Maatwerk Arbo-trainingen en –advies

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

Historie

De vader van Honders zette in 1955 als universele garage de eerste stappen in een woonwijk in Geldermalsen. Rein Honders stapte zelf op 16-jarige leeftijd in het bedrijf en nam het bedrijf uiteindelijk over. Honders Auto’s is van oorsprong een universeel bedrijf dat eind jaren 80 de stap naar Ford-servicedealer maakte. Honders: “Dat is een perfecte combinatie. We hebben de uitstraling van een dealerbedrijf, terwijl we ook de vrijheid hebben van een neutrale verkoper. Als je de naam van een automerk voert, voeg je iets extra’s aan je bedrijf toe. En met deze zichtlocatie en dit pand versterk je die uitstraling alleen maar. Honders Auto’s is een familiebedrijf op dealerniveau met een dealer uitstraling, universele prijzen en laagdrempeligheid.”

Het past ook bij de filosofie die Honders Auto’s nastreeft. Eigenaar Rein Honders: “Ik probeer onze klanten de grootst mogelijke service te bieden, tegen een betaalbare prijs.” De ronde, glazen showroom van 750 vierkante meter met ruimte voor ongeveer 25 luxe auto’s biedt daarin de juiste ondersteuning. Honders is geen directeur met een stropdas. “Dat wil ik ook niet zijn. Ik vind het belangrijker om dicht bij de klant te staan. Persoonlijk contact: dat is het belangrijkst. Wij tonen ook grote mate van betrokkenheid bij onze klanten. We werken in een klein team, dat houdt het overzichtelijk.” Een van de extra’s die Honders voor de klanten biedt, is het zogenaamde ‘bandenhotel’, een opslagplaats voor zomer- en/of winterbanden. Honders: “Dat heeft de laatste tijd een enorme vlucht genomen. Voor klanten die bij ons hun winterbanden doen, regelen wij de opslag en logistiek van zomer- en winterbanden.”

Zichtlocatie

Het pand van Honders Auto’s heeft een geweldige ligging langs de invalsroute vanaf de snelweg naar Geldermalsen. “Het is hier een prachtige zichtlocatie. Tegenover ons staat een tankstation. Naast ons is een moderne sportschool. Achter ons ligt een complete nieuwbouwwijk, die Geldermalsen verbindt met Meteren. Kortom: we zitten letterlijk en figuurlijk in beeld.” Met de komst van de sportschool kan Honders een nieuwe publiekgroep aanboren. “We hebben het hier inmiddels over kruisbestuiving. Mensen brengen de auto naar ons voor de jaarlijkse APK en/of onderhoud en gaan ondertussen sporten. Na het sporten kunnen ze de auto weer ophalen. Ideaal toch?”

Honders Auto’s verkoopt op jaarbasis gemiddeld 300 occasions. Honders: “We zijn daar heel actief mee. In principe verkopen we alle merken. Voor mij is de verkoop van gebruikte auto’s de enige manier om het rendement flink op peil te houden. De meeste dealers vinden het een noodzakelijk kwaad. Nou, dat geldt niet voor mij. Ik vind het leuk om te doen. Daarbij hebben we op de werkplaats ook een aantal monteurs in dienst die bij diverse grote automerken jarenlange ervaring op hebben gedaan.” Grote investeringen zijn door Honders gedaan in de modernste garageapparatuur en er is, door uitbreiding van personeel, naast 30 jaar Ford ervaring ook 20 jaar Volkswagen, Audi, Seat en Renault ervaring op de werkvloer. Naast het Ford Erkend Service Dealerschap, legt Honders Auto’s zich steeds meer toe op het ‘multi-merk’ dealerschap.

Honders is een optimist. Aan de donkere wolken die al jaren boven autoland hangen, heeft hij een broertje dood. “Het heeft geen zin om negatief te doen. Ik bekijk het graag van de andere kant. Heel veel verkoop loopt via internet, vooral de occasions. Men gaat niet meer op een vrije zaterdag naar een garage om te kijken wat zijn volgende auto wordt. Al het voorwerk wordt via internet gedaan, mensen oriënteren zich tot in het kleinste detail. Je kunt hierdoor wel gerichter afspraken maken en zaken doen. Daarbij, als twintig mensen op een zondag op mijn website rondsnuffelen naar een auto, staat dat gelijk aan twintig mensen in de showroom. Verder zijn we één avond in de week open voor bedrijfswagens voor reparatie en onderhoud. Dit geldt ook voor de zaterdagmorgen!”

Door de ronde vorm van de showroom valt het licht van alle kanten de showroom in, waardoor er minder weerkaatsing en geen donkere gebieden in de showroom zijn, ook geen auto’s die in de schaduw staan. In het midden van de cirkel staat een zuil waaraan het grootste deel van de dakconstructie is opgehangen. Op deze wijze zijn er in de showroom verder nauwelijks kolommen en kan de ruimte optimaal worden benut. Tevens wordt via de zuil de regen afgevoerd.

De architectuur is eigentijds: met de staal-constructie in het zicht, ook wel ‘eerlijke architectuur’ genoemd, en het ontbreken van plafonds ontstaat er een technische uitstraling, die past bij een autobedrijf.

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by