Voor u gelezen

Magazines | Rivierenland Business nummer 4 2015

Gezond

(blijven) werken

Teveel hooi op de vork nemen, of krijgen, is geen gezonde manier van werken. Dat leidt tot stress, met de bijkomende fysieke en mentale problemen. Het boekje begint met een vaststelling van wat stress nu eigenlijk is. Voor menigeen zal dit veel herkenbare elementen bevatten. Gelukkig geeft het boekje ook manieren om met die stress om te gaan, dan wel te voorkomen dat het echt fout loopt.

Het ontzenuwt ook veel misvattingen over stress, bijvoorbeeld dat alleen zwakke werknemers er last van zouden hebben. Wat ons betreft had één element meer nadruk mogen krijgen, met name voor de (te)veel eisende managers en werkgevers. Dat is te vinden op pagina 48: “Een zieke werknemer kost anderhalf tot twee en een half keer zoveel als zijn bruto loonkosten!” Gelukkig wordt door de auteurs (allen ervaren deskundigen op dit gebied) ook niet voorbijgegaan aan het menselijk leed dat stress kan veroorzaken, zowel voor de betrokkene als zijn of haar omgeving. Goed boek, verplichte lectuur voor iedereen die het druk heeft, of die zorgt dat anderen het druk hebben.

5 sterrenaanpak voor gezonde werkdruk

Auteur: Huub Pennock, Aukje van den Bent, Alex van der Wal, Arnold van Meerveld.  

Prijs: € 34,95 inclusief btw

ISBN: 9789462153141

Bestellen bij: vakmedianetshop.nl/arbo/ of de erkende boekhandel

Slim (samen)werken waar je ook bent

Dit boek beleeft inmiddels zijn derde druk, dat is mede te danken aan de manier waarop de auteur het onderwerp behandelt (praktisch, met enorm veel tips en tricks, voorbeelden en opsomming naar nuttige apps – met een overzicht daarvan achterin) als aan de snelheid waarmee dit internetmedium zich ontwikkelt. Mobiel werken is een trend die ongetwijfeld door zal zetten (mijn werkplek is waar ik ben), en het is dan wel zo handig als je dat handzame device optimaal kun benutten voor je taken. Het boek geeft ook tips voor het gebruik van de tablet, functies die de gebruiker misschien nog niet zelf had ontdekt. Wat we missen, is een hoofdstukje over ergonomie. In dit blad schrijven we regelmatig over dat onderwerp, en veel en langdurig gebruik van een tablet kan leiden tot fysieke problemen. En dat terwijl er veel hulpmiddelen zijn (standaards, externe toetsenborden en schermen, enzovoort) die dergelijke problemen kunnen voorkomen. Bovendien roept de auteur dat je alleen modern kunt werken als je dat papierloos doet. Uit allerlei onderzoeken en gesprekken met stakeholders blijkt dat papieren documenten nog steeds belangrijk zijn in de kantoorwereld. Het blijft echter een feit dat zo’n tablet een handige aanvulling is van het arsenaal waarmee je je werk kunt doen.

Je iPad als mobiel kantoor

Auteur(s): Peter van Loevezijn

ISBN: 978-90-8965-268-3 (9789089652683)

Uitvoering: Boek, 184 pagina's

Prijs: € 19,95, e-boek: € 12,99

Zet offertes om in opdrachten

Je voert actief acquisitie, en brengt offertes uit op projecten. Helaas worden die nog te vaak afgewezen. Je doet dus iets niet goed. Maar wat?

Het antwoord op die vraag kun je wellicht vinden in het boek van Peter de Weerd: Offertes winnen. De Weerd baseert zijn adviezen en filosofie op eigen ervaringen: hij moest ooit zelf acquisitie plegen, en bleek daarin succesvol te zijn. En omdat hij ook tekstschrijver is, ontstond al snel het idee om zijn aanpak op papier te zetten. Die aanpak heeft De Weerd samengevat in de 3V- filosofie: Verleggen, Verbinden en Verkopen. De auteur stelt dat je met deze benadering succesvol kunt zijn en langdurige klantrelaties kunt opbouwen, maar is echter ook realistisch: het helpt in grote mate als je voor commercieel succes ook talent en geluk hebt.

Wat naar voren komt in de teksten, is dat menig (potentieel) opdrachtgever in de offerteaanvraag niet altijd complete informatie biedt. Eén van de tips die De Weerd geeft, heeft daar mee te maken: probeer er achter te komen waar jij de meerwaarde van jouw propositie in kunt bieden. Verras de aanvrager met oplossingen die hij zelf nog niet had bedacht.

Het boek is soepel geschreven (dat mag je ook verwachten van een tekstschrijver) maar soms lijkt het wat wiskundig, met grafieken, tabellen en dergelijke. Het wordt echter nooit hoogdravend of onbegrijpelijk, en puur gericht op de praktijk. Het probleem (sorry, de uitdaging) wordt structureel benaderd en de mogelijke oplossingen zijn helder en praktisch. Kortom: een aanrader voor mensen die wel het verkooptalent hebben, maar een meer theoretische en structurele achtergrond willen.

Offertes winnen Auteur: Peter de Weerd

ISBN: 9789082410808

ISBN e-book: 9789082410815

Omvang: (160 pagina’s)

Prijs: € 19,95 Uitgeverij: Peter de Weerd, www.peterdeweerd.nl

delen:
Rivierenland Business nummer 1 2024
 
Rivierenland Business nummer 6 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2023
 
Rivierenland Business nummer 4 2023
Rivierenland Business nummer 3 2023
 
Rivierenland Business nummer 2 2023
 
Rivierenland Business nummer 1 2023
 
Rivierenland Business nummer 5 2022
Rivierenland Business nummer 4 2022
 
Rivierenland Business nummer 3 2022
 
Rivierenland Business nummer 2 2022
 
Rivierenland Business nummer 1 2022
Rivierenland Business nummer 4 2021
 
Rivierenland Business nummer 3 2021
 
Rivierenland Business nummer 2 2021
 
Rivierenland Business nummer 1 2021
Rivierenland Business nummer 4 2020
 
Rivierenland Business nummer 3 2020
 
Rivierenland Business nummer 2 2020
 
Rivierenland Business nummer 1 2020
Rivierenland Business nummer 6 2019
 
Rivierenland Business nummer 5 2019
 
Rivierenland Business nummer 4 2019
 
Rivierenland Business nummer 3 2019
Rivierenland Business nummer 2 2019
 
Rivierenland Business nummer 1 2019
 
Rivierenland Business nummer 6 2018
 
Rivierenland Business nummer 5 2018
Rivierenland Business nummer 4 2018
 
Rivierenland Business nummer 3 2018
 
Rivierenland Business nummer 2 2018
 
Jaarbeurs Special 2018
Rivierenland Business nummer 1 2018
 
Rivierenland Business nummer 6 2017
 
Rivierenland Business nummer 5 2017
 
Rivierenland Business nummer 4 2017
Rivierenland Business nummer 3 2017
 
Rivierenland Business nummer 2 2017
 
Rivierenland Business nummer 1 2017
 
Rivierenland Business nummer 6 2016
Rivierenland Business nummer 5 2016
 
Rivierenland Business nummer 4 2016
 
Rivierenland Business nummer 3 2016
 
Rivierenland Business nummer 2 2016
Rivierenland Business nummer 1 2016
 
Rivierenland Business nummer 6 2015
 
Rivierenland Business nummer 5 2015
 
Rivierenland Business nummer 4 2015
Rivierenland Business nummer 3 2015
 
Rivierenland Business nummer 2 2015
 
Rivierenland Business nummer 1 2015
 
Rivierenland Business nummer 6 2014
Rivierenland Business Tiel special
 
Rivierenland Business nummer 5 2014
 
Rivierenland Business nummer 4 2014
 
Rivierenland Business nummer 3 2014
Rivierenland Business nummer 2 2014
 
Rivierenland Business nummer 1 2014
 
Rivierenland Business nummer 6 2013
 
Gorinchem Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 5 2013
 
Rivierenland Business nummer 4 2013
 
Rivierenland Business nummer 3 2013
 
Neerijnen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 2 2013
 
Rivierenland Business nummer 1 2013
 
Zaltbommel Business Special 2013
 
Geldermalsen Business Special 2013
Rivierenland Business nummer 6 2012
 
Rivierenland Business nummer 5 2012
 
Rivierenland Business nummer 4 2012
 
Rivierenland Business nummer 3 2012
Rivierenland Business nummer 2 2012
 
Rivierenland Business nummer 1 2012
 
Rivierenland Business nummer 6 2011
 
Zederik Business Special 2011
Maas en Waal Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 5 2011
 
Rivierenland Business nummer 4 2011
 
Rivierenland Business nummer 3 2011
Rivierenland Business nummer 2 2011
 
Buren Business Special 2011
 
Rivierenland Business nummer 1 2011
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by