Dé specialist in commercieel vastgoed

Magazines | Rivierenland Business nummer 6 2011

‘Klanten zijn belangrijker dan ikzelf’

Alexander Buijs is de drijvende kracht achter Buijs Buijs Accountants

Fiscalisten BV. Als accountant en fiscalist adviseert en ondersteunt hij het midden- en kleinbedrijf op het brede vakgebied van de accountancy. Slagvaardig en efficiënt. Mee-ondernemen, noemt hij dat zelf.

Het kantoor van Buijs Buijs is gevestigd in een historisch pand in het centrum van het pittoreske Beesd. Het kantoor ademt de prettige professionele sfeer die kenmerkend is voor de diensten die Alexander Buijs levert. Buijs Buijs heeft sinds de oprichting in 2006 een breed klantenbestand opgebouwd, variërend van ZZP’ers tot middelgrote ondernemingen. Het merendeel van alle relaties is actief in de zakelijke dienstverlening. Voor hen wil Buijs Buijs méér zijn dan een ‘gewone boekhouder’. “Mijn kracht schuilt in de adviserende rol die ik speel. Ik spiegel ondernemers het brede plaatje van hun bedrijf voor en denk van daaruit mee. Daardoor kan de slagkracht van een bedrijf groeien.”

Totaalpakket aan diensten

Voordat Alexander Buijs zijn eigen bedrijf startte, werkte hij bij Walgemoed, BDO en Berk; bekende namen in de wereld van accountancy. Hij heeft zowel de titel Accountant- Administratieconsulent (AA) als Federatie Belastingadviseur (FB). “Vanuit die dubbele achtergrond bied ik een breed dienstenpakket aan. Niet alleen het samenstellen, beoordelen en controleren van een financiële administratie, maar ook het inrichten van een administratieve organisatie

behoort tot de mogelijkheden. Ook kan Buijs Buijs een bedrijf de financiële administratie geheel of gedeeltelijk uit handen nemen. Daarnaast ben ik expert op het gebied van fiscale en juridische vraagstukken. Ik heb een groot netwerk van banken en notarissen dat ik graag inzet om ondernemers verder te helpen.”

Klaar voor de toekomst

Buijs Buijs is klaar voor de toekomst. “Het handmatig voeren van een boekhouding zal over vijf jaar verleden tijd zijn”, voorspelt Alexander Buijs. “Schoenendozen vol bonnetjes die door de boekhouder verwerkt werden tot een administratie komen steeds minder voor. Het gemak van moderne boekhoudsystemen, waarmee automatisch managementinformatie wordt gegenereerd, maakt dat het vakgebied van de accountant snel verandert. Mijn toegevoegde waarde is onder andere dat ik ondernemers help bij de interpretatie van die gegevens. De kennis die daaruit voortvloeit kan iedere ondernemer helpen om volgende stappen te zetten en bij te sturen.”

Klant op de eerste plaats

De grote kracht van Buijs Buijs is klantgerichtheid. “Al tijdens mijn opleidingen verbaasde ik me over de ondergeschikte rol van hoe je een klant benadert. Het ging tijdens colleges vooral over de inhoud. Mijn overtuiging is dat niet alleen vakkennis belangrijk is, maar hoe je met klanten omgaat minstens net zo. Ik maak mijn klanten daarom belangrijker dan ikzelf. Zij zijn drukker dan ik. Daarom ga ik graag naar ze toe. Ik denk mee en neem werk uit handen. Vanuit deze persoonlijke benadering en samenwerking ontstaan de mooiste dingen.”

Interesse in Buijs Buijs Accountants en Fiscalisten?

Kijk op www.buijsbuijs.nl

Tekst Nathalie van der Brug

accountancy

Strategie, concept, creatie en media; de ankers van Toon

Bij Toon uit Geldermalsen hebben ze een vrij uitgesproken mening over het maken van reclame. Ze houden niet zo van hap-snap werk. “We zijn er sterk van overtuigd dat de route naar resultaat niet ergens halverwege begint, maar helemaal bij het begin”, aldus Ralph Thijsen, eigenaar van Toon.

Tekst lars van bergen

Thijsen vervolgt: “Daar hebben we onze aanpak ook op afgestemd. We besteden ruim aandacht aan de strategie, alvorens we met concept, creatie en media aan de slag gaan.” Om dit aan klanten te laten zien, maakt men bij Toon gebruik van het zogenaamde ToonModel.

Thijsen: “Elk specialisme heeft daarbij zijn eigen, toegespitste aanpak. Het bouwen aan een sterk merk vraagt immers om een andere benadering dan het intensiveren van de klantrelaties. Deze aanpak hebben we weergegeven in ons ToonModel (zie kader, red.). Achter elke stap binnen het ToonModel schuilt een bewezen aanpak, die we heel doelbewust inzetten. Zo gaan we stap voor stap, voortdurend gefocust, op weg naar het doel: een sterker merk, meer omzet of fans.”

“Voor een goede strategie is het van cruciaal belang dat er een goede wisselwerking tot stand komt met de opdrachtgever”, vervolgt Thijsen. “We kunnen nog zulke mooie modellen en schema’s bedenken en creatief te werk gaan, maar als er geen goede interactie is met de opdrachtgever, wordt het lastig. En voor een effectief concept en succesvolle creatie van de middelen is het van groot belang dat we de markt door en door kennen. Dat is, denk ik, de belangrijkste reden om de opdrachtgever of klant nadrukkelijk bij alle processen te betrekken.”

Vragen

“‘Wat maakt jouw bedrijf uniek?’ Dat is een vraag die wij ondernemers en retailers regelmatig stellen als ze bij ons komen voor een brochure of website”, vertelt Thijsen. “Een bedrijf claimt zijn positie in de markt op basis van status, genot, gemak of geborgenheid. Maar hoe creëer je zo’n gevoel in het brein van potentiële klanten? Dat is een interessant vraagstuk.”

Om dat te bereiken wordt eerst achterhaald wie de doelgroep is en wat hen drijft. “Op basis daarvan kun je bedenken wat je wilt communiceren”, vervolgt Thijsen. “Je bepaalt dan dus de strategie. In de laatste fase wordt de hoe-vraag gesteld. Ons antwoord daarop is concept, creatie, media. Maar een vraag die nog belangrijker is, is de waarom-vraag; waarom wil je iets bereiken? Die is veel belangrijker dan: wat wil je bereiken en hoe wil je dat bereiken? Als je daar, samen met de opdrachtgever, uitkomt, wordt het een stuk makkelijker.”

Specialismen

Zoals gezegd worden opdrachtgevers ondersteund bij alle stappen in het communicatieproces; van de allereerste marktverkenning tot en met het binden van de klanten. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen drie specialismen:

Branding

Thijsen: “Branding is het bouwen aan een positie in het brein van mensen. Wat moet het merk voor oplossing bieden? Status, gemak, genot of geborgenheid? Waar staat het merk ten opzichte van andere merken?”

Thema en actie communicatie

“Thema en actie communicatie is het aanwakkeren van behoeftes bij consumenten op korte termijn”, legt Thijsen uit. “Van het inspelen op actualiteiten als trends, seizoenen, evenementen, vakanties of consumentenvertrouwen. Het zijn als het ware inhakers op momenten waardoor de doelgroep sneller bereid is om een aankoop te doen.”

Loyaliteitscommunicatie

“Loyaliteit is het creëren van een gunfactor bij de klant. Proberen van een eenmalige klant een vaste klant te maken”, aldus Thijsen. “Het is ook het belonen van klanten als ze trouw zijn aan het merk. Door oprechte aandacht, het relevant zijn, creëren we een voorkeur. Loyaliteit ligt ook dicht bij een sterk merk. Loyaliteit kan je niet kopen maar wel aanwakkeren.”

www.toon.nu

delen:

Rivierenland Business nummer 6 2011

Lees volledige uitgave online
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by