Waarde van goedlopende bedrijven niet minder dan een paar jaar terug

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

Vanuit het stijlvolle kantoor in Geldermalsen wordt door Eveline van Gemert en Ben Hölscher de dagelijkse sturing gegeven aan UPPE, een bijzondere onderneming die erop gericht is om haar klantenkring de best mogelijke producten te bieden tegen de allerscherpste prijs. “UPPE wapent haar klanten tegen de gevolgen van de financiële crisis en genereert daarentegen juist groei met haar klanten”, aldus Ben Hölscher.

Ultimate Promotion Partners Europe

Excellence Powered by Passion

UPPE is gestart in 2010, toen de tijden veranderden. De twee energieke ondernemers, in die tijd nog beiden actief als directieleden van gerenommeerde A-merken, zagen de groeiende noodzaak van veel ondernemingen om zaken anders aan te pakken.

Quick Folding Tent

Inmiddels hebben veel ondernemers, van grote bekende merken tot aan eenmanszaken, voor de producten en service van UPPE gekozen, omdat de kwaliteit gegarandeerd goed is en de prijs steeds verrassend scherp. Eén van de hoofd producten van UPPE is de Quick Folding Tent, een product dat UPPE zowel onder haar eigen label produceert, als wel onder klantenlabel en dat dienst doet als promotietent; van evenementen tent tot EHBOtent en van motorcrosstent tot VIP Loungetent. Klanten hiervoor zijn onder andere Rabobank, Sparta, Batavus, Pleegzorg Nederland & België, de politie, EHBO en ook vele middenstanders. “Van bloemenkraam tot BBQtent, van braderietent tot luifel voor de buiten uitgestalde winkelwaren”, aldus Eveline van Gemert. “De winkeliers bieden bovendien hun tent veelal aan bij lokale (sport)evenementen, zodat ze met gesloten beurs kunnen sponsoren en hun naam daar gezien wordt. Op die manier heeft het verenigingsleven prachtige tenten tijdens de evenementen. Het mes van UPPE snijdt dus aan twee kanten.”

Dutch Custom Comfort

UPPE levert naast de Quick Folding Tenten allerhande indoor- en outdoor promotieproducten, maar ook luxe SKAI Lounge meubelen die naar wens vorm te geven zijn; ook hier staat custom service voorop. “De naam Dutch Custom Comfort is niet voor niets hiervoor gekozen”, vertelt Hölscher. “Daarnaast levert UPPE illuminated lights voor terras, winkel of showroom, LED gevelverlichting zoals voor bijvoorbeeld Louwman Exclusive Cars.” Tevens heeft UPPE voor een aantal klanten, zoals bijvoorbeeld voor het Louwman Museum, apps gebouwd en websites gemaakt, omdat UPPE zag dat juist daar de winst zou liggen. “UPPE heeft weinig producten op voorraad en daardoor geen aansporing om voorraden kwijt te moeten. Alles maakt UPPE op maat per klant. Ofwel: wat op dat moment het beste is voor de klant en dit tegen korte en efficiënte levertijden.”

Succesvol

UPPE ontwikkelt een Europees netwerk en de formule werkt inmiddels succesvol in onder andere de Benelux, Frankrijk, Zweden, Finland, Baltische Staten en Israël.

“Een klein bedrijf in Geldermalsen dat groot is in service en succes voor grote en kleine klanten. Excellence Powered by Passion, elke dag weer”, aldus Eveline van Gemert.

Ultimate Promotion Partners Europe

Tielerweg 41, 4191NE Geldermalsen

T.0345 568797 - www.uppe.nl - E. info@uppe.nl

Promotieproducten

Volop vertrouwen in

ondernemend Geldermalsen

Je hoeft de krant maar open te slaan en je leest verhalen over ontslagen, faillissementen, een steeds verder instortende bouw en allerlei andere signalen die duiden op economisch zwaar weer. Het kan haast niet anders dan dat effecten hiervan ook in ondernemend Geldermalsen zichtbaar zijn. We vragen het de kersverse wethouder Economische Zaken Niko Wiendels. In de verwachting een wethouder in mineur aan te treffen worden we daarentegen allerhartelijkst ontvangen door een bestuurder die juist vertrouwen en optimisme uitstraalt.

“Wanneer we elkaar in een negatieve spiraal meezuigen en vooral gaan zitten somberen, dan gaan we er uiteindelijk zelf nog in geloven ook”, steekt Niko Wiendels van wal. “Niet doen, er is bepaald geen reden voor. Natuurlijk, ik ontmoet ook hier in Geldermalsen wel ondernemers die het moeilijk hebben, maar tegelijkertijd zie ik vele positieve ontwikkelingen en tal van kansen. Als gemeente nemen we allerlei initiatieven die als doel hebben het bedrijfsklimaat te verbeteren en te versterken. Maar ook de ondernemers zelf zitten niet stil.”

Is dat niet een mooi gelikt marketingpraatje wat elke

wethouder afsteekt?

De twinkeling in zijn ogen lijkt ons te verraden dat we het bij het juiste eind hebben, maar Wiendels weerspreekt onze stelling direct met klem. “Zeker niet. Slimme marketing hoort erbij en ik zal daar altijd dankbaar gebruik van maken, maar ik kan mijn stelling met voorbeelden onderbouwen. Laten we nu eens bij die ondernemers beginnen. Pal naast de afslag Geldermalsen van de A15 en dicht bij het verkeersplein Deil ligt ons bedrijventerrein Hondsgemet. Ondanks dat het op dit moment niet zo vlot loopt, zijn er toch nog wekelijks interessante contacten met bedrijven die interesse hebben om zich hier te vestigen. Een aantal bedrijven ging hen inmiddels al voor en zij hebben gezamenlijk een heel eigentijdse vorm van Parkmanagement opgezet met cameratoezicht, bewegwijzering en glasvezel. Nieuwe ondernemingen kunnen gemakkelijk aansluiten en komen als het ware in een gespreid bedje. Wij bieden ze als gemeente kavels op maat.”

Nog meer distributiecentra?

“Daar is op zichzelf niets op tegen. Met Albert Heijn en Blokker hebben we natuurlijk al wat grote jongens in huis, maar juist de strategische ligging van Geldermalsen dicht bij knooppunten van rijkswegen en spoor maakt dat ook anderen hier mogelijkheden zien. Trouwens, Blokker gaat binnen afzienbare tijd fors uitbreiden. Een positief signaal! Maar het gaat natuurlijk niet alleen om groot en nog groter. Wat veel minder opvalt, is dat Geldermalsen ook veel kleinere sterk op innovatie gerichte bedrijven kent, op het gebied van ICT, maar bijvoorbeeld ook op het gebied van tandtechniek. Ook aan dit soort bedrijven bieden we graag alle ruimte.”

Prima, u hebt Hondsgemet met haar

parkmanagement nu wel aardig neergezet, maar u had toch nog meer voorbeelden van lokaal ondernemersinitiatief?

“Samen met enkele vrijwilligers organiseert een horecaondernemer op de Markt sinds enkele maanden iedere vrijdagavond een zogenoemd Cultureel Café. Het bleek een schot in de roos, de publieke belangstelling is groot en je ziet dat een dergelijk initiatief een vliegwielfunctie heeft. Indirect profiteert de middenstand in de directe omgeving hier behoorlijk van mee. Het centrum begint meer en meer te bruisen en je ziet weer nieuwe ideeën ontstaan. Tegelijkertijd zie ik zzp-ers gezamenlijk nadenken over slim ondernemerschap en het bundelen van krachten. Als laatste voorbeeld – maar ik heb er nog wel meer – wil ik wijzen op een groep ondernemers uit de medische wereld die gezamenlijk een Eerstelijns Centrum Gezondheidszorg willen realiseren.”

Geldermalsen is toch de gemeente van

Linge en fruit?

“Natuurlijk, maar het is veel minder traditioneel dan je met je vraag een beetje suggereert. Je wilt niet weten hoeveel onze fruittelers de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in nieuwe rassen en vernieuwing van hun bedrijven. Juist om steeds vernieuwend bezig te willen zijn ligt er ook hier, mede geïnspireerd door Koninklijke Fruitmasters, een plan dat gericht is op het realiseren van een Fruit Business Centrum, zeg maar innovatieve agribusiness gericht op fruit. Het Lingelandschap wordt steeds meer door de toerist ontdekt, grote publiekstrekkers als de Rode Kruis Bloesemtocht en het Landgoed Mariënwaerdt met haar vele activiteiten, maar ook het prima functionerende Regionaal Bureau voor Toerisme dragen daar veel aan bij. Die groeiende belangstelling biedt kansen die door onze inwoners worden opgepakt. Kijkt u zelf maar eens rond in het gebied en ontdek de vele theetuinen, kampeerboerderijen en adressen voor Bed & Breakfast. Kleinschalig ondernemerschap, maar enorm waardevol.”

U bent zichtbaar trots op eigen initiatief en spontaan opborrelend ondernemerschap, maar stroopt u als gemeente ook zelf de mouwen op?

De wethouder voegt direct de daad bij het woord om te illustreren dat hierop maar één antwoord mogelijk is. “Wij beginnen natuurlijk niet zelf een winkel of een bruin café om maar eens wat te noemen. Nee, onze rol is faciliterend, de ruimte scheppen waardoor anderen een ondernemende uitdaging kunnen aangaan. Zo zijn we druk bezig met plannen om wat oudere bedrijventerreinen in Beesd en Geldermalsen te revitaliseren waardoor er tegelijkertijd ruimte komt voor nieuwe ondernemingen. We hebben fors geïnvesteerd in een facelift voor de al eerder genoemde Markt waardoor het meer dan ooit een aantrekkelijk winkel- en verblijfsgebied is geworden. Het komende jaar gaan we daarop aansluitend ook het aansluitende wegennet flink aanpakken. Al met al een flinke opknapbeurt voor het centrum van Geldermalsen. We gaan aan de slag met nieuwe bestemmingsplannen voor de bedrijventerreinen waardoor de gebruiksmogelijkheden zullen toenemen en via een nieuw bestemmingsplan voor het centrum van Geldermalsen hebben we daar onlangs de mogelijkheden voor de horeca uitgebreid. Over horeca gesproken, in goed overleg met de horecaondernemers hebben we ook nog niet zo lang geleden nieuwe horecaregels geformuleerd en vastgesteld.”

Het lijkt een prima moment om het

interview te beëindigen, maar de wethouder wil overduidelijk nog meer kwijt.

“Zo vaak komt die Geldermalsen Special nu ook weer niet uit, dus blijf nog maar even zitten. Ik wil je namelijk ook nog wijzen op de compleet vernieuwde westzijde van het NS-station. Samen met ProRail/NS-vastgoed hebben we hier een prachtig gebied weten te realiseren voor bedrijfshuisvesting, maar ook voor scholen die graag hun vestiging centraal in het land gesitueerd willen zien. Sinds kort zijn we als gemeente met de ondernemers in overleg over de gezamenlijke oprichting van een speciaal fonds van waaruit de organisatie van lokale evenementen een financieel duwtje in de rug kan worden gegeven. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit fonds er gaat komen.”

Deze special is gekoppeld aan het blad

Rivierenland Business. Op welke wijze

kunnen gemeenten gezamenlijk de regionale economie versterken en hoe ziet

Geldermalsen haar rol daarin?

“Dit onderwerp lijkt me een mooie afsluiting van ons gesprek. We zitten als Geldermalsen niet op een eiland. Natuurlijk zijn

we heel veel intern gericht bezig, maar we realiseren ons drommels goed, dat we het niet altijd alleen kunnen en dat we door

samenwerking met andere gemeenten meer voordeel voor ons allemaal kunnen realiseren. De wil is er, het vertrouwen is er en er zijn ook de nodige afspraken op papier gezet. Grotere, vaak zwaardere milieubelastende bedrijven, verwijzen we door naar het

Tielse en omgekeerd is het de afspraak dat

gemeenten mogelijke klanten naar elkaar door verwijzen wanneer zij zelf niet aan

de vraag kunnen voldoen. Maar er liggen kansen wanneer we elkaar nog meer

opzoeken en gezamenlijk de markt benaderen. Op dit moment zijn we in gesprek over een project ‘Rivierenland Logistieke Hotspot’ waaraan bij uitvoering een gezamen-lijke acquisitie- en marketingstrategie zou kunnen worden gekoppeld. Een prachtige regionale uitdaging. Ik sta daar zeker positief tegenover.”

Wethouder Niko Wiendels

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by