volledig ontzorgen vanaf het baggeren tot de afzet en het verwerken van de specie.”

Kwaliteit

C.M. Baars & Zn. b.v. onderscheidt zich onder andere door kwaliteit, deskundigheid en flexibililiteit. “Wij werken met goed materieel, gekwalificeerd personeel en hebben de knowhow. Wij blijven continu vooruitdenken en zoeken telkens naar oplossingen die het werk makkelijker, veiliger en kostenefficiënter maken.”

De transporttak van de firma is actief in transporten met diepladers, kraanwagens, tautliners en volume kippers. “Ons wagenpark bestaat uit zo’n veertig vrachtwagens waarmee we vrijwel alles kunnen vervoeren”, legt André Baars uit. “Bovendien rijden we zowel nationaal als internationaal. Ook hier neemt het vervoer van baggerspecie een belangrijke plek in.”

Veiligheid

Het afvoeren van bagger gebeurt volgens de meest recente normen en eisen. “De vrachtwagens zijn vloeistofdicht”, licht André Baars toe. “Daarnaast kunnen wij bij verontreinigde grond vrachtwagens met overdrukcabines inzetten. De verontreinigde buitenlucht wordt hierbij door middel van een soort filtersysteem gezuiverd, voordat het de cabine ingaat. De overdruk zorgt ervoor dat de verontreinigde buitenlucht onmogelijk via gaten en kieren de cabine kan binnendringen. Wij hechten er veel waarde aan dat onze werknemers veilig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.”

Werkplaats

C.M. Baars b.v. beschikt over een goed geoutilleerde werkplaats voor onderhoud en constructie van het eigen materieel. “Doordat we beschikken over een eigen werkplaats kunnen we de machines waarmee gewerkt wordt helemaal op maat maken. De handigheidjes die in de boten zitten, zijn dan ook vaak door degene die ermee werkt bedacht. Hierdoor is de betrokkenheid en motivatie van het bedienend personeel groot en de onderhoud en eventuele reparatie efficiënt.”

Tot de opdrachtgevers van de firma behoren provincies, gemeenten, waterschappen, bedrijven en particulieren. “We opereren door heel Nederland”, vertelt André Baars. “Daarnaast hebben we inmiddels ook een vestiging in Duitsland, waarmee we onze klanten die in Duitsland gevestigd zijn kunnen bedienen.”

MVO

Door milieuvervuiling en een ingewikkelde regelgeving stond bagger de afgelopen jaren in een niet al te positief daglicht. De firma vindt het dan ook belangrijk om maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) te onderstrepen. “Naast dat onze werksituaties aan de strengste veiligheidseisen voldoen, proberen we tijdens het voorbereiden, uitvoeren en opleveren van onze projecten zoveel mogelijk te werken met duurzame materialen. Bovendien scheiden we ons afval en werken we middels de CO2 prestatieladder, waarmee we kunnen aantonen werk te maken van een vermindering van onze CO2 uitstoot. Wij vinden het van groot belang om een bijdrage te leveren aan een gezonde toekomst voor de volgende

generatie.”

C.M. Baars & Zn. b.v.

Zijlkade 20a - 4243 JE Nieuwland

Transport

T. 0183 - 351 941 - F. 0183 - 352 606

transport@baars.nl

Aannemerij

T. 0183 - 358 999 - F. 0183 – 358 998

aannemerij@baars.nl - www.baars.nl

Geschiedenis

In 1934 werd de firma C.M. Baars & Zn b.v. opgericht door C.M. Baars. In eerste instantie als een soort taxibedrijf. Tevens werden er werkzaamheden gedaan bij de boeren in de omgeving, zoals het maaien van het gras. Later groeide dit uit tot een fouragehandel. In de oorlogsjaren deed transport zijn intrede in het bedrijf. Later kwamen daar aannemingsactiviteiten bij. Eind 1994 werden de activiteiten binnen de aannemerij uitgebreid met het saneren van olietanks. Vanaf 2000 kregen de baggerwerkzaamheden een belangrijke plek binnen het bedrijf. Deze werden ondergebracht binnen zusterorganisatie Klaar Baggertechnieken b.v. Op dit moment omvat het bedrijf nationaal en internationaal transport, het aannemen van projecten in de civiele sector, infrastructuur en milieu, loonwerk, op- en overslag en een tankstation.

Nog altijd is C.M. Baars & Zn. een familiebedrijf, wat het bedrijf ook uitstraalt door de heersende cultuur binnen de organisatie op het gebied van motivatie, kwaliteit, betrokkenheid en gedrevenheid bij familie en medewerkers.

Allround opleidingsinstituut

Op 2 november 2011 was het precies 41 jaar geleden, dat in Lexmond verkeersschool Elar werd opgericht. Aanvankelijk begonnen met één personenauto, is het opleidingsinstituut inmiddels uitgegroeid tot de grootste verkeersschool in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.

Naast alle rijopleidingen voor bromfiets, motor, personenauto en vrachtauto worden er ook cursussen gegeven voor de logistieke sector zoals: hef- en reachtruck, verreiker, hoogwerker, minigraver, wiellaadschop, en autolaadkraan .

Daarmee is de verkeersschool uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut.

Praktijkgericht

De opleidingen zijn volgens directeur Gilbert van Maaren bijzonder praktijkgericht. “Onze organisatie kenmerkt zich door een grote mate van flexibiliteit,

zodat het voor ons mogelijk is snel in te spelen op vragen van opdrachtgevers. In overleg met onze opdrachtgevers is ook een combinatie van diverse opleidingen samen te stellen. Hoewel we over een eigen en goed geoutilleerde opleidingslocatie beschikken waar de cursisten optimale mogelijkheden krijgen om ‘levensecht’ te oefenen, kunnen wij de opleiding tevens ‘incompany’, oftewel op locatie bij de opdrachtgever verzorgen. Wij hanteren immers niet voor niets de slogan: Sterk in maatwerk.

Al onze cursussen zijn gecertificeerd door onder andere het exameninstituut C.C.V. en V.T.L. (Vakopleiding Transport en Logistiek).”

Certificaten

Dankzij de deskundigheid van de docenten is Elar Lexmond in staat om mensen op te leiden voor alle officiële examens en certificaten. “De risico’s bij ondeskundig gebruik van interne transportmiddelen worden nog steeds onderschat”, legt Gilbert van Maaren uit. “Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen binnen een bedrijf over de juiste certificaten beschikken. Bij ons ISO gecertificeerd zusterbedrijf V.V.L. kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de opleiding basisveiligheid VCA, maar ook voor de cursussen Bedrijfshulpverlening (BHV) of Veilig werken langs de weg.” Naast alle aspecten met betrekking tot het veilig werken wordt in alle opleidingen welke Elar Lexmond aanbiedt ook aandacht besteed aan het aspect van efficiënt werken. “Een vergroting van de vakbekwaamheid door middel van gerichte scholing draagt in belangrijke mate bij aan een efficiëntere werkwijze en daarmee aan een hoger rendement.”

Nascholing

Om het beroep van vrachtwagenchauffeur uit te kunnen blijven oefenen is elke vrachtwagenchauffeur die na 30 juni 1955 is geboren verplicht om iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen (Code 95), vertelt Gilbert van Maaren. “Ook onze nascholingscursussen zijn door CCV gecertificeerd. De 35 uur nascholing kan naar eigen keuze van de cursist vrij worden ingedeeld. Hiervoor bieden wij dan ook een heel uiteenlopend programma van opleidingen aan. Bijvoorbeeld de opleiding ‘De Digitale Tachograaf’. Hierin leren deelnemers de digitale tachograaf bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Maar ook een cursus voor het veilig gebruik van een autolaadkraan, of een cursus lading zekeren behoort tot de mogelijkheden.”

Ontzorgen

Elar Lexmond probeert de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. “Wij kunnen voor alle medewerkers van onze opdrachtgever in de gaten houden wanneer de geldigheid van de behaalde certificaten verloopt en het desbetreffende bedrijf daarvan tijdig op de hoogte brengen. Tevens kunnen we exact bijhouden hoeveel uur nascholing een chauffeur nog heeft te gaan. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de transportwereld op de voet, waardoor wij ons opleidingsprogramma continu up to date houden.”

Avonduren

“Daarnaast ontzorgen wij de klant doordat het desbetreffende bedrijf voor het complete pakket bij ons terecht kan”, vervolgt hij. “Ook bijvoorbeeld voor een opleiding ‘rijden met lange zware voertuigen (LZV)’ of ‘rijden met een terminaltrekker’. Daarnaast kunnen we op onze locatie de medische keuring, die verplicht is voor onder andere vrachtwagenchauffeurs, regelen in de avonduren, waardoor onnodige stilstand van de vrachtauto’s wordt voorkomen. Bedrijven vinden het prettig dat ze voor alle opleidingen één vast aanspreekpunt hebben, want dit bespaart de ondernemer heel veel tijd. Hiermee willen we aangeven dat wij graag als partner in business met onze opdrachtgevers meedenken.”

Tweede generatie

Gilbert van Maaren heeft de leiding van het bedrijf recent overgenomen van zijn vader en is dus de tweede generatie. De klanten daarentegen zijn vaak al de derde generatie die zich door Elar op laten leiden. “Het volgen van een opleiding bij Elar is inmiddels een familietraditie geworden”, vertelt Gilbert van Maaren niet zonder trots. “Jaarlijks volgen meer dan 1000 cursisten met succes een opleiding bij Verkeersschool Elar Lexmond. Hiervoor staan 3 bromfietsen, 9 motoren, 14 personenauto’s, 2 BEcombinatie’s, 3 vrachtautocombinatie’s, 2 heftrucks en 2 reachtrucks ter beschikking.”

Verkeersschool Elar Lexmond

Nieuwe Rijksweg 142

4128 BP Lexmond

T. 0347-341577 - F. 0347-342125

info@elarlexmond.nl

www.elarlexmond.nl

Elar Lexmond is uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut

Naast alle rijopleidingen voor bromfiets, motor, personenauto en vrachtauto worden er ook cursussen gegeven voor de logistieke sector zoals: hef- en reachtruck, verreiker, hoogwerker, minigraver, wiellaadschop, en autolaadkraan .

Daarmee is de verkeersschool uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut.

Praktijkgericht

De opleidingen zijn volgens directeur Gilbert van Maaren bijzonder praktijkgericht. “Onze organisatie kenmerkt zich door een grote mate van flexibiliteit,

zodat het voor ons mogelijk is snel in te spelen op vragen van opdrachtgevers. In overleg met onze opdrachtgevers is ook een combinatie van diverse opleidingen samen te stellen. Hoewel we over een eigen en goed geoutilleerde opleidingslocatie beschikken waar de cursisten optimale mogelijkheden krijgen om ‘levensecht’ te oefenen, kunnen wij de opleiding tevens ‘incompany’, oftewel op locatie bij de opdrachtgever verzorgen. Wij hanteren immers niet voor niets de slogan: Sterk in maatwerk.

Al onze cursussen zijn gecertificeerd door onder andere het exameninstituut C.C.V. en V.T.L. (Vakopleiding Transport en Logistiek).”

Certificaten

Dankzij de deskundigheid van de docenten is Elar Lexmond in staat om mensen op te leiden voor alle officiële examens en certificaten. “De risico’s bij ondeskundig gebruik van interne transportmiddelen worden nog steeds onderschat”, legt Gilbert van Maaren uit. “Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen binnen een bedrijf over de juiste certificaten beschikken. Bij ons ISO gecertificeerd zusterbedrijf V.V.L. kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de opleiding basisveiligheid VCA, maar ook voor de cursussen Bedrijfshulpverlening (BHV) of Veilig werken langs de weg.” Naast alle aspecten met betrekking tot het veilig werken wordt in alle opleidingen welke Elar Lexmond aanbiedt ook aandacht besteed aan het aspect van efficiënt werken. “Een vergroting van de vakbekwaamheid door middel van gerichte scholing draagt in belangrijke mate bij aan een efficiëntere werkwijze en daarmee aan een hoger rendement.”

Nascholing

Om het beroep van vrachtwagenchauffeur uit te kunnen blijven oefenen is elke vrachtwagenchauffeur die na 30 juni 1955 is geboren verplicht om iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen (Code 95), vertelt Gilbert van Maaren. “Ook onze nascholingscursussen zijn door CCV gecertificeerd. De 35 uur nascholing kan naar eigen keuze van de cursist vrij worden ingedeeld. Hiervoor bieden wij dan ook een heel uiteenlopend programma van opleidingen aan. Bijvoorbeeld de opleiding ‘De Digitale Tachograaf’. Hierin leren deelnemers de digitale tachograaf bedienen en de bestuurderskaart te gebruiken. Maar ook een cursus voor het veilig gebruik van een autolaadkraan, of een cursus lading zekeren behoort tot de mogelijkheden.”

Ontzorgen

Elar Lexmond probeert de klant zoveel mogelijk te ontzorgen. “Wij kunnen voor alle medewerkers van onze opdrachtgever in de gaten houden wanneer de geldigheid van de behaalde certificaten verloopt en het desbetreffende bedrijf daarvan tijdig op de hoogte brengen. Tevens kunnen we exact bijhouden hoeveel uur nascholing een chauffeur nog heeft te gaan. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de transportwereld op de voet, waardoor wij ons opleidingsprogramma continu up to date houden.”

Avonduren

“Daarnaast ontzorgen wij de klant doordat het desbetreffende bedrijf voor het complete pakket bij ons terecht kan”, vervolgt hij. “Ook bijvoorbeeld voor een opleiding ‘rijden met lange zware voertuigen (LZV)’ of ‘rijden met een terminaltrekker’. Daarnaast kunnen we op onze locatie de medische keuring, die verplicht is voor onder andere vrachtwagenchauffeurs, regelen in de avonduren, waardoor onnodige stilstand van de vrachtauto’s wordt voorkomen. Bedrijven vinden het prettig dat ze voor alle opleidingen één vast aanspreekpunt hebben, want dit bespaart de ondernemer heel veel tijd. Hiermee willen we aangeven dat wij graag als partner in business met onze opdrachtgevers meedenken.”

Tweede generatie

Gilbert van Maaren heeft de leiding van het bedrijf recent overgenomen van zijn vader en is dus de tweede generatie. De klanten daarentegen zijn vaak al de derde generatie die zich door Elar op laten leiden. “Het volgen van een opleiding bij Elar is inmiddels een familietraditie geworden”, vertelt Gilbert van Maaren niet zonder trots. “Jaarlijks volgen meer dan 1000 cursisten met succes een opleiding bij Verkeersschool Elar Lexmond. Hiervoor staan 3 bromfietsen, 9 motoren, 14 personenauto’s, 2 BEcombinatie’s, 3 vrachtautocombinatie’s, 2 heftrucks en 2 reachtrucks ter beschikking.”

Verkeersschool Elar Lexmond

Nieuwe Rijksweg 142

4128 BP Lexmond

T. 0347-341577 - F. 0347-342125

info@elarlexmond.nl

www.elarlexmond.nl

Elar Lexmond verzorgt tevens cursussen voor de logistieke sector

Theorie-opleidingen

Het opleidingscentrum van Verkeersschool Elar Lexmond is één van de modernste in de regio. Door middel van het gebruik van een interactief digitaal lesbord, voorzien van speciaal voor het verkeersonderwijs ontwikkelde software, kunnen allerlei 3D situaties, animaties en films getoond en bewerkt worden. Op deze manier ontstaat een nieuwe dimensie van klassikaal verkeersles krijgen. Ook hierin onderscheidt Elar zich van andere opleiders.

Keuzevrijheid staat centraal bij Stichting Goed Wonen Zederik

Stichting Goed Wonen Zederik is een ambitieuze woningcorporatie. Dit komt onder andere naar voren in de keuzevrijheid die de klanten wordt geboden. Ook het onderhoud van de woningen is vraaggestuurd.

Stichting Goed Wonen Zederik is met circa 1100 woningen actief in de gemeente Zederik, waartoe de kernen Ameide/Tienhoven, Meerkerk, Lexmond, Hei- en Boeicop, Nieuwland en Leerbroek behoren. De activiteiten richten zich op het beheren, verhuren, verkopen en ontwikkelen van woning-en in de sociale sector, garages en overige verhuureenheden. Naast bestaande woning-en, is er tevens veel aandacht voor nieuwbouw. “In 2011 hebben we zo’n honderd nieuwbouwwoningen opgeleverd”, vertelt Kees Braat, directeurbestuurder van Goed Wonen Zederik. “In 2012 zullen naast een gezondheidscentrum in Meerkerk en een kleinschalig verpleeghuis voor Rivas in Lexmond nog eens zo’n zestig woningen opgeleverd worden”. De nieuwbouwwoningen hebben een hoog kwaliteitsniveau door de toepassing van Woonkeur en duurzame maatregelen om het energieverbruik sterk terug te dringen.

Te Woon

In mei 2011 vierde Goed Wonen Zederik het tienjarig bestaan. “In de afgelopen jaren is er heel veel veranderd”, vervolgt hij. “Via Te Woon bieden wij alle nieuwbouwwoning-

en en een steeds groter wordend deel van onze bestaande woningen aan. Hierdoor kunnen mensen kiezen of ze de desbetreffende woning willen kopen of huren.”

Te Woon kent twee varianten. Bij Koopgarant ontvangen de kopers een korting van 15 of 25 procent op de normale verkoopprijs. “Dit scheelt aanzienlijk op de woonlasten. Bovendien wordt bij verkoop de woning teruggekocht door ons.”

Een andere optie is kopen via Koopcomfort, een koopvorm die bijna hetzelfde is als een ‘gewone koop’. “Hierbij geldt ook dat bij verhuizing Goed Wonen Zederik de woning terugkoopt. Daardoor is de koper altijd verzekerd van een snelle verkoop. Verschil tussen Koopgarant en Koopcomfort is echter dat bij Koopgarant verlies of winst op de marktprijs gedeeld wordt met Goed Wonen Zederik, terwijl bij Koopcomfort de bewoner profiteert van eventuele winst en bij een eventuele waardedaling zelf het risico draagt.”

Alle woningen worden doelgroepneutraal aangeboden. “Zelfs wanneer je alleen woont, kun je bij ons terecht voor een eengezinswoning”, licht Kees Braat toe. “Ook hier staat keuzevrijheid weer centraal.”

Vraaggestuurd onderhoud

Bij het onderhoud van de woningen zijn er sinds enkele jaren ook meer keuzemogelijkheden. “In nauw overleg met de huurder wordt door Goed Wonen Zederik en de uitvoerende aannemer een exacte tijdsplanning gemaakt voor de uitvoering van de werkzaamheden. Een verbouwing is iets waar veel bewoners tegenop zien. We merken dat het ontzettend gewaardeerd wordt wanneer bewoners zelf aan kunnen geven of eerst bijvoorbeeld het toilet of de badkamer gerenoveerd wordt en de keuken later pas aan bod komt of niet. Met vraaggestuurd onderhoud heeft de huurder een grote mate van vrijheid om naar eigen behoefte en mogelijkheden gebruik te maken van onderhoudswerkzaamheden aan de binnenzijde van de woning.”

Social Sofa

Sinds enige tijd is er meer aandacht gekomen voor de woonomgeving. “Zo hebben we in augustus 2011 een ontwerpwedstrijd uitgeschreven om als buurtvereniging een eigen Social Sofa te ontwerpen en te winnen. Hier hebben we veel respons op gekregen. Op 24 september 2011 tijdens de Burendag hebben we de winnaars bekend gemaakt. De winnende teams hebben inmiddels een workshop gevolgd en zijn aan de slag gegaan met het mozaïeken van de banken. Begin 2012 zullen deze Social Sofa’s officieel geplaatst gaan worden. Een Social Sofa nodigt uit om elkaar in de buurt te ontmoeten en verhoogt de saamhorigheid. Iets wat wij graag onderstrepen. Onze slogan is niet voor niets: Samen werken aan wonen in een aantrekkelijke dorpsomgeving!”

Goed Wonen Zederik

Dorpsstraat 82 - Postbus 12

4128 ZV Lexmond

T. 0347 – 324 900

info@goedwonenzederik.nl

www.goedwonenzederik.nl

Geschiedenis Goed Wonen Zederik

Op 12 december 2000 is woningbouwvereniging De Goede Woning uit Lexmond omgezet in de Stichting Goed Wonen Zederik. Per 29 december 2000 werd door deze nieuwe stichting het gemeentelijk woningbedrijf overgenomen van de gemeente Zederik. Goed Wonen Zederik heeft de regio Alblasserwaard/Vijfheerenlanden als werkgebied, maar opereert alleen in de gemeente Zederik.

Stichting Goed Wonen Zederik is met circa 1100 woningen actief in de gemeente Zederik, waartoe de kernen Ameide/Tienhoven, Meerkerk, Lexmond, Hei- en Boeicop, Nieuwland en Leerbroek behoren. De activiteiten richten zich op het beheren, verhuren, verkopen en ontwikkelen van woning-en in de sociale sector, garages en overige verhuureenheden. Naast bestaande woning-en, is er tevens veel aandacht voor nieuwbouw. “In 2011 hebben we zo’n honderd nieuwbouwwoningen opgeleverd”, vertelt Kees Braat, directeurbestuurder van Goed Wonen Zederik. “In 2012 zullen naast een gezondheidscentrum in Meerkerk en een kleinschalig verpleeghuis voor Rivas in Lexmond nog eens zo’n zestig woningen opgeleverd worden”. De nieuwbouwwoningen hebben een hoog kwaliteitsniveau door de toepassing van Woonkeur en duurzame maatregelen om het energieverbruik sterk terug te dringen.

Te Woon

In mei 2011 vierde Goed Wonen Zederik het tienjarig bestaan. “In de afgelopen jaren is er heel veel veranderd”, vervolgt hij. “Via Te Woon bieden wij alle nieuwbouwwoning-

en en een steeds groter wordend deel van onze bestaande woningen aan. Hierdoor kunnen mensen kiezen of ze de desbetreffende woning willen kopen of huren.”

Te Woon kent twee varianten. Bij Koopgarant ontvangen de kopers een korting van 15 of 25 procent op de normale verkoopprijs. “Dit scheelt aanzienlijk op de woonlasten. Bovendien wordt bij verkoop de woning teruggekocht door ons.”

Een andere optie is kopen via Koopcomfort, een koopvorm die bijna hetzelfde is als een ‘gewone koop’. “Hierbij geldt ook dat bij verhuizing Goed Wonen Zederik de woning terugkoopt. Daardoor is de koper altijd verzekerd van een snelle verkoop. Verschil tussen Koopgarant en Koopcomfort is echter dat bij Koopgarant verlies of winst op de marktprijs gedeeld wordt met Goed Wonen Zederik, terwijl bij Koopcomfort de bewoner profiteert van eventuele winst en bij een eventuele waardedaling zelf het risico draagt.”

Alle woningen worden doelgroepneutraal aangeboden. “Zelfs wanneer je alleen woont, kun je bij ons terecht voor een eengezinswoning”, licht Kees Braat toe. “Ook hier staat keuzevrijheid weer centraal.”

Vraaggestuurd onderhoud

Bij het onderhoud van de woningen zijn er sinds enkele jaren ook meer keuzemogelijkheden. “In nauw overleg met de huurder wordt door Goed Wonen Zederik en de uitvoerende aannemer een exacte tijdsplanning gemaakt voor de uitvoering van de werkzaamheden. Een verbouwing is iets waar veel bewoners tegenop zien. We merken dat het ontzettend gewaardeerd wordt wanneer bewoners zelf aan kunnen geven of eerst bijvoorbeeld het toilet of de badkamer gerenoveerd wordt en de keuken later pas aan bod komt of niet. Met vraaggestuurd onderhoud heeft de huurder een grote mate van vrijheid om naar eigen behoefte en mogelijkheden gebruik te maken van onderhoudswerkzaamheden aan de binnenzijde van de woning.”

Social Sofa

Sinds enige tijd is er meer aandacht gekomen voor de woonomgeving. “Zo hebben we in augustus 2011 een ontwerpwedstrijd uitgeschreven om als buurtvereniging een eigen Social Sofa te ontwerpen en te winnen. Hier hebben we veel respons op gekregen. Op 24 september 2011 tijdens de Burendag hebben we de winnaars bekend gemaakt. De winnende teams hebben inmiddels een workshop gevolgd en zijn aan de slag gegaan met het mozaïeken van de banken. Begin 2012 zullen deze Social Sofa’s officieel geplaatst gaan worden. Een Social Sofa nodigt uit om elkaar in de buurt te ontmoeten en verhoogt de saamhorigheid. Iets wat wij graag onderstrepen. Onze slogan is niet voor niets: Samen werken aan wonen in een aantrekkelijke dorpsomgeving!”

Goed Wonen Zederik

Dorpsstraat 82 - Postbus 12

4128 ZV Lexmond

T. 0347 – 324 900

info@goedwonenzederik.nl

www.goedwonenzederik.nl

Kees Braat, directeurbestuurder

van Goed Wonen Zederik

De Social Sofa nodigt uit om elkaar te ontmoeten

Er is veel aandacht voor nieuwbouw bij Goed Wonen Zederik

Bij een project in Zeebrugge worden de schotten van Welex ingezet

Pionier op het gebied van draglineschotten

Welex B.V. uit Lexmond is een internationaal bedrijf dat draglineschotten produceert, verkoopt en verhuurt over de hele wereld. Welex biedt een totaalpakket aan oplossingen voor elk soort terrein.

Draglineschotten worden volgens Sebastiaan Koolmees, verantwoordelijk voor de afdeling Verhuur van de firma, voornamelijk toegepast in de weg- en waterbouw. “Draglineschotten maken het onder andere mogelijk om noodbruggen en noodwegen aan te leggen en bouwplaatsen toegankelijk te maken. Ze worden bijvoorbeeld ingezet bij het aanleg van pijpleidingen of het bouwen van bruggen. Doordat ze als het ware als rijplaat gebruikt kunnen worden, kan de bouwkraan of de heimachine niet wegzakken in de grond en raakt de ondergrond niet beschadigd.”

Voorraad

De draglineschotten, zowel met of zonder stalen frame, zijn gemaakt van hardhout en kunnen geleverd worden in lengtes variërend van 3 tot 12 meter. “Wij hebben altijd zo’n acht duizend m3 hout op voorraad, waardoor wij altijd op zeer korte termijn kunnen leveren. Dit is van groot belang, aangezien men er soms pas tijdens de werkzaamheden achterkomt, dat de grond te drassig is om er overheen te kunnen rijden. Tevens kunnen wij in Lexmond ieder gewenst formaat voor de klant op maat maken.”

Verhuur

Ook verhuur behoort tot de mogelijkheden. “Juist in een tijd dat het met de economie wat minder gaat is het huren van de schotten voor veel partijen een goede optie”, legt Sebastiaan Koolmees uit. “Bovendien is verhuur met name heel goed geschikt voor projecten die korter dan een jaar duren of bijvoorbeeld voor tijdelijke projecten zoals het verstevigen van een festival- of evenemententerrein.”

Internationaal

Welex is in de loop der jaren uitgegroeid tot een internationale organisatie die draglineschotten verkoopt en verhuurt over de hele wereld. Van Zweden tot Italië en van Indonesië tot de Verenigde Staten. De firma heeft inmiddels vestigingen in Nederland, Engeland en Duitsland. “In januari 2009 hebben wij een vestiging in het hart van Duitsland geopend en in juni 2009 is er een vestiging in Engeland bijgekomen. In januari 2011 is er een vestiging in de buurt van Berlijn aangekocht en in juli 2011 hebben wij ons depot voor de verhuur verplaatst naar bodegraven. In beide landen richten wij ons met name op de verhuur. Nederland blijft echter één van de interessantste markten voor draglineschotten omdat je hier met kleigrond te maken hebt en het nogal snel moerassig is. Hierdoor zijn draglineschotten eigenlijk onmisbaar bij de weg- en waterbouw.”

Optimaliseren

In januari 1999 heeft Welex na een ontwikkelingsperiode van twee jaar een productiemachine in gebruik genomen die het mogelijk maakt een nog beter product te maken en tevens een meer constant productieproces te garanderen. “In april 2008 is er een nieuw bedrijfspand in Lexmond en een tweede nog geavanceerdere productielijn in gebruik genomen. Hierdoor is het mogelijk geworden onze productie meer dan te verdubbelen en het  productieproces te optimaliseren en de kwaliteit van de schotten naar een hoger niveau te brengen.”

Rusland

Hoewel Sebastiaan Koolmees inmiddels heel wat bijzondere projecten de revue heeft zien passeren, weet hij toch snel een antwoord te geven op de vraag naar het meest bijzondere project tot nu toe. “Dat is toch wel het project van de Gasunie, waar wij momenteel bij betrokken zijn. Hierbij worden enorme pijpleidingen aangelegd vanaf Rusland die uiteindelijk via Duitsland in Nederland uitkomen.” Juist de veelzijdigheid van het werk zorgt ervoor dat de mensen van Welex iedere dag met plezier hun werk uitvoeren. “De ene keer worden onze draglineschotten ingezet voor een boer die spullen over zijn weiland moet vervoeren, terwijl we de andere keer betrokken zijn bij een de aanleg van een pijpleiding die duizenden kilometers ver gaat. Juist die afwisseling maakt ons werk zo intrigerend.”

MVO

Naast draglineschotten, kan Welex ook bielzen, hardhouten palen en haardhout leveren. “Wij verspillen geen enkel stukje hout. Bovendien is ons hardhout afkomstig van zagerijen uit Afrika die aan herbeplanting doen. Daarnaast hebben we er bewust voor gekozen om het zagen in Afrika te laten plaatsvinden en niet in Nederland. Op die manier creëren we een stukje werkgelegenheid voor de mensen daar. Wij vinden het belangrijk om maatschappelijk verantwoord te werk te gaan.”

Welex B.V. - Heicopperweg 38A

4128 LP Lexmond

T. 0347-341 215 - F. 0347-342 363 -

welex@welex.nl

www.welex.nl

De hoofdvestiging van Welex B.V. is gevestigd in Lexmond

De draglineschotten kunnen zwaar materieel dragen

Ook bij de werkzaamheden aan de A76 wordt er gebruik gemaakt van de schotten van Welex B.V

Draglineschotten worden volgens Sebastiaan Koolmees, verantwoordelijk voor de afdeling Verhuur van de firma, voornamelijk toegepast in de weg- en waterbouw. “Draglineschotten maken het onder andere mogelijk om noodbruggen en noodwegen aan te leggen en bouwplaatsen toegankelijk te maken. Ze worden bijvoorbeeld ingezet bij het aanleg van pijpleidingen of het bouwen van bruggen. Doordat ze als het ware als rijplaat gebruikt kunnen worden, kan de bouwkraan of de heimachine niet wegzakken in de grond en raakt de ondergrond niet beschadigd.”

Voorraad

De draglineschotten, zowel met of zonder stalen frame, zijn gemaakt van hardhout en kunnen geleverd worden in lengtes variërend van 3 tot 12 meter. “Wij hebben altijd zo’n acht duizend m3 hout op voorraad, waardoor wij altijd op zeer korte termijn kunnen leveren. Dit is van groot belang, aangezien men er soms pas tijdens de werkzaamheden achterkomt, dat de grond te drassig is om er overheen te kunnen rijden. Tevens kunnen wij in Lexmond ieder gewenst formaat voor de klant op maat maken.”

Verhuur

Ook verhuur behoort tot de mogelijkheden. “Juist in een tijd dat het met de economie wat minder gaat is het huren van de schotten voor veel partijen een goede optie”, legt Sebastiaan Koolmees uit. “Bovendien is verhuur met name heel goed geschikt voor projecten die korter dan een jaar duren of bijvoorbeeld voor tijdelijke projecten zoals het verstevigen van een festival- of evenemententerrein.”

Internationaal

Welex is in de loop der jaren uitgegroeid tot een internationale organisatie die draglineschotten verkoopt en verhuurt over de hele wereld. Van Zweden tot Italië en van Indonesië tot de Verenigde Staten. De firma heeft inmiddels vestigingen in Nederland, Engeland en Duitsland. “In januari 2009 hebben wij een vestiging in het hart van Duitsland geopend en in juni 2009 is er een vestiging in Engeland bijgekomen. In januari 2011 is er een vestiging in de buurt van Berlijn aangekocht en in juli 2011 hebben wij ons depot voor de verhuur verplaatst naar bodegraven. In beide landen richten wij ons met name op de verhuur. Nederland blijft echter één van de interessantste markten voor draglineschotten omdat je hier met kleigrond te maken hebt en het nogal snel moerassig is. Hierdoor zijn draglineschotten eigenlijk onmisbaar bij de weg- en waterbouw.”

Optimaliseren

In januari 1999 heeft Welex na een ontwikkelingsperiode van twee jaar een productiemachine in gebruik genomen die het mogelijk maakt een nog beter product te maken en tevens een meer constant productieproces te garanderen. “In april 2008 is er een nieuw bedrijfspand in Lexmond en een tweede nog geavanceerdere productielijn in gebruik genomen. Hierdoor is het mogelijk geworden onze productie meer dan te verdubbelen en het  productieproces te optimaliseren en de kwaliteit van de schotten naar een hoger niveau te brengen.”

Rusland

Hoewel Sebastiaan Koolmees inmiddels heel wat bijzondere projecten de revue heeft zien passeren, weet hij toch snel een antwoord te geven op de vraag naar het meest bijzondere project tot nu toe. “Dat is toch wel het project van de Gasunie, waar wij momenteel bij betrokken zijn. Hierbij worden enorme pijpleidingen aangelegd vanaf Rusland die uiteindelijk via Duitsland in Nederland uitkomen.” Juist de veelzijdigheid van het werk zorgt ervoor dat de mensen van Welex iedere dag met plezier hun werk uitvoeren. “De ene keer worden onze draglineschotten ingezet voor een boer die spullen over zijn weiland moet vervoeren, terwijl we de andere keer betrokken zijn bij een de aanleg van een pijpleiding die duizenden kilometers ver gaat. Juist die afwisseling maakt ons werk zo intrigerend.”

MVO

Naast draglineschotten, kan Welex ook bielzen, hardhouten palen en haardhout leveren. “Wij verspillen geen enkel stukje hout. Bovendien is ons hardhout afkomstig van zagerijen uit Afrika die aan herbeplanting doen. Daarnaast hebben we er bewust voor gekozen om het zagen in Afrika te laten plaatsvinden en niet in Nederland. Op die manier creëren we een stukje werkgelegenheid voor de mensen daar. Wij vinden het belangrijk om maatschappelijk verantwoord te werk te gaan.”

Welex B.V. - Heicopperweg 38A

4128 LP Lexmond

T. 0347-341 215 - F. 0347-342 363 -

welex@welex.nl

www.welex.nl

Ron Liefhebber, eigenaar van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf

Omdat ieder mens anders is

Elektriciteit is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het zorgt ervoor dat het dagelijkse leven en werk zo comfortabel mogelijk is. Belangrijk is dan ook dat de elektrotechnische installatie voldoet aan de huidige, maar tevens toekomstige behoeften van de gebruiker. Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf uit Lexmond maakt de perfecte vertaalslag van de wensen en eisen van de klant naar adequate technische oplossingen.

Met één druk op je iPhone ervoor zorgen dat de verlichting brandt wanneer je thuiskomt is volgens Ron Liefhebber, eigenaar van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf, geen toekomstmuziek meer. “Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk”, vertelt hij enthousiast. “Door middel van huisautomatisering oftewel domotica, creëer je een meer comfortabelere woon- of werkomgeving. Hierbij kun je naast verlichting bijvoorbeeld denken aan volledige integratie van klimaatbeheersing, entertainment-, communicatie- en datasystemen.”

KISS

Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf kan een nieuwe woning installeren op basis van het zogenaamde KISS concept, een hoogwaardige installatie voor elektriciteit en andere huisvoorzieningen. “Hiermee kun je bijvoorbeeld alle lampen in huis in één keer aan of uit zetten of vanachter je laptop opdracht geven om documenten in de werkkamer te laten printen. Het mooiste van dit systeem is dat het als het ware met je meegroeit. Omdat de basis infrastructuur van de huisautomatisering al aanwezig is, zijn allerlei huisautomatiseringsfuncties ook later nog makkelijk te integreren. Je kunt het laten aansluiten op de levensfase waarin je verkeert. Wanneer je naar een babykamer kijkt, heb je bijvoorbeeld aan één stopcontact al wel voldoende, maar wat als de kinderen groter worden? Dan willen ze internet of een eigen televisie op de kamer. Met het KISS concept zijn deze aansluitingen eenvoudig en snel gerealiseerd, op welk moment dan ook.” Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf is tevens KNX gecertificeerd. KNX is de wereldwijde marktleider als het gaat om het automatiseren en koppelen van elektrotechnische componenten. “Tevens zijn wij domotica partner”, licht Ron Liefhebber toe. “Dit betekent onder andere dat collegabedrijven ons ook in kunnen schakelen, wanneer ze bijvoorbeeld niet genoeg kennis op het gebied van domotica in huis hebben. Wij kunnen deze bedrijven heel goed adviseren.”

Showroom

De oorsprong van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf gaat terug naar 1947. Het toenmalig bedrijf werd in 1965 door de ouders van Ron Liefhebber overgenomen. “Al gauw kwam daar meer witgoed bij”, blikt hij terug. “Met de komst van het witgoed, ontstond de vraag naar het aanleggen van stopcontacten en zo deed de installatietechniek zijn intrede in de zaak. In 2004 werd ik officieel bij de zaak betrokken, hoewel ik voor die tijd achter de schermen wel al een lange tijd meewerkte. De winkel werd opgeheven en omgetoverd in de showroom zoals deze nu is. Hier kunnen diverse demomodellen bekeken worden en worden de projecten besproken met onze klant. Bovendien is ons kantoor op deze locatie gevestigd.” Het bedrijf richt zich naast particulieren ook op de zakelijke markt. “De utiliteitsbouw is bij ons ook sterk vertegenwoordigd. Van het aanleggen van tuinverlichting tot het regelen van de elektriciteit in een bedrijfsgebouw met meerdere verdiepingen, wij deinzen nergens voor terug. Ook doen wij veel voor agrarische bedrijven. Hierbij kun je denken aan het aanleggen en adviseren van de verlichting in een stal tot het aanleggen van de elektra zodat de koeien uiteindelijk gemolken kunnen worden.”

Laagdrempelig

Dat de lijnen kort zijn binnen het bedrijf is de grote kracht van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf, meent hij. “Het ene moment voer ik een verkoopgesprek, terwijl ik op het andere moment gewoon op de werkvloer loop. Hierdoor heeft de klant vaste gezichten en zijn wij laagdrempelig. Daarnaast hechten wij grote waarde aan kwaliteit, en betrouwbaarheid. Afspraak is afspraak.” In de wereld van de installatietechniek is het volgens Ron Liefhebber belangrijk om continu op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. “En dat gaat heel snel”, lacht hij. “Wij kijken altijd naar wat er om ons heen gebeurt. Met de komst van de tablets en smartphones zitten er nog hele interessante ontwikkelingen aan te komen op het gebied van domotica. De mogelijkheden in onze branche zijn eindeloos!”

Liefhebber Elektrotechnisch

Installatiebedrijf - Dorpsstraat 46

4128 BZ Lexmond

T. 0347 341415 - F. 0347 342195

info@liefhebber-lexmond.nl

www.liefhebber-lexmond.nl

Met één druk op je iPhone ervoor zorgen dat de verlichting brandt wanneer je thuiskomt is volgens Ron Liefhebber, eigenaar van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf, geen toekomstmuziek meer. “Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk”, vertelt hij enthousiast. “Door middel van huisautomatisering oftewel domotica, creëer je een meer comfortabelere woon- of werkomgeving. Hierbij kun je naast verlichting bijvoorbeeld denken aan volledige integratie van klimaatbeheersing, entertainment-, communicatie- en datasystemen.”

KISS

Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf kan een nieuwe woning installeren op basis van het zogenaamde KISS concept, een hoogwaardige installatie voor elektriciteit en andere huisvoorzieningen. “Hiermee kun je bijvoorbeeld alle lampen in huis in één keer aan of uit zetten of vanachter je laptop opdracht geven om documenten in de werkkamer te laten printen. Het mooiste van dit systeem is dat het als het ware met je meegroeit. Omdat de basis infrastructuur van de huisautomatisering al aanwezig is, zijn allerlei huisautomatiseringsfuncties ook later nog makkelijk te integreren. Je kunt het laten aansluiten op de levensfase waarin je verkeert. Wanneer je naar een babykamer kijkt, heb je bijvoorbeeld aan één stopcontact al wel voldoende, maar wat als de kinderen groter worden? Dan willen ze internet of een eigen televisie op de kamer. Met het KISS concept zijn deze aansluitingen eenvoudig en snel gerealiseerd, op welk moment dan ook.” Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf is tevens KNX gecertificeerd. KNX is de wereldwijde marktleider als het gaat om het automatiseren en koppelen van elektrotechnische componenten. “Tevens zijn wij domotica partner”, licht Ron Liefhebber toe. “Dit betekent onder andere dat collegabedrijven ons ook in kunnen schakelen, wanneer ze bijvoorbeeld niet genoeg kennis op het gebied van domotica in huis hebben. Wij kunnen deze bedrijven heel goed adviseren.”

Showroom

De oorsprong van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf gaat terug naar 1947. Het toenmalig bedrijf werd in 1965 door de ouders van Ron Liefhebber overgenomen. “Al gauw kwam daar meer witgoed bij”, blikt hij terug. “Met de komst van het witgoed, ontstond de vraag naar het aanleggen van stopcontacten en zo deed de installatietechniek zijn intrede in de zaak. In 2004 werd ik officieel bij de zaak betrokken, hoewel ik voor die tijd achter de schermen wel al een lange tijd meewerkte. De winkel werd opgeheven en omgetoverd in de showroom zoals deze nu is. Hier kunnen diverse demomodellen bekeken worden en worden de projecten besproken met onze klant. Bovendien is ons kantoor op deze locatie gevestigd.” Het bedrijf richt zich naast particulieren ook op de zakelijke markt. “De utiliteitsbouw is bij ons ook sterk vertegenwoordigd. Van het aanleggen van tuinverlichting tot het regelen van de elektriciteit in een bedrijfsgebouw met meerdere verdiepingen, wij deinzen nergens voor terug. Ook doen wij veel voor agrarische bedrijven. Hierbij kun je denken aan het aanleggen en adviseren van de verlichting in een stal tot het aanleggen van de elektra zodat de koeien uiteindelijk gemolken kunnen worden.”

Laagdrempelig

Dat de lijnen kort zijn binnen het bedrijf is de grote kracht van Liefhebber Elektrotechnisch Installatiebedrijf, meent hij. “Het ene moment voer ik een verkoopgesprek, terwijl ik op het andere moment gewoon op de werkvloer loop. Hierdoor heeft de klant vaste gezichten en zijn wij laagdrempelig. Daarnaast hechten wij grote waarde aan kwaliteit, en betrouwbaarheid. Afspraak is afspraak.” In de wereld van de installatietechniek is het volgens Ron Liefhebber belangrijk om continu op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. “En dat gaat heel snel”, lacht hij. “Wij kijken altijd naar wat er om ons heen gebeurt. Met de komst van de tablets en smartphones zitten er nog hele interessante ontwikkelingen aan te komen op het gebied van domotica. De mogelijkheden in onze branche zijn eindeloos!”

Liefhebber Elektrotechnisch

Installatiebedrijf - Dorpsstraat 46

4128 BZ Lexmond

T. 0347 341415 - F. 0347 342195

info@liefhebber-lexmond.nl

www.liefhebber-lexmond.nl

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by