Dé specialist in commercieel vastgoed
ââ¬ËKlanten zijn belangrijker dan ikzelfââ¬â¢
Alexander Buijs is de drijvende kracht achter Buijs Buijs Accountants
Fiscalisten BV. Als accountant en fiscalist adviseert en ondersteunt hij het midden- en kleinbedrijf op het brede vakgebied van de accountancy. Slagvaardig en efficiënt. Mee-ondernemen, noemt hij dat zelf.
Het kantoor van Buijs Buijs is gevestigd in een historisch pand in het centrum van het pittoreske Beesd. Het kantoor ademt de prettige professionele sfeer die kenmerkend is voor de diensten die Alexander Buijs levert. Buijs Buijs heeft sinds de oprichting in 2006 een breed klantenbestand opgebouwd, variërend van ZZPââ¬â¢ers tot middelgrote ondernemingen. Het merendeel van alle relaties is actief in de zakelijke dienstverlening. Voor hen wil Buijs Buijs méér zijn dan een ââ¬Ëgewone boekhouderââ¬â¢. ââ¬ÅMijn kracht schuilt in de adviserende rol die ik speel. Ik spiegel ondernemers het brede plaatje van hun bedrijf voor en denk van daaruit mee. Daardoor kan de slagkracht van een bedrijf groeien.ââ¬Â
Totaalpakket aan diensten
Voordat Alexander Buijs zijn eigen bedrijf startte, werkte hij bij Walgemoed, BDO en Berk; bekende namen in de wereld van accountancy. Hij heeft zowel de titel Accountant- Administratieconsulent (AA) als Federatie Belastingadviseur (FB). ââ¬ÅVanuit die dubbele achtergrond bied ik een breed dienstenpakket aan. Niet alleen het samenstellen, beoordelen en controleren van een financiële administratie, maar ook het inrichten van een administratieve organisatie
behoort tot de mogelijkheden. Ook kan Buijs Buijs een bedrijf de financiële administratie geheel of gedeeltelijk uit handen nemen. Daarnaast ben ik expert op het gebied van fiscale en juridische vraagstukken. Ik heb een groot netwerk van banken en notarissen dat ik graag inzet om ondernemers verder te helpen.ââ¬Â
Klaar voor de toekomst
Buijs Buijs is klaar voor de toekomst. ââ¬ÅHet handmatig voeren van een boekhouding zal over vijf jaar verleden tijd zijnââ¬Â, voorspelt Alexander Buijs. ââ¬ÅSchoenendozen vol bonnetjes die door de boekhouder verwerkt werden tot een administratie komen steeds minder voor. Het gemak van moderne boekhoudsystemen, waarmee automatisch managementinformatie wordt gegenereerd, maakt dat het vakgebied van de accountant snel verandert. Mijn toegevoegde waarde is onder andere dat ik ondernemers help bij de interpretatie van die gegevens. De kennis die daaruit voortvloeit kan iedere ondernemer helpen om volgende stappen te zetten en bij te sturen.ââ¬Â
Klant op de eerste plaats
De grote kracht van Buijs Buijs is klantgerichtheid. ââ¬ÅAl tijdens mijn opleidingen verbaasde ik me over de ondergeschikte rol van hoe je een klant benadert. Het ging tijdens colleges vooral over de inhoud. Mijn overtuiging is dat niet alleen vakkennis belangrijk is, maar hoe je met klanten omgaat minstens net zo. Ik maak mijn klanten daarom belangrijker dan ikzelf. Zij zijn drukker dan ik. Daarom ga ik graag naar ze toe. Ik denk mee en neem werk uit handen. Vanuit deze persoonlijke benadering en samenwerking ontstaan de mooiste dingen.ââ¬Â
Interesse in Buijs Buijs Accountants en Fiscalisten?
Kijk op www.buijsbuijs.nl
Tekst Nathalie van der Brug
accountancy
Strategie, concept, creatie en media; de ankers van Toon
Bij Toon uit Geldermalsen hebben ze een vrij uitgesproken mening over het maken van reclame. Ze houden niet zo van hap-snap werk. ââ¬ÅWe zijn er sterk van overtuigd dat de route naar resultaat niet ergens halverwege begint, maar helemaal bij het beginââ¬Â, aldus Ralph Thijsen, eigenaar van Toon.
Tekst lars van bergen
Thijsen vervolgt: ââ¬ÅDaar hebben we onze aanpak ook op afgestemd. We besteden ruim aandacht aan de strategie, alvorens we met concept, creatie en media aan de slag gaan.ââ¬Â Om dit aan klanten te laten zien, maakt men bij Toon gebruik van het zogenaamde ToonModel.
Thijsen: ââ¬ÅElk specialisme heeft daarbij zijn eigen, toegespitste aanpak. Het bouwen aan een sterk merk vraagt immers om een andere benadering dan het intensiveren van de klantrelaties. Deze aanpak hebben we weergegeven in ons ToonModel (zie kader, red.). Achter elke stap binnen het ToonModel schuilt een bewezen aanpak, die we heel doelbewust inzetten. Zo gaan we stap voor stap, voortdurend gefocust, op weg naar het doel: een sterker merk, meer omzet of fans.ââ¬Â
ââ¬ÅVoor een goede strategie is het van cruciaal belang dat er een goede wisselwerking tot stand komt met de opdrachtgeverââ¬Â, vervolgt Thijsen. ââ¬ÅWe kunnen nog zulke mooie modellen en schemaââ¬â¢s bedenken en creatief te werk gaan, maar als er geen goede interactie is met de opdrachtgever, wordt het lastig. En voor een effectief concept en succesvolle creatie van de middelen is het van groot belang dat we de markt door en door kennen. Dat is, denk ik, de belangrijkste reden om de opdrachtgever of klant nadrukkelijk bij alle processen te betrekken.ââ¬Â
Vragen
ââ¬Åââ¬ËWat maakt jouw bedrijf uniek?ââ¬â¢ Dat is een vraag die wij ondernemers en retailers regelmatig stellen als ze bij ons komen voor een brochure of websiteââ¬Â, vertelt Thijsen. ââ¬ÅEen bedrijf claimt zijn positie in de markt op basis van status, genot, gemak of geborgenheid. Maar hoe creëer je zoââ¬â¢n gevoel in het brein van potentiële klanten? Dat is een interessant vraagstuk.ââ¬Â
Om dat te bereiken wordt eerst achterhaald wie de doelgroep is en wat hen drijft. ââ¬ÅOp basis daarvan kun je bedenken wat je wilt communicerenââ¬Â, vervolgt Thijsen. ââ¬ÅJe bepaalt dan dus de strategie. In de laatste fase wordt de hoe-vraag gesteld. Ons antwoord daarop is concept, creatie, media. Maar een vraag die nog belangrijker is, is de waarom-vraag; waarom wil je iets bereiken? Die is veel belangrijker dan: wat wil je bereiken en hoe wil je dat bereiken? Als je daar, samen met de opdrachtgever, uitkomt, wordt het een stuk makkelijker.ââ¬Â
Specialismen
Zoals gezegd worden opdrachtgevers ondersteund bij alle stappen in het communicatieproces; van de allereerste marktverkenning tot en met het binden van de klanten. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen drie specialismen:
Branding
Thijsen: ââ¬ÅBranding is het bouwen aan een positie in het brein van mensen. Wat moet het merk voor oplossing bieden? Status, gemak, genot of geborgenheid? Waar staat het merk ten opzichte van andere merken?ââ¬Â
Thema en actie communicatie
ââ¬ÅThema en actie communicatie is het aanwakkeren van behoeftes bij consumenten op korte termijnââ¬Â, legt Thijsen uit. ââ¬ÅVan het inspelen op actualiteiten als trends, seizoenen, evenementen, vakanties of consumentenvertrouwen. Het zijn als het ware inhakers op momenten waardoor de doelgroep sneller bereid is om een aankoop te doen.ââ¬Â
Loyaliteitscommunicatie
ââ¬ÅLoyaliteit is het creëren van een gunfactor bij de klant. Proberen van een eenmalige klant een vaste klant te makenââ¬Â, aldus Thijsen. ââ¬ÅHet is ook het belonen van klanten als ze trouw zijn aan het merk. Door oprechte aandacht, het relevant zijn, creëren we een voorkeur. Loyaliteit ligt ook dicht bij een sterk merk. Loyaliteit kan je niet kopen maar wel aanwakkeren.ââ¬Â
www.toon.nu